Podle údajů Ministerstva práce a sociálních věcí bylo na konci roku 2023 v Moravskoslezském kraji evidováno 42,9 tisíce uchazečů o zaměstnání, podíl nezaměstnaných osob dosáhl 5,23 % a v evidenci úřadu práce bylo téměř 11,4 tisíce pracovních míst.
Ale chybí tam údaj, že to jsou netáhla kteří žijí z dávek a mají sotva dokončené základní vzdělání.
Pane Vimmere, jak zaznělo z úst odborníků z ČEZ distribuce, energie je dostatek. Jediné, co se v budoucnu změní je, že nebudeme vývozci ale budeme dovozci. To však na ceně nic extra nezmění protože už nyní kupujeme elektřinu na společném evropském trhu. Vyrábíme nyní sice levně ale prodáváme na společném trhu draze a to všem, i Němcům, Rakušákům atd. A my na tom společném trhu tu elektřinu jako spotřebitelé defaktu nakupujeme také draze. Jediný, kdo na tom teď vydělává je ČEZ. Pak bude ČEZ a další vyrábět méně ale pořád budeme (my spotřebitelé) kupovat tu společnou drahou evropskou elektřinu, byť nebude primárně z Čech.
A rozvodná síť se samozřejmě dimenzuje. Proto chce taky distribuce stále víc peněz na rozvoj infrastruktury. Není vůbec problém již v tuto chvíli mít 20% EV, ačkoliv to je samozřejmě nesmysl protože tak rychle ani neprobíhá přirozená obměna vozového parku. Distribuce proto nepanikaří a dělá postupný rozvoj.
Lol, ano vím o lipské burze a tím jak nás okrádají spekulanti.
Kdyby přešlo na EV většina vozů tak mi řekněte kde stát vezme ty miliardy z daně PHM? Odpovím si sám, zdraží energii. Dosud tu daň platil jen ten co opravdu jezdí, až bude EV tak to bude platit i ten co jen svítí lampičkou a chová se ekologicky poněvadž jezdí sockou. Takže za to že je EKO ho stihne trest.
Za další, pokud by to byl tak dobrý kup, tak nejsou třeba dotace, které jsou jen formou okrádání dělnické třídy. Kdy dělník co maká v tovarně platí továrníkovi voltaiku a dotace na EV formou svých daní. Protože on na ni nedosáhne protože bydlí v paneláku. Ano souhlasím že je třeba přejít na jiné pohony,ale ne tímto způsobem. Obzvláště když to zaštiťují ekologií. Těžba nerostů na ty baterie, likvidace solar panelů atd. Čína dohání USA se zplodinami,Trump zruší omezení ekologická,ale mi tady v evropě budeme EKO. To je cesta do pekel bohužel.
Jo, to je jediný pravdivý argument tady v diskuzi. Lidi ze sídlišť mají problém s nabíjením. To by právě měla podpořit vláda ale i města. Praha i Brno budují nabíječky do sloupů osvětlení ale ostatní města dělaj, jako že se zatím nic neděje aby za 10 let řekli, že netušili, že to přijde tak rychle.
Nicméně pro lidi, co mají barák nebo mohou nabíjet v práci a nejezdí denně 400+km, je EV nejlepší a nejekonomičtější volnou už dnes.
Ano, ale už nyní je energie nedostatek a ceny lezou nahoru a kdyby byť jen 20% lidí přešlo na EV tak to rozvodná síť může zabalit a budeme platit minimálně dvojnásob za KW. Pokud by byli po světě velké přebytky energie tak tomu budu tleskat a bude to mít mou plnou podporu, ale té energie začíná být čím dál větší nedostatek a tímhle to jen zhoršují. Za další není fér, že člověk co jezdí mastnou tyčí musí platit ve formě ceny za energie solární mafii a ještě dotovat movité lidi těmito nesmysly.
Ne nadarmo se říká, ten kdo nemá na toho se ten nahoře v.....e a ten kdo má tomu ještě n....e . Já už posledních pár let nás přirovnávám k Itálii 60.let kdy tam vládla mafie a dělala si zákony dle svého. U nás to je to samé, vidí to každý normální člověk, kdy šmejd má více práv jak poškozený. A ty tresty jsou často k smíchu.
Nesmysl, v dnešní době zoufalé poptávky po pracovní síle je jasné, že firmy, když na to mají, tak lépe zaplatí. Jinak jim lidé utečou.
Vy žijete v Praze, nebo Brno, jinak by jste takovou blbost neplacnul 😄
Žiji na severu čech a věřte, že všechny fabriky zde v okolí mají cca stejné mzdy kdy operátor má sotva 30tis hrubého 😄
A to myslím napříč cca 30ti továrnami zde v okolí :D
Zákaz LPG do garáží je v pořádku, je to pořád spalovák a ti hoří celkem dost často. To EV v naprostém minimu..
A v koreji zakázali vjezd do podzemních garáží EV, protože s tím jsou problémy 😄
Jinak když bude hořet v obchodním centru spalovák tak je za chvilku hotovo, když EV tak musí dojít k okamžité evakuaci kvůli zplodinám a jedům a budou to hasit minimálně celý den. EV v podzemní garáži jsou větší svinstvo než spalováky a i to LPG je menší riziko než EV, stačí dát do garaže senzor na plyn a odvětrání a hotovo. EV když bude problém tak jsou hasiči v háji a zeptejte se jakéhokoliv hasiče co si o EV hašení bude myslet.
Tohle smrdí marketingovým tahem na majitele spalováků, patrně někteří těžce nesli, že jim dá mixér na pr dell. Protože technicky jsou to bláboly. Jezdím spalovákem, jen kdyby někdo chtěl útočit na mě. Nicméně ty kliky jsou zoufalost...
Nejen kliky, auto na LPG do podzemních garáží nesmí, EV ano, přitom auto na LPG ve stísněných prostorách garáží se v případě nehody uhasí mnohem snáze a rychleji než EV, o úniku prudce jedovatých látek z EV nemá cenu mluvit už vůbec. Idea aut na baterky není špatná, je špatné provedení a že se to tlačí na sílu.
Jděte už s tím někam, kde slunce nesvítí.
Není den, aby jste nepsali o Číně, temu a sbírání dat.
Google sbírá data taky a v mnohem větší míře, Facebook, Instagram a další americké sítě. Naše vláda, si teď přidá nálepek do novely aby mohli data prodávat a tady se jede pořád jen bubu čína. Nezpochybňuji že to je problém, ale nedělá to jen čína, ale všichni a tak by měla kritika jet na všechny strany.
Dle průzkumů přes 70% čechů nikdy neřídilo jediný elektromobil. Přesto si většina těchto lidí myslí, že to není dobrá cesta. Možná, kdybyste si to paní Zmátlová také vyzkoušela, zjistila byste, že elektromobil chcete. Navíc se zamyslete nad tím, že když naše tradiční automobilky nebudou mít EV, ve světe skončí a pak postupně skončí i v Evropě. A když skončí, nebudou nikoho zaměstnávat. A pak tady taková paní Zmátlová bude brečet, jak to mohla vláda dopustit 😄
Já ho řídil a není to špatný, jen je to nefér vůči spoustě normálním pracujícím lidem. Kdy se z jejich daní ty peníze vezmou a dají se těm, kteří hluboko do kapsy nemají. Protože si to může dovolit jen člověk, který to má kde nabíjet 🙂 To znamená dům, nebo u firmy. Co má dělat 70-80% lidí co bydlí na sídlištích je vládě i vám u zádele jak vidno. Přitom tam je největší smog z aut paradoxně, ne u nějakého domku někde v satelitu.
Nedělejme si iluze. Všechny strany jsou založené na kmotrech, kteří je podporují za výhody.
Vzpomeňme na pana Šloufa, blahé paměti. ( ČSSD)
A i v jiných stranách to tak funguje, ODS a ANO nevyjímaje.
To způsobuje lidský faktor.
Až bude svět řídit umělá inteligence, pak teprve se budou dodržovat i napsaná pravidla.
S tou AI bych si nebyl tak jistý, ta bude pracovat pro toho kdo ji ovládá, kdo má přístup k jejím datum a serverum.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Neříkám, že toyota je špatná volba,ale neměl by se podporovat náš evropský trh? Automotive je v háji a my objednáváme ze zámoří? Kolik Elektrických Škodovek jezdí v Japonsku?
1 odpověď