V pořádku ale chyba byla to vůbec slibovat. Jinak mzdy zaměstnanců v soukromém sektoru též nerostou a neporostou o 8%. Bohužel státní zaměstnanci si díky Dluženě a Babišovi zvykli, že jim rostli platy rychleji než zaměstnancům mzdy v soukromém sektoru, kteří státní zaměstnance ve skutečnosti platí.
Já být hasič, tak se v Jeseníku na to vy.... a pošlu tam místo sebe chytráka Jardu Procházku, který to bude dělat za 25 hrubýho :-)
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí hlavně pro popisné vědy, ale dnes už i všeobecně. Dnes lze na mobilu nebo tabletu vypočítat skoro celou matematiku, geometrii, fyziku i chemii. Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici především učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii lze nastudovat jakékoliv téma i s kontextem a souvislostmi. Jestli vede učitel dějepisu překotný a nepřehledný pětiminutový výklad nebo ve Wikipedii přečte umělý hlas kvalitní historiografický text, je podle mě úplně jedno. Učitel si to původně také přečetl a pak to buď převypráví pomocí poznámek nebo jen přečte. Někdo může říct, že učitel má určité znalosti a zkušenosti, protože se tím už dlouhodobě zabývá. To je sice pravda, ale přesto tam nikde nevidím tu přidanou hodnotu, protože i na pedagogické fakultě měl učitel k dispozici maximálně objem informací jako je dnes ve Wikipedii. To by musel prostudovat celou knihovnu a to je velmi málo pravděpodobné. Na Wikipedii je totiž jen z dějepisu 250 až 300 knih o 350 stranách formátu A4 informací. I kdyby si to všechno pamatoval, těžko může přinést žákům nějakou vyšší přidanou informační hodnotu. Kdyby se učilo na školách jen to, co žáky zajímá, k čemu mají talent a co chtějí znát a také to, co je pro jejich budoucí profesní život opravdu zásadní a užitečné, tak by se ušetřilo až 200 miliard korun každoročně. A nikde by se to ani nepoznalo.🤕
Tesat do kamene!!!
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí zejména pro čistě popisné vědy, ale dnes už většinou i pro přírodní technické vědy. Dnes ti nejlepší chatboti dokážou hravě spočítat algebru, integrály, derivace, funkce, posloupnosti, fyzikální i chemické problémy a geometrii klasickou, analytickou i obtížnou deskriptivní. Používají k tomu step by step vysvětlení a efektivně příklad vyřeší a vysvětlí. Takže skoro celé učivo základních i středních škol je sto průměrný chatbot vyložit a vysvětlit. K tomu existují i skvělé moderní aplikace jako Mathway, Photomath, Geometryx, Geogebra, Geometry Pad, Desmos, PhyWiz, Chemistry ai, Tutor Lily, Fluentpal, Kiwix a mnohé další. To samozřejmě ani v nejmenším neznamená, že by žák neměl vyvíjet žádnou aktivitu. Právě naopak. Může s chatbotem pomocí aplikací plně spolupracovat na zadaných úkolech. Chatbot je schopen pak žáka nebo studenta ze znalostí i prozkoušet. A to radši ani nemluvím o tom, že učivo je ve velké většině pro žáky a studenty v našich školách pojato velmi neatraktivně, nezajímavě a fádně a také je pro jejich život často zbytné, zastaralé, neprospěšné a tak i celkově neužitečné. Učivo je také vykládáno často překotně, nejasně, nezřetelně, akademicky vágně, nesrozumitelně a bez ohledu na jednotlivé individuální preference, potřeby, schopnosti, zájmy a talenty žáků a studentů. Školy už dnes jedou jen setrvačností, chybí energie, perspektiva i vize. Více peněz nepomůže, ztratí se v systému jako v nekonečné černé díře bez jakéhokoli pozitivního výsledku.😭🤕
Zlatá slova, to by se mělo tesat do kamene :-)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já počítám příklady z dynamiky, statiky a podobné a na vzoreček obsahu trojúhlelníku si taky hned nevzpomenu.
3 odpovědi
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Kecáš. Pokud toto počítáš, tak trojúhelník musí být úplně jasný. Jde o půlku obdélníku a vzorec víš do konce života.
6 odpovědí