Hm, průměrné auto pro průměrného člověka za poslední 4 roky zdrahlo o 100 % a v zásadě je ve všem horší než to co bylo před ním, plné zbytečných číčovin, které žádný normální motorista v autě nechce. A kryteni se diví, že to nikdo nekupuje a celý domeček z karet se hroutí.
Tohle není nic nového, tohle se odehrálo v USA v 70. letech a trvalo jim skoro 20 let !!! než se z toho vyhrabali a na původní úroveň už se nikdy nevrátili, britský autoprůmysl měl něco podobného a nevyhrabal se z toho už nikdy.
Samozřejmě že to zamete i s českou ekonomikou, protože skopčák bude z otrockých fabrik zde tahat prachy ven jak jen to půjde, ne že by to teda už nedělal.
Nicméně pořádná krize je třeba jako sůl, jinak se ti blázni nevzpamatují nikdy.
To je ten kraj, kde velebili ČSSD, která prodala Libertu tomuhle šmejdovi?
Vy tam máte pořád sklony volit někoho, kdo se na vás potom vyřádí.
Komunisti, socani a teď ANO🤷
Co chcete, bolševici sem 40 let tahali ty největší dementy z celého RVHP a ještě jim podkuřovali, jaká jsou elita. Jako severomoravák mám náš kraj rád, ale lidi jsou tu prostě bolševici a většina populace jsou ožralí ( a dnes už i řádně vyfetovaní) dělníci. Na druhou stranu se není co divit, když všichni dělají v hnusných montovnách na 3 směny, kdo by si pak nedal pulku a lajnu.
Hm, chtěli ze zákazníků vyždímat prachy tak jim skoro znemožnili kupovat spalovací auta. Jenže číňan dělal auta levněji a lépe než oni a hrozilo, že by si i normální smrtelník mohl koupit auto na baterky. Tak znemožní číňanovi dovážet, aby neměl raději nikdo nic.
A Čech zanadává u piva, zaveze svoji 20 let starou dieselovou oktávku do místního JZD, tam ji s bratrancem polepí, vyvaří, slátá jak se jen dá, podplatí technika na STK a bude jezdit dokud mu ji nezakážou úplně.
Způsob získávání energie ze slunce má určitě budoucnost. Ale dobré se vždycky prosadí samo, nenásilně a postupně (a během té doby se stále dál zlepšují technologie). Tohle tlačení na sílu, kdy jednotlivé prvky systému buď nejsou dořešeny nebo "nestíhají", je jen cesta jak naštvat lidi a vlastně je spíše odradit, než nadchnout.
Souhlas. Základní kámen úrazu je, že elektřinu nelze a ani v dohledné době nebude možné efektivně a levne skladovat. Baterky jsou tak drahé a neefektivní, že zatím je to jen drahá hračka na nic.
By mě zajímalo, jak dlouho bude trvat než běžné populaci dojde, že celá šaškárna s čerpadly a FVE je jeden obří scam jak obrat střední třídu o co nejvíc peněz.
Pro ty co nadávají na vládu, ta je v tom relativně nevinně. Masivníma dotacema (EU - GD) hnaný "rozvoj" fotovoltaiky extrémně zatěžuje distribuční soustavu a náklady na její posílení jsou brutální. A kdo ty náklady bude platit? No zákazník.
Takže až budete příště nadávat, nadávejte každému, kdo má na střeše ty blbosti, na kterých ušetří 5 tisíc ročně za silovou elektřinu, zaplatili jste mu na daních několik set tisíc na dotace a teď se mu všichni skládáme na posílení trafostanic a měření, aby ten krám vůbec fungoval. Aby dělal elektřinu v létě v poledne když nikdo není doma a nikdo tu elektřinu nechce a nepotřebuje.
To je sranda, že je to dneska bráno jako něco exotického. Kolem roku 2000 jsme jako studenti jezdili stopem furt. Nebezpečné to moc nebylo, zato to bylo zajímavé a plné zážitků. A pomalé. Ale zadarmo. Ani na vlak jsme moc prachy neměli, natož na auto a benzin, který stál tehdy v přepočtu na dnešní peníze 120 korun.
Dodnes stopaře beru, když můžu a špatnou zkušenost jsem neměl, většinou zajímavý pokec s mladými lidmi, ale je jich maličko, jednou za pár let.
Kdo je to ta "evropa" co si něco uvědomuje? To je nějaká teta ze sousedství? Pokud jde o průmysl všeho druhu, to jsou korporace a ty teda nic do evropy nestěhují, právě naopak. Koupit dneska cokoliv vyrobeného v EU je téměř nemožné, všechno je z asie. Pokud jde o vládu většiny kontinentu evropského, tedy idioty z EU, tak ti se snaží na 110% veškerý průmysl zde cíleně zabít, energetikou, kterou dodrbali v podstatě do totální katastrofy už teď počínaje a přes autoprůmysl až k zemědělství konče.
Pokud jde o česko, to už fakt další hnusné montovny na 3 směny pro nešťastné nebožáky s mizivou mzdou nepotřebuje, už teď je musí plnit ukrajici, rumuny a bulhary, protože už ani poláci tam dělat nechtějí a nezaměstnanost je nulová.
Toto řekněte svým dětem, které studuji v Praze a po studiích tam i zůstávají. Proto musí rodilý Pražáci bydlet mimo Prahů. Všichni na Prahů nadávají, ale všichni se do ní cpou. Ať jdou vystudování lékaři léčit do měst, odkud přijeli.
Už léta se tam necpou, protože je tam draho a značně nepohodlno. Na jednu stranu pražáci nadávají, že málo doktorů, ale nejradši by je vyháněli pryč. Tak si v tom udělejte jasno, co vlastně chcete.
BTW ne nezůstávají tam, normální lidi co studují většinou časem dědí někde jinde majetky jako domy, pozemky a byty a ve chvíli kdy chtějí založit rodinu, jdou domů, kde mají zázemí, přátele a rodinu. Praha dobrá tak zapařit v mládí a pak vypadnout. Ti co tam zůstali jsou většinou odpad co se nemá kam vracet a my z "venkova" (tedy třeba z krajských měst) se za ně celkem stydíme.
Nechápu proč by rodilý pražák měl bydlet mimo prahu, pokud je rodilý tak tam snad má dům nebo byt. Pokud ho prodal radši rusákům no tak se bude hlt muset vystěhovat.
Jo a mimochodem, setkal jsem se často s tím, že křupani z osad ze SČ kraje, jako jsou třeba Županovice a podobné díry o sobě hrdě tvrdí, že jsou rodilí pražáci, protože prastrýc pracoval před 50 lety v praze.
Jo a každou neděli večer všechna neplacená parkovací místa obsazena na celý týden venkovany.Na každém rohu slyším moravštinu a slovenštinu,ale jsme tady blbí pražáci,tak proč se sem všichni tak hrnou?
Jo řekněte někomu třeba z Hradce Králové, Olomouce nebo Plzně že je venkovan. Ale u nich doma v hospodě 🙂
Ne nehrnou, třeba i já v praze studoval a jsem dávno zpátky doma a stejně tak většina mých spolužáků.
Nějak se mi dělalo blivno z trdelníku, rusáků a číňanů.
Koukám že prážáce pořád trvají na tom že jsou z prahééééééé. Není to město už přes 30 let. Jen pračka na peníze pro mafiány plná zmetků všeho druhu, kde normální lidi už dávno nežijí. Není na světě jen pražská žumpa a venkov. Přes veškeré bláboly z internetu absolutní většina obyvatel této země žije v menších městech 20-100 tisíc obyvatel, kde je celkem klid, ale střední školy, nemocnice, kina, divadla a shopping parky jsou tam taky a všude se dá dojít pěšky. Do přírody kousek, do civilizace taky, práce taky je.
Ale ano, na internetu a v televizi se čr skládá z prahéééé, moravských vinic a jihočeských vesniček a nic jiného neexistuje.
Ale hnilo to,nebo ne?Jinak pohodlný auto,chvíli jsem o něm uvažoval,jen jsem se bál tý koroze.
Vůbec, respektive rozhodně ne víc než cokoliv z té doby. Když jsem svůj stroj prodával měl 38 let a díru neměl ani jednu, protože se to pravidelně stříkalo. Poláky patřily k těm spíše méně hnijícím autům, nejvíc hnily moskviče, trabanty(zespod), dacie a absolutní ultimátní hnidlo byl olcit, to shnilo za 5 let v garáži.
To auto mělo špatnou pověst, protož ty novější ročníky šly z výroby se spoustou závad, které se daly ale snadno odstranit. Já měl rok 1971, co měl ještě cca 50% italských dílů, měl jsem i jednoho, co měl originál italský motor.
Taky se tradovalo, že to strašně žere, protože bohužel mělo konstrukční vadu - každý rok se musely vyčistit brzdy, jinak přibržďovaly a pak to sežralo klidně 13 na sto. Když byly v pořádku, dalo se s tím jezdit na spotřebu i za 7,5, normálně kolem 10. Což tehdy žraly všechny auta.
Proč by někdo testoval 20 let stará auta, když se testovala jako nová a později i jako ojetá?
No protože testovat "ojetinu" co má 1 rok a 15 tkm nemá vůbec smysl, v takovém věku se neprojeví konstrukce stroje, to i trabant fungoval bez závad. Teprve po standardních východoevropských 300 tisících km se ukáže, co je dobré auto a co je střep :)
Tento stav není důsledkem západní morálky, ale morálky postnormlizačních českých politických elit. Vstup zahraničního kapitálu byl dán velmi hlubokou krizí klausovské ekonomiky , jak se projevila krizí 1997. Oposmlouva - dohoda dvou nositelů normlizačního charakteru - Klause a Zemana- spočívala v předání ekonomiky Západu, prodeji za nejvyšší cenu, což byl předpoklad vysokých okamžitých zisků politické třídy (korupce, viz. Gross atd.) a zároveň předpoklad udržení obrazu Záapadu jako nepřítele lidu což je Vaše stížnost na Západ). Ekonomika v rukách Západu , tedy prosperující, také měla zajistit a zajistila poměrně vysokou rentu této politické třídě. Vše se začalo hroutit v okamžiku, kdy český politik opět získal, ať chtěně či nechtěně, moc nad ekonomikou, kdy musel řešit běžný problém. Návrat k chaosu Klause ve vládách od 2008 , "česká novodobá ekonomická škola" s její opakovanou cestou ke krachu (prodlužování krize oproti sousedů) prudce zhoršila vše. Topolánek , Nečas, Kalousek, Drábek - zcela absurdní nevzdělané figury. Ovšem většinová tuzemská společnost nemá intelektuální schopnost pochopit, že je vedena do pekel. Takže nástup Fialovy vlády je především opětovným nástupem let 2008 až 2016 a přeneseně let devadesátých. Sama tato vláda svým jednáním zpochybňuje nejen společenskou solidaritu, ale i vzdělanost (vláda učitelů?) . Ona skupina NERV je takový spolek ideologických ekonomů. Její práci zpochybňuje už jen fakt, že uvnitř neprobehla výrazná celospolečenská diskuse o různých cestách k zajištění prosperity. Jediný disent představuje Švejnar.
No hezká analýza, něco pravdy na tom asi je, ale stále jsem přesvědčen, že jelikož jsme v EU a jsme výrobní kolonie německa, naše životní úroveň je jasně dána tím, jak se vyvíjí stav v EU na západě. Celá ekonomika produkuje zboží, které se nespotřebovává zde, ale venku.
Jinak je zajímavé, že se všichni politici a policajti kasali, že na STK už nejde podvádět, že jsou kamerové záznamy a že to jde rovnou někam bůhví kam...
Jj, kasali kasali. Je to totální bizár, mě třeba vyhodili s 6 let starým autem co mělo 50 000 km kvůli "přeběhovým otáčkám motoru", auto točilo 5306 otáček a mělo točit 5300. Jinak bylo jak nové. Hned za mnou šel 20 let starý vytuněný golf s úplně sjetýma gumama co mu nesvítila ani brzdová ani potkávací světla a prošel jak lusk 🙂
Třeba tlumiče se nezkouší dodnes. Zato překroucený pás vzadu nebo o 2 stupně šikmo seřízená mlhovka, kterou stejně nikdo nepoužívá je smrtelný hřích.
Jo favorit nebo staré stodvacítky, to shnilo i v obýváku, bylo to z papíru. Ty mazdy 323 tím taky byly legendární. Ale třeba takové audi 100 z roku 1990 neshnije nikdy, je z hliníku. Staré peugeoty 405,306,406 taky nehnily skoro vůbec.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na jednu stranu tlak na ekologii a CO2, na druhou stranu standardní auto dneska 2 tuny hmotnosti a 200 k základ. 110 kW se bere jako plečka, ještě před 20 lety mělo normální rodinné kombi 1200 kg a 70-80 kW a to se považovalo za dostačující.
Všude je furt zácpa, po dálnici se jezdí stovkou, víc to stejně nejde.
Ale malé lehké jednoduché levné auto nikdo nevyrábí, protože předpisy jsou debilní a marketing tlačí každého aby jezdil obřím SUV po městě.
A nejhorší je, že to lidi už tak nacucli, že odmítají cokoliv jiného. Většina lidí co znám by si do auta jako třeba opel corsa z 90. let už nesedlo, přitom jezdí 10 km tam a zpátky do práce v zácpě a zbytek se motají někde po městě.
Přitom malá auta by se do emisí vešla v klidu.