Trochu tomu nerozumím. Ještě nedávno všechna česká média svorně tvrdila, že podle odborníků dobití Vuhledaru nedává sebemenší vojenský smysl a orkům nijak nepomůže. Uteče pár týdnů a (alespoň podle tohohle článku) je vše úplně jinak a ztráta Vuhledaru je pro Ukrajinu katastrofou a pro Rusáky skoro geniálním tahem. Člověk už vážně neví, jestli ještě něčemu může věřit.
🙂 IT odborníci zatím přehlížejí jednu podstatnou drobnost a to, že ten vygenerovaný text musí taky někdo chtít číst. Upřímně, je super, že počítač dokáže vygenerovat 500 stran kloudného textu na zadané téma, ale až opadne prvotní zvědavost, bude si takový text někdo ochotný koupit a pak si jej číst? Čtu jen to, co mě zajímá a co se mi líbí. Třeba o historii, hradech, architektuře. Píší to lidé, kteří navštíví zajímavá místa a erudovaně popíší, co viděli. Počítač si dokáže pročíst už vydané knihy a shrnout jejich obsah. Těžko však přijde s něčím novým. To co bude generovat tak budou data, která člověk zajímající se o dané téma už z 99% zná a ví. Texty shrnující vlastními slovy jen věci již jinde popsané. Jenže jsou takové texty pro člověka něčím přínosné?
U VW by si měli uvědomit, že drahá auta by chtěl vyrábět každý, ale těch se nikdy neprodají miliony. To je důvod, proč se ani Rolls Royce, Bentley, Ferrari, Lamborghini a Bugatti neudržely jako samostatné nezávislé značky. Naopak, z VW, Fordu a Toyoty kdysi udělala obry právě masová výroba dostupných a levných aut. Bohužel, všechny tři tyhle značky z osvědčené cesty už dávno odbočily a dnes se diví, že se někdo jiný tlačí na jejich místo. Ať už je to Dacia v Evropě, nebo Číňané ve světě. Základem je nabídnout "dobré" auto levněji než konkurence.
Vážně, jezdí se s tím jako třeba s Golfem. Použít slovo krotit je naprostý nesmysl. A speciálně BMW umí vyrobit auto, které ač je větší, jako řidič to tak prostě nevnímáte. Porsche Macan či Cayenne je na tom podobně.
Jedna věc je dojet z bodu A do bodu B a naprosto jiná věc je zaparkovat s takovým autem na plném parkovišti před Lídlem, nebo se s ním vymanévrovat ve víceposchoďovém parkovacím domě. Tu mojí bych k tomu prostě nedonutil, ale to je samozřejmě můj problém. Každopádně, při pohledu na BMW X5, nebo Porsche Macan, by mě v životě nenapadlo, že je to ideální druhé auto do rodiny, akorát tak pro manželku :D
Když se bavíme o těch 500 kg navíc? To myslíte baterii? Protože zase na druhou stranu a spalovací auto má mnoho komponent a hodně těžkých komponent, které elektromobil nemá. Například dost těžký spalovací motor, mnohem těžší než elektromotor, převodovku, která je U elektrického auta řešena pouze jedním redukční převodem, samozřejmě nádrž na palivo, případně nádrž na močovinu, mnohem větší počet litrů maziv a olejů. Potom musíte započítat ještě kompletní výfukové potrubí, tlumiče výfuku, katalyzátory a svody. Takže když vezmu například BMW 340D s pohonem všech 4 kol a porovnám to s Teslou model 3 s pohonem všech 4 kol, tak se dostanu na rozdíl necelých 200 kg.
Samozřejmě bude záležet na konkrétním elektromobilů. Ale rozhodně v obecné rovině nemůžete přece vzít hmotnost spalovacího auta jako X a hmotnost elektromobilu jako X + 500.
Zkuste se prosím vrátit na začátek této diskuze přečíst si, o čem vlastně diskutujeme. Bavíme se o uvedení nové generace vozu Porsche Macan. Ve článku se píše, že hlavním nárůst oproti minulé generaci zaznamenal rozvor a to o celých 8,6 cm. Poněkud však zapomněl zmínit, že vůz mezigeneračně přibral na hmotnosti celých půl tuny!
Pěkná a důstojná alternativa vozu pro ženu. Pro její potřeby cca 100 km denně a radost z každého cestování, ideální vůz. Mohla by sice mít skromnější auto, ale ta možnost, když člověk může také volbou auta projevit, jak si druhého váží, je k nezaplacení.
Vážně ženy touží po tom krotit po městě 2,5 tunový auto? Tedy, klobouk dolů. Já mám k autům nad dvě tuny docela respekt.
Není to náhodou přesně rok od okamžiku, kdy obdobný projekt malých modulárních reaktorů v USA skončil debaklem? Šest malých reaktorů s celkovým výkonem 462 megawattů měla v Utahu vybudovat společnost NuScale, ale během projektu se ukázalo, že náklady na výrobu elektřiny budou mnohem vyšší, než se předpokládalo. Odhadovaná koncová cena elektřiny produkované modulárními reaktory společnosti NuScale postupně narostla z 58 dolarů za megawatthodinu na 89 dolarů, čímž se stala naprosto neprodejnou a projekt byl ukončen. Přitom vynaložené náklady se v té době pohybovaly již v desítkách milionů dolarů. Mimochodem, než společnost NuScale skončila, stihla podepsat smlouvu o spolupráci na výrobě malých modulárních reaktorů i s naším ČEZem. Po debaklu společnosti NuScale se rozběhla debata o realističnosti takových projektů nejen v USA, ale i v Australské vládě, která na ně původně spoléhala a chystala jejich výstavbu. Jen u nás je ticho po pěšince a vláda o malých modulárních reaktorech dál mluví jako o zázračném léku, který nám zajistí ekologickou elektřinu za hubičku. Možná bychom měli počkat, jestli Rolls-Royce nějaké fungující modulární reaktory opravdu vyvine, než v něm začneme nakupovat podíly za miliardy.
PSA tak své vozy staví už dlouho. Nesourodá změť různých tvarů a křivek.
🙂 tak hrozné to zase není. Peugeot 308, 308SW, 408 a Citroen C4X se docela povedly. Ale o to větší je to kontrast vůči ostatním méně zdařilým modelům. Jako by auta pro PSA navrhovaly dvě různé skupiny designerů. A team složený z profíků a Béčko složené z žáků prvního stupně základní školy. Automobilový design prožívá posledních třicet let krizi a člověk si zvykl nečekat bůh ví co, ale C5 Aircross se vážně nepovedl. Nedávno u nás před krámem někdo zaparkoval zrenovovaný Peugeot 204 z konce 60tých let. Stačilo se rozhlédnout po kolem stojících autech a řeknu vám, že by Peugeot udělal nejlíp, kdyby se vykašlal na hledání nového designu a kdyby vrátil do výroby to co vyráběl před padesáti lety, jen doplněné o současnou techniku.
Citroeny bývaly dřív výstřední a současně elegantní, tohle už je jen výstřední. Vypadá to, jako by někdo posypal neforemnou krabici spoustou nesourodých detailů. Ony jednotlivé detaily jsou sice zajímavé, ale nejdou spolu dohromady. Je to jako když fanda tuningu naplácá na tuctový hatchback křídla, spoilery a světlomety od všech možných výrobců co dům(internet) dal.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
GR86 se do Evropy nedováží kvůli emisím a Supra je přeštítkované BMW. Takže jo, hodně moc věříme tomu, že nám Toyota nabídne i další skutečné sporťáky. A pak ještě tu o Karkulce. Článek by se měl spíše jmenovat: Dočkáme se někdy konečně skutečného sporťáku od Toyoty? Alespoň jednoho! :)