Jako nic proti, týden má 168 hodin. Když budu pracovat stabilně 100 hodin týdně včetně víkendů, tak si doma nestihnu pořádně ani uklidit, vyprat. Žije se pak jen prací, soukromý život jde stranou. Zbyde čas jen na nutnou hygienu a spánek. Toto u normálních jedinců dlouhodobě nejde. A na co to pak je, když si z té výplaty nic ani neužiju?
V jednu dobu jsem pracoval pravidelně okolo 70 hodin týdně, protože to jinak nešlo a stačilo. Brzy jsem pak změnil zaměstnání. Personální mě před odchodem vyhodnotilo jako ve stavu před vyhořením.
Nevím no, my máme ještě malého a moc často se s ním nikam nedostaneme. Samozřejmě se musíme přizpůsobovat jeho režimu. Nicméně když jsme někde na výletě, tak jsem si nevšiml, že by tam řval nebo dělal ukrutný bordel a klidně dítě to rozhodně není. Naopak oceňujeme, když má restaurace i dětský koutek, kde se dítě zabaví po dobu, než vám jídlo donesou.
Nejsem z města, nejezdím denně s dítětem šalinou ani autobusem, ale na situaci, kdy by mě malé děti otravovaly si nevzpomínám. Zato těch nesesbíraných výkalů od psích "princů a princezen" máme v ulici často až nepříjemně moc. Odpověď majitele? Pes nemůže za to, kde vykoná potřebu... Zajímavý názor....
No... teď paráda, 10 letý auto ještě projde STK celkem v pohodě,ale čím bude starší, tím víc potenciálních problémů přijde. Včetně koroze. Jestli ten obytňák budou vážně denně používat a bydlet v něm, tak za pár let přijdou starosti. Nehledě na to, že přijdou děti. Stejně to dopadne tak, že si tu hypotéku vzít budou muset, popř. budou muset platit nájem a obytňák budou mít opět jen na výlety. Nicméně zadarmo to taky není. Povinné ručení, určitě havarijko, protože to je jejich obydlí a levné určitě nebude.
Vlastně pokud by skutečně válku se západem chtěli, tak teď je nejlepší doba jak se na ni strategicky připravit a brzy začít. Protože EU i USA věnuje plno munice a peněz Ukrajině pro boj proti okupaci ze strany Ruska. Jsme tedy v podstatě oslabení. Pokud by se Čína pokusila napadnout USA, tak USA okamžitě končí s podporou Ukrajiny a mají co dělat sami se sebou. A co si budeme povídat, Ukrajině pomoc jen ze strany EU nepomůže. No a jak by taková 3. světová mohla dopadnout nechám vaší fantazii, nicméně sousloví "je nás mnogo" by v čínském podání mohlo nabrat zcela jiný rozměr.
To jsou bláboly, každý dům potřebuje něco jiného a je k němu potřeba přistupovat individuálně. Rada, že 20 cm EPS na fasádě je minimum, 10 cm je nesmysl a optimum je 28 cm EPS je asi vyhovující pro domy z plných cihel s tenkou stěnou nebo nevím. Ale třeba na náš dům jsem si dělal projekt, z něhož vyšlo, že s 10 cm EPS zateplením ušetřím asi 10 % energie, se 14 cm EPS asi 15 % a s 20 cm EPS 16 % energie. To znamená, že u mého domu dává největší smysl izolace fasády 14 cm. Tedy pokud izolace obálky domu smysl vůbec má. Máme patrový dům + půdu, takže plocha obálky je velká. Topíme TČ, při současné záloze, budeme-li předpokládat to, že je nastavena optimálně (mívám spíš přeplatek), tak jsem schopen ušetřit se zateplením asi 2500 Kč ročně. Zateplení by stálo navíc při dnešních cenách asi 250 000 kč. Při současných cenách by se tedy zaplatilo asi za 100 let. Pokud bych topil plynem, bylo by to asi 60-70let. Pokud bych topil dřívím, tak bych si ušetřil akorát nějakou práci se dřevem.... Pro rejpaly, moje investice vyloženě do TČ byla 71 000 kč.
Tu Alfu 166 s Bussem naprosto chápu. Sám jsem se k ní dostal přes 156, která stála v servisu (tuším, že jsem tehdy dával novou spojku, tak si ten smích zase nechte 🙂 ) a já dostal zapůjčenou 2.4 JTD 166ku. Tam to začalo, to auto bylo tehdy o tolik dospělejší, pevnější, pohodlnější. Až jsem se přes 2.4 JTDm z italské ambasády dostal ke zubožené 3.0 V6 z Teplic. Zpočátku to bylo trochu trápení, potřebovala péči, kterou jí běžný servis asi nedokázal dát. Ale dnes rozdává jen radost. Ono si řeknete 30 letý střep, z 0-100 ho teoreticky vyndá silnější downsizingová KIA, ale prakticky stačí nastartovat, rozjet se a užívat si neskutečnou pružnost šestiválce a i přes "škaredou" elektronickou škrticí klapku takřka okamžité reakce na plyn. Při předjíždění či ostřejší jízdě doplněné lehce utlumeným soundtrackem, tak akorát hlučným, aby navodil tu správnou atmosféru, ale zároveň ne tak hlučným aby to otravovalo. Je to youngtimer? Bude to někdy veterán? To je otázka, protože absolvovat 500 km cestu v Alfě 166 je absolutně něco jiného než ve většině i luxusnějších aut ze 70. let, přesto to auto má takové charisma, že by si to zasloužilo. Minimálně ty verze se šestiválcem a manuálem.
Plno Bondovek je z doby studené války a dokonce i teď je toto téma aktuální. Dovedete si představit, že by se Bond v podání černocha mohl pohybovat po Rusku? Takovej O'Connel nebo Hardy by se mezi Rusáky bez problémů ztratili. Elba by měl jasné předpoklady, ale ve východní Evropě by byl hned jasnej. Nevim koho napadl vůbec Page...
Pořídil jsem tepelné čerpadlo na kotlíkovou dotaci. Toto jsem dlouho vybíral tak, aby poskytlo co nejlepší poměr cena/výkon. Byrokracie okolo byla poměrně rozumná, stejně tak jako nastavené podmínky. Nejméně 90% produktů na našem trhu je certifikovaných pro kotlíkové dotace a obdobně je to i s instalačními firmami. Samozřejmě jsem narazil i na nabídku rovnou se zařízením dotace (asi mají naprogramovaného klikacího robota) 200tis za materiál a 150 tis na instalaci a stím, že pane my prodáváme Rolls-Royce mezi tepelky, kupte si nějakou střední třídu, ale je to jako jet do Prahy Oktávkou... S těmi jsem se samozřejmě slušně rozloučil a pořídil tu obyčejnou "Oktávku" s instalací do 15 tis a dotaci jsem si vyběhal a vyklikal sám.
Podobné to bylo se zateplením domu na zelenou úsporám. Obchoďák sliboval, jak všechno navrhnou, materiál dodají, řemeslníky seženou a zelenou zajistí. Asi po půl roce uhánění se m i do mailu dostala kalkulace, nastavená na maximální dotaci, ale i pro mě nesmyslné zateplení, prémiovou kvalitu fasády... Zkrátka když bych neřešil dotaci, tak bych udělal rozumné zateplení za ty samé peníze. Doptal jsem se tedy na levnější variantu, kdy nutně nepotřebuji dosáhnout na maximální dotaci a už mi ani nevzali telefon. Jen jsem kvůli nim některé práce posunul asi o 3 měsíce. Takže na firmy, co slibují, že zařídí vše lacině i s dotací bacha.
Hmm a co se na to podívat z druhého pohledu. Evropa už je víceméně připravená na odstřihnutí od ruského plynu, který tvoří ne zcela zanedbatelnou část ruských příjmů. Tím naopak můžeme postrašit Rusko tím, že do Evropy plyn nedodají pěkně dlouho (minimálně po dobu války na Ukrajině) a když nebude vůle tak možná už nikdy. USA to může jít trochu na ruku, mohou do Evropy dodávat LNG a tím si trochu přivydělat. Zároveň ukážou Evropě, jak je celý "green deal" malicherný vůči jedné malé nehodě potrubí někde v moři.
Ke konci je napsáno, že uváděné důvody nízké porodnosti jsou chybějící sociální jistoty a zdravotnictví. Mně to přijde jako takové to "naše" západní uvažování. Všimněte si, že čím jsou lidé bohatší a vzdělanější, tím méně dětí v průměru mají.
Je otázkou, jestli je důvodem pohodlnost a snaha se mít dobře, a nebo i určitá zodpovědnost za to, že to dítě musím rozumně živit a šatit. Nicméně si všimněme, že ve většině afrických a některých arabských zemích je životní úroveň velmi špatná, ale porodnost vysoká - asi protože neřeší. Nějak bylo, nějak bude.
Možná je cesta ekonomického růstu Číny tou správnou právě k přirozenému snížení porodnosti tak, aby se Čína dále nepřelidňovala... jen moje úvahy.
Banda křiklounů by místo na neustálé stěžování si na současnou vládu měla jít pracovat, aby na ty potraviny a energie měla. Je potřeba si dát vše do souvislostí a přemýšlet nad tím komplexně, ale pro některé je asi jen velmi snadné ze všeho obvinit současnou vládu, nedívat se na východ, západ, ani do minulosti.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Na Corsu 1.5 TD vzpomínám v dobrém. Když se ke mně dostala, byla to už vyžilá ludra, nicméně s vynikajícím gripem na předku! V zimě jsem s ní na Šumavě vyjel vše co bylo potřeba. Když přidám opravdu jednoduchou údržbu, kde okolo motoru bylo dost prostoru na vše a výměna alternátoru se stala otázkou pouhých 15 minut, musím zatlačit slzu v oku.
Následně jsem vlastnil Fiat Palio (něco jako Punto kombi) s 1.2 FIRE se stejnými 51 kW jako Corsa. Auto sice hnilo, motor byl ulepený od oleje, ale měl "neskutečnou chuť do života" a pyšnil se taktéž velmi jednoduchou údržbou jako Corsa. Následoval Citroen Xsara Picasso 1.6i, který už nebyl až tak jednoduchý, jako výše uvedená dvě miniauta, nicméně si na něj taky nemohu ani trochu stěžovat!