Tady je vidět, k čemu vede politika Green dealu. Nejkratší jeho definice je:
Green deal = zdražování
Státy EU vytváří asi 6% celosvětových emisí CO2. I kdybychom to za cenu podobných obrovských nákladů snížili na nulu v roce 2050, tak při těch 6% ani nebude možné změřit, jestli to k nějakému poklesu teploty vedlo.
Green deal dusí průmysl a ekonomiku obecně. Jako chudí nebudeme schopni zbrojit a bránit se útoku nějakého agresora typu Rusko, Čína nebo některý islámský stát.
Jako chudí ani nebudeme mít peníze na nákup solárních panelů z Číny.
Státy EU mají jen 6 % celosvětové populace, ale 9,8 % emisí CO₂. A snížit emise CO₂ na nulu do roku 2050 se v Pařížské dohodě zavázaly vyjma Íránu, Jemenu a Libye všechny státy světa.
Proč by nebylo možné změřit vliv šestiprocentního snížení emisí?
Kdyby chudí nebyli schopní zbrojit, tak by Rusko neválčilo na Ukrajině a Severní Korea tam neposílala vojáky.
Je to nesmysl, protože výrobní linky a zvláště ty potravinářské musí být v provozu právě v době, kdy jejich chod navazuje na další technologické operace a jsou při tom vázáni hygienickými opatřeními (tedy musí pracovat co nejrychleji bez zbytečných časových prodlev).
Vy o výrobě čehokkoliv zjevně nemáte ponětí, tak tady plácáte nesmysly... 😄
Taky neříkám, že máte linku na chleba se západem Slunce zastavit a nechat v ní těsto vychladnout a pak čekat do rána, až zase začne svítit. To fakt ne. Říkám, že mezi některými (ne nutně všemi) operacemi je zpracovávaná substance ve stavu, kdy není nutné ji "zpracovat co nejrychleji bez zbytečných prodlev" Zrniny, luštěniny a olejniny v silech běžně čekají na zpracování měsíce, mouka vydrží rok i v maloobchodním balení, slad a chmel musí vydržet rok do další sklizně, jináč by v létě, když jsou třicítky, nebyla desítka. A když už něco zavřete do mrazáku, tak už je celkem putýnka, kdy to z něj vytáhnete.
Já jsem si vždycky myslel, že menší auta se slabším motorem vyprodukuji méně emisí než ta velká s větší spotřebou. Že by tomu tak nebylo? Podle EU asi ne. Jenom aby mi nesáhli na moje VARI se kterým obhospodařují svoje políčko.
Není tomu tak. Jedno malý auto vyprodukuje míň emisí než jedno velký, hlavně protože je lehčí. Ale všechny malý auta dohromady jich vyprodukujou víc než všechny velký auta dohromady, protože jich je prostě víc. Takže když chci snížit emise, dává větší smysl zaříznout výrobu malejch aut spíš než velkejch. A úplně největší smysl to dává, když na to nahlédneme tak, že v Mnichově se mají dělat auta a v Nošovicích zelí.
Podpis ještě nemusí nic zaručovat. Může být fake stejně jako obsah zpráv.
"Nahoře" vedle toho https je zámeček, ten znamená, že opravdu koukáte na stránky Seznamu a Seznam ručí za to, že když je po článkem podepsaný Kasík, že to fakt napsal. Taky je samozřejmě možné, že Váš počítač napadli hackeři, nebo že Seznam obsadili maskovaní muži, Kasíka zavřeli do sklepa a píšou články za něj i s překlepama. Čili možné to je, ale proč by to někdo dělal? Proč by Karla Janáčka někdo přesvědčoval, že Pavel Kasík píše něco jiného, než by zrovna psal?
Tak aspoň lidstvo rychleji zdegeneruje. Původní poslání Internetu skončilo dávno, nyní je to už jen kupa sra... a balastu.....Mimochodem jak se hodně lidí honí za redukcí CO2 a šetření přírodních zdrojů - AI je také skvělá ekologická katastrofa, ale nějak to nevadí....jak pokrytecké.....
No, pokrytecké. Když pojedete vlakem s šestimegawattovou lokomotivou v čele, tak taky spotřebujete míň energie, než když pojedete autem, přestože ta mašina má stokrát víc koní. Akorát musíte počkat, až ten vlak pojede. Podobně když AI necháte, aby Váš prompt zpracovala až v době, kdy je dost bezemisní energie, tak to žádná ekologická katastrofa není.
Byla to cena panelů, podle mě. Nic se tam nenalepovalo, byl to umakart a linoleum s betonem. Aby z toho byl byt, to jsem dělala později na svoje náklady. Dnes nemají mladí šanci ani na ten umakart.
Takže cena holýho betonu se v zásadě nezměnila, když už se o tom bavíme. Ovšem existovala i jádra betonová s nalepenými obkladačkami, z Prefy Přeštice.
Pořád dokola se u tohoto tématu objevují výrazy jako "český fenomén bydlení ve vlastnim"...Pritom nejde o žádný fenomén jako spíš o obranný mechanismus v případě problémů. Spousta lidí touží bydlet ve vlastním hlavně z důvodu právě jistoty takového bydlení...V zemi, kde morálka, výkon práva a spravedlnosti je srovnatelný s rovníkovou afrikou...je prostě jistota nájemního bydlení vždy spojená s otazníkem...
Obranný mechanismus proti čemu? Že vás neodsunou jako Němce v pětačtyřicátým? Že vás nevystěhujou jako Mostečáky, protože šlapete po uhlí, nebo váš barák stojí zrovna na místě šikovným pro autostrádu, stanici metra, železnici, výsypku, nebo moc blízko atomový elektrárny?
Dvě vyhledávání na internetu jsou ekvivalentem varné konvice. Ale tu elektřinu spotřebovávají datacentra, kolik jich u nás tenkrát asi bylo...?
Mnozí si pamatujeme. Datacentra nebyla, ale byla výpočetní střediska se sálovými počítači, analogové telefonní ústředny, síť rozhlasu (jen Praha vysílala z Liblic výkonem 1,5 MW) a televize a videopůjčovny, kde se svítilo a topilo, to všechno dneska nahradila datacentra.
A varná konvice? Plná nebo jeden hrníček? Vroucí na turka nebo jen horká na rozpustný? Široce omílané číslo je 0,3 Wh na jedno vyhledávání, to je ohřátí čtvrt litru vody o jeden stupeň.
Materiál na byt v paneláku tehdy stál 3600 Kč.
A materiál je co? Písek, cement, roxory? Nebo hotový panely i s nalepenejma obkladama? 3 600 by podle toho kdy a kde mohly bejt dva průměrný platy. Na oblití týhle kostky by bylo potřeba asi 16 kubíků betonu, což je nějakejch 40 tisíc. Armatura zhruba stejně, sololitový dveře jsou po tisícovce, plechový futra taky, s tím se do dvou průměrnejch platů dneska vejdu. Ale nebudu mít okno přes celou stěnu, litou podlahu a tak fajnovej vestavěnej nábytek.
Válka jednou skončí, ale plyn z Ruska nebude kudy vést. Pomalu se otáčí na východ a buduje se nový plynovod směr Čína. Ukrajina zlikvidovala za pomoci USA Nord streamy, to se už ví oficiálně a Zelenina to už i přiznal. Teď zlikviduje poslední plynovod přes Ukrajinu a bude sloveno. Problém je , že skomírající ekonomika Evropy už mu stovky miliard na válku nepošle , protože sama bude v krizi. To je ta druhá stránka hrdinného činu. Paradoxně čím více se krize blíží, tím blíže je konec této války.
Jenže ekonomika Evropy na dovozu plynu z Ruska nestojí. Ani když se Rusko pokusilo v Evropě plynovou krizi vyvolat, tak jsme nemrzli, akorát jsme si dělali prču ze svetrů MPA. A "otočka" ruského exportu na východ: Mongolové do roku 28 o ruském plynem ani nechtí přemýšlet a Číňani hodlají v roce 30 dosáhnout svého CO₂ vrcholu, a už teď ruskej plyn kupujou pod cenou.
A ono je nějak zákonem daně, že musím řídit svoje auto a nemůžu řídit jiné, či nikdo nesmí řídit moje auto?
To jako budu dokládat kartu řidiče všech, co kdy budou být teoreticky řídit auto jehož jsem majitel?
Ne. Pojišťovna vůbec nepotřebuje, abyste ukazoval karty všech, co by teoreticky kdy mohli řídit Vaše auto. Vlastně by jí úplně stačilo, kdybyste řekl, jestli s autem jezdí někdo, kdo často bourá nebo chlastá, aby Vám mohla pojištění vomastit. Ale protože k tomu se fakt málokdo přiznává, tak na to v pojišťovacím blanketu není kolonka a pojišťovna rizikovost klientů hádá jinak.
Problém našeho pojišťovnictví je v tom, že rýžují na platbách za auta. Proč systém nefunguje obráceně, proč nemá pojistku uzavřenou řidič? Proč má hejsek bourat služební auta a platit zvýšené pojistky zaměstnavatel. Chci jezdit s osobakem, tak se pojistim, chci s náklaďákem tak se připojistim, to samé a motorkou atd. Nebo dám klientovi slevu za předložení výpisu. Kdo jezdí slušně tak nemá důvod jej nepředložit bo tím ušetří.
Proč nemá (nemusí mít) pojistku uzavřenou řidič? Protože vynutit pojištění auta je mnohem jednodušší, než vynutit, aby byl pojištěnej hejsek. Majitele auta lze snadno vomastit pokutou, je mu co sebrat, má minimálně auto, kdežto hejsek má akorát děravý kapsy. A pak je tu ten problém, že nepojištěný auto můžete zavřít do stodoly a značky odevzdat do depozita. Čili u auta je rozumný předpokládat, že se s ním pravidelně jezdí. U držitele řidičáku (generické maskulinum) ne. Stačí napsat držitelky a je jasno, že je krajně nepraktické chtít povinné pojištění těch, co řídí.
Pokud by řidičák platil jenom s dokladem o pojištění, tak nám budou jezdit nepojištěný hejsci, na kterejch si nic nevezmete, když Vám na křižovatce porovnaj plechy.
To je samozřejmě taky NESMYSL. 😄 Každá technologie má své stanovené postupy a nějaké čekání na "levnou elektřinu" pak výrobu prodraží - někde se ta zásoba bude muset uložit.
Pracoval jste někdy ve výrobním podniku nebo velkopekárenském provozu? 😛
Neříkám, že máte na levnou elektřinu čekat, říkám, že zrovna ve výrobě zmražených polotovarů můžete plánovat tak, abyste se s energeticky náročnými operacemi trefil na dobu, kdy je elektřina laciná. To je rozdíl.
Problém je ve vaší neznalosti principu dopékání pečiva v super-hyper ze zmrazeného polotovaru. Ty zmrazené polotovary potřebují kontinuální "udržovací" dodávku el. energie pro mrazicí boxy a dopékání na místě spotřeby pro zákazníky musí probíhat v době, kdy je po něm poptávka. Čekat, až fotovoltaickým magorům zasvítí slunce na jejich byznys-FVE, nikdo nemá zájem. Taková je tržní hodnota vašeho produktu v oboru elektroenergetiky! 😛
Mluvíme o opačných koncích toho řetězce, samozřejmě, že udržovat teplotu v mrazáku musíte furt a dopejkat se musí těsně před tím, než přijdou lidi. Ale chvíli, kdy se těsto uhněte, nakyne, předpeče a zmrazí, což je energeticky nejnáročnější část výroby, si můžete vybrat, protože pak už jenom čeká a elektřinu potřebuje pouze na vyrovnání tepelných ztrát mrazáku.
„Náklady na energie jsou zejména v průmyslu klíčové. Dlouhodobě je neudržitelné, aby evropské, a tím samozřejmě i české firmy, platily za elektřinu výrazně víc než jejich američtí či asijští konkurenti. Z hlediska konkurenceschopnosti na mezinárodních trzích je to zničující. Vedlo by to buď ke krachu těchto firem, nebo k jejich přesouvání na jiné kontinenty. To pozorujeme v Německu, odkud už firmy odcházejí.
to přece nechceme, aby se průmysl odstěhoval, zůstanou tu pak pouze nákupní centra a nezaměstnaní
stát bude ručit a garantovat, to se to podniká, parádička pro papáláše v čezu
Příjemcem na základě daného opatření je společnost Elektrárna Dukovany II (dále jen „EDU II“), ve výhradním vlastnictví skupiny ČEZ, což je jediný provozovatel jaderných elektráren v Česku. Česko plánuje poskytnout přímou cenovou podporu ve formě uzavření smlouvy na výkup elektřiny se státem vlastněnou zvláštní účelovou jednotkou. Smlouva zajistí stabilní příjem pro jadernou elektrárnu po dobu 40 let. Příjemce bude rovněž využívat dotovanou státní půjčku na pokrytí většiny nákladů na výstavbu a mechanismus ochrany investora před nepředvídatelnými událostmi nebo změnami veřejných politik, které by mohly způsobit nemožnost realizace projektu.
Klíčové jsou náklady na šikovné a vzdělané lidi. Jistěže v Čechách je cena elektřiny "klíčová", protože když továrna nezaplatí mastnější fakturu, tak ji elektrárna odpojí, kdežto když zaměstnancům nepřidá, tak oni stejně do práce přijdou a ještě si vezmou tuplovanou šichtu, aby doma zaplatili dražší elektřinu. Proč bychom měli nechtít, aby průmysl odešel? Textilky v Čechách fakticky skončily. Bylo to někomu líto? Je tu snad tolik lidí, co vypláznou za oblečení dvakrát tolik jenom proto, že je české? Místo lokomotiv se v Plzni vyrábějí tramvaje a místo továrny na tramvaje stojí na Andělu nákupák, o oo aréně nemluvě - a buší tam do vrat nějací nezaměstnaní, kteří by chtěli ještě vyrábět téčka nebo diesly? Ani ťuk!
Na tenhle stát je děsně spoleh, co se týče včasného stavění čehokoli, jak se přiznává ochranou investora před událostmi a změnami politik, čímž se jen potvrzuje, že jestli chceme mít atomovou elektrárnu včas, tak ČEZ musí být bohatý, aby ji měl za co stavět. Jestli z toho, že EDU II bude mít státní půjčku s ochranou investora, Vám vyplývá, že ta elektrárna bude postavená a uvedená do provozu rychle, tak já naopak vidím, že místo Dukovan II by to mohl být Zwentendorf II.
Pochopil-li jsem to správně, tak "Agregátor" Vám taky může klidně i spotřebu omezit...
Tak už jsme se toho dočkali...... někdo vám vypne elektřinu a pokud budete mít domek pouze na elektřinu a to je dnešní snaha Govermentu, tak pak se vrátíme do těžké doby totality, kdy pár vyvolených budou zase pít víno, ale budou kázat vodu ....
Pochopil jste správně jenom první půlku: "aligátor" Vaší spotřebu může snížit. Druhá půlka je: jen když Vám to vyhovuje a dovolíte mu to a zaplatí za to. Když máte hromadu kamení, ze kterého potřebujete namlít štěrk na zimní posyp silnic, tak je úplně jedno, jestli budete drtit v březnu nebo v červenci. Když máte nad městem vodojem, který vystačí na dva týdny, tak je taky úplně šumák, jestli ho budete plnit v úterý večer nebo ve středu v poledne. A těm rohlíčkům a koláčkům, co každý ráno dopejkají v hyper-super je docela egál, jak dlouho po předpečení budou ležet v mrazáku. Takže za peníze si to drcení, čerpání a předpejkání necháte přesunout na dobu, kdy se to hodí aligátorovi.
Na první otázku (jste obě pravdomluvné?) mohl dostat odpověď ne jen v případě, že . 1. je pravdomluvná a 2. lhářka. Ve všech ostatních třech případech by slyšel ano. Na druhou otázku (jste ze stejného kmene?) by odpověď ne slyšel jen v případě, že druhá je lhářka. Ale protože po první otázce nevěděl, jak na tom je, musel na prvou otázku slyšet ano, protože tato odpověď dává tři možnosti. A když po druhé otázce věděl, musel dostat tu odpověď, která z oněch tří možností vybere jen jednu, tedy že obě jsou lhářky.
Vtipné je, že 60 % hlasujících hádá, že to nejde určit.
co je pro stát lepší, vyšší dividendy od čezu kterému se daří při drahých energiích, nebo vyšší daňové odvody od firem kterým se daří díky nižším cenám energie být konkurenceschopné?
Bohatý čez a krachující firmy nebo čez na uzdě a prosperující průmysl ? Kdo to spočítá? 8x vyší zisk meziročně není přiměřený zisk, to je lichva když se není jak bránit. Stát dozoroval prodejce phm kvůli maržím ale u čezu k tomu nedošlo
Kdyby firmy měly být konkurenceschopné jenom proto, že mají levnou elektřinu, tak už by byly všechny nastěhované v Africe, kde svítí celej rok a jely by na soláry. Samozřejmě, že pro stát je lepší "dividenda" z ČEZu ( dvoutřetinovému státnímu podílu na dividendách přibývá i DPH z dražší elektřiny) než odvody firem, kde z té "prosperity" dostane jenom pětinu.
Krom toho, pokud chcete, aby ČEZ očekávané jaderné elektrárny opravdu postavil, tak musí být bohatý.
Vždyť i celé GDPR je totál hloupost, kterou jsme si nechali vnutit. Díky za hezký článek.
Náš zákon o ochraně osobních údajů, který platil před tím, byl přísnější a s jeho plněním bylo víc práce. Akorátže flastr jste mohli dostat jen za neoprávněné zpracování osobních údajů a to bylo potřeba nejdřív prokázat, flastry nebyly nic moc, a hlavně ÚOOÚ nechtěl jít proti zájmům politiků, takže nikdy nevomastil žádnou firmu, kam vedly nitky z politiky.
Podle GDPR můžete dostat tučný flastr i za to, když se data málo snažíte chránit a hlavně, je to celoevropské nařízení, takže českou firmu můžete předhodit libovolnému úřadu přes osobní údaje v Evropě, abyste se vyhli tomu, že si to místní politici "ošéfujou". A z toho mají všichni strach.
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
V1 měla autopilota, V2 byla naváděna inerciální navigací a obě tak dokázaly manévrovat.
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Česká terminologie považuje obě za řízené střely, protože mají systém řízení, to ano. Ale jsou to takový přerostlý Kaťuše, který doletí stovky km, nesfoukne je vítr a jak je jednou vypustíte, už je nemůžete ovládat. No a chlapům, který cvičili s Maljutkama se blbě vysvětluje, že tohle jsou taky řízený střely.