Ta Tesla tam ale hádám nestojí těch 230k jako EV od Tata, že?
Stejně jako zde u nás, je to prémiovka.
Je to prostě o ceně.
Až bude i zde cenová parita v kategorii do 300 nebo do 500 tisíc, tak věřím, že se také prodá více elektrických aut, než těch spalováků. EV jsou prostě uživatelsky přívětivější.
Ale čím nižší cenová kategorie, tím větší citlivost zákazníků na cenu a za komfort si v těchto nízkých cenových relacích lidé nejsou ochotni připlatit.
Nic zde nevím o ceně Tesly, stejně jako elektrické BMW( iX1 a iX 2 jsem viděl 2x), nebo Mercedes EQ. Ale přesně se to tady profiluje i bez znásilňování dotacemi a zdaňováním chudých. Ve městě začíná citelný nárůst EV, mimo město Hybrid a dálkové přeprava osob i nákladů přes nové diesely. Bohužel toto je momentálně jediné ekonomicky přijatelné řešení a ne ta fantasmagorie z Bruselu.
Dotace nám ukazali, že zásadní problém Ev je cena. Pokud se cena sníží tak uživatele nevidí důvod proč si Ev nekoupíte. Ano,dnes to není pro všechny,ale velká část lidí je s tím v pohodě a vyhovují jim....
Momentálně pracuji v Indii, tady žádné perverzní dotace nejsou a kupodivu se i tady prodávají EV. Jenom zde trh není pokřivený regulacemi. Pro ty co EV nesnáší, nebo miluji... Škodovacky ekvivalent Kamiku, místní Kushaq, stojí v plné výbavě a benzínovým motorem v přepočtu cca 230.000 Kč. Elektrické vozidlo od Tata (nevím jak se jmenuje) ale velikosti srovnatelné, stojí taky okolo 230.000 kč. Takže toto je konkurence. Bohužel ikdyž nemám EV v lásce, ale tady jich jezdí daleko více, než Kushaqu. Na druhou stranu, jsem zde neviděl ani jednu Teslu, i když jezdím okolo jejich dealestvi do práce.
V EU jsme 20 let, peníze bychom jí odvedli úplně stejné, i když bychom si ruku pro tuhle dotaci nenatáhli. Tak proč ji nevzít, když nás nic navíc nestojí. Jen hlupák by ji nechal ležet. A stále jsme v pozici, kdy z EU taháme víc, než jí posíláme. Tak proč toho nevyužít na maximum, když to jde.
No jo, u nás je to samá dotace z EU co nás "vůbec nic" nestojí na samé blbosti jako cyklostezky, rozhledny, EV atd. Zkuste se podívat na sever od nás do Polska. Vždy chudší "outsideři".... Nyní jim už nevidíme ani SPZ, jak nám ujeli a dále jedou. Čím to asi je? Cyklostezky, rozhledny, EV?...... asi ne. Pokud máte vyšší IQ než šimpanz, nebo naše 5-ti koalice, tak pochopíte, co jste napsal za blábol. Jinak pěkný den.
Dotace a cla to je peklo na zemi. Kdo ví jaká je skutečná hodnota výrobků?
Stačí se podívat co chce Škoda za auto Kamiq u nás a v Indii (Kushaq= indický Kamiq) stojí v plné výbavě cca 215.000 Kč. Ať mi nikdo netvrdí, že to je jenom rozdíl v ceně práce lidí. Bateriové auto od Taty velikosti srovnatelné, stojí taky cca 215.000 Kč. Takže lidé si mohou vybrat. Jedině co mě napadá, je zdravá konkurence a žádné "komunistické" dotace a zdanění toho co nechci aby měli lidi. Celé je to o pokřiveným trhu v EU.
Kdo jednou zkusil elektromobil již nechce jinak. To vidím na sobě i na známých, které jsem svezl. Odhaduji, že u nás nastane tato situace za cca 5 možná 8 let.
Denně musím elektro šrot používat do práce a z práce...... Jako soukromé auto - nikdy! Když už tady něco ekoteroristé z Bruselu chtějí nařizovat, tak možná full hybrid.
Chce to umět trochu počítat. Úvodní náklady do roku 2031 (cena na pořízení a vybudování infrastruktury) dělají cca 7,3% rozpočtu ministerstva obrany. Následné náklady na provoz a údržbu budou pod 4%.
Paní Chlupová, cena je stejná jako u jiných armád, ale výsledek bude diametrálně odlišný. Oni kupují fungující systém, ale my v rámci našich úžasných zákonů pouze "železo". A to je ten propastný rozdíl. Protože zbytek (navýšení ceny) bude ještě velice nemilé.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A co bezpečnost? Na papíře to sice pěkně vypadá, ale za zavřenými dveřmi kokpitu? Mám s nima bohužel bohaté zkušenosti a nesvěřil bych jim ani tchýni. Letadlo není autobus a způsob myšlení z dod SSSR je ještě pořád hluboce zakořeněn a bohužel ještě dlouho bude.