Myslíte ,že u řemeslné práce máte čistou hlavu jo ? To může říct jen programátor. ....
Ano, ve srovnani s programatorem ma opravdu obkladac nebo zednik hlavu cistou. Nerikam tim, ze se na praci nesoustredi, ale je to velky rozdil. Na baraku nebo na aute jsem si toho plno delal sam, takze zkusenosti mam.
Na Corsu 1.5 TD vzpomínám v dobrém. Když se ke mně dostala, byla to už vyžilá ludra, nicméně s vynikajícím gripem na předku! V zimě jsem s ní na Šumavě vyjel vše co bylo potřeba. Když přidám opravdu jednoduchou údržbu, kde okolo motoru bylo dost prostoru na vše a výměna alternátoru se stala otázkou pouhých 15 minut, musím zatlačit slzu v oku.
Následně jsem vlastnil Fiat Palio (něco jako Punto kombi) s 1.2 FIRE se stejnými 51 kW jako Corsa. Auto sice hnilo, motor byl ulepený od oleje, ale měl "neskutečnou chuť do života" a pyšnil se taktéž velmi jednoduchou údržbou jako Corsa. Následoval Citroen Xsara Picasso 1.6i, který už nebyl až tak jednoduchý, jako výše uvedená dvě miniauta, nicméně si na něj taky nemohu ani trochu stěžovat!
Dospěl jsem k závěru, že ideál je pracovat 8h denně a mít 2 volné dny v měsíci. Z toho je ale potřeba alespoň den, lépe dva v týdnu pracovat na svých vlastních, rozvojových věcech. To pak je totiž nejen práce, ale i zábava.
Tak třeba jsou lidi, pro které je jijich práce i jejich vášní a ti pak doma dělat nepotřebují, ti dělají 12-15 hodin denně v práci na tom co je baví. I když...
Znám to, když se z koníčku stane povinnost. Sice je to lepší než dělat něco úplně jiného, ale už to nebaví tolik jako dřív :)
Je zřejmě rozdíl mezi tím, jestli skutečně pracujete, anebo jste jen v zaměstnání. Myslím, že různí úředníci mají osvojené mechanismy, při kterých si v zaměstnání odpočinou. Dělal jsem dlouho řemeslo, obkladačinu a vždy jen na úkol nikdy v hodinové mzdě. Bylo normální deset ,ale i šestnáct a víc hodin "bouchat". Prostě když byla práce, byla potřeba ji co nejdříve udělat. Byly i akce, kdy jsme byli zakleklí týden s tím, že jsme si šli zdřímnout na pár hodin do auta...No ale dokázal jsem vydělat i přes sto tisíc za tři týdny. R U K A M A.
Pane Kmeto, nerad bych se vás nějak dotkl. Jsem trochu alergický na prohlášení typu "makal jsem RUKAMA", což vyznívá způsobem , že vaše práce má vyšší hodnotu a význam než práce jiných. Ono 14 hodin bouchat obklady je sice fyzická dřina, klečíte a ohýbáte hřbet, ale hlavu máte čistou. Musíte si ale uvědomit, že programátor, který sedí 14 hodin u počítače a programuje je v podstatě fyzicky v pohodě, ale o tom, že by snad 14 hodin odpočíval se rozhodně mluvit nedá.
Jako nic proti, týden má 168 hodin. Když budu pracovat stabilně 100 hodin týdně včetně víkendů, tak si doma nestihnu pořádně ani uklidit, vyprat. Žije se pak jen prací, soukromý život jde stranou. Zbyde čas jen na nutnou hygienu a spánek. Toto u normálních jedinců dlouhodobě nejde. A na co to pak je, když si z té výplaty nic ani neužiju?
V jednu dobu jsem pracoval pravidelně okolo 70 hodin týdně, protože to jinak nešlo a stačilo. Brzy jsem pak změnil zaměstnání. Personální mě před odchodem vyhodnotilo jako ve stavu před vyhořením.
Nevím no, my máme ještě malého a moc často se s ním nikam nedostaneme. Samozřejmě se musíme přizpůsobovat jeho režimu. Nicméně když jsme někde na výletě, tak jsem si nevšiml, že by tam řval nebo dělal ukrutný bordel a klidně dítě to rozhodně není. Naopak oceňujeme, když má restaurace i dětský koutek, kde se dítě zabaví po dobu, než vám jídlo donesou.
Nejsem z města, nejezdím denně s dítětem šalinou ani autobusem, ale na situaci, kdy by mě malé děti otravovaly si nevzpomínám. Zato těch nesesbíraných výkalů od psích "princů a princezen" máme v ulici často až nepříjemně moc. Odpověď majitele? Pes nemůže za to, kde vykoná potřebu... Zajímavý názor....
Me se to moc libi a je to prekrasny, ale zkratka stari auta a nutne postupne opravy clovek nezastavi. Taky jsme se takto rok rozmysleli, ale vzdy to bude stare auto a kazdy rok jeste starsi s nevyhnutelnymi opravami ✊️
Lepší je pořídit karavan za auto. Na ten je STK jednou za 4 roky, levnější pojistka, mnohem levnější a jednodušší údržba....
No... teď paráda, 10 letý auto ještě projde STK celkem v pohodě,ale čím bude starší, tím víc potenciálních problémů přijde. Včetně koroze. Jestli ten obytňák budou vážně denně používat a bydlet v něm, tak za pár let přijdou starosti. Nehledě na to, že přijdou děti. Stejně to dopadne tak, že si tu hypotéku vzít budou muset, popř. budou muset platit nájem a obytňák budou mít opět jen na výlety. Nicméně zadarmo to taky není. Povinné ručení, určitě havarijko, protože to je jejich obydlí a levné určitě nebude.
Vlastně pokud by skutečně válku se západem chtěli, tak teď je nejlepší doba jak se na ni strategicky připravit a brzy začít. Protože EU i USA věnuje plno munice a peněz Ukrajině pro boj proti okupaci ze strany Ruska. Jsme tedy v podstatě oslabení. Pokud by se Čína pokusila napadnout USA, tak USA okamžitě končí s podporou Ukrajiny a mají co dělat sami se sebou. A co si budeme povídat, Ukrajině pomoc jen ze strany EU nepomůže. No a jak by taková 3. světová mohla dopadnout nechám vaší fantazii, nicméně sousloví "je nás mnogo" by v čínském podání mohlo nabrat zcela jiný rozměr.
Nechtějte ode mne tady nějaký rozbor . To co mě píšete , tak já bych použil PUR nebo PIR s požárního hlediska který by měl sílu stěny 200 mm a U = 0.01 W/m2 a nikdy bych nezateploval podle klasického českého rozumu - jedna bába povídala. Jinak na ytong by měla přijít vždy vata která propouští vodní páry aby se ytong nerozsypal a proč si chcete drahé topení větrat okny - tedy pánu bohu do luftu když si můžete dát stěnovou rekuperaci a nebo celkovou rekuperaci a v noci spát pod kyslíkem a NE vy vydychaný místnosti atd.. Na mě to dělá dojem , že neznáte Baťovo vyjádření , že nejsem tak bohatý abych kupoval laciné věci a nebo dělal zateplení na 15% úspory . Já mám zahradní domeček kde mají největší ztrátu portálová okna u kterých je U = 0,05 nebo = 0,06 W/m2 . To je na celodenní přednášku atd..
Smysl mého příspěvku byl takový, že kvůli max 15% ušetřené TZ nemá smysl vyhazovat 250 000 kč za zateplení fasády. Toto se opírá ne o jedna paní povídala, ale o výpočet ze specializovaného programu, který byl zaměřený na výpočet ztrát a návrh otopné soustavy.
Co se Ytongu týče, náš pan stavitel zakomponoval zbytky Ytongu před 30 lety i do nějaké opěrné zídky bez omítky, na kterou 30 let pršelo a nic se nerozpadlo, tak já nevím jak to s tím Ytongem vlastně z tohoto pohledu je. Nicméně ano, pokud bude Ytong vlhký, jeho izolační vlastnosti jsou v háji.
Tak za 4- a opakovat ročník a nepsat o jiných , že píší bláboly . Chybí Vám u zateplení další věci spojené s výměnou ohřátého a vydýchaného vzduchu atd.. Pro ostatní místo 28 cm EPS , tak cca 20 cm PUR nebo PIR bloku to je prostě NUTNOST a možná je i s hliníkovou fólií na obou dvou stranách která brání dalším vlnovým délkám k průniku atd.. Pan Kasl by měl mít za 1 ale nejsem si jist zda na ytong nesmí přijít polystyren ale jen vata aby se časem nerozpadl ale když uvnitř domu bude řízená rekuperace vzduchu , tak by snad nic takového hrozit nemělo atd..????? Zateplení není na takovouto debatu a musí se stát přímo u domu a nejlépe u projektu , protože starý dům dobře zateplit je hezká makačka.
Co prosím mi chybí a proč 4-? Já řeším pouze zateplení obálky, kdy jsem u svého domu zadal do specializovaného SW složení stěn, stavebních otvorů apod a z toho mi vyšlo, že dodatečné zateplení FASÁDY při tloušťce 14 cm na zdi z 30 cm Ytongu mi ušetří do 15 % nákladů na vytápění a to bylo počítáno s větráním klasicky okny, v obou případech stejným.
No bacha, z hlediska tepelného odporu máte sice pravdu, ale čím lépe izoluje samotná stěna, kterou chcete ještě zaizolovat polystyrenem, tím silnější tloušťka toho polystyrenu musí být. A to ne kvůli ještě většímu tepelnému odporu, ale pro zamezení kondenzace vlhkosti ve zdivu (je nutné posunout rosný bod do polystyrenu). Když to zjednoduším, tak (z hlediska kondenzace par):
zeď 30cm ytong + 12cm polystyren = ok
ale
zeď 45cm ytong + 12cm polystyren = špatně, vzduch bude kondenzovat ve zdivu
zeď 45cm plná cihla + 12cm polystyren = ok
zeď 45cm dutá cihla + 12cm polystyren = špatně, vzduch bude kondenzovat ve zdivu
zeď 45cm ytong + 20cm polystyren = ok
che si to spočítat + nechat nějakou rezervu, zvlášť u polystyrenu (difuzně prakticky uzavřený - tedy špatné vysoušení zdiva v letních měsísích v případě kondenzace par v zimě)
Já jen psal, že se k tomu musí přistupovat individuálně. Každá stavba je jiná, což uvádíte i vy.
I význam zateplení je u budov ze železobetonu, popř. dutých cihel znatelně vyšší než u domů, postavených z modernějších dutých cihel či ytongu.
To jsou bláboly, každý dům potřebuje něco jiného a je k němu potřeba přistupovat individuálně. Rada, že 20 cm EPS na fasádě je minimum, 10 cm je nesmysl a optimum je 28 cm EPS je asi vyhovující pro domy z plných cihel s tenkou stěnou nebo nevím. Ale třeba na náš dům jsem si dělal projekt, z něhož vyšlo, že s 10 cm EPS zateplením ušetřím asi 10 % energie, se 14 cm EPS asi 15 % a s 20 cm EPS 16 % energie. To znamená, že u mého domu dává největší smysl izolace fasády 14 cm. Tedy pokud izolace obálky domu smysl vůbec má. Máme patrový dům + půdu, takže plocha obálky je velká. Topíme TČ, při současné záloze, budeme-li předpokládat to, že je nastavena optimálně (mívám spíš přeplatek), tak jsem schopen ušetřit se zateplením asi 2500 Kč ročně. Zateplení by stálo navíc při dnešních cenách asi 250 000 kč. Při současných cenách by se tedy zaplatilo asi za 100 let. Pokud bych topil plynem, bylo by to asi 60-70let. Pokud bych topil dřívím, tak bych si ušetřil akorát nějakou práci se dřevem.... Pro rejpaly, moje investice vyloženě do TČ byla 71 000 kč.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
...tento článek je snaha zbytečně očernit jinou značku než koncern VW. Převodovka DP0 není v současném měřítku 9 stupňových automatů žádný šlágr, avšak auta s ní jezdí dodnes ( na rozdíl od konkurence VW AG4, kterou uvidíte tak maximálně v muzeu nebo na šroťáku) a je stále jednoduše opravitelná.. Pokud by autor byl objektivní, napsal by něco ve stylu, že tuto převodovoku netrápí víc problémů, než jakoukoli jinou... Jako hlavní přednost této převodovky spatřuji její jednoduchost. A tak jako všechno, co podléhá opotřebení vyžaduje svoji údržbu a životnost je odvislá od přístupu řidiče a majitele v rámci servisních úkonů.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Souhlasím, mám tuto převodovku v Peugeotu 206 a když jsem ji pořizoval, na zahraničních webech byly zcela opačné recenze. Převodovka je jednoduché a archaické konstrukce, kvůli čemuž neřadí zrovna bleskurychle, ale zase má díky tomu poměrně slušnou výdrž a je v rámci automatů jednoduchá na opravy.
Asi holt je tahle převodovka problematická jen v Čechách? A co Aisin AW55?