Toto už začíná docela dávat smysl co se týče EV. Městský a příměstský provoz, menší dojezd, menší baterie (ale i váha), menší rozměry, menší cena (tady je možná ještě snad trošku zapracovat) ... Myslím, že jdou správným směrem. V tomto případě platí "small is beautiful" jak by řekl E.F. Shumacher (to nebyl ale ten pilot formule F1, a řidič tohoto vozu se patrně také tak cítit nebude) :-)
tesla model 3 cena 1 milion to je konkurence i30 od 390 000kč ?
Prosimvas ..... trh urcuje co lidi chteji ne regulace zakazy prikazy , trh ukazuje to co lidi chtejia jsou to spalovaci vozy. v CR je 98% takovych vozidel 🙂a do tech 2% si pocitate jeste dacii duster spalovaci s hybridem takze je tu ve vysledku par elektromobilu ale chcete urcovat trh , nemuzu se dockat az se EU kvuli takovymhle zverstvum co hajite rozpadne neverim ze 98% se vzda proti zelenym komunistum🙂 v cele eu je prumer 10% elektro aut . Ale jak se ukazuje bez podpory nemaji elektro auta sanci na trhu obstat 🙂 Hura pro zelenou knizku komousi
Elektro auta mají sanci na trhu obstát. Ale musí to být malá levná auta do města. To by mně dávalo smysl. To je jejich trh. A VW to asi nepochopil. Spalováky mají stále svoje místo. Sám jeden (malý a úsporný) mám. Nic proti nim. Ale příště už pořídím asi elektro. Bude-li něco malého a levnějšího na trhu.
diesel gate=greendeal jediny kdo z a to muze je greendeal.
Naopak. GD byl pro ně tak trochu budíček. Vlak ujíždí! Technologie jdou dopředu! Vzbuďte se! Ale oni místo malých lidových levných elektrických aut o které by byl masový zájem, začali vyrábět velké těžké a drahé koráby za miliony, na kterých si chtěli nekřesťansky nahrabat (jak ostatně bývali zvyklí). Ale ono už nějak nefunguje. Je zde Tesla, jsou zde Číňani. Prostě konkurence jim přerostla přes hlavu.
Pokud dotuje Čína, budeme bohužel muset dotovat stejným způsobem také. Na emisních povolenkách vybíráme kupy peněz, tak by na to mělo být. Cla jsou nesmysl. To se obrátí proti našim výrobcům a stejně to zaplatí ve vyšší ceně nakonec zákazník. To, že evropské automobilky zaspaly dobu je jasné. Teď brečí nad rozlitým mlékem. Když EV, tak to chce menší, lidová, do města, a jasně že za rozumné peníze.
Chce to určité balancování. Ne jednu věc zatratit a k něčemu jinému (prý lepšímu - ale to může být jen úhel pohledu) se upnout. Já mám například na střeše panely (FVE) ale topím stále ještě uhlím (kotel splňuje normy). Mám spalovací auto (malé, Toyota Yaris) ale příští už nejspíš (dle nabídky) koupím elektrické. Postupný ústup od fosilních paliv je zákonitý. Ale nepřeháněl bych to. Vždy a ve všem je to o střední cestě.
Samozřejmě, pravidla by měla být dána předem. Pravidla která chránila důchodce před inflací vláda změnila obratem ruky označením důchodců za vážnou ekonomickou hrozbu. Je zajímavé, že u některých skupin obyvatel to nejde třeba církvím mechanizmus valorizací zůstal. Tato vláda vráží klíny do společnosti. A bohužel s podporou ÚS a prezidenta. Musí se šetřit a být rozpočtová kázeň. To neplatí pro rozpočet sněmovny a hradu, platy se mohou výrazně zvedat soudcům a politikům ostatním jen nepatrně, atd.
A není to jen tato vláda. Ty pravidla se mění za pochodu, tak jak se jim to právě hodí. Měla by být smlouva mezi člověkem (budoucím důchodcem) a státem hned na začátku a ta by se musela dodržet. Jasně, říkají, že máme průběžný systém a bla, bla bla.
Dotace na spotřební zboží, by neměly být pro nikoho. Křiví to trh a hlavně přirozený, konkurencí podmíněný vývoj.
S tím obecně souhlasím. Ale proč pak tedy vybírají peníze za emisní povolenky? Nějak je musí využít. Nenavýší si snad za ně své platy? Možná by to mohlo jít na podpory výroby těch aut. Nebo výzkum nových ekologičtějších technologií. Určitě to jsou pěkné peníze. Čína dotuje jak blázen a křivý trh. Cla také. Není to moc jednoduché. Ale aby všechno zaplatil zákazník a firmy měly pohádkové zisky a stát vybíral pohádkové daně na platy nenažraných úředníků a politiků. To se mně moc nelíbí.
Taky bych si přál dotaci pro všechny, ale je tam omezené množství peněz. Pokud by to bylo pro všechny, tak se za 1-2 dny bude po penězích. A u podnikatelů jako záruka na úvěr to dává větší smysl.
Nevím, jestli za 1-2 dny. Tak rychle. Ale máte pravdu, chtělo by to větší objem financí. Ta záruka na úvěr mně právě nedává smysl. To, že je to (nebo spíš bylo) podmíněno nějakým úvěrem, který by třeba mnoho podnikatelů nepotřebovalo, mně nějak nesedí. To je jen malá domů bankám, a další zbytečná byrokracie. Každý by měl mít možnost svobodně rozhodnou jak ten vůz financovat. Proč nějaký povinný úvěr?
Tydle dotace by měly být pro všechny, nejen pro podnikatele a bez dalších podmínek (úvěr od banky). Jsem proti dotacím obecně, ale tyto jsou z peněz vybraných z emisních povolenek a nejdou ze státního rozpočtu, ale z EU. Tak to má asi smysl. Ale tak, jak to naši udělali, to bylo trošku nešikovné. Elektrika je asi u automobilů budoucnost, s tím už dnes nic neuděláme a asi je to dobře. Aspoň do města, kde jsou lidi a je těch kár opravdu už nějak hodně. Nezdravě hodně. Druhým řešením by byl zákaz vjezdu a záchytná parkoviště na krajích měst + MHD
Kdyby bylo něco malého a levného, jako bývalo elektrické CityGo, asi bych do toho šel. Zatím samé koráby za milion. Ne, to opravdu nechci. Je jasné, že dnes už asi AV, ale ne za ty peníze, co za to chtějí. Je teda pravda, že spalováky jsou taky hodně přestřelený. Jak píší v článku - na nich ať si vydělávají. Brzy to bude rarita a lidé je z nostalgie ještě chtějí. Někdy i kvůli nevýhodám (dojezd ...) které stále ještě AV auta mají. Ale technologie jde dopředu, ceny baterií klesají. Technicky je AV daleko jednodušší, než spalovák, tak není důvod, aby byly dražší.
Evropské automobilky zaspaly. Škoda měla například docela dobrý malý elektrický vůz CityGo. Prý byl ztrátový. To si nemyslím. Asi byl ale moc malý a nebyl na něm takový zisk. Tak jej stopli. Dnes produkovat masově taková auta za cenu okolo 500 tisíc by byla zlatá žíla. Ty koráby za milion(y) už moc nikdo nechce. Čína, kam to tlačili, už si vyrábí svoje modernější a levnější, tak co teď. A odbory chtějí přidat?! Až jich půlku propustěj a práci budou těžko shánět, tak se budou divit. Ale bude to i u nás, nejen v Německu. Bohužel.
Ono to není tak jednoduché a chce to u každého pacienta řešit individuálně. Ne jen škatulkovat a pak nadměrně používat medikamenty.
Hlavní příčiny aterosklerózy zahrnují:
Vysoká hladina LDL cholesterolu („špatný cholesterol“):
LDL cholesterol se ukládá na stěnách tepen a přispívá k tvorbě plaků. Naopak HDL cholesterol („dobrý cholesterol“) pomáhá přebytečný cholesterol odstraňovat.
Vysoký krevní tlak:
Zvýšený tlak v tepnách může poškodit jejich vnitřní výstelku (endotel), což urychluje ukládání tuků a cholesterolu na poškozená místa.
Kouření:
Chemické látky v cigaretovém kouři poškozují cévy, zvyšují zánětlivé reakce a přispívají k rozvoji aterosklerózy. Kouření také snižuje hladinu ochranného HDL cholesterolu.
Cukrovka (diabetes):
Zvýšené hladiny cukru v krvi poškozují cévní stěny a přispívají k rychlejšímu rozvoji aterosklerózy.
Nadváha a obezita:
Přebytečný tuk v těle, zejména viscerální tuk (kolem orgánů), zvyšuje riziko aterosklerózy. Obezita často souvisí s dalšími rizikovými faktory, jako je vysoký krevní tlak, cukrovka a vysoký cholesterol.
Nedostatek pohybu:
Sedavý životní styl snižuje hladinu ochranného HDL cholesterolu, zvyšuje riziko obezity a cukrovky, což vše přispívá k rozvoji aterosklerózy.
Nezdravá strava:
Strava bohatá na nasycené tuky, trans-tuky, nadměrný příjem soli a cukru vede k vyšším hladinám cholesterolu, obezitě a zvyšuje krevní tlak.
Chronický zánět:
Zánětlivé procesy v těle, například v důsledku chronických onemocnění, mohou poškozovat cévy a urychlovat rozvoj aterosklerózy.
Genetické faktory:
Dědičnost může hrát roli a také stress.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Od koho berete elektřinu 5,20Kč za kWh.
2 odpovědi
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
V nízkým tarifu mám teď za 4,66 vč. distribuce. Jsem u PRE. Fixováno do konce roku. Pak mně to ještě sníží. 5,20 není zase tak velká sláva.