Když tady pročítám diskuze, tak jsem došel k názoru, že si spousta lidí myslí, že se v křižovatce a před ní nesmí předjíždět. No a to asi bude ta příčina těžkých nehod: nevědomost. Kdyby si řidič uvědomil, že může být předjížděný, tak by včas zapnul blinkr a před manévrem by se ještě podíval do špíglu, jestli ho někdo nepředjíždí. Asi by se, místo sankcí vyplatilo, aby při výměně řidičského průkazu, t.j.1x za 10 let, musel řidič udělat přezkoušení ze znalostí pravidel provozu na silničních komunikacích.
Když chcete při výměně ŘP opět zkoušky, tak doporučuji veškeré vzdělání - učňák, maturitu, státnice opakovat ve stejné lhůtě. Každou zkoušku opatřit poplatkem nejméně 10 tis. Kč. Zavést na to ministerstvo a pracovníky na každém městském úřadu. Bude vám to stačit?
Samozřejmě, že pokud by to mýto měl být v této výši, pak to naprosto ztrácí smysl, ale tak to snad chápeme. To by totiž ten obchodní zástupce a další, přestali pracovat na té pozici, neb by dělali jen na palivo a mýtné... 🙂
To špatně chápete, velmi často je obchodní zástupce zaměstnancem firmy, takže provoz vozidla neplatí. Je nutné si uvědomit, že mýto v konečném důsledku zaplatíte ve výrobku, který si koupíte. I ten obchodní zástupce na ŽL to musí přenést do faktury firmě, kterou zastupuje a ta nakonec zákazníkovi.
Nebojte, ono na elektromobily taky dojde a věřím tomu, že kdyby tu vyjímku stát hned zrušil, tak by se nic nestalo. Určitě si nikdo nekupuje elektromobil, aby ušetřil dvě stovky na známce za měsíc.
A co se týče mýta pro osobní automobily, tak to je skutečná pandořina skříňka. V Evropě, kde je mýto zavedeno, se pohybuje cena za ujetých 100km mezi 6-10 eury, čili 150-250Kč a nemyslím si, že by to v Čechách bylo levnější. I při nejnižší sazbě 150Kč/100 Km byste se dostal na cenu roční známky po ujetí 1600km, což je za rok nic(je to cca 135km za měsíc). Jen tak pro informaci - průměrný nájezd aut v ČR je necelých 20 tisíc za rok.
Takže jestli někdo najede po dálnici pár kilometrů(třeba 500-1000km) za rok, tak ať si koupí denní známku pro delší přesun třikrát do roka a nebo ať si jezdí po silnicích první třídy.
Pokud to tedy vztáhnu osobně, tak já najedu na dálnici 2x20km 15x za měsíc při dojíždění, pominu teď další km mimo dálnici. Při zavedení mýta bych na té samé trase neplatil 2440, ale 10800Kč. Víte jak by to dopadlo? Jezdil bych o 10 minut delší trasou po silnici první třídy, která vede skrz pár obcí, kde bych jim otravoval vzduch a udělala by to tak většina řidičů jezdící tím směrem. Parádní řešení.
Na to je jednoduché řešení.... mýto na silnice 1. třídy.
Kdyby se stalo pravidlem zabavení vozidla za porušení zákazu řízení, tak by jich rapidně ubylo. Jenomže to by v parlamentu nesměli být neschopní poslanci kteří jsou tam kvůli kariéře a ne kvůli rozumnému myšlení..
V parlamentu jsou poslanci, které si tam zvolíme. To v praxi znamená, že tak jsme to chtěli, jinak bychom je nevolili.
To je šílenost. Pracovní tábory. Takže za jízdu bez řidičského oprávnění 5 let a pak ještě 5 let pracovní tábor? A jak ho donutíte pracovat? Mučením? To je slušná zvrácenost.
Mimochodem, sebrat auto je daleko rozumnější, i když je majitel jiný. I kamarád by měl mít zodpovědnost.
Pan Martin Brzobohatý není při smyslech, když se podíváte, co píše.
Například jeho rozbor nákladů, které jsou průměrné za všechny odsouzené ve výkonu trestu, jak by je snížil na 10 a až 20 tis. Kč/měsíc . Chce tu zavádět pracovní tábory, které známe z historie fašistického Německa a nebo Sovětského svazu. Zapomněl nám však říci, kdo těm vězňům dá práci. Má ji pro ně? Proč se už nehlásí u současných vězeňských zařízení? Ta se potýkají s nedostatkem práce pro odsouzené.
Zrovna tyhle zákony vznikly v době, kdy jezdily po stejných silnicích embéčka 🤣🤣🤣 nebrzdily, nezatáčely, sotva držely na silnici. Fakt super argument. Auta jsou úplně jinde, ale my budeme zpomalovat🤣🤣🤣🌈🌈🌈
Budete se divit, ale za embéček se to řešilo vyhláškou. Zákon o provozu vozidel je z nové doby od roku 2000.
Takže dnes všechny ty nesmyslné ostrůvky, malé kruhové objezdy a další "potřebná" zúžení jsou podle vás v pohodě? Ti dopravní úředníci, jak píšete, by nejprve měli jezdit kamionem nebo alespoň autobusem - harmonikou a pak dělat tyto úpravy.
Já neobhajuji jejich práci. Jen říkám, že zákony se mají dodržovat. Provoz na pozemních komunikacích je dnes dán zákonem. Navrhněte změny a třeba se dočkáte zlepšení. Nedodržovat zákony se nevyplácí....
Přesně tak, až budou dávat smysl, začnu je dodržovat. Mám najeto milion kilometrů bez nehody a na silnici potkávám jen nebezpečné brzdiče provozu. Rychlík pirátů jednotky, naprosté zanedbatelné minimum. Místo stoprocentního plnění všech zákazů příkazů nařízení omezení naučte lidi radši řídit. Je to tragédie.
Proč tedy volíte poslance, kteří podle vás schvalují zákony, které nedávají smysl? Co to je za demokracii, když každý nebude dodrovat zákony podle vlastního uvážení, co je dobré a co ne?
Takže to má často blbě, díky za vysvětlení. Budu se řídit svou zkušeností s milionem km bez nehody, když dovolíte. Fakt nejsem ovečka, která bude následovat kdejakou pitomost.
Nejde o pitomost. Dnes je provoz na pozemních komunikacích dán zákonem. Takže veřejně přiznáváte, že chcete dle své úvahy porušovat platné zákony.
Když vidím že je plná čára na úseku kde je vidět a pak vidím přerušovanou tam kde vidět není tak na to nemusím být dopravní inženýr abych viděl že je někde chyba...
Dnes je provoz na silnicích dán zákonem. Zákon se má dodržovat. Neznáte všechny okolnosti, proč je tam tato dopravní značka umístěna. Kdyby jste se zajímal, možná by jste dospěl ke stejnému závěru, jako dopravní inženýr. Navrhněte změnu, možná uspějete.
Dopravní inženýr-myslíte úředníka, který to rozhodl od stolu? Takových míst je. A když jsem jeden konkrétní případ řešil s PČR, řekli, že jsou malí páni a je to záležitost kraje.
Dopravní úředník není žádný trouba, ikdyž se Vám to může zdát. Všechny křižovatky, omezené rychlosti a pod. řeší dopravní inženýr. Je to jenom člověk.... dejte podnět a pokud bude oprávněný, uvidíte změnu. Těch změn v postupu času probíhá spousta. Myslím si, že kdyby jste byl na jeho místě, nedělal by jste to lépe.
22
Sledujících
4
Sleduje
22
Sledujících
4
Sleduje
Za těch 53 let co mám řidičák na osobák, se pravidla mnohokrát měnila, ale žádné povinné doškolování na úpravu pravidel pro obyčejné řidiče, kteří řídí jen svůj osobní automobil v osobním vlastnictví vlastnictví neexistují. Doškolovánní musí absolvovat jedině profesionální řidiči a řidiči referenti. Podle toho to na našich silnicích vypadá. Já jsem v každém zaměstnání řídil služební auto jako řidič referent a mohu prohlásit, že ta každoroční doškolování se závěrečnými testy byla užitečná.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Totéž platí pro jakékoliv vzdělání....,takže by se měly všechny zkoušky opakovat včetně důchodců.