Jde o to, kde je chyba. Jestli app, nebo android. Ale řešit by se to mělo.
Zřejmě v APP, protože na některých 14kách to opravdu běží. A navíc jsem nezaznamenal jinou aplikaci, která by na novém telefonu neběžela. Funguje všechno, funguje to korektně, jen eDoklady nefungují. A to dokonce ani ve virtuálním prostředí "Paralelní prostor".
Podívejte,já jsem se záměrně vmísil mezi negramoty v topení.Ujistil jsem se,že jsem se nezmýlil.
Tč o výkonu 5kw bohužel nemá větší výkon i kdybyste se stavěl na hlavu.Tato hodnota se uvádí při 7st. a výstupní vodě 35st.
Čili takové tč není schopno pokrýt TZ ani 5kw natož 13kw.
Už při nule,kdy je praktický nejčastější defrost,má znatelně menší výkon než 5.Jak jsem již psal - světová rarita -spotřeba 2,8Mwh na TZ 13kw.
COP 9.
Já být Vámi,patentovat a jste do konce života za vodou.
Můj vstup splnil mé očekávání,užít si trochu legrace,což Vy mi dáváte plným douškem.
(Mám přes 700 ks tč v provozu).
700 ks? To montujete dvě za týden? Ale ale..
Ono hodně záleží na výrobci, jak si tahá triko, ale ten uvedený výkon zase tak nereálný není. A není nereálné ho překročit. Ne dvakrát, ale o desítky procent ano. Záleží na podmínkách. Viděl jsem šest monobloků umístěných uvnitř sklepa, kde jsou výdechy chlazení serverovny, tam se dějí takové věci, které jsou úplně mimo tabulky.
COP 9 jste také trošku přehnal. Ale zrovna v tom sklepě si ho představit dokážu. To ale samozřejmě není modelový příklad.
Ano štípat dříví. Sousedi touto dobou štípou fůry dříví, cirkulárky jedou vostopéro a já jedu s rodinou na kolo.
Dojímají mě ty řeči co až nepojede elektřina. No až nepojede elektřina tak vy si mimochodem propálíte ten krb s výměníkem. A z obýváku si kvůli tomu teoretickému případu děláte kotelnu. No až nepojede elektřina den nebo dva, tak pak si v pasivním domě obleču dlouhý rukáv. Až nepojede 4 dny, přinesu si z garáže plynová kamna a lahev LPG a nakopnu vzduchotechniku na generátor, v garáži mám 30 litrů benzínu. Pořizovací cena tohoto záložního řešení je ve srovnání s krbem, komínem a zabraným místem v obýváku opravdu lákavá na to, že ho nikdy nepoužiju. Až nepojede týden, začne se rabovat, protože se bude kazit jídlo, nebude co jíst, začne váznout civilizace. Já tady nebudu zabarikádovaný a soběstačný doma a nebudu sledovat humanitární katastrofu, já odsud už dávno vypadnu.
Přesně tak. Mám tu 36 kWh baterku u FVE a když bude hodně zle, benzínovou centrálu. Že by týden nebylo světlo, tomu moc nevěřím. Vždy se něco vytěží. A také mám krb a dva metry dříví, což mi na přečkání malé krize bude stačit (dům už byl navržen s krbem, koupil jsem tenkrát hrubou stavbu).
Velkou krizi přečkám nejlépe tam, kde zrovna není. Nemám potřebu si hrát na hrdinu, o němž pak budou noviny psát, že neopustil dům a pak ho s nasazením životů zachraňovali hasiči vrtulníkem.
Každá doba si žádá své. Doba pálení dříví a tisku na papír už by klidně mohla být za námi, ale lidem se nechce.
Já zrovna nemám takový nadřazený systém, protože neumím moc programovat (třeba Inels) a různá komerční řešení jsou tak trošku black box. Já mám rád když je ten systém spíše jednodušší, nepotřebuje po baráku natahaných 3 kilometry UTP, vím co to dělá a jak se to řídí a jak to funguje a po kterém drátě. Mám více systému, no spíše každá věc má své rozhraní (atrea, watt router, klimatizace atd.) a vše spolu komunikuje přes relé 0/1 nebo se řídí pomocí 0-10V, to vím přesně který je kabel a co dělá a umím si to servisovat, protože jsem si to sám vymyslel a zapojil. Celé to funguje samo, podle časového plánu a je to zapodmínkované přes čidla teploty, CO2 a vlhkosti takže jsem na to už roky vůbec nesahal. Internet potřebuju akorát na Jablotron a ten má GSM takže to můžu řídit v nouzi i přes SMS.
Programování je můj nepřítel, ale to Loxone se vcelku dá, zvykl jsem si na něj. Také používám 0-10V a binární logiku, nic víc. Má to přesně ty výhody, co popisujete, tedy že je jasné a měřitelné, co kde je. Navíc není třeba používat originální a poměrně drahá čidla, ale koupím něco s 0-10V na Aliexpressu a funguje to také. Wattrouter nahrazuje právě Loxone a rozhoduje, která zátěž se kdy a do jaké míry zapne nebo vypne, hlavně v závislosti na výrobě FVE, teplotě, ročním období, nebo hladu Tesly.
Je pravda, že i Loxone se obejde bez internetu, když stojím před domem.
Je dobré, že tyto technologie máme. Ušetří za nás spoustu energie, není třeba nic složitě regulovat, zkrátka systém naučím, jak se má chovat, případně si můžu v aplikaci v telefonu třeba změnit teplotu.
Hodně lidí ale s námi to nadšení pro technologie sdílet nemusí, oni raději budou donekonečna štípat dříví, vozit uhlí, jezdit s auty po opravách a servisních prohlídkách, tankovat, posílat papírové dopisy a číst papírové noviny a nosit u sebe fyzické doklady. Zkrátka nechtějí nic měnit a raději si zanadávají, jak je to drahé, než aby se naučili něco nového, co by jim zjednodušilo život a ve výsledku ušetřilo nemalé peníze a čas. Máme pětiletého synka a rozhodně mu budu věnovat čas raději, než abych dva dny házel uhlí do sklepa. Mělo by se jít s dobou.
Hlavně pro mě byl pokrok zbavit se svazku klíčů a peněženky. Peněženka je zbytečná věc plná zbytečností až na jednu, hádejte která to je 😄
V klíčích jsem prvně udělal revizi a protřídil 70% které jsem tak rok nepoužil. Klíčů od domu jsem se zbavil kováním na ovládání dotykem, kódem, čipem a přes internet. Sice to stálo raketu protože mám doma čtyři ale nelituju. No a klíčů od práce jsem se zbavil tak, že jsem tam vykuchal telefon na bzučák a napojil jsem do něj paralelně relé připojené na wifi. Zabzučím si pak mobilem. A jde to spárovat i přes google home, otevírám práci pokyny: OK google, open the door.
Od té doby jsem neměl ani jednou problém, že bych nemohl najít peněženku nebo klíče, což se mi pravidelně stávalo.
A na ty kování poskytují ještě jednu neocenitelnou službu. Nemusím dávat děckám klíče. Otevřou si otiskem, kdyby jim to nešlo, mají kód. Kdyby nešlo ani to, tak mi zavolají a otevřu jim mobilem. Doma si odjistí alarm otiskem. Kdyby to nešlo, mají kód. Vyřešeno, ne jak se někdo strachuje že mu děcko ztratí klíče.
Konečně někdo inovativní. Mám to podobně, barák řídí tak jako tak Loxone, takže si jen kliknu. A výmluvy typu "A co budeš dělat, když nepůjde internet?" řeším ukázkou batohu se Starlinkem. 🙂
Ale věřím, že jsme takto dost exoti 😄. Nicméně je to pohodlné.
Občanku si můžete dát do dvou zařízení (třeba od manželky), v případě ztráty jednoho zařízení vezmete druhé. Aplikace funguje i offline.
Plastovou kartičku můžete pak mít třeba někde v autě pro jistotu.
Já už jsem konečně odpáral všechny karty, peníze a peněženku, eliminoval jsem už i klíče od domu na otisk. Stačí mi mobil a klíč od auta. Když se podělá mobil, mám za obalem složenou tisícovku a v autě pět.
Máte pravdu. Je to komfortní, nemít s sebou cokoliv navíc. Odboural jsem i klíče od auta (Tesla je nepotřebuje) a je to fajn.
Kdybych šel na nuda pláž, vezmu si prsten a telefon nechám v autě, aby nezacláněl 😄.
Aplikace eDoklady má v Google play dost bídné hodnocení. Vesměs se tam lidé shodují, že na novějších telefonech už nefunguje vůbec, na starších občas alespoň zčásti. Na mém Honoru 200 pro nefunguje. Vyplnil jsem hlášení pro tvůrce aplikace a reakce už dva měsíce naprosto žádná.
Vývojáři o problémech moc dobře vědí, ale odpovídají jen na komentáře, na které se jim odpovědět hodí. Že aplikace nefunguje na většině telefonů s Android 14, to vůbec neřeší.
Jestli toto platíme ze svých daní, pak je asi něco špatně.
Třeba ta z EU už konečně fungovat začne.
Co je na tom mít doklad v mobilu praktické? Jestli to váží 100 kg, tak ano, ale já mám doklady v podobě plastové kartičky- prokazování trvá 30 vteřin, kdežto s aplikací to trvá minitu.
Mám auto za 479 tisíc- nově koupené v roce 2019, Vy za to máte ojetou Teslu. Zároveň jsem řidič a ne pouze držitel ŘP, tedy si umím nehodě zabránit sám i zaparkovat bez asistentů zvládám.
Ale nemá cenu se tu o to předhánět. Vy říkáte zcestné argumenty a totéž si myslíte vy o mě. Já to zkoušet nepotřebuji, jsem spokojený se spalovákem a zůstanu u něj.
Zakazovat je, je nesmysl a doufám že se ten zákaz zruší. Každý at si jezdí čím chce. A až jednou, bude EV, které "natankuji" za 5 minut a 10 dní s ním budu v klidu jezdit bez tankování + bude stát kolem 500K, klidně si ho koupím.
Jen dodám , že garanční servis nemusí provádět autorizovaný servis, ale kterýkoliv servis při dodržení předepsaných postupů a je to o dost levnější (na záruku vozu to nemá vliv).
Přeji vám hodně štěstí při odvracení následků nezaviněné nehody. Pokud jste tak dobrý, že umíte zareagovat lépe a rychleji než Tesla, pak zřejmě zvládáte i další zcela ojedinělé dovednosti. Nejde o zaparkování, jde o rychlou reakci. Ale pokud jste ani tohle nepochopil a místo toho si tu taháte triko, jak jste dobrý řidič, pak si opravdu nemáme co říci.
Mějte se.
Přeci jen mi to nedá a zareaguji:
1) klíček je malá vec, nijak nepřekáží a je to jen vaše argumentační nouze,
2) zrychlení EV je možná fajn, v konečném důsledku jste u dalšího semaforu o 30s dřív, než já se spalovákem (já vám to přeji, Vaše vozidlo je o cca. 600K dražší),
3) komfortem mate na mysli tahání a nápojování kabelů po každé jízdě? Pochybuji,
4) u většiny lidí nejde o vůni a hluk motoru, ale o reálné využití takového auta a zde je v poměru cena/výkon rozhodně lepší spalovak (výkonem nemyslím výkon motoru ale celkově pouzivani),
5) aby se mi EV vyplatil, musel bych s ním nejezdít kolem 360K km + se přizpůsobovat na delších cestách autu, děkuji nechci.
Vám to ale neberu, každý at má výběr podle svého a nic at se nemusí zakazovat.
To není argumentační nouze. Člověk nechápe, dokud nezažije. Nenosit u sebe klíček je šikovné. Stejně tak, jako třeba doklady. Vše mám v telefonu. Je to praktické. Tesla umí potěšit mnoha takovými detaily.
Pokud máte auto za 40 tisíc, pak je moje o 600 dražší. Nekupoval jsem ho nové, je po operáku a ani to na něm není znát. Já ale nechci umřít v autě za 40 tisíc. Chci, abych případnou nehodu, kterou třeba vůbec nemusím zavinit já, přežil ve zdraví. To je, mimochodem, další malý detail u Tesly. Už mi sama jednou nehodě zabránila. Ta reakce je neuvěřitelně rychlá. A přesná. To není v silách člověka.
Komfortem je to, že nemusím tankovat. Nikdy. Nesmrdí mi ruka od nafty. Vím, jaké je tankování, tankuji ob den služebního Hiluxe. A vadí mi to. Chtěl bych ho nabíjet. Je to praktičtější. Hlavně proto, že ráno odpojím kabel a celý den se nestarám. Málokdy najedu přes 500 km za den. A i kdyby to bylo třeba 700, je to maximálně 20 minut nabíjení. Tankování je asi o fous rychlejší, ale zase je ob den, tohle je 5x do roka.
Reálné využití je povětšinou na krátké cesty. Jako náš starý Smart, který při denním provozu 2x5 km pošel za dva roky na turbo. Nestačil se ohřát. Spalovák není na krátké cesty, už vůbec ne diesel. Navíc elektrika hned topí a není třeba škrábat skla, jen si kliknu v telefonu pár minut dopředu a přijdu k připravenému autu.
Opravdu se to musí zažít. Miloval jsem diesel. Měl jsem všechny edice C5. Skvělé auto, obrovské a komfortní. Teď už mě nebaví, protože elektrika je praktičtější. A také levnější. A nemusím se starat, žádné garančky.
Každý to máme jinak. Zkuste si to.
Jestli o o to nebude řidičem, já takovou zkušenost nemám. Ani jsem neviděl že by mi při řízení cinkal klíček... nebo mladá generace a její problém s klíčem,jistě nějací hipstři v Holešovicích s tím asi problém mají, to ale není vzorek celé ČR.
Já Vám Teslu neberu, pro mě to není.
Nejde o cinkání, jde o to, že musíte nosit zbytečnost navíc.
Řidič obou aut byl stejný, to je to. Jen na Škodovce najel asi o 60 % víc. Nicméně Škodovka už je v prachu, elektrika jezdí dál a jak to tak vypadá, ještě dlouho bude. Zážitek z jízdy je nesrovnatelně lepší v Tesle.
Nejde vůbec o žádné hipstery, ale právě o ty nadějné, kteří umí chodit do práce a dělat nějakou smysluplnější práci, než nahánět klienty pojišťovně. Například jde o techniky, kteří se nebojí do ruky vzít šroubovák a umí využít všechny možnosti digitálního multimetru. Těch je minimum. Tesly se ale nebojí tak, jako ta generace 1980 a starší.
Mladí na to jdou pragmaticky a zvuk motoru ani smrad benzínu jim nechybí. Zato je baví pohodlí, výkon, žádné řazení a infotainment, který jim nepřijde ani trošku cizí, protože je to zkrátka počítač.
Jak jsem psal, cenu je třeba uvádět kompletní. Nízký tarif mám a vím, že pod 6 Kč nelze pořídit. Já osobně nepovažuji investici cca 1,5 milónu do elektromobility ( auto + FVE) za ekonomicky výhodnou. Připomíná to slova z povídky pánů Šimka a Grossmana "nechci slevu zadarmo"
Zapomeňte na 1.5 milionu. Pod milion se dá v pohodě vejít. Žijete v nějakých zvláštních cenách. Smrtelníci si většinou nekupují nová auta. To za ně udělají firmy a po operáku si auta odkoupí smrtelníci.
Netuším, jak výhodnou smlouvu s dodavatelem energie máte, ale 6 Kč za kWh je na NT opravdu hodně, a to i se započtením paušálních částek. Ty ale platíte i třeba kvůli lednici. Ty jsou zkrátka nutné a platíte je i tehdy, když máte spalovací auto.
FVE 8kWp jistě nestála jen drobné. Pokud chcete tvrdit, že jezdíte za 30 hal. na kilometr, musíte započítat náklady na FVE a pokud nabíjíte občas ze sítě, je třeba zohlednit konečnou cenu elektřiny, to znamená i s distribucí, DPH a platbou za jistič. Pod 6 Kč za kWh se nedostanete.
To právě nemusím. FVE by vyráběla, kdyby měla kam dodávat. Když nemá kam dodávat, nevyrábí. Tudíž by se dalo říci, že BEV zvyšuje efektivitu FVE.
Když nebudu mít BEV, FVE bude v období záporných cen stát a nebude nic dělat.
Když nabíjím BEV, FVE bude vyrábět.
Takže ta elektrika je v podstatě zadarmo.
Nevím, jak jste přišel na 6 Kč za kWh. Vy nemáte nízký tarif? To je distribuce za hubičku a dostávám se k cca 4,60 Kč za kWh. Auto si můžu nabíjet kdy chci, pokud parkuje, takže mám nastaveno, že jde jen na nízký tarif.
Nehledejte problémy tam, kde nejsou. Už jich je i tak dost, není třeba vytvářet nové 🙂.
To slýchám často hlavně od lidí, co Teslu nikdy ani neřídili. Ale když se pak ukáže v praxi, jak ta auta po řekněme 150ti tisících km vypadají, je to úplně obráceně. Škodovka je před smrtí, Tesla je teprve zajetá. Škodovka má za sebou jedno turbo, spojku, pět garanček (brzdy, olej, filtry a tak) a tři odtahy pro nepojízdnost. Tesla nebyla v servisu ani jednou. Konkrétně ta, o kterou se opírá moje zkušenost, měnila brzdy ve 160ti tisících a jen proto, že byly rezaté. A pak se měnilo jedno vykloktané tlačítko.
Na Teslu tu jen nejsme zvyklí, to je její největší problém. A samozřejmě je trnem v oku všem fandům koncernu, takže se na ní snášejí hejty ze všech koutů.
Když ale vezmete nestranného řidiče a posadíte ho do Škodovky a pak do Tesly, rozdíl uvidí hned a z Tesly se mu už chtít nebude. Obzvlášť je to vidět u mladé generace. Těm přijde doslova srandovní nosit u sebe nějaké klíče, nebo třeba jak to cuká při řazení a jak to vůbec nejede a hrozně se to třese.
Kupuje, protože jsou to kvalitní vozidla a nebýt Bruselu, nebyla by ani žádná dieselgate.
Kvalitní vozidla? Vtip roku? 😄 Volkswagen a jeho odnože už opravdu nikdy, větší past na peníze jsem nezažil. Možná to má v interiéru hezké prvky z ušlechtilých dřevin, ale to není to, co mi umožní jezdit bez poruch. A že jich bylo. Okna, elektronika, kabelové svazky, zámky, vstřikování paliva, řídící jednotka, neustálé uvolňování různých plastů na podvozku... A ten komfort, kdy díky ušetřené zpětné klapce čerpadla ostřikovače trvá věčnost, než to vyplivne na čelní sklo kapalinu...
Všichni už jsou dál, hlavně Čína. Ale i Korejci a hlavně Tesla. Volkswagen usnul na vavřínech a už mu není pomoci.
Zavřít.
Kdybyste měl náklady 30 haléřů na kilometr, je to 30 Kč na sto kilometrů. To znamená, že buď byste měl elektřinu za 1,50 na kilowathodinu, nebo byste měl spotřebu tak 5kWh na sto kilometrů, což je obojí nesmysl. 1,20 na kilometr bych Vám byl ochoten uvěřit. 30 haléřů nikoliv.
A když mi FVE vyrobí ročně přes 8 MWh, pak už byste věřil?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To se podle mě pletete Vy. U TČ se udává výkon v kW jako teplený, nikoliv jako el. příkon. Ještě jsem nenarazil na výrobce, u kterého by výkonnostní označení TČ znamenalo příkon, takže fakt neplatí ta Vaše domněnka, že máte vlastně 5kW x 3 = 15kW.
Vaše 5kW TČ má el. příkon třeba 2kW v zátěži. A Skoro bych řekl, že až udeří fakt zima, tak to Vaše čerpadlo to nedá.
1 odpověď
27
Sledujících
0
Sleduje
27
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To už má za sebou pět zim. Ano, máte pravdu, že je to výkon, ne příkon. Špatně jsem ten příspěvek pochopil. Myslel jsem to z hlediska spotřeby (tudíž příkonu).
Nicméně ani tak se nejedná o ekvivalent výkonu, protože spirála 6 kW má konstantní výkon (i příkon), kdežto u tepelného čerpadla je 6 kW výkon jen jakási vypočtená hodnota, která se navíc v průběhu dnů mění. Tam je jedinou konstantou právě příkon.
A samozřejmě právě ten příkon je to, co platíme.