"Byla to pro nás výzva, protože jsme první podobnou stezkou, kde se taková vyhlídka realizovala."
Tak určitě... Stezka Valašska v těsném sousedství Pusteven má takovouto skleněnou vyhlídku už kolik let a lepší 😛. Odkaz
Pár let jsem měl možnost jezdit s původně tátovou Sierrou 2,9i V6 Ghia a přesto, že měl ten motor jen 110 kW/150 HP, tak krouťák 233 Nm při 3000 ot./min s tím relativně lehkým vozem dělal divy i v pěti lidech. Přičemž omezovač zasahoval někde u cca 7000 ot./min, jestli se dobře pamatuju (stalo se mi to jen jednou, když jsem o chlup déle podržel plynový pedál při rozjezdu). Dalo se s tím jezdit 1,2 a pak rovnou 5 a na tu pětku to úplně bez problému fungovalo v rozmezí 40 - 2xx km/h 🙂), aniž by motor nějak protestoval. Ono to totiž na dvojku jelo skoro kilo a ještě při přeřazení na trojku se na mokru muselo dávat bacha na prokluz zadních kol. Ghia výbava měla pohodlná čalouněná křesla, větší už jsem měl jen u Omegy. S tím lehkým zadkem se musel mít člověk na pozoru, ale já do té doby jezdil jen samé zadokolky, tak jsem byl zvyklej. A nejlepší na tom bylo, že to byl onen legendární pověstnej kauf snů od německého důchodce, co si to koupil, jezdil s tím do Kaufhladu a někde si nechal zbořit pravé přední dveře. Takže velmi zachovalé, najeto prd a šikovně havarované. Byly k tomu všechny doklady a odtahovka si pro to od nás dojela rovnou k dědulovi. Inu není nad to mít známé, co vědí, kde je co šikovného k mání. A na rozdíl od Focusu tenhle motor nepustil ani kapku oleje i s 300 000 km na hrbu, když šlo auto po dvaceti letech provozu do šrotu. A co se pamatuju, tak jediný problém byl s kardanem, když táta najížděl s naloženým autem na silnici přes hranu a opřel břicho o zem. Pak dalo fušku to srovnat, aby kardan nevibroval. Byl to jeden z posledních roků výroby... Skvělá kára.
To je taky nápad, zůstat v odstavném takhle u čáry, když je vedle vozovky spousta placu. Polda byl chytřejší a postavil to líp - taky se jeho autu nic nestalo. A zbytek je rutina, výcvik a neblahé zkušenosti mnoha jeho kolegů - takovýchto videí lze najít spoustu. Někdy to slízne i policejní kára, ale dost často to dopadne takhle - poldové už se poučili a pokud svým vozem úmyslně nedělají ochrannou bariéru, tak se cpou co nejvíc bokem.
No ten tam vlít, jak čert do kostela 😵😵. Ještě že tu Tatru měl opravdu v ruce a věšel se mezi ten osobák a obrubník na druhé straně. To při nich stáli všichni svatí. Bohužel hasičská útvarová auta mají slabé sirény a nekvalitní čínské rampy a výstražná světla, ale tím spíš má strojník jezdit opatrně a ne to tam takhle poslat.
Poslední mohykán odešel... 😿 I díky jemu celý svět ví, že Lady Gaga není jen výstřední potrhlá hvězdička v šatech z masa, ale když chce, umí být za velmi elegantní dámu, která umí (kromě hry na klavír a dalších hudebních dovedností) i zatraceně dobře zpívat a frázovat - a to i v hudebním stylu, který opravdu nepatří mezi ty snadné.
Ať je mu nebe otevřené 🖤🖤🖤.
Někdy vloni jsem v metru zahlédl na Antistick reklamu v metru (některé výrobky Angry Beards totiž prodává - a tím i propaguje - Alza). Mžourám na to přes brejle, zamlžený od respirátoru a v duchu si říkám, že to vypadá jak koule s ksichtem 😺. Nedalo mi to a jdu blíž - a vono jo! Fakt na férovku koule 😹. To mě pobavilo, neboť být tam takhle zpodobněné kozeny nebo fimfulína (terminus technicus, převzatý z článku! 😎), to by se aktivistky asi přivazovaly k Nuseláku. Jako správnej jouda jsem to vyfotil a šup s tím na Ksichtbug - a zjistil jsem, že už to pár kamarádů s velkou spokojeností používá a další už o tom alespoň slyšeli. Tak jsem hbitě pořídil a vono jo. Maj to hoši fakt zmáklý. Vousy mám sice jak žába kolem přirození, tam ničeho netřeba, ale ta dvě různá mazadla na kule jsou bezva! Na hodinová vysedávání v práci i na sportovní aktivity. A ty parfémy jsou taky parádní, když už musím někam jít za člověka. 👍👍
Je zbytečné řešit katastry a bydliště těch českých (rádoby?) skialpinistů, protože k lavině došlo v Polsku (v článku to ještě není opravené). Lokalita laviniště byla Czerny kociel Jagniatkowski, je to na druhé straně Černého sedla, kousek za "čárou" mezi Mužskými kameny a Velkým Šišákem. Sice tam vede turistická trasa, ale dostatečně vysoko. Nejspíš se tak turisté opět dostali tam, kam se dostat vůbec neměli a už vůbec ne v takových podmínkách. Masivní nasazení českých záchranářů (a nejen z horské služby) na cizím území je vzhledem situaci logické - od hranic je to pár stovek metrů a polští záchranáři byli povětšinou v akci na té předchozí lavině v lokalitě Biały Jar. Nakonec HS Krkonoše i polský GOPR zde spolupracují už dlouhou dobu - v horách to bez vzájemné pomoci jinak nejde.
Škoda jen, že tenhle příběh neměl veselejší konec a mladá žena zaplatila cenu nejvyšší.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A navíc u toho Oskar v rámci možností zvládal i některé divadelní povinnosti. Klobouk dolů!