to, že jinde to tak dělaji není směrodatné, že?
Tak jinak - nemáte pravdu! Nejde o tiskací písmo, ale písmo psací, velmi podobné tiskacímu. Na schopnost podepsat se, to nemá žádný vliv. Mimochodem strojařské písmo, které musel umět každý strojař, je mu velmi podobné a na strojních výkresech bylo povinné. Než nastoupily počítače. Psát se jím dá prakticky stejně rychle jako vázaným písmem a je čitelnější. Většina spolužáků jím psací písmo ve svém životě nahradila. Pokud jde o umělecké zpracování, tak (vázané) písmo mého dědy, který absolvoval ve škole krasopis, bylo nádherné. Také bych chtěl umět tak krásně psát. Nicméně uplatnění to našlo jenom při psaní dopisů mé babičce z nasazení v Reichu a věnování do památníku.
kdyby ty zásahy byly o práci pro společnost a ne o egu autorů, tak by se ti lidé zajímali především o to jak poznají jeslti to zafunguje tak jak to zamýšlejí.
Moje zkušenosti s lidmi s humanitním vzděláním jsou takové že už jen myšlenka že by se mělo jakkoliv ověřit to co vymysleli je pro ně urážkou. Okamžitě to berou jako osobní útok a útočí nazpět. A to se osobně dlouhodobě znám s lidmi kteří patří k jejich elitě. Protože vím jak tito lidé uvažují o své práci, tak vím, že i kdyby tam něco podobného bylo formálně, tak to nebude mít skutečnou funkci a váhu.
Pro mě jako inženýra je to naprosto nepochopitelná věc, protože inženýrské discipliny jsou postavené na tom že něco vymyslíte, pak to postavíte a zapnete a budťo to dělá co to mělo dělat nebo to hoří 😄
Humanitní školy fungují jako regulérní sekty kde se buďto slepě věří, nebo exkomunikuje.
Smutné, ale od toho je vedení ministerstva, aby si nechalo ty, kteří tvoří, ale ne formuláře. Pokud je jasné zadání, tak buď je výsledek nebo to zkuste jinde.
škoda,že to tak nebylo když jsem byla malá.Teď už je mi přes a nikdy jsem se pořádně anglicky nenaučila ač jsem to zkoušela několikrát.
Zkuste Duolingo. Manželka s ním začínala v důchodu před deseti lety a dnes se domluví. Taky byla věčný začátečník. Hlavně, stále ji baví a to je nejdůležitější! Tenkrát se jen uculovala, když jsem jí říkal, že ji to bude nutit dělat každý den...Do měsíce v tom byla až po uši.
PS.: Není to zázrak, ale funguje.
Díky Bohu, už jsem na penzi. Za 40 let jsem zažil několik inovací, změn, inkluzí, atd. Asi budu označen za zpátečníka, ale jak srozumitelné byly jednotné osnovy. A výuka angličtiny od první třídy, to bude bezva. Děti neovládají ještě základy mateřského jazyka a bude se jim servírovat módní trend cizí jazyk . A druhý k tomu a je to pěkný guláš. Ze zkušenosti vím, že znalost např. angličtiny, němčiny se redukuje na odpovědi vyučujícímu formou ja, yes., Spolu s 30 a více žáky ve třídě.souvislá věta ani náhodou.Pokud jeden z rodičů neovládá mluvu v cizím jazyce, je dítě odkázáno na 2- 4 hodiny ve škole. A to je nedostatečné.A k biflování? Ano, mohu vyhledat vše na netu, ale pokud nemám podle čeho/ např. vzorec, násobilka.../se orientovat, potom mi je vyčtená informace k ničemu.
Stačí Duolingo. V první třídě mu to můžete přečíst, ve druhé to zvládne samo (vyzkoušeno). A děti jsou tím nadšené. Odpovědi Ano/Ne tam nenajdete. Kontroluje i výslovnost, mraky poslechových cvičení. Nejdůležitější je, že to děti baví. Vnuk začal až ve druhé třídě a hlásí, jak ho paní učitelka ve škole, při nepovinné angličtině, chválí. Vnučka půjde do první teď a už nakukuje, co to ten brácha dělá.
Stačilo by přestat dabovat cizí filmy a děti by měly k cizím řečem blíž. Jako to je naopříklad v Holandsku ajinde. Někdy se tam naši daberi akorat pitvori a dodatecna hudba je hrozna.
Vytesat do kamene. To bylo řečí, že až bude ukončena digitalizace televize. I na ČT snad bývalo víc Angličtiny a Francouzštiny než dnes. Nebo o tom nevím.
Ať se naučí nejprve pořádně svůj mateřský jazyk. Někteří ho neovládají ani na druhém stupni ZŠ. Angličtina-proč ne. Bohužel je dnes nutná všude,chtějí ji pomalu i u technických služeb. Ale doba si to žádá,nechť se děti učí cizím jazykům.Ale až na druhém místě.
Souhlasím. Ať je tam uvedeno, Angličtina na druhém místě. Jinou otázkou je, zda češtinu jsou schopni se naučit alespoň novináři a mluvčí a učitelky v MŠ. Mě se to jeví, že ne. Já s ní zápasím celý život. Když neumí česky ani tito lidé, co pak chudáci děcka.
tyto zásahy do vzdělávacího a sociálního systému jsou vždy prováděné aniž by se jejich autoři obtěžovali říct co přesně to má přinést a za jak dlouho. A jak se ten pozitivní efekt ověří a jak se ta změna vrátí zpět, pokud by to nezafungovalo.
Jinými slovy je to naprosto arogantní chování, kdy nějaká skupina lidí protože si dostatečně dlouho mezi sebou říkali že jsou experti, považuje svoje rozhodování za dokonale bezchybné.
Pravda vítězí a kdo ji nehledá, ten prohrává.
Že by se na ministerstvu vytvořilo několik odborů, které vámi požadované doplní? Nevěřím, že by výsledkem nebyl jen cár papíru. Osobně ani nevím, zda to, co požadujete tam není.
Snížení administrativní zátěže je možné jenom tehdy, pokud se sníží počet pracovníků ministerstva. Už můj děda s nadsázkou říkal "úředníka musíš zabít, jinak se množí" a celý můj život to potvrzuje. Pochybuji, že stávající sběrači formulářů jsou schopni, či ochotni dělat něco užitečného, třeba připravovat kantorům materiál pro výuku.
I ta ruština se učila až od 4.třídy, kdy děti už uměly základy češtiny. A to nechodila polovina třídy na logopedii, jako teď.
Bilingvní děti se učí dva jazyky od narození a jak jim to svědčí po všech stránkách. Ano, na logopedii nechodila polovina dětí, jako Havel, Buzková..., ale také svého psychologa neměla "polovina" dospělých. Prostě jiná doba. Kolik dospělých nosilo tehdy rovnátka? Sám nevím, nechal bych to odborníkům a nezpochybňoval je.
...a co EU?...Čína má 1,4 miliardy obyvatel, EU asi 450 milionů, pokud situaci v Číně označíme jako "masové útoky", tak jak označíme situaci např. v Německu, Francii nebo Švédsku? Nakonec i Česko přispělo svou kapkou...🤯
Velikost útoku na velikosti země asi nezávisí, ale počet útoků a celkový počet obětí třeba za rok, by se měl přepočítávat na milion obyvatel.
Moudrý přístup.
Ono to asi ani jinak nejde než vzdát to prověřování textů a soustředit se na ústní zkoušku, resp. pohovor.
Užívejme si tu současnou pohodu, kdy umělá inteligence ještě nenabyla vědomí. Brzo bude hůř.
Držme si palce, aby to neskončilo jako v Terminátorovi, kde bojoví roboti šlapaly (nebo už "i"?) po lidských lebkách.
Roboti šlapali. Jde o gramatický rod.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Myslím, že jde o to, naučit děti jemnou motoriku ruky při psaní...sám dobře víte jak se psalo tuší na pausák i v případě trubičkového pera o násadce ani nemluvě. Taky jsem strojař.....Je krásné, když se umí psát...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Můžeme si takhle sednout na do stínu na zápraží a vzpomínat na krásné mladé časy. Život si ale stejně půjde po svém. Přeji zdraví v novém roce i dál.
1 odpověď