Vzhledem k tomu, že se většina západního značkového zboží vyrábí v Asii a v severní Africe, není se čemu divit. Rusko je prostě přestalo nakupovat v Evropě a nakoupí je přímo u výrobce v zemi třetího světa. Rus tak ještě ušetří a Evropská ekonomika přichází o peníze. Pochybuji, že Maroko nebo Malajsii zajímají nějaké naše sankce. Jestli někdy zavítáte o dovolené do Tunisu, zkuste se poptat místních, co se v jejich zemi vyrábí. Je to kvalitní textil známých světových značek :)
Porovnáváte neporovnatelné, zrychlení 9s je v téhle kategorii naprostým standardem, není to hodně, ani málo. Auta, která srovnáváte stojí ve srovnatelné výbavě výrazně více, nejsou velikostně srovnatelná a mají vyšší servisní náklady, prostě prémie.
Ve své kategorii to auto nijak nezaostává, i když je pravda, že max. rychlost bude zejména např. pro Němce problém. Každopádně své zákazníky si určitě najde.
Nemyslím si, že bych srovnával nesrovnatelné. Ač se Renault snaží z marketingových důvodů tvářit, že Rafale je SUV crossover, jde spíš o velký sedan mířící proti prémiovým značkám a o zákazníky se bude přetahovat právě s vozy jako jsou Audi A5, BMW 3 a 5, Škoda Superb, Volvo S60 a Mercedes C class. Stejně jako kdysi Renault Safrane a Renault Laguna. Milovník offroadů a SUV po něm těžko sáhne jen pro černé plasty na prazích a lemech kol. Malá světlá výška, pohon jen na předek u základního modelu a 20" kola s nízkoprofilovými gumami nějaké terénní ambice prakticky vylučují. I servisní náklady se dají u Rafale čekat podstatně vyšší, než u obyčejných Renaultů alá Clio. Ale hlavní problém tohohle auta vidím opravdu v té maximální rychlosti. Osobně mám Hyundai co má maximální rychlost o deset Km/h vyšší a do levého pruhu na dálnici se s ním při cestách po Německu odvážím jen zřídka. Obzvláště v okolí velkých aglomerací jako je Mnichov, kde se v levém pruhu běžně pohybují auta zhruba dvoustovkou. Maximální rychlost nad 200 bych u top modelu čekal tak nějak automaticky.
Rafale v plug in hybridu je za 1,25mil. a z 0-100 to taky umí za 6,6s
Jo, to už je o něco lepší. Já reagoval na testovanou verzi z článku za cenu 1 269 000, která má dynamické parametry horší než kdejaké auto za půl mega. Nechápu, kdo si to za ty peníze koupí. Verze E-Tech 4x4 300 už zní lépe, v katalogu u ní uvádějí akceleraci z nuly na sto za pěkných 6,4 s, ale auto má maximální rychlost pořád omezenou jen na 175 Km/h, což je v téhle kategorii žalostně málo. Po Čechách to dostačuje, ale v Německu to na levý jízdní pruh dálnice rozhodně není.
Tak Škoda Scala není tomuto konkurent... To je spíše Karoq.
Audi A5 Sportsback 2.0 TSI MHEV akcelerace 0-100 Km/h za 7,7s a maximální rychlost 245 Km/h od 1,29 milionu, Mercedes C300 sedan hybrid 6,2s 240 Km/h od 1,39 milionu, BMW 330e plugin hybrid sedan 5,9s 230 Km/h od 1,4 milionu. Tak proč dát přes milion za top Renault co jede jen 175 Km/h a na stovku se hrabe 9 vteřin? Tohle je pro milovníky Renaultu only, ve Francii se jich pár tisíc prodá, ale ve zbytku světa tohle auto člověk potká tak jednou za rok. U Renaultu poněkud zapomněli, že pokud chtějí nabídnout vůz v luxusním segmentu, musejí za stejnou cenu nabídnout o něco víc než zavedení hráči. Tady je všechno špatně, vůz je pomotorovaný, je to Renault, ale cena je jako za Audi či Mercedes s dvakrát tak velkým motorem. To nemůže skončit dobře (pro Renault).
Rafale se designově moc a moc povedl, to se musí nechat. Ale kdo dá jeden a čtvrt milionu za tříválec jedna dva litru a auto, co se na stovku bude hrabat devět vteřin a nerozjede se ani na sto osmdesát. V téhle cenové relaci bych očekával alespoň z nuly na sto za sedm a neméně dvě stě v hodině. Vždyť lepší dynamiku nabídne i Škoda Scala 1,5 TSI za 630 tisíc.
Jenže sportovní svezení není jen o síle, je to hodně o hmotnosti a vyladění podvozku a řízení... Věřím, že ta Toyotka bude nakonec zábavnější než ta Corvetta...
Toyota Supra má základ v silničním roadsteru BMW Z4. Corvette C8 s motorem uprostřed vznikla z potřeby postavit konkurenceschopný závodní vůz, který by Chevrolet postavil ve vytrvalostních závodech proti Ferrari a Porsche, proto ten odklon od tradice motor vpředu a náhon na zadek, jehož potenciál pro závody byl podle automobilky vyčerpán. A je fakt, že auta s motorem uprostřed jsou na okruhu rozhodně schopnější, než auta s motorem vpředu. Pohotovostní hmotnost Supry FE je 1620 kg, u Corvette C8 je to 1527-1632 podle verze. Svezení není jen o síle, ale Corvette nabízí více síly, nižší hmotnost i výhodnější koncepci. Takže karty jsou rozhodně rozdány v neprospěch Supry, může se to snažit dohnat podvozkem, ale do toho hodně mluví právě koncepce a rozložení hmotnosti, takže tady bude Corvette taky dohánět těžko. Tudíž cena jako za Corvette mi přijde přemrštěná, ale Toyota ji bude obhajovat výjimečností, je to přeci "limitovaná edice". Podle mě jde o auto pro spekulanty a sběratele, ne pro fanoušky co nejlepšího svezení. Ale to je můj osobní názor.
PS: Pokud jde o poměr cena výkon, například Lotus Emira V6 s výkonem 405 koní, hmotností 1405 kg a motorem uprostřed začíná na ceně 2,5 milionu včetně DPH. Opravdu nevidím důvod dát za o trochu silnější Toyotu Supru 3,3 milionu.
Za 3,3 mega si radši koupím Corvette C8, opravdový supersport s motorem uprostřed a výkonem 475koní a 613Nm. Supru FE si na požádání namaže na chleba a slupne ji k snídani. A odvolávat se na to, že technika se inspirovala speciálem pro FIA GT4 je dost k smíchu, protože GT4 jsou takřka sériová auta pro cenově dostupné závodění, se speciály z vyšších tříd jako jsou GT3 a GTE se vůbec nedají srovnat.
Tahle presumpce viny se měla zrušit už dávno. Předpokládá, že každý občan našeho státu je zločinec a to mě uráží. Možná by jsme na osu měli podat hromadnou žalobu pro pomluvu a urážku na cti. A pokud nedokáže, že opravdu úplně všichni používají všechna svá paměťová média na ilegální obsah, pak by měla odškodnit každého v tomhle státě.
Umíte číst? Jsou největší exportérem automobilů na světě. Tečka. Stali se jím za pár let. Nikde zatím nejsou žádné drakonické zákazy spalováků krom Norska a té Číny a přesto už jsou dnes první. O dobré levné EV zájem je.
Řeknu to takhle, stojím u okna a rozhlížím se po našem sídlišti. Vidím přibližně padesát aut. Kolik by jste řekl, že vidím elektromobilů a kolik by jste řekl, že vidím čínských aut? Nula a nula. Až se jednoho dne podívám z okna a uvidím dvacet elektromobilů a polovina z nich bude z Číny, tak vám dám za pravdu. Zatím potkávám na silnicích v průměru jeden až dva elektromobily za den a jedno až dvě čínská auta týdně, obvykle benzínová. Rozhodně mi to nepřijde jako masový nástup čínských elektromobilů, co by měly do pár let ovládnout trh. Když přišla móda SUV vozů, do roka stálo jedno nebo dvě SUV na každém parkovišti. Elektromobily jsou přijímány rozhodně mnohem vlažněji a fronty se na ně zrovna nestojí. Pořád se odvoláváte na to, že se Čína stala největším exportérem aut na světě, ale bylo by smutné, kdyby ne. Číňanů je pětkrát víc než Američanů a třicetkrát víc než Němců. V naší čtvrti je prodejna MG, stojí v ní dva elektromobily a deset benzínových aut. Na odstavné ploše za prodejnou stojí dalších dvacet aut a jen dvě z nich jsou elektro, takže ani ti Číňané to s prodejem elektromobilů na našem trhu nevidí nijak valně. Takže tak.
Jenže on o ty elektra zájem je. Když tam přijde západní auto ať už spalovací nebo EV, tak se neprodává zatímco Čína je nyní největším exportérem aut na světě 🙂
O tom, kde trh nyní je a bude se podívejte na největší autosalon na svete v Pekingu. Představeno 116 modelu, můžete hádat, kolik jich bylo spalovacích 🙂:
Ach jo, to je jako házet hrách na zeď. Pokud prodejce v obchodě nabízejí jen jablka a nic jiného, pak si můžete koupit jen jablka. A pak přijde někdo jako vy, koukne se na výsledky prodejů a řekne, všichni chtějí jenom jablka. To je jako tvrdit, že nikdo by nekupoval Jawy s dvoutaktním motorem. V zemích kde se smí prodávat je po nich stále poptávka, ale v EU je jejich prodej zakázán. Kdybych mohl, klidně si ji koupím. Proč by nějaká automobilka představovala v Pekingu nový automobil se spalovacím motorem, když v Číně za pět let začne platit zákaz prodeje vozů se spalovacími motory. K tomu je pravidelně zakazován vjezd aut se spalovacími motory do velkých měst. V Pekingu je to nejméně jeden den v týdnu, někdy i více. Kolik lidí by si koupilo auto, se kterým nesmějí vjet do Prahy? V Šanghaji uspějí jen 4% žadatelů o novou SPZ na vůz se spalovacím motorem, zbytku je registrace státem zamítnuta, na EV se to nevztahuje. Tam lidi nekupují EV protože chtějí, ale protože nemají na výběr. Pak ale nemůžete tvrdit, že je to trend a že to tak bude brzy všude. Brzy to tak bude všude tam, kdy lidé nebudou mít na výběr.
Zavelela, aby se nedusili, nebyli závislí na ropě a měli větší cirkulární nízkoemisní ekonomiku.
Já bych se jen neodvolával na trend, který nevzešel od zákazníků, ale byl jim nařízen komunistickou stranou bez možnosti volby. Nevypovídá naprosto o ničem. Je to jako tvrdit, že v roce 1980 zákazníci kupovali v 99% jablka, zatímco o banány, pomeranče a ananasy prakticky nebyl zájem, protože je zakoupilo jen necelé procento zákazníků. Asi takovou vypovídací hodnotu má trend na největším automobilovém trhu.
Pro všechny chytrolíny, kteří netuší kam se největší automobilový trh ubírá... Spalovací auta jsou pasé:
Největší automobilový trh se ubírá přesně tam, kam KOMUNISTICKÁ STRANA zavelela. Spalováky tam končí, protože je jejich další výroba zakázána a tečka. Občane trhni si. Ale v Evropě je doufám ještě alespoň místy demokracie a o své budoucnosti si můžeme rozhodovat sami, třeba i blbě.
Motocykl býval dostupný způsob cestování. Stačí se podívat na ceník výrobců motorek a člověk zjistí, že u značek jako KTM už tomu tak dávno není. Za cenu jejich motocyklu lze často koupit automobil. Prodej luxusního zboží může být také ziskový, ale takové zboží nelze nikdy vyrábět v obrovském množství. Tolik movitých kupců prostě na světě není. Když se k tomu přidají obrovské investice do špičkového motorsportu a sebepropagace, při prvním poklesu trhu je zaděláno na problém. Možná by to chtělo dělat i obyčejnější motorky pro masy, aby továrně vydělaly na propagaci a lahůdky v podobě malých edicí jedinečných luxusních strojů, co skončí v garáži několika šťastných a jako plakát pak na zdi milionů mladých kluků.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud byla Corvette supersportem dělnické třídy, pro ZR1 to nikdy neplatilo. Ta byla vždy o hodně dražší než základní modely C4,C6 a C7. A nyní to nebude jiné, spíš naopak.