Jistě, peníze se rozhazovaly z vrtulníku, obrazně řečeno. I na politicích nezávislý NKÚ konstatoval, že z důvodu covidu bylo vynaloženo jen sotva 10 % toho, co Babišovi populisté a amatéři utratili. Následná inflace byla neodvratitelná.
Tím se nezastávám vlády současné, tady jsem velmi kritický, často se chová stejně populisticky, ovšem že by snad ANO bylo racionální alternativou, tak to ani náhodou. V zásadě jsem pro příští volby v pasti. Pokud nevznikne nová, skutečně zodpovědná konzervativní strana.
Drzost !!! Fialova vláda za 3 roky zadlužila stát více než Babiš za 8 let !
Schillerova dotahla rozpocet az skoro na 4% strukturalniho deficitu... Kdyz predavala Babisova vlada moc, Schillerova planovala deficity 2022: -376 mld
2023: -370 mld.
2024: -343 mld.
Tedy uhrnem 1089 mld. za pouhe TRI roky. Soucasna vlada neni zadny zazrak, ale jsou na tom LEPE, kdyz se jim vytyka 1100 mld., ale za CTYRI roky... Z uvedenych cisel je zrejme, ze za ty hrozne deficity muze Schillerova a Stanjura jen nebyl schopen to vyrazne snizit, jak puvodne sliboval.
A proč si to myslíte? Jaké měl výsledky,míru zadlužení.A co pro nás za 8 let udělal? Víte to vůbec ?
Schillerova dotahla rozpocet az skoro na 4% strukturalniho deficitu... Kdyz predavala Babisova vlada moc, Schillerova planovala deficity
2022: -376 mld
2023: -370 mld.
2024: -343 mld.
Tedy uhrnem 1089 mld. za pouhe TRI roky. Soucasna vlada neni zadny zazrak, ale jsou na tom LEPE, kdyz se jim vytyka 1100 mld., ale za CTYRI roky... Z uvedenych cisel je zrejme, ze za ty hrozne deficity muze Schillerova a Stanjura jen nebyl schopen to vyrazne snizit, jak puvodne sliboval.
To máte tak. Někdo sleduje dění na burze a pokud je šikovný, uživí ho to. Někdo sleduje spotové ceny a dá mu to aspoň na pivo. Někdo sleduje výsledky fotbalu a nemá z toho nic.
Souhlas, burza, investice, komodity atd., tam se dají získat peníze. S velkým P.
Marnit čas sledováním spotových cen pro nějakou malinkou domácí FVE jen proto, aby bylo na pivo, to je dle mého ztráta drahocenného času. Tím "na pivo" myslím nějaké drobné tisíce ročně.
Na druhé straně - kdo si hraje, nezlobí. 😄
To máte pravdu, ne vše se všude hodí. Tak to je ale se vším. Já mám dům z roku 1935, nejprve jsem jej celý zateplil, vyměnil okna, střechu - vše cca před 25 lety. A když začala TČ, tak jsem si ho pořídil. Chtěl jsem nejprve vodní, to je nejlevnější, ale jsou tu jíly, tak přísun vody je pomalý. Ale kdo má štěrkopísky jako podloží, tak ještě ušetří 30% na TČ.
Krátké, ale zajímavé čtení, co vše může způsobit nevědomost a neodbornost:
ano to brzdí samotné prodeje, to je ale problém jak se to uchopilo v Evropě, v číně de elektromobilita z úplně jiného konce a to od malých aut, kde není třeba řešit, to že za 5let budou baterky mít vyšší kapacitu, protože ten dojezd převyšuje potřeby auta už teď a hlavně ty auta sou za hubičku, což je díky velkým objemům, kterým se v evropě zatím nedokážeme přiblížit. Tak nikdo neříká, že Tesla se musí líbit každému, já bych si jí taky nejspíše nekoupil, není to můj šálek kávy, ale jen jsem komentoval statistiky. Nevím jaké máte potřeby, ale pro lidi s domem BEV dává docela dost smysl, ale samozřejně ne pro někoho, kdo jezdí starými ojetinami, ale s ohledem na nové auto pro lidi s domem BEV smysl dost dává, minimálně poloviční náklady na km, odpadá dost servisu, pokud někdo fakt nejezdí 2000km denně, ale pro něj dává smysl spíš změnit životní styl :)
Mám dům a nové auto (spalovák) k tomu a předpokládám, že mám vystaráno na příštích přinejmenším 10 let. Třílitrová Q5 quattro mi vydržela bezmála 14 let a necelých 300 tis. km bez větších oprav, novému, v Japonsku vyrobeným benzínovým SUV dvaapůllitrem střední třídy bez turba, v maximálně možné výbavě, bez EGR, bez DPF, 4x4, s použitelným TZ, šestiletou zárukou, s minimálními nároky na drahý servis, ovládáním všeho možného tím starým, dobrým a bezpečným způsobem tlačítky a otočnými ovladači, s displejem ještě tak akorát, s nadstandardní kvalitou zpracování interiéru a použitých materiálů, nijak drahým pojištěním, dávám obdobně stejnou životnost. Cenově stále výrazně levněji než obdobně velký a vybavený BEV (těsně pod M bez daně). Už nejezdím každou chvíli Anglii a Belgii, i tak ale nemá můj způsob života zdaleka pravidelný rytmus a občas vyvstane potřeba dlouhé cesty prakticky ze dne na den, někdy zhodiny na hodinu. Takže pro mne, abych se vyhnul stresům, je to přirozená volba. Za mnoho let uvidím, vývoj jde vpřed. 😄
Ono to taky není jen volba mezi klasikou a elektrikou. Další a další asistenty jízdy a nesmysly, které by měly jízdu zpříjemnit, ale v praxi ji akorát činí víc a víc otravnou a člověk aby před jízdou strávil minuty vypínáním hromady nesmyslů, to je dle legislativ EU už i v normálních autech a naštěstí se mi ještě loni podařila koupě jednoho z posledních vozů, které toto činí maximálně pohodově - jednou to vypnu a po dalším startu to zůstává tak, jak chci. Vyjma start/stop systému, což je jedno tlačítko.
poslední výsledky za 9/24, Tesla Y v Evropě nejprodávanější auto a to už dotace v německu nejsou
Výsledky za září nemám k mání, nicméně možná máte pravdu. Dotace někde skončily, ovšem vysoké poplatky za registraci splalováků třeba v Holandsku nebo Norsku trvají. Mně osobně se nelíbí žádná z Tesel a cena není pro mě prvořadá, ale je to subjektivní záležitost, jasně. Pro mě a mé potřeby nedává smysl žádný BEV, přinejmenším zatím ne. A to mám barák a spoustu místa kolem.
A s ohledem na avizovaný rychlý pokrok v bateriích, které by měly být levnější a záhy s větší, výrazně větší kapacitou, mi pořízení elektroauta dnes přijde jako nerozvážnost, ba s ohledem na rychlé pravděpodobné morálně a technické zastarávání je to přímo ekonomický nesmysl.
To je tohle Odkaz 1 Tak už tady o tom i píšou 🙂 Mám spotové ceny a kdybych si toho všimnul dřív (dávají to den dopředu), v době kdy byla energie za 100 euro bych nabil baterku a v době té špičky bych tam cpal 8 KW. Sice energii kupuju se spoustou dalších poplatků a prodávám jen za cenu silovky, ale při takovém rozdílu by se to vyplatilo.
Kdyby tohle udělali všichni co mají u FVE baterku (a je jich přes 100 000), šlo by do sítě určitě víc, jak 500 MW. Ale když dávají ty ceny dopředu, nejspíš na to zareagovaly větší elektrárny a vlastně žádný nedostatek energie být nemusel. Jen nějaká nervozita na trhu.
Pár nadšených podivínů má možná čas a chuť se denně věnovat predikci a vývoji spotových cen, absolutní většina normálních lidí se věnuje jiným věcem a na podobné hraní si nemá čas.
Nechci Vám brát iluze, ale nejprodávanější auto v Evropě v loňském roce byla Tesla model Y, tedy čistý elektromobil za cca 1mil. 😁
Máte pravdu: "Nejprodávanějším autem Evropy v r. 2023 se stala Tesla Model Y s 267 372 prodanými kusy. Sesadila tak z trůnu loňského vítěze Peugeot 208, který letos skončil až na šesté příčce. Těsně za Teslou se umístil Renault Clio s 262 384 prodanými kusy. Bronzovou příčku obsadila Dacia Sandero s 249 571 kusy."
Nebýt ovšem masívních dotací, situace by byla patrně jiná, jak už se to ostatně projevuje letos, že.
Až budou české platy srovnatelné s těmi západoevropskými, stane se elektromobil rozumnou alternativou. Ale zelení komunisté, kteří právě odtud pocházejí, neberou ohled na ty, co komunismem prošli, proto je tam lidé dosud volí. Naštěstí i tam se postupně zvedá odpor proti bezohlednému prosazování GreenDeal , nikdo neodporuje, že řešení klimatu je důležité, ale v souladu s technickým rozvojem a ekonomickými předpoklady.
I na Západě je (nebo loni byla) nejprodávanější auto levná Dacia, spotřebitelé se chovají ekonomicky nejen u nás.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ti Jižané mají hodnoty z mého pohledu kapánek jiné, psi v naší rodině se mají královsky, prokazujeme jim naši lásku a oni nám ji vracejí, běda tomu, kdo by chtěl ublížit jim, běda tomu, kdo by chtěl ublížit nám.
1 odpověď