Pokud dotuje Čína, budeme bohužel muset dotovat stejným způsobem také. Na emisních povolenkách vybíráme kupy peněz, tak by na to mělo být. Cla jsou nesmysl. To se obrátí proti našim výrobcům a stejně to zaplatí ve vyšší ceně nakonec zákazník. To, že evropské automobilky zaspaly dobu je jasné. Teď brečí nad rozlitým mlékem. Když EV, tak to chce menší, lidová, do města, a jasně že za rozumné peníze.
Chce to určité balancování. Ne jednu věc zatratit a k něčemu jinému (prý lepšímu - ale to může být jen úhel pohledu) se upnout. Já mám například na střeše panely (FVE) ale topím stále ještě uhlím (kotel splňuje normy). Mám spalovací auto (malé, Toyota Yaris) ale příští už nejspíš (dle nabídky) koupím elektrické. Postupný ústup od fosilních paliv je zákonitý. Ale nepřeháněl bych to. Vždy a ve všem je to o střední cestě.
Tydle dotace by měly být pro všechny, nejen pro podnikatele a bez dalších podmínek (úvěr od banky). Jsem proti dotacím obecně, ale tyto jsou z peněz vybraných z emisních povolenek a nejdou ze státního rozpočtu, ale z EU. Tak to má asi smysl. Ale tak, jak to naši udělali, to bylo trošku nešikovné. Elektrika je asi u automobilů budoucnost, s tím už dnes nic neuděláme a asi je to dobře. Aspoň do města, kde jsou lidi a je těch kár opravdu už nějak hodně. Nezdravě hodně. Druhým řešením by byl zákaz vjezdu a záchytná parkoviště na krajích měst + MHD
Kdyby bylo něco malého a levného, jako bývalo elektrické CityGo, asi bych do toho šel. Zatím samé koráby za milion. Ne, to opravdu nechci. Je jasné, že dnes už asi AV, ale ne za ty peníze, co za to chtějí. Je teda pravda, že spalováky jsou taky hodně přestřelený. Jak píší v článku - na nich ať si vydělávají. Brzy to bude rarita a lidé je z nostalgie ještě chtějí. Někdy i kvůli nevýhodám (dojezd ...) které stále ještě AV auta mají. Ale technologie jde dopředu, ceny baterií klesají. Technicky je AV daleko jednodušší, než spalovák, tak není důvod, aby byly dražší.
Evropské automobilky zaspaly. Škoda měla například docela dobrý malý elektrický vůz CityGo. Prý byl ztrátový. To si nemyslím. Asi byl ale moc malý a nebyl na něm takový zisk. Tak jej stopli. Dnes produkovat masově taková auta za cenu okolo 500 tisíc by byla zlatá žíla. Ty koráby za milion(y) už moc nikdo nechce. Čína, kam to tlačili, už si vyrábí svoje modernější a levnější, tak co teď. A odbory chtějí přidat?! Až jich půlku propustěj a práci budou těžko shánět, tak se budou divit. Ale bude to i u nás, nejen v Německu. Bohužel.
Oni se ty peníze víceméně prožerou. Na vlastní péči pak nezbývá. Nemocných je víc a víc. Něco je tady špatné. Chtělo by to se zaměřit na výsledek. A to i včetně ohodnocení. Dnes to spíš vypadá tak, že se zdravotní systém snaží nemocné (klienty) udržovat v nemoci a vydělávat na nich. Mnohdy si i vytváří další nemocné (vedlejší účinky většiny léků). Asi to opravdu už ztrácí smysl. Platit musíš, ale doktor ti, ve většině případů, stejně nepomůže a lidé tam už raději ani nechodí. Je to víceméně ztráta času. Na akutní péči by tento systém asi zachoval. Ale na ostatní bych to nechal na trhu. Tj. včetně radikálního snížení povinných odvodů, ale i značných poplatků u některých doktorů, kteří by už nebyli navázáni na zdravotní pojišťovny. Ale chtěl bych od nich při placení výsledky.
Žádné minimální odvody by neměly být. Ať každý odvádí z toho co vydělá. A také žádná maxima. Samozřejmě. A minimální mzda? To je nesmysl. A když má někdo malý důchod a na stáří se nezabezpečil nějak, jeho smůla. Nedorovnávat. Celý tento koncept je, podle mě, postavený na hlavu. Toto vede k úpadku EU. Tento způsob socialistického myšlení Nesvádějme to na Green Deal. I když ten také není žádný zázrak.
Čína se naučila dělat levná a kvalitní elektrická auta a zákazníci je chtějí. Evropa zaspala. Drahý koráby za milion moc lidí nechce. Zvlášť když dotace (např. Německo) už nejsou. Chce to zase nějaký lidový auta (Volk) ať už EV či spalováky. Ale už spíš EV. Technologie jdou dopředu. Už to není o Green Dealu. Je to o ujetém vlaku. Chce to rychle vymyslet malé a levné vozy. Pro masy.
Pořád je ten milion hodně peněz (pro většinu populace). Chtělo by to něco menšího a levnějšího. Místo nesmyslného CyberTracku se měl Musk zaměřit spíše tímto směrem. Udělat auto dostupné a masově prodejné. Za 400 a 500 tisíc vč. DPH, možná i levnější. Dojezd nemusí být hlavní prioritou. Málo kdo jezdí denní přes 300 km. Já to jedu například tak 1x až 2x do roku. Většinou do 50 km. Prostě auto do města a na pojíždění po okolí. K tomu by měla být EV-čka primárně určená.
Dojezd 300 - 400 km je většinou úplně OK. Horší je cena. Cla to neřeší, naopak. To, že jsou pro smích (nebo pro pláč?), je jiná věc. Nedávno jsem se s jedním EV-čkem projel, a je to v každém případě pěkný poježdění, zážitek. Asi opravdu budoucnost automobilového průmyslu. Ale ceny jsou stále too UP. Tam je potřeba se zaměřit.
To je krok správným směrem. EV by mělo být malé, ne nutně ošklivé (tady je třeba ještě zapracovat), za rozumnější cenu. Dojezd nemusí být závratný. Jsou to auta do města, na nákupy, na jízdy na kratší vzdálenost. Nejsou to rodinná auta na dovolenou. Čekám na něco kolem 0,5 mega. FVE mám. Nepotřebuji koráb. Nemusí to být nutně Čína. I evropské automobilky by se mohli trošku "pochlapit". Zatím mám auto 15 let staré. Poohlížím se už po něčem, asi už EV. Ale ještě chvilku asi počkám. Uvidíme jak bude vypadat Škoda Epyq.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Toto už začíná docela dávat smysl co se týče EV. Městský a příměstský provoz, menší dojezd, menší baterie (ale i váha), menší rozměry, menší cena (tady je možná ještě snad trošku zapracovat) ... Myslím, že jdou správným směrem. V tomto případě platí "small is beautiful" jak by řekl E.F. Shumacher (to nebyl ale ten pilot formule F1, a řidič tohoto vozu se patrně také tak cítit nebude) :-)
1 odpověď