Nařídili jsme přechod na elektroblbosti, do kterých nemáme ani baterky, ani elektriku a zákazníci na ně nemají prachy, takže je to totální fail.
Hlavouni se podívají na čísla a koukají, že se řítí obrovský průšvih.
Takže to co ten průšvih způsobilo ještě posílíme a budeme na tom ještě tvrdošíjněji trvat a tím se to vyřeší a už budou jen světlé zítřky.
To je fakt dílo.
V číně se jede elektro, protože jednak se tam vyrábí všechny komponenty, druhak se to nabíjí uhelnýma elektrárnama a hlavně se bavíme o hustotě motorizace která je jen zlomkem toho, na co je zvyklý evropan nebo američan. Čína je s počtem aut na hlavu za botswanou, na úrovni banánových republik jižní ameriky a afriky. Na co taky auto otrokovi, který se přemisťuje z mikrobytečku bez kuchyně do přilehlé fabriky na nekonečnou práci bez víkendů a dovolených od narození až do smrti. Kam by asi tak jezdil, když má jen práci, jídlo a spánek a to je vše.
Na jednu stranu tlak na ekologii a CO2, na druhou stranu standardní auto dneska 2 tuny hmotnosti a 200 k základ. 110 kW se bere jako plečka, ještě před 20 lety mělo normální rodinné kombi 1200 kg a 70-80 kW a to se považovalo za dostačující.
Všude je furt zácpa, po dálnici se jezdí stovkou, víc to stejně nejde.
Ale malé lehké jednoduché levné auto nikdo nevyrábí, protože předpisy jsou debilní a marketing tlačí každého aby jezdil obřím SUV po městě.
A nejhorší je, že to lidi už tak nacucli, že odmítají cokoliv jiného. Většina lidí co znám by si do auta jako třeba opel corsa z 90. let už nesedlo, přitom jezdí 10 km tam a zpátky do práce v zácpě a zbytek se motají někde po městě.
Přitom malá auta by se do emisí vešla v klidu.
Hm, průměrné auto pro průměrného člověka za poslední 4 roky zdrahlo o 100 % a v zásadě je ve všem horší než to co bylo před ním, plné zbytečných číčovin, které žádný normální motorista v autě nechce. A kryteni se diví, že to nikdo nekupuje a celý domeček z karet se hroutí.
Tohle není nic nového, tohle se odehrálo v USA v 70. letech a trvalo jim skoro 20 let !!! než se z toho vyhrabali a na původní úroveň už se nikdy nevrátili, britský autoprůmysl měl něco podobného a nevyhrabal se z toho už nikdy.
Samozřejmě že to zamete i s českou ekonomikou, protože skopčák bude z otrockých fabrik zde tahat prachy ven jak jen to půjde, ne že by to teda už nedělal.
Nicméně pořádná krize je třeba jako sůl, jinak se ti blázni nevzpamatují nikdy.
Hm, chtěli ze zákazníků vyždímat prachy tak jim skoro znemožnili kupovat spalovací auta. Jenže číňan dělal auta levněji a lépe než oni a hrozilo, že by si i normální smrtelník mohl koupit auto na baterky. Tak znemožní číňanovi dovážet, aby neměl raději nikdo nic.
A Čech zanadává u piva, zaveze svoji 20 let starou dieselovou oktávku do místního JZD, tam ji s bratrancem polepí, vyvaří, slátá jak se jen dá, podplatí technika na STK a bude jezdit dokud mu ji nezakážou úplně.
By mě zajímalo, jak dlouho bude trvat než běžné populaci dojde, že celá šaškárna s čerpadly a FVE je jeden obří scam jak obrat střední třídu o co nejvíc peněz.
Pro ty co nadávají na vládu, ta je v tom relativně nevinně. Masivníma dotacema (EU - GD) hnaný "rozvoj" fotovoltaiky extrémně zatěžuje distribuční soustavu a náklady na její posílení jsou brutální. A kdo ty náklady bude platit? No zákazník.
Takže až budete příště nadávat, nadávejte každému, kdo má na střeše ty blbosti, na kterých ušetří 5 tisíc ročně za silovou elektřinu, zaplatili jste mu na daních několik set tisíc na dotace a teď se mu všichni skládáme na posílení trafostanic a měření, aby ten krám vůbec fungoval. Aby dělal elektřinu v létě v poledne když nikdo není doma a nikdo tu elektřinu nechce a nepotřebuje.
To je sranda, že je to dneska bráno jako něco exotického. Kolem roku 2000 jsme jako studenti jezdili stopem furt. Nebezpečné to moc nebylo, zato to bylo zajímavé a plné zážitků. A pomalé. Ale zadarmo. Ani na vlak jsme moc prachy neměli, natož na auto a benzin, který stál tehdy v přepočtu na dnešní peníze 120 korun.
Dodnes stopaře beru, když můžu a špatnou zkušenost jsem neměl, většinou zajímavý pokec s mladými lidmi, ale je jich maličko, jednou za pár let.
Kdo je to ta "evropa" co si něco uvědomuje? To je nějaká teta ze sousedství? Pokud jde o průmysl všeho druhu, to jsou korporace a ty teda nic do evropy nestěhují, právě naopak. Koupit dneska cokoliv vyrobeného v EU je téměř nemožné, všechno je z asie. Pokud jde o vládu většiny kontinentu evropského, tedy idioty z EU, tak ti se snaží na 110% veškerý průmysl zde cíleně zabít, energetikou, kterou dodrbali v podstatě do totální katastrofy už teď počínaje a přes autoprůmysl až k zemědělství konče.
Pokud jde o česko, to už fakt další hnusné montovny na 3 směny pro nešťastné nebožáky s mizivou mzdou nepotřebuje, už teď je musí plnit ukrajici, rumuny a bulhary, protože už ani poláci tam dělat nechtějí a nezaměstnanost je nulová.
Koukám že prážáce pořád trvají na tom že jsou z prahééééééé. Není to město už přes 30 let. Jen pračka na peníze pro mafiány plná zmetků všeho druhu, kde normální lidi už dávno nežijí. Není na světě jen pražská žumpa a venkov. Přes veškeré bláboly z internetu absolutní většina obyvatel této země žije v menších městech 20-100 tisíc obyvatel, kde je celkem klid, ale střední školy, nemocnice, kina, divadla a shopping parky jsou tam taky a všude se dá dojít pěšky. Do přírody kousek, do civilizace taky, práce taky je.
Ale ano, na internetu a v televizi se čr skládá z prahéééé, moravských vinic a jihočeských vesniček a nic jiného neexistuje.
Navzdory zde populárnímu názoru tohle vůbec nesouvisí s tím, kdo je aktuálně u moci. ČR měla z východní evropy nejlepší start, ale zadrhává se to, protože se tu přestalo skoro úplně pracovat. Ze země je levná montovna pro západ, ale makaci na výrobní linky došli, takže se fabriky plní polákama, rumunama a bulharama. Stovky tisíc čechů jsou dlouhodobě zašité na nemocenské. Služby nefungují, nelze sehnat slušného mechanika, kadeřnici, jakéhokoliv řemeslníka. Když už člověk někoho najde je to bud neschopný idiot nebo chce peníze jak v německu. Ceny služeb vůbec už jsou skoro stejné jak na západě, ale úroveň strašná a platy taky silně pokulhávají. Nechápu jak je možné, že hranolky u stánku na přehradě v zapadákově zde stojí víc než na pláži u moře v itálii. Zajeďte mrknout do polska, tam se maká, maká, maká. U nás se všichni jen zašívají jak se dá a držkujou.
Navíc všechny zisky které tady vzniknou prostě odtečou do německa nebo do koreje.
A proto nám poláci brzo utečou.
Zápaďáky nedoženeme nikdy, on to nikdy ani nebyl plán. Oni potřeboval trh pro odbyt zboží a levnou pracovní sílu na špinavou práci, proto nechali padnout železnou oponu, nikdy s náma nepočítali jako s rovnými.
Jojo, pamatuju jak jsme jednou hráli s kapelou na festivalu minipivovárků uprostřed léta. Bylo odpoledne a 34 ve stínu a to tam stín skoro nikde nebyl. A u všech stánků jen kvasnicové megatěžké sladkokyselé čtrnáctky, tmavé šestnáctky a podobné silné polévky. Skončili jsme u toho, že jeden skočil do blízkého kauflandu pro batoh bruncvíků desítek a chlambali jsme to, protože v tom hicu by nás ty silné moky zabily.
Meh, už se dávno diskutuje o tom, že ten zákaz 2035 stejně padne. Baterky jsou pořád drahé a nezlevňují a tím pádem nezlevní ani ta auta. Už o tom melou 20 let, jak to zlevní a furt nic. Za dalších 11 let fakt průlom nepřijde.
Pokud do toho fakt půjdou, bude to znamenat pouze to, že ty aktuálně 25 let staré jedničkové oktávky, kterých jsou plné silnice, budou sloužit dalších 30 let. Když to jde na Kubě, půjde to i tu.
Měl jsem celkem 3 kusy. Měl jsem to už jako 30 letá auta po roce 2000, jako studentskou káru. Super fáro, akorát žralo, ale se škodovkou nesrovnatelné, tiché, topilo, nepřehřívalo se, startovalo na drnc i v minus 20, brzdilo skvěle. Spolehlivost furt lepší než o 15 let mladší Š 120, kterou měl brácha, ale samozřejmě se v tom člověk musel tu tam povrtat. Prodal jsem to všecko blbec za tašku hrušek (jeden šel doslova za flašku whisky) kolem roku 2007-8, kdy mi všichni "specialisti" tvrdili, že to mám rovnou vyhodit, že z toho nikdy veterán nebude, protože to je polský šunt. Dnes se prodávají za 100-200 tisíc. Ano, rvu si vlasy, jaký jsem byl idiot, že jsem si je nenechal.
No buďme rádi že se aspoň něco děje.
Ale i tak bude silniční síť této země hotová nejdřív v roce 2100 a to už dávno nebudou auta 🙂
By mě zajímalo, jestli existuje na planetě průmyslová země s pomalejší výstavbou infrastruktury než u nás. Pochybuju
2029 dokončení znamená v realitě 2039. Ty projekty se nepočítají na roky, dokonce ne na dekády, to je na celé lidské životy, Člověk se toho reálně prostě nedožije.
Tady je zas nablito. Lidi měli kopec dětí v době, kdy se žilo o chlebu a tvarohu a do práce a školy se chodilo 10 km pěšky. Tedy není to vůbec o penězích. Děti samozřejmě stojí kopec peněz, které ovšem lidi obecně mají a prostě spousta lidí si radši koupí mustanga nebo jezdí po celém světě než by investovali do dětí, to je celé. Ženské si nechtějí zkazit figuru a chlapi se nechtějí vzdát koníčků a svobody, protože už jsme konzumní společnost sobců.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Klasické chalupy žádný hit nejsou a už nikdy ani nebudou. 100 let stará dřevěnice chce hromadu práce a docela dost peněz pro udržení při životě a komfort je zpravidla ... no jako před 100 lety. Já to mám rád a máme to štěstí, že máme velkou chalupu na opravdové samotě, takže si můžu zastřílet ze vzduchovky nebo udělat oheň s velkými plameny, kdy se mi zamane. Můžu hrát na kytaru nebo řvát a nikomu to neva. Děti i zvířata vypustím do volného prostoru a nechám jim svobodu.
Rubání motorovou pilou a sekerou a neustálé opravy všeho beru jako tělocvik na čerstvém vzduchu, který mi prospěje po neustálém sezení u kompu v kanceláři.
Ale většina lidí takto romantická není, moderní babu tam nevezmete, bude frflat, že jsou tam myši a pavouci a suchý záchod. A není tam dobrá restaurace a já tam dokonce nemám ani internet, protože ho tam nechci.
Možná nějaká holka co chodila do skautu, ale průměrní lidi dnešní doby na tohle už nejsou.
A předělávat to na moderní barák s vířivkou atd. by bylo tak drahé a skoro nemožné, že je lepší buldozer a nový barák. A to by mi urvalo srdce, i kdybych měl ty peníze.
6 odpovědí