Kontribuční smlouvy mezi obcí a developery jsou naprosto základním nástrojem spolupráce. Je to výhodné i pro developera, který buď přispěje finančně nebo i zajistí výstavbu infrastruktury a tím si zajistí poptávku po postavených bytech a vlastně i renomé. Takže to, co uvádíte, platí možná někde na divokém východě, ale určitě to není standard. Ve všech vyspělých zemích se developer na občanské vybavenosti a infrastruktuře aktivně podílí.
OK, ale tuto konkrétní zastávku šaliny stejně nikdo nepotřebuje. A určitě ne developer. Město a kraj je zodpovědné za dopravu.
Mě by spíš zajímalo, proč se to má platit z rozpočtu města a né z rozpočtu toho developera, co to tam postavil.
Odpověď je jednoduchá, ta šalina tam není vůbec zapotřebí a místní ji nepotřebujou. Naopak to zruší množství parkovacích míst a zkomplikuje život a dopravu lidem podél nové trasy. Jediný kdo to prosazuje jsou firmy a úředníci kteří se třesou na tunelování. Stejně tak prosazují další bytovky mezi Bystrcí a Žebětínem. Ovšem až tak daleko ta šalina nepojede, takže autobusy budou muset jezdit stejně.
Představte si, že bych vám každý měsíc sebral 2000 korun a místo toho bych vám každý měsíc dal mouku, červenou řepu, ponožky, lístek do kina, pokojovou květinu, ložní prádlo, kanystr benzínu, kočičí granule, dětské pleny a polomáčené sušenky v celkové hodnotě 3000 Kč. Je to pro Vás výhodné? Nebo byste si raději nechal ty 2000 Kč a rozhodl se, za co je utrátíte sám?
Přesně tak, ovšem někteří lidé to nechápou a dokonce si myslí že ty granule dostali zadarmo.
Ta tramvaj tam vůbec není zapotřebí. Autobusy to obslouží v pohodě. Navíc tramvaj je na okraji sídliště a z druhého konce je to hrozně daleko, tudíž lidi budou stejně jezdit autobusem nebo chodit pěšky na Ečerovu jako to dělám já.
Jediný závěr tudíž je že ten projekt protlačuje nějaký tunelář co chce stavět tunel v doslovném i přeneseném smyslu.
Nabíjení "zadara" ???
Kolik stojí taková FVE , to je zdarma ???
Až bude baterie taková , že se nabije za 10 min. a ujedu 1000 km tak to bude porovnatelné . Zatím elektro auto tak do města s denním nájezdem cca do 100 km .
Navíc trochu mám obavu že na FVE za půl miliónu (naštestí mi socky půlku proplatily) mi nejpozději za 10let odejde střídač a baterie. Navíc při údržbě střechy (mám fólii) budou muset panely dolů, což jsou další náklady. Navíc panely asi nevydrží dýl než 15let. Takže za 15let je půl mega v háji. V zimě panely neprodukují elektřinu a v létě je elektřina na spotu prakticky zadara.
Tudíž v zimě stejně topím dřevem.
To máte sice pravdu, ale Vy dáte v jednom zátahu 400km? Každý má minimálně půlhodinovou pauzu, při které není problém kdekoliv dobít. Apropo, jen blb si myslí, že se baterie nebudou dále zlepšovat, EV vám teď nikdo nenutí kupovat. Nebo snad ano? A bonus. Spalováka si doma nenatankujete. EV v pohodě a ještě k tomu z FVE v létě zadara 😄
Kdekoliv dobít? Už vidím jak dobíjím někde na dovolené. Vždycky jsem hrozně nervózní kdy mám míň jak čtvrtku nádrže. Nedokážu si představit že bych měl elektrické auto s ekvivalentem 20-ti litrové nádrže v optimálních podmínkách. Děkuji pěkně. Mám 2l TDI a budu s ním jezdit jak dlouho to jen půjde. Klidně dalších 20 let.
Jako nákupní tašku jsem ochoten si kupit i elektrické auto, ale tak za cenu do 500tisíc nové a nesmí to vypadat jak plastová popelnice.
Jo a mimochodem, Tesla je fakt hnusný auto už od pohledu. Ta by musela být výrazně levnější než 500t abych ji koupil.
Jenže udržet uhelnou elektrárnu tak, aby fungovala pár dní za měsíc, není levná záležitost a technicky to nebude bez problémů. Sice se uhelné elektrárny dají regulovat, ale turbínám škodí časté odstávky, čekání a rychlý náběh. Kotel také nemá rád tyto přestávky; navíc rozjetí od nuly je nákladnější než udržení určitého výkonu. Uhlí na skládce elektrárny se musí spotřebovat, nebo je nákladné polévat vodou a přehazovat, aby se zabránilo samozapalování. Ten kompromis má být takový, že uhelná elektrárna má fungovat neustále a pouze regulovat výkon v rozmezí, které bylo pro ten kotel a turbínu navrženo.
Jenomže klíčová je cena elektřiny a ta v létě klesá k nule a je vysoká přes zimu. Další klíčovou položkou je cena CO2 povolenek, která je celoročně vysoká, takže pokud vyrábět, tak v zimě.
Nediskutoval se zde jeden důležitý faktor a sice to že produkce solárních a větrných elektráren lze velice snadno předpovědět na několik dnů dopředu. To znamená že je možné najet na několik dnů záložní uhelnou nebo plynovou elektrárnu nebo je možno domluvit odstávky velkých spotřebitelů. Tahle sranda sice není zadarmo, ale zřejmě bude nevyhnutelné k těmto opatřením přistoupit pokud státy chtějí kompletně odstavit uhelné elektrárny.
Co se týče mě osobně tak mám FVE a TČ ale navíc mám taky backup krb na dřevo a elektrocentrálu na benzín. A podobný přístup zřejmě budou muset zřejmě zvolit všichni kdo nechtějí být vzati na milost veřejnou distribucí elektřiny.
Přes padesát let jsme se chodili koupat na Husineckou přehradu. Vždycky v ní byla krásně průzračná voda. V pátek jsem do Prachatic opět zavítal a na přehradu jsem se byl podívat, je to zelené jak brčál. Plné sinic. Do toho by vlezl jenom blázen. A to se z přehrady brala pitná voda pro Prachatice.
Je tam spousta živin z okolních polí, tak se ve vodě daří rostlinkám. Stejný problém je ale například na pobřeží Portugalska kde jsem byl na dovolené. Okolní výstavba vypouští splašky do moře a tam se tak velice daří řasám. Člověk nepotřebuje být génius aby mu to došlo.
Zajímavé je že třeba v mojí studni je tolik dusičnanů, že prakticky už nemusím ani kupovat hnojivo.
V jezerech, rybnících apod. byly sinice co jsem živ. Je to normální. Samozřejmě jedná-li se o malý kačák, který je plný žabince tak ne. U moře se také musím osprchovat. Vše je to jen loby pro cestovky.
Samozřejmě - zelená voda je živá. Pokud nechcete aby voda v bazénu byla zelená, tak musí být jedovatá jak pro rostliny tak živočichy. Jinak se tam logicky nastěhují a budou tam s vámi plavat.
Mne by zajímalo, když čtu ty komentáře ke kterékoliv publikací o globální klimatické změně, proč tolik lidí popírá tento proces a jeho příčiny i důsledky, když jde o práci tisíců vědců a odborníků celého světa, kteří zpracovávají stanoviska pod patronací OSN a publikují v předních vědeckých časopisech, za nimiž stojí ty nejlepší univerzity. Že by to byli takoví blbci či agenti nějakých nepřátel lidstva?? To spíš u nás to jsou politici, kteří k tomu nechtějí či nemají co říct, tak mlčí.
Tak tohle lze jednoduše vysvětlit. Z globálního oteplení si "odborníci" udělali výhodnou živnost. Produkují obrovské množství vědeckého oteplovacího braku a kasírují granty. Politici nalili do tohodle systému hromadu peněz a v komisích sedí právě ti co z oteplovacího šílenství profitují nejvíc.
Takovéto řeči jsou jen důsledkem neschopnosti politiků. Díky komunistům máme dost velké zásoby vody a již v roce 1988 vy šla studie, kde se s oteplováním už počítalo a navrhli v ní postavit až 2000 vodních nádrží, dále návrhy na zadržování vody po zimních měsících, aby od nás tak bez užitku neodtékala. Nemáme moře, abychom si vodu nabrali, jsme střechou a tak je třeba vodu řádně skladovat. za 35 let se nic nepostavilo nic, neudělalo se pro to, aby jsme vodu u nás udrželi. Ano astronomicky jsme jí zdražili pro všechny a navíc zisky od nás odtékají za hranice rychleji než voda v řekách.
Každý nově postavený objekt musí zadržovat dešťovou vodu a případně ji i vsakovat na přilehlém pozemku. Odvádět dešťovou vodu do kanalizace je nepřípustné. Tudíž i já mám na pozemku přebytek dešťovky - zřejmě budu muset rozšířit zavlažovanou plochu.
Ten článek je totální blbost. Provozuju bazén se slanou vodou a elektrochlorinátorem, elektřinu mám z fotovoltaiky a vodu doplňuju deštovkou. Provozní náklady jsou tak prakticky nula nula nic. Jistě, investičně to není zadarmo... Navíc vodu přes zimu nevypouštím, takže na jaře není potřeba ani moc dopouštět. Jen je potřeba bazén přes zimu zakrytovat a při stavbě myslet na izolaci. Co kdyby náhodou začalo mrznout, že?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A to proč? Co je vám do toho, kde developer staví svoje soukromé projekty? Pokud je schopný ty byty prodat, aniž by na místě byla tramvajová trať, tak proč by to řešil? Vám taky někdo kecá do podnikání? Existuje spousta dalších firem, které mohou na daném místě postavit infrastrukturu a služby, a díky tomu, že tam to sídliště je, tak z toho budou dále těžit (např. tam může vzniknout hypermarket nebo právě tramvajová trať). Nebo by developer podle vaší logiky měl zaplatit i ten hypermarket?
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kamechy začali stavět v roce 2006 a v té době o šalině neměl nikdo ani tušení a všichni byli happy. Hodně autobusů stejně jezdí přes Žebětin a jezdit bude i dál, protože šalina vede jen po okraji Kamech a většina lidí nebude chodit 500m na šalinu. Ikdyž já patřím mezi výjímky a většinou chodím 500m na šalinu, než jít 100m na autobus a přestupovat.
1 odpověď