Podle mého názoru prodat cca 4,5 tis. dotovaných EV za 1,5 roku nebude problém. My češi máme velmi rádi slevy a dotace, tj. něco zadarmo. Státního rozpočtu se to ve finále velmi pravděpodobně nedotkne a tak mi to ani moc nevadí.
Ale co mi na tom vadí je, že tato dotace bude generovat další náklady a tedy zvýšení distribuční složky elektřiny pro všechny spotřebitele - tedy i pro ty, kteří si takové auto nemohou dovolit.
Kromě toho takto koncipovaná dotace není žádné terno. Je to v režimu dle minimis, kterou mají mnohé firmy vyčerpanou, podpora je formou záruky od NRB (což tedy není žádná charita).
Veškeré ceny a distribuční poplatky jsou víceméně známé, takže si každý může spočítat, kolik za elektřinu v příštím roce zaplatí.
Pokud bych letos platil zastropovanou cenu, tak by mi celkový náklad dokonce klesl.
Jsem si docela jistý, že při kalkulaci cen firmy zohlednily zastropované ceny, tj. 5.000 Kč/MWh, ikdyž ve skutečnosti zaplatily méně. A v tom případě by k nárůstu prodejních cen z titulu "růstu cen|" vůbec nemělo dojít - jen budou platit to, co už je v cenách zahrnuto.
Zaujal mne ten průzkum. Pokud je pravda, že 80% nových aut kupují firmy, tak by mne zajímalo, jestli respondenty byly reprezentanti firem a jejich nákupní síla byla zohledněna.
Pokud ne, tak se jedná o nic neříkající číslo. Firemní rozhodování je, ale hlavně bude trochu jiné a to ve prospěch BEV.
Další věc je, že respondenti sice tvrdí, že před rokem 2035 si pořídí ojeté spalovací auto, ale zapomínají na to, jestli takové bude vůbec k dispozici.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
kdyby to byl skutečně prodejní hit, tak proč by zlevňoval ?