Věříte tomu, vzhledem k tomu, jaké mají české kluby úspěchy v Evropě, že mají České týmy peníze na to, aby to uplatily i tam? Nebuďte směšný, dle mého názoru, nejste vůbec v obraze a fotbal jste viděl naposledy, tak před deseti lety.
Fotbal jsem videl naposledy mnohem vice nez pred 10 lety a udelal jsem jenom dobre. Bafunari chodi do vezeni jeste dnes......
Me fascinuje, ze nekdo vubec jeste profesionalni sport sleduje. Nejde tam nic nez o prachy, nejake sportovni idealy jsou davno pryc. A to mam sportovni aktivity obecne rad. Ceska specialita je pro me v "ceskych podminkach" predevsim fotbal, korupce kam se clovek podiva, uroven nulova a po hristich behaji akorat nagelovane simulujici primadony. Jak toto muze nekdo dobrovolne sledovat natoz financne podporovat.
Je to trochu sirsi problem. Nektere prejezdy i malo vyuzivane zkratka zrusit nejde, protoze to je jedina pristupova cesta. Mnoho prejezdu ale zrusit lze ale s podminkou, ze zustanou zachovany jako prechody pro pesi. Zajet si autem 1km neni zadny problem, mnoho prejezdu je ale vyzivano pesimi a nezachovani takoveho prejezdu alespon ve forme "prechodu" povede toliko k prechazeni koleji nejakou neoficilani stezkou.
Rusme klidne prejezdy pro auta, ale mnohe ponechme funkcni pro pesi a cyklisty.
e-Salon sám o sobě je ukázka zoufalství. Myslím si že na normálním autosalonu můžou být spalováky i elektromobily. Tohle je to ničím neopodstatněné povýšenectví řidičů elektromobilů jen ve větším měřítku. e-Salon rozumíte, to je něco extra. Kecy o budoucnosti a o tom jak se spalováky topí ve stínu velkoleposti Ev atd, je to jak když zabalíte exkrement do celofánu.
A evropský autoprůmysl si může sám za to že je v zadeli. Nechali si diktovat od EU nesmysly a k tomu nutkavá potřeba prodat každý rok více aut a zde je výsledek.
Nesmysl, je mnoho specializovanych vystav, napr. v Lyse nad Labem na vystavisti jsou pravidelne vystavy aut a sejde se tam vse od spalovaku po BEV. Dokonce jsem si tam nektera BEV prohledl mnohem lepe s lepsim komentarem, protoze tam zajemci nabyli tolik koncetrovani z BEV komunity.
Jasně - stejné ztráty za dva měsíce a za dvacet let dávají něco na roveň...
Tak se nám tu po ránu odkopal jeden absolvent VŠŽ, katedra vyšší matematiky. Ovšem pro normální lidi bez redukce mentální kapacity jsou stejné ztráty v čase 240x kratším výrazně na roveň nepostavené. 🤦♀️
Ve skutecnosti to neni jenom 240x, je zde nutne zahrnout i faktor velikosti populace ktera je u ruska cca 2,5x mensi nez maji USA, tudiz efektivne jsou ty ruske ztraty 240x2,5 x horsi.
tj tejny jako, ze po me nekdo chce abych v mlze vypinal a zapinal zadni mlhovky podle toho, jestli za mnou nekdo jede/nejede, hral tuhle hru a nevenoval se tak rizeni? 😄
Nevim co je na tom tezkeho, minimalne i koncernu VW je na mlhovky jiz po desetileti pouzivano vysouvaci kolecko, ktere je naprosto intuitivne ovladatelne bez nutnosti na nej pohlednout ci ho hledat. Jooo problem to bude asi pro ty co maji mlhovku v tretim podmenu na matladispleji....vsak to taky podle toho vcera vecer napr. na D11 vypadalo, jeden oslnovac vedle druheho.
Bohužel proto je mi koncern VW velice nesympatický a s tímto přístupem se ani nedivím, že jsou momentálně v ekonomických problémech. Nepochopili elektromobilitu, nedokáží se přizpůsobit. Už jenom jejich velmi složitý konfigurátor je vysoce neefektivní, kdy každé vozidlo se vyrábí individuálně což zvyšuje výrazně náklady. Měly by se inspirovat po vzoru Tesly a mít co nejjednodušší konfigurátor a dělat stejné výbavy a tím snížit výrobní náklady. VW není prémiová značka a měla by se soustředit na masivní výrobu a ne individuálnost.
V2L a V2G jsou skvělé funkce a velmi se divím výrobcům, že jej doposud nenabízí.
V2L lidé mohou využít již dnes u V2G doufám že to legislativně brzy povolí.
Přesto jsem přišel s řešením abych mohl i V2G využívat nyní (pouze pro své účely nikoli prodeje do sítě). Komplikovanější bylo sehnat obousměrný wallbox který v ČR není běžný. R5 dokáže vykrýt energetický provoz mé firmy cca na 8,5h. Letošní rok jsem tu měl 3x výpadky, kdy jsem musel nasadit benzinový generátor abych provoz nemusel přerušit.
Sice neplánuji mít neustále R5 zapojenou na moji provozovnu, avšak plánuji mít jako rezervu pro tyto události a plánuji ji využívat na krátkodobé vykrytí špiček, kdy ceny na spotu budou vysoké ( příklad včera krátkodobě bylo přes 19Kč za Kwh)
Velice Vám děkuji.
Na Esalon se též chystám. Třeba se tam potkáme. Také přeji mnoho šťastně najetých km
VW si vyslovene kope hrob ale i na poli spalovaku. Mame uz mnoho let hybrid Yarise od Toyoty, takze prednosti jizdy na EV dobre znam, BEV jsou ale dnes stale pro nas jako rodinu mimo ekonomickou realitu prave kvuli najezdu do 10-15 000 km/rok takze bych presne spadnul do tech velmi spatnych TOC. Pri spotrebe yarisu jsme cca na 1,2-1,5 Kc/km za palivo a auto samotne bazarove bylo za zlomek ceny BEV a pritom ten Yaris je porad plnohodnotne auto, se kterym jezdim rutinne i do zahranici pekne svizne po dalnici. Tak na esalonu ;-)
Velice Vám děkuji.
Vybral jsem Renault 5 který v pátek oficiálně představí pro ČR a zveřejní ceník tento pátek na Esalonu v Letňanech. S dealerem jsem domluvený a zítra budu vědět přesnou cenu a nakonfigurujeme specifikaci.
Ve vozidle jezdím většinou sám max ve dvou lidech, takže menší vozidlo je dostatečné. Vozidlo bude zároveň levnější než Tesla, Škodovka a další vozidla.
Chtěl jsem podpořit Evropského výrobce (R5 je kompletně dělaná ve Francii).
Mé požadavky byly prosté : menší vozidlo s dojezdem WLTP 400km ( reálný bude přes 300km), tepelné čerpadlo. Nechtěl jsem žádné SUV - jsou zbytečně velká a tím mají větší spotřebu a větší odpor vzduchu
R5 má WLTP 410 ( 52kwh baterie) a vše v základu.
Takový Elroq je hezký ( zbytečné velký) ale nemá v základu teplené čerpadlo a s ním je cena nad 1Mil CZK což už mi nedávalo smysl.
R5 má jednu funkci čím se velmi liší od konkurence a to V2l a V2G pro zpětné odebírání energie. Vzhledem k tomu, že mám doma i ve firmě spotové ceny a občas jsou ceny krátkodobě vysoké využiji R5 jako pojízdné úložiště a na pár hodin napojím auto na provozovnu. Ušetřím tak za stacionární baterii ale se stejnou funkcí.
To byl hlavní důvod proč jdu do Renaulta 5. Ušetřím i když vozidlo bude stát.
Též nešetří na konstrukci a má víceprvkovou zadní nápravu což zaručí skvělé jízdní vlastností. Renault umí dělat skvělá auta.
V celkovém poměru cena/výkon a celková výbava je přesně R5 které splňuje mé očekávání. Díky domácímu a firemnímu nabíjení má dostatečný dojezd aniž bych potřeboval veřejné nabíječky ( můj denní průměr je 200-300km a ne najednou)
Tepelne cerpadlo za priplatek u Skody je opravdu tezko pochopitelny parametr. V2l a V2G jsou do budoucna dulezite funkce, ktere vsak stale mnoho vyrobcu EV nenabizi. Tak at to jezdi...... Na Esalon jdu taky s detmi podivat.
ano je to tak.
Skutečně při výběru vozidla se chovám ekonomicky a racionálně.
Děkuji za vysvětlení poklesu hodnoty (10kč /km). V mé případě by to neplatilo ani u tradičních vozidel jelikož mám vysoký nájezd a hodnota vozu je výrazně nižší.
Já pokles hodnoty po pravdě neřeším .I co jsem prodával tradiční vozy tak s necelým půlmilion kilometrů a staří 5 let vozidlo bylo téměř bezcenné.
S EV mám i další plány. Pokud servisní náklady nebudou vysoké vozidlo budu klidně využívat i delší dobu. Pokud by to už nedávalo ekonomicky smysl plánuji nechat vyndat baterii a předělat ji na stacionární úložiště energie ( Mám spotové ceny a větší kapacita baterií ve firmě přijde vhod). Obdobně velké stacionární úložiště stojí podobně jako celé nové EV.
Zbytek vozidla prodám na náhradní díly nebo nechám ekologicky zlikvidovat .Každopádně baterii jakožto nejdražší komponent si ponechám.
V Česku již existují firmy které se zabývají onou přestavbou.
Za mě je to rozumnější řešení než prodat auto s vysokou ztrátou hodnoty
Tak mnoho stastnych km. Mohu se zeptat co jste vybral pro takov najezd km?
Dobrý den ano započítal.
Ročně najezdím cca 90tis km. I spalovací vozy co jsem vlastnil jsem s necelým půlmilionem km prodával spíše za symbolickou cenu.
Pokud náklady na servis po stejném ujetí km budou nízké vozidlo si ponechám a neprodám jej po 5 letech.
Pokud by náklady byly vysoké nechám vyndat baterii, tu předělám na stacionární úložiště a budu je využívat na vykrývání špiček v mé firmě ( jsem na spotových cenách) Tuto přestavbu již dělá mnoho firem a baterie bude sloužit ve firmě dalších 20 ket. Zbytek vozidla rozprodám na díly nebo nechám ekologicky zlikvidovat .
Baterie je pro mě však stále vysoce cenná.
Já vozidlo budu nabíjet ze spotových cen jak doma tak ve firmě. Můj akční rádius je do 300km a to vozidlo dá na jedno nabití.
Tedy veřejné nabíječky využívat neplánuji.
V domácnosti mám taktéž FVE kterou též plánuji zapojit do provozu.
Kde jste přišel na cenu 10Kč za km? 10Kč na 1km je nesmysl
Mám čip na dobíjení a maximální cena je 12,5Kč za kwh. Při spotřebě 15Kwh/100km to máte 187,5Kč tedy 1,875 na km.
Díky spotovým cenám a vlastní FVE se dostanu na cenu do 50háléřu na km včetně ztrát i distribuce. Tedy 50Kč na 100km
Pokud najezdite tolik km tak se vam EV vyplati. 10 Kc/ km je dnes obvykly pokles hodnoty
EV vozu, amortizace. Podivejte se na ceny bazarovych EV vozu, jejich najezdy a ceny kolik staly jako nove. Nezridka mel majitel cenu i pres 15 Kc/ km na ztrate hodnoty vozu. Neresim pouze palivo/ energii ale celkove naklady za vlastnictvi vozu.
Též v pátek podepisuji závaznou objednávku na EV.
Celkové náklady na vlastnictví vozu (TCO) vychází nejlépe.
Pokud někdo má domácí či firemní nabíječku EV vychází v celkových nákladech skvěle.
K tomu spotové ceny a FVE a máte dokonalý systém levného ježdění.
Tak doufam, ze jste si zapocital take ztratu hodnoty vozu. To je totiz ten nejvetsi ekonomicky problem EV, realne se malo ktere EV dostane pod 10 Kc/km.
Nikdo takre porazit Rusaky nechce, to jen moderni Fasisticko Bolsevicka propaganda ma neustale touhu plnit ukol donekonecna lhat lidem, ze ukrajinu napadlo USA a ne Rusko.
Cilem je ubranit Ukrajinu ne dobyt Rusko. Ale tobe je neco rikat je asi zbytecny...
Presne tak, at si Rusaci zalezou za svuj plot a nikdo si jich nevsimne. .....jenze to je to co je asi v jejich nadutosti nejvice stve.
No zrovna Izrael mi nepřijde jako vhodný kandidat na moderní válku. 40 tisic mrtvých civilstů mi nepřijde zrovna bez ztrát, ale spíše na jatka navíc zatím bez výhry.
...mrtvych ano, ale ne na Izraelske strane! A kouknete se jaky je Izrael pidi statecek a jake tzv. velmoci ma kolem sebe, se kterymi s dokazal poradit uz jednou za pouhych 5 dni a mnozi v regionu to nedokazou dodnes rozdychat.
To je dezinformace, Ukrajinci zas tak urputně nebojují, jako například Japonci ve 2 sv. bohužel. To je ten největší jejich problém, nasazení a ossanost umřít hrdinsky za svojí vlast a v tom je ten problém.
Jenze doba se zmenila, nikdo civilizovany nechce tzv. hrdinsky marne umirat, lidsky zivot je v civilizovane spolecnosti velmi cenny a ekonomicky drahy ho ztratit. Jedno je to Rusku, ktere do mlynku na maso posila negramotne hordy. Moderni valky se vyhravaji prakticky beze strat na zivotech technologickou prevahou, staci se podivat na valku v Kuvajtu, nebo ted Izrael. My vlastne nutime Ukrajince vest zakopovou opotrebovavaci valku metodami jako pred 100 lety misto modeni valky. To jak si napr s Ruskou PVO v Iranu poradily F35 je ukazka, jak to delat a to presne Ukrajincum neumoznujeme i s mnohem primitivnejsi technikou. Do takoveho mlynku na maso samozrejme nikdo soudny nikdy nemuze dobrovolne jit.
Vojenská útočná operace v Kursku byla od počátku odsouzena k nezdaru! Byla to ukrajinská sebevražda za kterou by měl být hnán k odpovědnosti ten, kdo to vymyslel. Ukazuje se, že měl pravdu americký generál a velitel NATO v Evropě pan Cavoli když řekl, že porazit Rusko sice je možné leč značně problematické.
Rusko porazitelne je, koneckoncu kde kdo ho uz porazil, ale musi se chtit. A je uplny paradox, ze zapad mohl Rusaky z Ukrajiny vyhnat aniz by musel jednou vystrelit, Ukrajinci sami neuveritelne urputne bojuji, ale mi tu resime, jestli jim dame zbrane a pak je jeste omezime v jejich pouziti. Tu valku si zapad prohraje sam.
máte rozumnou argumentaci, jenže štěstí jedince nikdy nenahradíš jakoukoliv vládou. Oni ponesou tíhu života stále těžce a ukřivděně za jaékoliv konstelace, protože se nedovedou vypořádat s vlastním životem jako takovým. Žil jsem za vlády proletariátu, tedy vlády davu a nic jiného jste jak o “podělaných” komunististech tak často každý den neslyšel. Oni tu byli a budou rozumím. Jestli “je” hodili politici přez palubu tu teď nerozvinu, ale oni za jejich vlády ty své oponenty rovnou věšeli, bohužel. Takže žádné falešné slitování s touto většinou. Všichni musíme pracovat nejen v práci ale i na sobě, a nenechat “je” zase nastolit “jejich pořádky”. A to není arogance ale své určení kde je má cesta. Není to prioritně o politice, ale o nesení břímě života těžkého a složitého, ale i tak krásného.
V článku vidíte co Američanům vadí zejména, drahé potraviny..atd. Každý viní toho svého, oni Modré, u nás “pětikolku a fialový hnus”. Nebo že by to nakonec nebylo o vládách samotných ….?
Samozrejme, ze zadna vlada stesti nikomu nevytvori, ale soucasne nesmi systemove ignorovat takto velkou sklupinu lidi, protoze kdyz se ji vzbouri, tak zacne hledat sveho spasitele se vsemi dusledky.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vyjádřit se k něčemu, co jste neviděl více než deset let, je vaše právo, ale že pak nejste brán za příliš bystrého, se zajisté nedivíte.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No jestli bystrost cloveka hodnotite podle toho, ze se nediva na bandu preplacenych nagelovancu behajicich za micudou.....asi mame jina meritka.