Trochu tomu nerozumím. Ještě nedávno všechna česká média svorně tvrdila, že podle odborníků dobití Vuhledaru nedává sebemenší vojenský smysl a orkům nijak nepomůže. Uteče pár týdnů a (alespoň podle tohohle článku) je vše úplně jinak a ztráta Vuhledaru je pro Ukrajinu katastrofou a pro Rusáky skoro geniálním tahem. Člověk už vážně neví, jestli ještě něčemu může věřit.
🙂 IT odborníci zatím přehlížejí jednu podstatnou drobnost a to, že ten vygenerovaný text musí taky někdo chtít číst. Upřímně, je super, že počítač dokáže vygenerovat 500 stran kloudného textu na zadané téma, ale až opadne prvotní zvědavost, bude si takový text někdo ochotný koupit a pak si jej číst? Čtu jen to, co mě zajímá a co se mi líbí. Třeba o historii, hradech, architektuře. Píší to lidé, kteří navštíví zajímavá místa a erudovaně popíší, co viděli. Počítač si dokáže pročíst už vydané knihy a shrnout jejich obsah. Těžko však přijde s něčím novým. To co bude generovat tak budou data, která člověk zajímající se o dané téma už z 99% zná a ví. Texty shrnující vlastními slovy jen věci již jinde popsané. Jenže jsou takové texty pro člověka něčím přínosné?
U VW by si měli uvědomit, že drahá auta by chtěl vyrábět každý, ale těch se nikdy neprodají miliony. To je důvod, proč se ani Rolls Royce, Bentley, Ferrari, Lamborghini a Bugatti neudržely jako samostatné nezávislé značky. Naopak, z VW, Fordu a Toyoty kdysi udělala obry právě masová výroba dostupných a levných aut. Bohužel, všechny tři tyhle značky z osvědčené cesty už dávno odbočily a dnes se diví, že se někdo jiný tlačí na jejich místo. Ať už je to Dacia v Evropě, nebo Číňané ve světě. Základem je nabídnout "dobré" auto levněji než konkurence.
Není to náhodou přesně rok od okamžiku, kdy obdobný projekt malých modulárních reaktorů v USA skončil debaklem? Šest malých reaktorů s celkovým výkonem 462 megawattů měla v Utahu vybudovat společnost NuScale, ale během projektu se ukázalo, že náklady na výrobu elektřiny budou mnohem vyšší, než se předpokládalo. Odhadovaná koncová cena elektřiny produkované modulárními reaktory společnosti NuScale postupně narostla z 58 dolarů za megawatthodinu na 89 dolarů, čímž se stala naprosto neprodejnou a projekt byl ukončen. Přitom vynaložené náklady se v té době pohybovaly již v desítkách milionů dolarů. Mimochodem, než společnost NuScale skončila, stihla podepsat smlouvu o spolupráci na výrobě malých modulárních reaktorů i s naším ČEZem. Po debaklu společnosti NuScale se rozběhla debata o realističnosti takových projektů nejen v USA, ale i v Australské vládě, která na ně původně spoléhala a chystala jejich výstavbu. Jen u nás je ticho po pěšince a vláda o malých modulárních reaktorech dál mluví jako o zázračném léku, který nám zajistí ekologickou elektřinu za hubičku. Možná bychom měli počkat, jestli Rolls-Royce nějaké fungující modulární reaktory opravdu vyvine, než v něm začneme nakupovat podíly za miliardy.
Citroeny bývaly dřív výstřední a současně elegantní, tohle už je jen výstřední. Vypadá to, jako by někdo posypal neforemnou krabici spoustou nesourodých detailů. Ony jednotlivé detaily jsou sice zajímavé, ale nejdou spolu dohromady. Je to jako když fanda tuningu naplácá na tuctový hatchback křídla, spoilery a světlomety od všech možných výrobců co dům(internet) dal.
Krásná placka, slušelo by jí to na okruzích. Škoda, že zanikl FIA GT1 Championship. Tam by se F80 vskutku vyjímala. Zepředu v ní vidím trošku z původního Ferrari 512M z roku 1971 a něco z F-40 GTE. Po dlouhé době Ferrari přišlo s autem, které z 90% nekopíruje předešlé modely a je zcela jiné. Za mě palec nahoru :)
Líbily se mi Brava a nové Bravo, Grande Punto, Stilo, nová Chroma, i nové Tipo Sedan. Pro praktičnost a dobrou cenu jsem před časem uvažoval o 500L. Ale z aktuální nabídky Fiatu bych si nekoupil vůbec nic. Fiat by potřeboval do nabídky pořádně prostorný rodinný sedan/kombi, dostupný hot-hatch a elegantní kabrio design by Pininfarina. Místo toho nabízí přesluhující mrňavou a okoukanou 5tistovku, skoro stejnou 6tistovku a končící Pandu. Upřímně, komu se líbila 5tistovka, už si ji koupil. Tenhle důl nostalgie je bezezbytku vytěžený a 6tistovka bude hledat kupce jen těžko, obzvlášť s cenou přes půl mega.
Na jednu stranu je dobrá zpráva, že s takovým autem přichází právě KIA, která na rozdíl od VW stále ještě udržuje poměrně přijatelné ceny svých aut. Na druhou stranu, velkoobjemový diesel mi jasně napovídá, že auto se bude prodávat všude, jen ne v Evropě. Bohužel. Namísto solidního pick-upu za pár korun dostaneme napřesrok elektrickou obludnost poloviční velikosti s poloviční nosností za dvojnásobnou cenu.
🙂 Hezké na přehlídky, aby armáda ukázala, jak je trendy a eko. V reálu s tím nikdo nebude chtít na bojišti jezdit, protože spolehlivost nebude nikdy taková, jako u co nejjednoduššího auta jen s jedním motorem. Otázka je taky, co udělá baterka, složitá kabeláž a deset řídících jednotek, až s autem zacloumá nějaká blízká exploze. Věřím, že pancéřování ochrání posádku od střepin, ale nedal bych ruku do ohně, jestli se to pak ještě rozjede. Spíš se rozsvítí nápis kontaktujte nejbližší servis.
Počkám si na nástupce, ten snad konečně udělá kilo (100 Km/h), což je minimum k bezpečnému pohybu po běžných komunikacích mimo město. Představa, že na státovce jedete 79,9 Km/h a předjíždí vás jeden kamion za druhým je děsivá, dřív nebo později to jeden z kamionů neodhadne a vytlačí vás návěsem ze silnice. Jinak je to moc hezké přibližovadlo za přijatelnou cenu 🙂
Ten design je hrozný. Taky nechápu, proč autor článku označuje vůz za SUV. Sám výrobce jej označuje jako SPORT FASTBACK. Splitter, rozměrný difuzor a prahy nízko nad zemí vylučují jakékoliv offroadové ambice. Jestli z auta dělá SUV černé oplastování prahů a podběhů, tak někteří tuneři Favoritů a Žigulíků předběhli dobu o padesát let. Každopádně to podle mě není hezké auto a jestli mají u Renaultu kapku rozumu, tak zůstane jen u konceptu. Dost mi to připomíná výstřední modely Renault Avantime a Renault Vel Satis. A všichni víme, jak to s nimi dopadlo a jaký (ne)úspěch zaznamenaly. Napřed se novináři rozplývali nad tím, jak jsou jiné a originální a potom se jich prodalo pět a půl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
GR86 se do Evropy nedováží kvůli emisím a Supra je přeštítkované BMW. Takže jo, hodně moc věříme tomu, že nám Toyota nabídne i další skutečné sporťáky. A pak ještě tu o Karkulce. Článek by se měl spíše jmenovat: Dočkáme se někdy konečně skutečného sporťáku od Toyoty? Alespoň jednoho! :)