Kdo má tomu všemu pak věřit, když hned v prvním odstavci máte několik chyb. Ano, Anglie patřila mezi průkopníky, ale první čistě proudový letoun vzlétl v Německu a první sériový a také první operačně nasazený vznikl opět v Německu. Stačí do odstavce doplnit první spojenecký nebo anglický a už to bude v pořádku...
I to použití německých motorů je podáno hodně zjednodušeně. Dvě konstrukční kanceláře měly vyrobit jednomotorové stroje a dvě dvoumotorové. Měly být použity motory Jumo a BMW. A takový MiG-9 byl v porovnání s vlaštovkou i meteorem lepším strojem. I když o pár let později...
Problémem této hry bylo a vlastně i je, že ji většina hrála jen jako dostihy. Tím se stávala hodně dlouhou na dohrání až nekonečnou. Pokud se ale hrálo i na ty sázky na dostihy, pak to byla docela akční a rychlá hra. Podle toho, že v kvízu nebyla jediná otázka na téma sázky, tak se domnívám, že sama autorka hrála jen ty dostihy...
Tam je chyb jak maku, míchají se jablka a hrušky, pletou se dojmy a pojmy. Když už autor nemá ani ty základy, ať to proboha nepíše a věnuje se něčemu úplně jinému. Jen malý výňatek kravin. Do Rumunska šly tanky Škoda už pod taktovkou malé dohody. ST vz. 39 nemá s tanky Škoda později licenčně prodanými do Maďarska nic společného. Tank T-15 v soutěži s dvojicí jmenovaných absolutně propad... A dál už to nemělo cenu číst...
Spousta lidí tady opět moralizuje a ohání se pojmem historická a kulturní památka. Jiní se zase posmívají autorům, že je to přece beton a ten jen tak neuříznou a nenadzvednou. No a poslední skupina si vzpomněla na nedávno provedený "umělecký" počit s uříznutým uchem. Podle mě, je ale ten projekt celkem zajímavý, sice zbytečný a zbytečně drahý, ale proveditelný, funkční a celkem hezký. Naprostá většina řopíků je zanedbaná, nevyužitá, případně i zavezená bordelem. Jejich využitelnost kromě muzea je nulová. Proč to na jednom nezkusit? Technologie řezání kamene, betonu i stěn není nijak obtížná a používá se i při izolaci domů. Podobně je to i se zvedáním, kdy nutně nepotřebujete jeřáb, stačí pár hydraulických zvedáků.
Jak řezat beton tak, aby byla opravdu vidět síla stěn a celý projekt měl nějakou uměleckou hodnotu, si můžete prohlédnout níže. V odkazu je i video s řezáním...
Je škoda, že Škoda nepokračovala s vývojem vlastního typu karoserie. 21Tr a 22Tr se svými dieselovými alternativami 21Ab, byly vnitřním uspořádáním i vnějším vzhledem super. Bohužel to asi nebyla ta správná doba, kdy by se dalo konkurovat v zahraničí a tim víc vydělat... Navíc se nepodařilo zcela zvládnou protikorozní ochranu...
No, mě to nezaujalo. Se Schelingerem nemá nový zpěvák kromě chrapotu nic společného. Ten rozsah se mu vůbec nepodobá. Způsob, jakým Doležal pojal celé Zemětřesení, je jiný než plánoval Schelinger, ale to ničemu nevadí. Oproti Zemětřesení s Brichtou to ale je celkem bída. Původně svěží a energetická hudba je teď jen cosi přebasovaného huhlavého. Hlavně při porovnání verze od Černých vran a nynější od rodiny Doležalů s hosty (Zemětřesení, Cesty, Galéra, Strážci majáků a Stavros). A když si přečtu, že se Schelinger v textech snaží vyjádřit nějakou myšlenku, tak jdu do vývrtky. Texty psal přece Čech... Za mě je to bída.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vždy jsem si myslel, že je možné sestřelit letadlo. Ale sestřelit piloty... Možná tak na padáku.
3 odpovědi