Hodnota jističe se nechá snížit. Jedno snížení mám za sebou a po drobnější úpravě elektroinstalace zvládnu ještě jedno.
A po případném nákupu dieselagregátu zvládnu ještě další 2. Ono totiž ten rezervovaný příkon je potřeba málokdy.
V každém případě je potřeba se zásadnějšími rozhodnutími počkat na onu komplexní reformu".
Jednodenní slovenská stojí 5,40 EUR, celoroční 60 EUR.
V Chorvatsku a Srbsku vychází mýto cca 1 Kč/km.
Dálnice v Černé hoře stojí 3,50 EUR (je to jen 40 km).
V Makedonii se platí poplatek za jednotlivé úseky nezávisle na tom, kolik km po něm ujedete. Pokud ujedete celý, vyjde to na cca 1 Kč/km.
V Albánii je mýtnice, v ní obsluha a na dotaz kolik platím, jsem se dověděl, že nic. Tak nevím, jak to je.
Rád bych se zeptal autora článku :
Máte FVE už mnoho let a panely časem stárnou a tedy se snižuje jejich výkon. Zajímalo by mne, jakým tempem (pokud vůbec) se ten výkon snižuje či přesněji jestli to snižování výkonu je v souladu s technickými parametry.
Jedna věc totiž je snižování výkonnosti panelů a druhou věcí pak je doba a intenzita slunečního svitu.
Pokud se daří udržovat stará auta při životě, tak je to to nejlepší, co můžeme pro životní prostředí udělat.
Uvedený medián není příjem pro domácnost, ale pro zaměstnance.
Průměrné stáří vozidel je sice 16 let, ale průměrné stáří vozidel jezdících po dálnicích a silnicích 1.třídy je 9 let.
Čína v Evropě nevyřeší nic. Ceny aut na čínském trhu sice vypadají lákavě, ale ceny čínských aut na evropském trhu už taková hitparáda nejsou, či přesněji nejsou o moc nižší než u evropských aut. Cínských značek se do Evropy dere dost, ale zdaleka ne všechny přežijí. A otázka zní : přežije zrovna ta automobilka, od které jsem si koupil auto ? Protože pokud ne, tak to byla hodně špatná koupě.
Podobné riziko je sice i u těch evropských automobilek. Ale dovede si někdo představit, že např. Německo nechá padnout Volkswagen? Já tedy ne.
Předesílám, že článek jsem nečetl - číst recyklované blbosti mne nebaví.
Z logiky věci plyne, že když je něčeho nedostatek, stoupá cena a to tak dlouho, dokud neklesne poptávka (což se nejspíš nestane), nebo stoupne nabídka. Současná burzovní cena zaručuje ziskovou výrobu i pro uhelné elektrárny, bez kterých se ještě pěkných pár let neobejdeme. Pokud stoupne cena povolenky, stoupne cena elektřiny. Bude dražší,2ale bude.
Vždyť je to jenom byznys.
Zavedení EUR u nás je složitá věc a názory se různí.
Ale v článku je jedna velká, nezpochybnitelná pravda :
Naše ekonomika může fungovat dobře s eurem i bez eura. Nutnou podmínkou prosperity je dělat správnou hospodářskou politiku.
Jinak řečeno : u auta se nám porouchal motor, ale my řešíme barvu displeje.
Auto se autorovi líbí, ale za své by si ho nekoupil.
Duster je o dost levnější.
Škoda není zase o tolik dražší, navíc je lépe konfigurovatelná, má servis všude, náhradní díly jsou rychle dostupné.
Prodejnost ojetiny MG je dost diskutabilní.
Spotřeba nic moc.
Jaký má zákazník důvod si takové auto koupit ?
Z článku vyplývá, že na cestu 200 km bylo použito nevhodné auto (baterie 54 kWh asi není konfigurace na delší cesty) a k tomu nevhodným stylem jízdy (rychlost 130 km/hod. fakt není povinná).
Připadá mi, že autor testu udělal dost pro to, aby test vyzněl negativně.
Jenom doplnění : BEV nemám a v dohledné době ani mít nebudu.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Výroba z uhlí je ekonomicky neúnosná ?
Při aktuální ceně emisní povolenky 66 EUR stojí elektřina pro rok 2025 97 EUR, což je ekonomicky únosné.
Pokud bude strát povolenka 100 EUR, bude elektřina za cca 120 EUR a bude to zase ekonomicky únosné. Tedy pro uhelné elektrárny..Bez uhelek to prostě ještě nějaký čas nepůjde.
Elektřina z Německa je bud levná nebo není žádná.
Plynové elektrárny nikdo stavět nebude, protože jednak nejsou dlouhodobé kontrakty na dovoz plynu v patřičném objemu a jednak plyn bude v roce 2038 "fuj" a elektrárnu s životností 10 let nikdo stavět nebude.
Pokud propagujeme tepelná čerpadfla a BEV, tak spotřeba elektřiny neklesne, ale na druhou stranu možná ani nestoupne. Spotřeba je dlouhodobě konstantní.
Dovážet elektřinu není odkud.
Tak by mne zajímalo, který politik si v roce 2033 dovolí zavřít uhelné elektrárny, aby přivodil zemi blackout. OZE to vážně nevytrhnou.
Elektřina tedy bude, ale bude drahá . jak silová, tak distribuční složka ceny.