které auto je o tunu těžší? 🙂 srovnáváte srovnatelné? :-)asi ne že?
Poukazuji na to, že není objektivní důvod, omezit nebo zakázat malá auta. Srovnávám auta které zakázat chtějí a které ne. Rozdíl v hmotnosti VW Polo a VW Touareg je v závislosti na motorizaci 800-1200kg.
Je mi buřt, že v tom nějaký pták nevidí souvislost.
Kvůli ekologii je z nějakého důvodu lepší když je vaše auto o tunu těžší, místo 5 žere 10 litrů, pneumatiky a jejich otěr je větší, brzdy také. Oleje v motoru je také více.
Podívejte se někdy kolem sebe a zaměřte se na to, kolik aut v provozu je “plně” obsazených a v kolika autech řidič převáží vzduch.
To co se tu děje nemá s ekologií nic společného, jedná se jen o omezování svobody pod falešnou záminkou.
Z nezjištěných příčin. Tu zatáčku znám, podle fotky je ten kamion na výjezdu ze zatáčky, kde to vynáší i v autě, když jedete rychleji než máte, naložený kamion tam tudy má jet hluboko pod maximální povolenou rychlostí. Prostě tam najel moc rychle, doufám že ponese následky za usmrcení člověka, i když tomu to život už nevrátí.
Oprava. Nebylo to na výjezdu ze zatáčky takže nejspíš jel ještě rychleji.
Také to trvalo více než 50 let, než to auto nad koňským povozem zvítězilo.
Podívejte se jaké byly ceny aut vzhledem k příjmu běžných lidí, ještě v době před 2.sv. válkou.
EV vyhraje i bez dotací, ale bude to podobně pomalý proces.
A tahle představa se nelíbí ani politikům, ani automobilkám a tak tlačí na to, aby se to pomocí dotací urychlilo🤷♂️
Jestli je to dobře, na to ať si každý udělá vlastní názor.
Tak to už by se mělo začít makat na elektrárnách a hlavně na síti, která to utáhne. Těch 50 let by mohlo stačit. Pokud to však neslouží k regulaci osobní mobility.
Za prvé je to hrubá mzda a za druhé je to statistický průměr, to znamená že větší polovina takové peníze nemá. Jo a policisté platí daně taky. A na rozdíl od jiných do posledního halíře. Viz například rakovina jménem cash ONLY, což je v podstatě jen nehorázné odrbavani státu na daních. Takže kdo na koho vlastně vydělává?
A kdo tam teda tak zvedá ten průměr?
Jako podnikatel asi ok, jenomze u nas by to se zamestnanci dopadlo tak, ze by vyplaty meli stejne, protoze si nechaji sr.t na hlavu a nic na duchod neusetrili. Ostatne podobne skuhrani uz je ted videt treba u umelcu, kteri povinnost odvadet soc.poj.nemeli. Ten system je proste o necem jinem nez o zodpovednych individualistech. Velka vetsina se na to vykasle a pak bude natahovat ruku a jak to jinak resit nez proste povinnym odvodem?
Když by stát řekl, že za 20 let nevyplatí na důchodech ani korunu, tak už by si nikdo neřekl že to nějak dopadne a začal by něco dělat a pokud ne, tak by přestal makat až v černé sanitce.
A co takhle ty důchody časem zrušit úplně? Samozřejmě to nejde ze dne na den, bylo by potřeba udělat nějaký plynulý přechod, ale třeba já bych velmi ocenil, kdybych nemusel platit nic na ČSSZ, za půlku těch peněz bych si důchod zajistil sám. Věděl bych že dostanu H ať už v 65 nebo v 70 a hotovo.
Na každé volební období je tam nikdo jiný, takže spolehnout se nedá na nic. Je to akorát velká nejistota pro lidi. Kdyby se důchody zrušili úplně, každý by měl alespoň tu jistotu, že je to jen na něm a mohl by nadávat jen sobě pokud by musel makat do smrti.
Pro pár místních závodníků něco z fyziky základní školy.
Pohybující se auto má Kinetickou energii .
Ek = 1/2 m · v2.
Takže hmotnost vozidla je stejná, ale ta mrška energie roste z druhou mocninou rychlosti.
Takže, pokud se rychlost zvýší 2 x, energie 4 x. Rychlost 3 x, energie 9 x, 5-25, 6- 36,...
Samozřejmě roste i vzdálenost reakční doby .
S rychlostí klesá i zorné pole, dochází k tzv . „ tunelovému vidění ".
Pro příklad :
Suchá silnice :
Rychlost 50 km/h, celková brzdná dráha 28 m.
90 km/h - 70m
130 km/h - 129 m
200 km/h - 260 m.
Jenom reakční dráha , tedy vzdálenost, kdy oko uvidí problém, mozek dokáže tu informaci vyhodnotit a dá povel noze, aby začala brzdit, přesun nohy na brzdový pedál, plus prodleva brzd je při 160 km/h asi 80 m.
Takže při té rychlosti trvá minimálně 80 metrů, než auto začne brzdit.
Podle toho co píšete, se dá usoudit, že pro policii fyzika platí taky.
Když se každý moralista ohání tím jak je extrémně nebezpečné jet 200, tak jsem si myslel, že modrý maják aspoň zkracuje brzdnou dráhu nebo jejich reakční dobu. Museli jet ještě rychleji aby ho dojeli, ale to je v pohodě, oni rozhodně nemohli nikoho nabourat.
Vy tvrdíte že to cpu, já tvrdím, že prostě asi spíše provokuju lidi a nebo se snažím zjistit, jak je na tom aktuálně myšlení. Jestli ta ničím neopodstatněná nenávist vůči elektrickým autům je tam pořád, nebo se něco posunulo. Druhá věc je ta zmiňovaná tesla. Mně je úplně jedno, kdo tu Teslu vyrobil. Stejnou optikou byste neměl nemohl koupit auto od Porsche, protože kolaborovali s nacisty.
Jestliže jste viděl můj kanál akcelerace videoblogy, kde testuju sportovní a super sportovní auta, tak asi víte, že mi jich rukama prošli stovky. Mohu s klidným svědomím říct, že tesla je z nich naprosto nejlepší. Ne že by něco dělala úplně špatně nebo něco úplně výtečně, ale v mixu vlastností je to nejlepší dopravní prostředek, který jsem v životě zažil. Neexistuje automobilka, která by mohla konkurovat. A to říkám jako zapřísáhlí odpůrce Tesly. Jenom jsem si vyzkoušel a už není jiná cesta. Možná je to i odůvodnění, proč se z majitelů the cell stávají na první pohled fanatici. A opravdu si nemyslím, že by lidé, kteří si koupí po svých sportovních vozech Teslu nebo jiné elektrické auto neuměli řídit nebo silnější jízdu dokonale neužily. Já jsem měl osmiválec, který točil 8250 otáček. V životě už bych se do toho nechtěl sednout, protože jsem objevil to kouzlo, které žádné spalovací auto nenabídne. Tu instantní a ničím nerušenou dynamiku a rychlost.
Zato vkládání do úst se omlouvám.
Na testování myšlení lidí jste si vybral špatného člověka. Netvrdím že vím všechno a jsem nejchytřejší. Vím však že dokážu přemýšlet nad věcmi, protože mě často štve to, že nad něčím zbytečně přemýšlím. Většina lidí však má opačný problém a sice ten, že nepřemýšlí vůbec. Opravdu si myslíte, že nenávist vůči elektromobilům je ničím neopodstatněná, když jste se právě přiznal, že provokujete lidi? Podle mě je to nenávist vůči majitelům EV. Ono to může vypadat jako že se povyšujete a to není dobré. Jednou jsem se dostal do slovního konfliktu s jedním řidičem elektrického hyundaie. Zaparkoval jsem mezi dvěmi nabíjecími stanicemi na místě které nebylo vyhrazeno pro elektro, on zastavil za mnou a troubil na mě tak dlouho, než jsem z tama odjel a zaparkoval jinde. Když jsem se ho potom ptal proč troubil, tak mi arogantně řekl, že tam nemám co dělat. Když jsem mu řekl, že tam kde stojí a kde jsem stál já, není vyhrazené parkování, řekl že ho to nezajímá. Na to konto jsem ho akorát počastoval slovem, co se rýmuje s čumákem, protože na to se nedalo říct nic jiného.
Mě není jedno kdo vyrobil Teslu, podvodem s emisními povolenkami se dostal SaP 500, čímž získal peníze které získat neměl. Je to vyčůránek a Tesla je rychlokvaška bez historie. Někomu to imponuje, někdo to neřeší, já na tu automobilku mám pifku, protože ctím tradice automobilek. Každé auto, kromě Tesly a těch čínských (protože tam ještě do nedávna jezdili když dobře tak na kole) má v sobě nějaký odkaz na jeho předchůdce a tvoří historii. Člověk pak nemá pocit, že si kupuje mobilní telefon ale něco
Začnu od konce. Tak v tom případě musíme vzít asi 50 lidí, které znám a kteří si vyzkoušeli elektrické auto jako gaye. Protože můj další známý měl Aston martin DB9, koupil si elektromobil, a přestával mu dávat jakýkoliv spalovací motor smysl. Můj druhý známý měl BMW M5 competition, koupil si elektrické auto a okamžitě M5 prodal. Já jsem měl doma Audi R8 Spyder a jakmile jsem vyzkoušel Teslu a další elektrická auta, tak mi absolutně nedávalo smysl jezdit ve spalovacím autě. A ten poslední známý, mimochodem člověk který je v tom videu, ten měl za svůj život určitě více než 30 osmiválců. Měnil je každých půl roku.. Jezdí Teslou, a uvažuje o další. Takže lidé v mém okolí, kteří měli nebo mají supersportovní nebo sportovní auta naprosto plynule přecházejí na elektrická auta. Protože to je prostě zábava a zážitek. A další věci je, nikdo nikde a nikdy neřekl, že budeme všichni jezdit v elektrických autech. Prostě to nedává ani matematicky smysl. I kdyby tady třeba do budoucna mělo jezdit napr 18% všech aut pouze na elektřinu, což je mimochodem 1 000 000 aut, tak Přesvědčte 1 000 000 lidí, aby utratili 1 000 000 Kč za 1 000 000 aut. Kdo by vyrobil? Jenom pro nás pro Českou republiku a jenom 18%. Máte naprosto zbytečné obavy. Bude tady prostě mix spalovacích a elektrických vozu. A upřímně řečeno, proč chcete zakázat EV úplně? Copak nemůžou prostě a jednoduše zpestřit nabídku trhu?
Pak samozřejmě dochází k tomu, co jste napsal. Aniž byste měl jakékoliv zkušenosti a praxi, tak přirovnáváte lidi k takovým příkladům. Tzn. že vycházíte z toho, že lidé si neměli sporťaky kupovat.
Přesně tak, vycházím z toho, že tito lidé si neměli kupovat sporťáky. Pokud si někdo koupí sporťák bez nějakých hlubších důvodů a chce pouze poflexit, tak podle mě je to jen povrchní machýrek, co si to koupil protože může, ne proto že by skutečně chtěl nebo dokonce potřeboval. Řekněte mi, k čemu potřebuji zkušenosti k tomu, abych mohl v podstatě odsoudit někoho, kdo je rádoby nadšenec do aut a pak si koupí Teslu? Proč ne aspoň auto od nějaké značky, která něco znamená? Proč od šmelináře Elona? V elektrických autech jsem jel a prostě mi tam něco chybělo. Už jenom kvůli tomu že ze zvuku některých motorů mám husí kůži, je pro mě těžko představitelné jednou dojít do bodu, kdy mi to nedává smysl. A ještě představa že o tom budu vyprávět. Když se v budoucnu zblázním tak aspoň budu držet ústa a ne abych to někomu cpal. A ano, vy to cpete, protože tuhle diskuzi spolu vedeme pod článkem, který je o požáru auta. Nějaké vaše kecy o tom, že není důvod aby si někdo kupoval auta se spalovacím motorem atd. Já si rozhodně si dovedu představit, že vlastním EV (tak mi nevkládejte do úst, že je chci zakázat). Až budu mít všechny ostatní auta, které chci, tak jak jsem psal výše, pro někoho kdo má vše co chtěl je to dobrá hračka, k tomu přístřešek s fotovoltaikou, protože garáž už je plná........ Ideální scénář pro mě. Respektuji že to někdo může mít jinak. Ale nebudu tvrdit, že tohle je budoucnost, tohle je tamto, tohle dosloužilo atd.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A jak prosim za klesajicimi prodeji v zahranici muze brusel?
1 odpověď
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Neodklánějte pozornost od poklesu prodejů v EU. A za to Brusel může, protože automobilkám hází klacky pod nohy formou flotilových emisí a dalších kravin, které nemají jediný objektivní důvod pro uvedení do praxe.
1 odpověď