Diskuze je tu opět veselá 🙂 Je vtipné, jak je většina lidí ohledně elektromobility mimo realitu. Na jednu stranu je to pochopitelné, ten vývoj je dramaticky rychlý a z velké míry se neodehrává v evropě. Většina lidí ani nezaregistrovala, že některé modely dosáhly cenové parity se spalováky už letos. S dojezdy je to stejné.. A většina lidí žije snad v tom, že jsme ropná velmoc 🙂
Mimochodem, za EU dotaci si tak mohli pořídit elektromobily např. i sociální služby Odkaz
Každá FVE je připojená na HDO, a lze ji dálkově zakázat přetoky do sítě. Takže distributor tu možnost má.
Přesto ji většinou nevyužívá, 10 měsíců zpět sjem zprovozňoval 20kWp - což už je dost a ovládání si doteď nezapojili. Mezitím, ale menší inovativní dodavatelé umí komunikovat přímo s měničem, řídit přetoky i nabíjení/vybíjení baterie a "problém" mají vyřešený.
Tyhle články analytiků uhlobaronů se snaží tvářit odborně, ale jsou jen tendenční.. A většina jim ještě tleská🙂 Věta že v 20h mám prázdné baterky je vtipná.. ano mám, ale až tak na podzim.. Navíc jaksi zapomněli, když ty miliardy vyčíslují, tak jsme řádově úplně jinde, než při předchozím solárním boomu, kdy byla a stále je podpora za každou vyrobenou kWh.
Přesně tak. Dotace obecně jsou jen kvůli tomu, aby na ních vydělalo pár firem, ale příjemce/žadatel o dotace to levnější nemá. Krásný příklad fotovoltaika. Firma vám ji s dotací udělá za 500 000, sám s proškoleným elektrikářem ji postavíte za 250 000
Marně se asi budu ptát, proč si nevezmete dotaci a neuděláte to za 250?
PROPAGANDA MUSÍ BÝT!
Nějak mi v článku uniklo, jak bude obec "soběstačná" v noci a v zimě
"ENERGETICKY SOBĚSTAČNÁ OBEC" je nesmysl, i když jejím starostou je Ferda Mravenec, co chce všechno "zadarminko"... :-P
možná to pro Vás bude překvapující zjištění, ale v noci se spí, zvláště na malých obcích 🙂 To je tak 10W wifi a sem tam zapne 180W lednice.. za noc tak 1-2kWh když hodně... zima je větší oříšek
když nevím co je v chladící věži, je trapné to komentovat, ale aspon se ukazuje jak naivní jsou lidé co bezmezně věří včemu co Zelensky vypusti a ještě to inzerují s vylhanými argumenty.
A co tam teda je pane chytrý, co by způsobilo tak masivní požár?.. Jinak trapná je vaše demagogie, kdy cokoli tu kdo napíše je hned od Zelenského 😄 Odkaz 1
Pánové jste placeni obchodníci s deštěm a demagogové.
To co prosazujete bude znamenat konec průmyslu v EU, protože bez fixnich cen nemůžete dělat byznys plán s cenovou kalkulaci.
To že OEZ (občasné energetické zdroje) zvyšují značně cenu elektřiny je v EU zřejmé.
Když lide jezdí autem přes den, tak večer těžko budou dobíjet v noci, když FVE nevyrábí. To samé platí, když přijdou domů z práce...
Protože každá baterie ma určitý počet nabijecich cyklů, tak jen hlupák si necha baterii znicit stabilizivanim sítě, protože to bude znamenat, že elektromobil můžete neekologicky odepsat.
To nemluvím o tom, ze ekologická likvidace baterie stoji víc než jeji výroba a kompletní ekologickou likvidaci dodnes nikdo neumí.
V zimě FVE vyrábí v našich podminkach minimum energie.
Když mrzne, tak většinou ani nefouka vitr, takže ani větrníky nic nevyrábí. Naopak spotřebovávájí elektřinu, protože musite rozmrazovat namrazu na listech, aby až zane foukat nezacal z rotoru odletat kudy ledu.
Nejsmutnejsi na tom je, že OEZ zdražují i elektřinu z jadernych elektraren, protože jejich vykon nemůžete rychle regulovat. To znamená, že pokud v létě v poledne musí platit za dodavku energie do sítě, tak to pochopitelně zdraží cenu vyrobene kWh v době kdy je ji nedostatek.
To nemluvim o neskutečných nákladech na stabilitu přenosové a distribuční soustavy.
Pokud někomu budema platit za odběr energie, tak se to pochopitelně promítne negativně do cen energie.
V Číně se musi smát, jaky jsme hlupáci, protože staví uhelné a jaderné elektrárny výrazně rychleji, než je v EU stačíme zavírat!
Jste dost vedle, někde dokonce naprosto úplně. Skoro by se dalo říct, že jste placený obchodník s trolením 🙂 (ale možná jste posledních deset let strávil někde jinde..)
mmch, OEZ je výrobce jističů.
To jsou velká čísla,ale bohatě stačí naše místní fabrika, 2000 lidí, fajront...lidi jdou pro děti do škol a školek, na nákupy a dom...a připojí své vozítko do sítě.. źe by se přes noc dokrmilo, to bez nové lokální elektrárny ta síť nedá. Nejsou na to ani zdroje ani přenosové kapacity.
no oukej, kolik takový člověk najel? třeba 50km? ... ubylo mu 15%.. Vážně by někdo nabíjel? A i kdyby, tak to je dobité výkonem rychlovarné konvice za 3 hoďky. Prostě terno. Nevím kam se na ty bludy pořád chodí.
Proboha to byl příklad , v republice je 4 milióny aut tak si to spočítejte i kdyby to bylo 40 procent , to je prostě utopie a divím se , že to neřeknou energetici jako např. pan Míl .
"To byl příklad" Ale úplně zcestný... Stejně tak bude blackout když si doma každý pražák zapne v 20:00 sklokeramiku na max..
Neřeknou to, protože je to hovadina 🙂 Ono stačí svoje úvahy nedělat na "kdyby" a vrátit se do reality, která je taková že průměrná spotřeba EV je podobná jako el. bojleru co má každý druhý doma... a nepamatuju se, že by nás někdo děsil "nedávejte si bojlery, bude tma".. O přímotopných vytápěních ani nemluvě :)
Elektromobil je stejně ekologický, jako samotná výroba elektřiny. Jsou zatíženy jak spalováním uhlí, tak vznikem smrtelně nebezpečného jaderného odpadu z elektráren. OZE jsou použitelné tehdy, je-li jejich produkce jištěna či zálohována.
Proč není větší měrou využíváno přirozených forem likvidace CO² - například výsadba listnatých lesů?
Lesy? a jak to uděláte?? les je dlouhodobě spíš co2 neutrální a při jednoduchých počtech dojdete k tomu, že novou plochu k osázení prostě nemáte ani zlomkem.
Já nechápu jací kverulanti tuto Evropskou unii vedou , každý co trošku rozumí elektrice přece ví , že pokud zde bude stejný počet elektromobilů jako je dnes spalovacích motorů tak každý večer , když si lidé dají nabíjet svůj elektromobil tak dojde k blackoutu a to není strašení to je pravda . Stačí si to jednoduše spočítat . Problém je v tom , že náš neschopný ministr financí je nejenom neschopný ve financích , ale elektrikařinu už asi taky zapomněl.
Baterie elektromobilu má zhruba 80 kWh pokud budeme nabíjet pouze 60 procent vybité kapacity tak to je 48kWh u tísíce vozidel to bude tedy 48 MWh a to je v malém městě , což taková Praha kde bude najednou nabíjet 500000 vozidel , to už jsou GWh a to nejenže elektrárny najednou nedodají , ale co na to budou říkat připojovací kabely ? No co budou hořet !
no já Vám nevím, ale jste si jistý že v té Praze půl milionu vozidel denně najezdí každé 300km?, to znamená bratru nějakých 110tis rok/auto? No to jsou mi počty 😄 možná rozumíte, že do zásuvky se sahat nemá, ale tyhle ty rádoby osvětovné výpočty jsou vždy úplně mimo:)
Může mi někdo vysvětlit "běžný spotřebitel odchylku nevyvolává", "kdežto solárníci jsou nepředvídatelní a je potřeba nakupovat přesně na každou čtvrthodinu".. Aha, takže solárníci co mají 15minutové elektroměry jsou nepředvídatelní a rodinka na vsi s mechanickým elektroměrem, odečítaným jednou za rok žádnou odchylku nezpůsobuje.. když se třeba půl dne řeže dřevo, tak s tím dodavatel přesně počítal...
A proč, vždyť zbohatlíci na tento nízký poplatek snad mají. Ja taky musím platit nějaký poplatek za sdílení solární elektřiny, i když to používat nebudu. Musím kvůli solárním panelům, platit vyšší poplatek na vybudování mohutnější přenosovou soustavu. A doteď dotuji, jak jsem se z článku dozvěděl i rizika obchodníků s el. energii, protože tito prodělávají na těch, co si montují státem dotované solární panely na střechu. Tak to vlastně těm zbohatlíkům i přeji.
A zkusil jste se aspoň elementárně zamyslet nad frází z článku "elektřiny je v létě přebytek, proto je levná".. Aby jste trochu prokoukl tu demagogii? Zkusil jste se zamyslet i nad tím, že spotřeba stále roste, tzn i nároky na síť.. A určitě jste si i jistý tím, že distributoři poctivě vše modernizují průběžně, aniž by upřednostňovali zisk? oukej..
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
To je tak, když se začne od konce. EV je budoucnost. Já s tím nemám problém. Elektromotor je takřka ve všech ohledech lepší než spalovák. Ale proboha - začít neskutečně na sílu tlačit EV ještě před tím, než vůbec vznikne rozumná infrastruktura, než máme pořádné bateriové technologie, než si lidé zvyknou a postupně si to osahají, než budou mít možnost nabíjet si to na sídlištích ,kde žije polovina republiky - to je prostě sebevražda a všichni to vidí a vědí.
Měli radši zajistit, že většina lidi nebude jezdit 20 let starými vraky s emisemi (a nejde o CO2!) menšího tanku a budou si moci dovolit novější a ekologičtější spalováky (ostatně porovnejte, když kolem vás projede nové Euro6d auto nebo stará plečka s vykuchaným katalyzátorem). Většina lidí starým vrakem nejezdí proto, že by chtěli, ale proto, že prostě na nové auto nemají. A kdo nemá na nový spalovák, ten určitě nebude mít ani na nové elektroauto, natož na vybudování potřebné nabíjecí infrastruktury (pokud vůbec může).
A to ani nemluvím o klauniádě s tím, že místo aby tedy zdostupnili ekologická auta (nové spalováky a EV), tak prostě jen extréímně zdraží všechno ostatní, což má lidi jakože "motivovat" koupit si ekologičtější auto. Tak děkuju pěkně. Tím akorát zajistili, že lidé budou o to déle jezdit vykuchanými rakovinomety.
30 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No, tak zrovna na vybudovanou infrastrukturu se nám práší, k překvapení všech jsme stát, kde je jedna nabíječka na cca 6-7 aut (jiné státy by nám záviděly, Něměcko je třikrát horší). Z nabíječek si člověk může vybírat a když jsem minulej týden projel půl republiky se svým obstarožním elektromobilem, nepotkal jsem na nabíječkách nikoho.. A to už nám tu jezdí nějakých 30tis elektroaut.
1 odpověď