Vzpomněl jsem si na jednu příhodu, kde byl Brko hlavní postavou:
Někdy r. 1978- 79 nastoupil Brko do autobusu městské dopravy. Tehdy se platilo drobnými u řidiče do takové malé plechové kasičky. No a Brko tam hodil drobáky, a řidič povídá, že tam hodil moc peněz. Brko odvětil: "to je dýško pro vás šéfe"...
Brko byl zkrátka Tábor jako i další postavičky které už dneska nejsou třeba "Mařka Klobouček " prvorepubliková prostitutka za mlada prý velká krasavice která v pokročilém stáří už s demencí chodila vyfiknutá a namalovaná jako na štafl s kloboučkem s třešněmi do nádražní restaurace kde kdo ji znal a její příběh jí zaplatil malé pivo a rum
Mařku Kloubouček si pamatuju právě z Táborského nádraží. Šel jsem na místní pánské WC, které tehdy vypadalo velmi nevábně- prostě zeď natřená na černo, na kterou se močilo, pod ní u země žlab. A na tom žlabu vykonávala malou potřebu Mařka, a slovy "co čumíš?" se navždy zapsala do mé paměti. Psal se rok 1979, mně bylo 14 let...
Návštěvy kabiny rozhodčích je na Letné asi normální, že? Penalty a branky v 98. minutě asi taky. Myslím, že v tomhle je to remíza. A propo, korupce nebyla prokázána. Nebo máte důkazy?
Samozřejmě že nebyla prokázána, jak jinak taky, žejo? Křetinský se s korupčníkem a podvodníkem Luftjardou nedá rovnat.
To se zkuste zeptat na magistrátu Prahy 7, ten dlouhodobě hází klacky pod nohy všemu, jak k řešení Letný tak haly v Holešovicích.
Ano, hlavně že radnice Prahy 7 dlouhodobě investuje do omezování i zakazování automobilové dopravy. Z Prahy 7 záměrně vytváří neprostupnou chaotickou džungli. Za nedlouho budou všichni nuceni jezdit MHD, a ještě lépe na kolech a kolobrndách, že pane Čižinský???
Trochu jste pozapomněl, že G.Husák byl sám zatčen v r. 1951, mučen a nakonec odsouzen na doživotí. Z vězení se dostal jen díky amnestii v r.1960. Asi jen Bůh ví, jak je možné, že inteligentní a vzdělaný muž zůstal přesto věrný KS. Každopádně seděl v cele s členem Svědků Jehovových a po letech výkladů prohlásil, že pokud se někdy dostane k moci, nebudou nikdy souzeni pro to, že odmítají vojenskou službu. A slib dodrže. Někdy v r.1973 veřejně prohlásil, že nedopustí, aby děti pakaly za hříchy svých rodičů. Dodržel to také. Pokud se nepřijatý student nedostal na SŠ nebo VŠ kvůli tomu, že třeba rodiče byli vyloučeni ze strany a odvolal se přímo k němu - byl přijat.
Ok, jen ta nesvoboda a totalita trvala přes 50 let: 1938- 1989.
Máme názory v podstatě ve shodě. K první větě jsem psal - "Některé jsou samozřejmě i souběžné." Nedokáži posoudit, jak jsou emisně náročné výroby spal. motoru a převodovky oproti elektromotorům a jejich elektronice - objem hmoty je jasný, ale výroba neželezných kovů a spec. materiálů bude zřejmě zase náročnější. Při zjišťování rozdílů se souběhy dají "vykrátit". V Praze mě dost štvou tím, že když už speciální pruhy (bus apod.), že omezení je čím dál tím častěji celých 24 hod.
Když už jsme u toho, co mě štve v oblasti dopravy, tak to jsou správní orgány, které jdou na ruku stavebníkům a nechrání tisíce uživatelů a jejich zbytečné obrovské celkové náklady. Proč musí být 30 km/h i v době, kdy se nepracuje a je tam zbytečné omezení třeba až o 60 km/h. Ať po konci práce značky překryjí nebo místo 30 osadí 70 a na začátku další den zase odkryjí. Bude pracovat, třeba 5 lidí 15 min navíc, ale nebudou omezovány zbytečně tisíce lidí. Samozřejmě se zachováním bezpečnosti. Jak to, že stavebníci nemají povinnost, aby činili průběžně v době stavby, taková opatření, která by eliminovala omezování veřejnosti. A především, proč jim povolují a prodlužují doby omezení nad nutné technologické lhůty. Rozestaví řadu staveb, na které pak nemají dostatečné kapacity. Nedodrží - pak tvrdé sankce. V Horních Počernicích je měsíce rozestavěný přejezd, nedělá se na něm, snad kvůli nějakým majetkovým problémům. Kdyby měli denně desetitísícové pokuty, tak by přeci jen měli větší snahu se dohodnout a najít řešení.
Přístup správních orgánů také velmi přispívá k vytváření kolon a velkému množství nehod.
Přesně jste to popsal, souhlasím 👍👏
Hmm líbí se mi tenhle ostrý tón konverzace.
Těch řemeslníků a zásobovacích aut je takhle po ránu v kolonách pouhých 30%. Sám jsem to počítal v koloně na Výtoni. Je možné že v nějakém tom čistém a novém osobním autě bez polepu seděla nějaká sólistická kancelářská krysa na švarcsystem, ale o těch se nebavíme, že? 🙂
Mě nějaký cyklopruhy nezajímají. Stejně je to jen falešný šidítko, které bezpečnost cyklistů nezajistí, už jen proto, že na to spousta z vás fosilů kašle. Já se s vámi klidně namáčku do jednoho pruhu.
Pro rozvoj bezemisních tehcnologií jsem všema deseti. Mohli bychom třeba začít pěšími zónami, zákazem vjezdu aut bez eura 5, zdražením parkování na ulicích, zákazem provozu taxi pokud nebudou mít aspoň hybruidní pohon. Přechodem všech městských služeb na elektormobilitu (je to levnější).
V praze rozváží PPL, DHL, Ikea, Rohlík elektrickými dodávkami. Takže technologie elektropohonu je už teď dostačující. Není na co čekat.
Zkuste si někdy na týden nebo na měsíc nějaké elektrické auto půjčit. Třeba poznáte jak strašně se mýlíte 🙂
Jestli jste si udělal vlastní výzkum při stání v koloně na Výtoni, tak výsledek asi nejde brát za bernou minci. Chtělo by to dlouhodobější pozorování, ale to není záležitost pro nás. Určitě existuje nějaký věrohodný průzkum...
PPL, DHL, Rohlik atd. určitě nerozváží zboží pouze elektrickými dodávkami- těch je určitě méně, než spalováků- protože elektroauto je drahé na pořízení, a při jeho nabíjení ze sítě je drahé i na provoz.
Mým osobním názorem je, že elektromobilita je z dlouhodobého hlediska slepou cestou (bohužel pro výzkum jiných zdrojů energie je petrolejářská lobby a dlouhodobě byla velmi silná). A to především z důvodu velkého množství emisí v celém řetězu výroby baterií, násobené počtem použitých baterií za životnost auta. Samozřejmě i při výrobě a přenosu el. energie. Celkové porovnávané množství exhalací ve skutečně celém řetězci výroby elektřiny, počínaje třeba těžbou rudy na výrobu železa potřebného k výrobě obráběcích strojů použitých k výrobě zařízení v elektrárnách. Umyslně zminuji začátky začátků řetězu vzniku exhalací, abych upozornil na to, že při porovnávání vzniklých exhalací se často porovnávají zkratkovitě jen části relevantních řetezců. Některé jsou samozřejmě i souběžné.
Navíc nejefektivnější ochranou omezení škodlivin ze spotřebované energie (vyrobené z benzínu, nafty, plynu, elektřiny) je nemuset vůbec spotřebovat tu energii (obrovský vliv by na to mělo i omezení potřeby a efektivnosti přepravy, ale to je již další téma). To platí jak pro spalovací motory, tak i pro elektromotory. Největším místem spotřebované energie je obecně vnitřní odpor stroje (efektivita), valivý odpor, odpor vzduchu a změny v dynamice provozu - rozjíždění a brždění.
Tím jsme se v určitém kruhu vrátili k zásadní potřebě plynulého provozu (o cyklistech článek nebyl).
Souhlasím, ale s tím, že se málokde uvádí množství emisí při výrobě běžných dopravních prostředků. Tato hodnota by se měla přičítat k emisím při provozování těchto dopravních prostředků. A nejsem žádný elektrofanatik- jezdím spalovákem, nemám elektromobil...
O cyklistech přímo článek nebyl, ale o zřizování (nejen) cyklopruhů ve městech, a tím omezování osobní automobilové dopravy, následné dopravní zácpy a kolony.
Tím jsme se vrátili k zásadní potřebě plynulého provozu.
A co kdybyste vysmahli vy dva? Stejně ty silnice kolem Prahy musíme stavět především kvůli vašim sobecky velkým autům.
A co kdybyste vysmahnul Vy sám s dalšími podobnými? Stejně cyklopruhy se budují jen kvůli (nejen) vašemu arogantnímu sobeckému jednání na úkor ostatních spoluobčanů v autech...
Asi půlka aut v Praze je firemních, a bez nich by zásobování a služby spoluobčanů (včetně Vás a jiných cyklistů) nebylo možné. Používání cyklystiky pro tuto činnost je velmi velmi omezené. Nikdy jsem ještě neviděl, aby třeba zeleninu po městě rozváželi na bicyklech. Jestli si kdokoliv myslí, že to je možné, je podle mne proti pokroku a zpátečník. Včetně Hřiba a Čižínského.
Myslím si ale, že by se mělo udělat více pro rozvoj elektromobily. Například narovnání cen nových elektroaut s automobily, a také technické parametry elektroaut nejsou ještě na výši. Pokrok v této oblasti je zatím velmi pomalý.
Pražský okruh je na mnoha místech, kde je potřeba, 4+4. Není potřeba 4+4 po celé jeho délce🤦
Kde je pražský okruh (neboli D0) ve formě 4+4???
D0 se vyhýbám jako čert kříži, protože aspoň 3x v týdnu je zde havárie a následné kolony. Radši používám Jižní spojku, i když i ona je denně ucpaná. Ale ta má více sjezdů, a dá se z ní lépe sjet, než z D0.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ščasný to řekl přesně, rozhodčí stál za starou Belu...
Podle Kozla vytvářela Sparta tlak na rozhodčího? Opravdu velký tlak, když Sparta dostala 2 žluté, ale Jablonec ani jednu.
Ale nakonec ho chápu- po slibné 1.půli (výsledkově, ne herně) nakonec prohrát, je nepříjemné. Ovšem po konci by se neměl divit ani on- takové zdržování a simulování bez karty, jaké jim rozhodčí umožnil (asi opět Sparta vytvářela na něj tlak???) se jen tak nevidí.
Kozlovi jako bývalé sešívce (ani rozhočímu) asi nevyšlo zadání od Luftjardy.