Pravda, Rusové válčí na UA. Háji tam svoje zájmy, to je fakt.
No a Američané a kolektivní západ válčily a válčí kde? Ten seznam je o dost delší. Takže podle tvé filozofie jsou to také teroristé, ale nějak to ve tvých projevech postrádám. Proč?
Takže Hitler podle vás také jen hájil svoje zájmy, když začal 2. sv. válku?
A kde válčili Američané aniž je někdo požádal o pomoc? Napadá mě pouze Panama a tam šlo o zadržení Noriegy a poté se zase stáhli.
Vy jste ještě nepochopil, že teď vážně nejde o nějaké globální snížení CO2,ale o snížení emisí ve městech?Ostatně katalyzátor, egr ventil, filtr pevných částic je to samé a EV to zase jen posunují na jinou úroveň.Jediné v čem je chyba,je tlačit tuto technologii, když ještě vývoj má hodně před sebou.Ono prostě většinu nových vozů kupují firmy a firmy často chtějí,aby zaměstnanci hodně jezdili a pracovali a ne trávili čas na nabíječce.Pro normální lidi je už teď EV dostačující, protože většina soukromých lidí najede 10 až 20 tisíc km ročně, jenže většina soukromých osob si nekoupí nové auto,ale starší auto z bazaru.
Vy jste komik a nevíte která bije. Pokud by šlo o snížení emisí ve městech, tak by bylo logické omezovat vjezd starších aut, případně v nejkritičtějších zónách historických center povolit jen EV. Také kritéria pro posuzování by musela být jiná. Pokud nejste naprostý ignorant, tak musíte vědět, že dnešní normy diktují automobilkám snižovat průměrné emise CO2 na jedno vozidlo. To je dosažitelné jen omezováním výroby spalovacích aut a výrobou elektrických. Současně se zavádějí emisní povolenky pohonné hmoty a je plánován zákaz prodeje spalovacích aut. Je to absurdní při současném převažujícím způsobu výroby elektřiny.
Tady nelze mluvit o nějakém rozumném postupu zavádění EV, jak si představujete. Při současné úrovni technologie a je to nesmysl ať se zavádí pomalu nebo rychle. Spoléhat na budoucí vývoj je zcestné. Nikdo nemůže zaručit budoucí pokrok. Pokrok v minulosti nebo v jiných oborech do budoucnosti nic nezaručuje. Je mnoho příkladů, kde se technologický pokrok prakticky zastavil, jaderná fúze, raketová technika apod. Technologie akumulátorů Li-Ion je z 80. let minulého století a od té doby se jen zlepšuje technologie výroby a žádný převratný objev není na obzoru. Ještě horší je problém enormních nákladů potřebné infrastruktury, kterou v mnoha lokalitách ani vybudovat nelze. Je něco jiného provozovat pár desítek tisíc EV a kompletní náhrada spalovacích aut. Korunu tomu nasazuje energetická politika EU s orientací na OZE. To už popírá fyzikální zákony.
A co vlastně byla ta věc co dávala smysl a tlačila se?V autech katalyzátor, egr ventil, filtr pevných částic nebo všichni toužili po močovině.Či filtry na elektrárnách,teplárnách nebo používání ekologických kotlů?
Vy nechápete ten zásadní rozdíl. Ty všechny věci, které jste jmenoval, neomezují užitnou hodnotu aut (tepláren, elektráren) a na druhé straně přinášejí měřitelné benefity v podobě významného snížení emisí škodlivých látek. Nástup EV přišel až s démonizací CO2 a propaganda sugerovala jak budou jezdit na čistou elektřinu z tzv. OZE (občasné zdroje energie). Skutečnost je taková, že při současném (a ještě dlouhou dobu používaném) způsobu výroby elektřiny spalováním fosilních paliv (v budoucnu především plynu) je přínos EV k omezení emisí CO2 neměřitelný, zato však užitná hodnota EV oproti spalovacímu autu je podstatně nižší a za významně vyšší cenu a není to jen prodejní cena. Při hromadném nuceném zavádění EV to významně ovlivní mobilitu lidí a bude to mít drtivý dopad na ekonomiku. To nazývám nesmyslem.
Mohlo by se nabíjet přes den, kdy jsou lidi v práci. Přijede ráno do práce, odstaví auto na parkoviště a k večeru odjede nabitým autem.
To myslíte vážně? To by šlo snad jedině u velkých fabrik, kde se pracuje na směny a mají dimenzovaná parkoviště. Kolik takových je a kolik lidí v nich pracuje? Stále to ale neřeší problém infrastruktury. Nejde jen o přípojná místa, ale stavbu nových nutně jaderných elektráren (jiné kvůli emisím nelze), kterým se ale vládci EU stále (dnes převážně skrytě) brání. A také o financování rozvodných kapacit VN i NN a transformátorů. Nevím která firma by si to mohla dovolit. Celé to směřuje na výdaje ze státního rozpočtu a tak (jak ostatně už se dnes děje) chudí lidé přispívají svými daněmi bohatým na nákup a provoz jejich elektrických hraček.
Psal jsem o osobních autech. Elektrifikace nákladní dopravy je vzdálená ještě víc než u osobní dopravy, nejspíš k ní bude docházet ještě dlouho po roce 2050, podle toho, jaké budou podmínky. Byť se to nezdá, nákladní silniční doprava v součtu spotřebovává zhruba o čtvrtinu až třetinu méně paliv než ta osobní a i kdybychom vzali v potaz vyšší průměrnou účinnost nákladních aut, vyjde jako energeticky o něco méně náročná.
Osobní auta jsou relativně flexibilní - většinu času stojí a nevyžadují, abyste je nabíjel v konkrétním čase. Část majitelů bude nabíjet doma v noci, část přes den v práci, část na chalupách nebo nákupech o víkendech, tzn. většina nabíjení se bude odehrávat mimo špičky v časech, kdy jsou výkonové rezervy. Lidé ze sídlišť a obecně lidé, kteří tu flexibilitu nemají, budou na EV přecházet jako poslední, v průměru třeba za 20 let nebo později, podle toho jak se bude rozvíjet infrastruktura, dojezd, rychlost nabíjení, cena bateriových úložišť atd. Pokud ten vývoj bude pomalý, vznikne silnější politický tlak na odsun nebo změkčení zákazu spalovacích aut a celé se to může posunout klidně o 10-20 let dál.
Píšete podle toho, jak se bude rozvíjet infrastruktura. Jenže to je právě ten problém. Při energetické politice EU, která nesmyslně prosazuje tzv. OZE (občasné zdroje energie) a přes mlhavé deklarace stále nejrůznějšími regulacemi a "bezpečnostními" předpisy hází klacky pod nohy jaderné energetice, je to celé směšné. Další věc jsou enormní náklady spojené s výstavbou infrastruktury, které by musely být financovány ze státního rozpočtu, protože soukromým energetickým společnostem by se nemohla vyplatit. Kromě toho v městských sídlištích, zejména ve starší zástavbě, kde je problém i zaparkovat, vybudovat dostatečnou infrastrukturu prostě fyzicky nelze.
A promiňte, ale zmínkou o bateriových úložištích jste dokázal, že se v elektroenergetice moc nevyznáte. Jejich reálná kapacita je tak asi o dva řády nižší, než bylo třeba. Jen tak pro ilustraci. Kapacita všech Li-Ion baterií, co kdy na světě byly vyrobeny (asi 90% je jich nainstalováno ve vozidlech) by pokryla spotřebu ČR asi tak 5 dní.
Elektromobilita tak nikdy nemůže reálně dosáhnout žádného z deklarovaných cílů, zejména omezení emisí CO2. Celé je to jen kšeft pro vyvolené korporáty, které na to pobírají dotace a také jedním z prostředků pro rudozelené vládce EU jak přidusit lidi, omezit jejich mobilitu a učinit je závislými na státu a tím si zajistit vládu v Evropě.
Na pokrytí ročního nájezdu osobních aut v ČR by při plné elektrifikaci vozového parku (což může teoreticky nastat nejdříve po roce 2050) bylo potřeba zhruba 15 TWh včetně ztrát z přenosu a nabíjení, tedy přibližně pětina současné produkce elektřiny v ČR. Není to málo, ale současně to není ani tak neřešitelný problém, jak si lidé často myslí.
To je velmi zjednodušený a optimistický odhad. Za prvé ten odhad zahrnuje pouze osobní automobily. Pokud připočteme nákladní auta, které najedou víc km a mají vyšší spotřebu, tak to bude asi tak dvojnásobek. To představuje dodatečný průměrný výkon asi 3500 MW tj. tři a půl temelínského bloku. Pak je tu takový "detail", že zatížení sítě bude velmi nerovnoměrné, protože lidé vzhledem k době nabíjení nebudou nabíjet rovnoměrně, ale podle denního, případně týdenního pracovního rytmu. tzn., že musí být další rezerva výkonu opět asi tak dvojnásobek. Největším problémem je však rozvodná infrastruktura. Část lidí, co bydlí ve vlastních domech může sice nabíjet v noci malým výkonem, ale obyvatelé v městské zástavbě budou odkázáni na veřejné nabíječky, kterých z principu nebude nikdy dost kvůli omezené kapacitě vedení, trafostanic zejména nízkého napětí a prostoru na nabíjecí místa.
Máte pravdu, tyhle lidi nezajímala politika, měli ji na háku. U nás když byly v telce zprávy, tak se tlumil zvuk. Nezájem.
Vyhazování z práce a zavírání lidí z politických důvodů, zákaz studia dětem režimu nepohodlných osob, indoktrinace dětí zločineckou ideologií, okupaci sovětskou armádou a další zločiny bolševiků, nazýváte "politikou", o kterou se nemusíte starat?
Vás a ty vaše "řemeslníky" bych nechtěl mít za příbuzné.
Dobře se měli i řemeslníci. Velmi dobře. Tak já se hlásím, že za komoušů jsme se měli dobře. Měli jsme všechno i cizí zboží. Ale naši muži - řemeslníci makali i o sob.a nedělích, někdy i v týdnu. V KSČ jsme nebyli. Někteří pracující si
odpracovali svých 8 hod a zbytek dne na gauči.
Řemeslníci (a také řezníci, zelináři, veksláci a podobní) se měli dobře zejména kvůli všeobecnému nedostatku, v případě řemeslníků zejména materiálu a také lidí, kteří byli na neproduktivních pozicích plánované 100% zaměstnanosti. To jim vytvářelo ideální prostor pro nejrůznější melouchy po těch sobotách a nedělích, na které si přikradli v práci materiál a používali podnikové pracovní nářadí.
Že žili za zadrátovanými hranicemi, jejich děti museli ve školách poslouchat bolševickou propagandu, mnozí lidé byli u lopaty nebo ve vězení za "nesprávné" názory nebo nepovolenou kulturu a v republice bylo na 100000 okupačních vojáků, je nijak netrápilo. Hlavně že se "měli dobře".
Myslím, že vrchol jednoduchosti a skoro i spolehlivosti je Pérák 250 a kejva 250.
Jo, spolehlivé a jednoduché to bylo. V Turecku jsem je viděl provozovat za šílených podmínek a fungovaly. Jiná věc ale je, že moc to nejelo, tekl z toho olej a karbon od výfuků a ani brzdy nebyly nic moc. K tomu se řadila ubohá kvalita tehdejších gum a úzké uložení kyvné vidlice, což mělo velmi negativní vliv na jízdní vlastnosti.
Údaje MMF o HDP podle parity kupní síly na konci roku 2024.
10.Británie – 4,3 bilionu.
Hlavním trendem je, že BRICS nadále získává na váze a Čína je nadále ekonomickým lídrem.
Ruská federace se už, po vypadnutí Německa z boje o 4. – 5. místo, celkem slušně odtrhla od Japonska.
Problém je v tom, že se do HDP započítává úplně všechno, včetně výroby zbraní a financování války. Když uvážíte, že výdaje Ruska na válku jsou v současnosti asi 40% HDP, tak to statistika bude vypadat úplně jinak.
Obecně je HDP dosti problematický ukazatel. Uvádí se klasický příklad se dvěma matkami na mateřské. Když budou každá hlídat svoje dítě, tak se v HDP nic neobjeví. Když si budou děti hlídat navzájem a platit za to stejnou částku, tak nula od nuly pojde, ale objeví se to v HDP.
Kromě toho ruské údaje od institucí kontrolovaných Putinovými lidmi je třeba brát s rezervou.
Není třeba volat do Týnce... kdo zháněl třeba gumový kryt řetězu na svou motorku, ví svoje 🙂 Týnecká jawa sliboval asi deset let postavení nového "litru", občas jakože unikla fotografie na internet. no v reálu to bylo asi tak, jak se dočerpaly dotace, vše utichlo 🙂 nebýt indické výroby, nejspíš by v halách jawy už byly propadlé stropy. moc dobře si pamatuju ten stromek, co rostl ze střechy, když byla akce pohřbívání Jawy 350kvůli emisím nařízených z EU..
těch 25 tis na tři pade byly nejlepší. dvě spojkové lanka a pár žárovek, poloautomat. nikdy nenechala ve štychu. člověk bublal krajinou a policajti zastavovali jen aby prohodili pár slov.
Taky jsem jezdil v na 350 Californian, ale policajti mě zastavovali jen proto aby buzerovali.
Srovnávat pronájem bytu za účelem podnikání a provozování hospody je poněkud mimo. Chápu, že podnikáním je pokud někdo staví domy a byty v nich prodává či pronajímá. Ale moc nechápu, že si někdo kupuje byt, který nepotřebuje k uspojení své bytové potřeby, za účelem toho, aby ho pronajmul a vytřískal na tom co nejvíce a ještě pokud možno s co nejméně právy pro eventuálního nájemce. Uměl bych si představit omezení, že v takovém případě lze byt pronajmout jiné osobě např. až po 5 letech jeho vlastnictví. Třeba by to vedlo k větší dostupnosti bydlení.
To myslíte vážně? Podle vás, když si koupím byt, abych ho pronajímal, tak jsem vydřiduch, který chce vytřískat peníze na ubohém nájemci, ale když budu společník ve firmě, která postavila domy a pronajímá byty v nich, tak je to v pořádku? Jaký je
tom rozdíl? Peníze jsem do toho musel dát v obou případech. A když byty bude vlastnit ten podnikatelský subjekt, tak je v úplně stejné situaci, když mu někdo přestane platit nájem jako vlastník jednotlivého bytu nebo ten hostinský, co mu utíkají bez placení.
K větší dostupnosti bydlení by vedlo hlavně odbourání byrokratických překážek ve výstavbě. Když od záměru k vydání stavebního povolení pro výstavbu bytových domů uplyne osm i více let, tak je to zoufalost.
Stačí dostupné informace. Opravdu bych nechtěl žít v zemi, kde mi i když si platím zdravotní pojištění řeknou: smůla, na Vás se placená léčba nevztahuje i když cálujete, nazdar. Také bych nechtěl jako mladý člověk studovat v zemi, kde mi za studium běžně vyúčtují 100-200 tisíc dolarů a plať, je nám jedno kde na to vezmeš. Ani bych nechtěl žít v zemi, kde je lidí bez domova už tolik, že kvůli tomu vznikají na některých místech celá stanová města, pomalu jak slumy v Brazílii a státy a města tam s tím nic nedělají, jen krčí rameny no a co. Skutečně skvělá realita. Děkuji nechci.
Takže nežil. Já na rozdíl od vás jsem v USA žil a pracoval mnoho let. Ne že by bylo všechno růžové a nechtělo nějaké změny, ale to, co píšete je jako vystřižené z Rudého Práva 80. let. Ještě jste zapomněl napsat, že tam bijí černochy.
Je to něco podobného jako kdybyste psal o ČR, že zde vládne rasismus, protože existují lokality a la Chánov nebo Jirkov, kde žijí Romové a vláda s tím nic nedělá.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
A kde chce EU kompletní náhradu spalovacích aut? Vždyť jen chce zákaz prodeje spalovacích aut,ale ty už prodané se budou moci používat do alelůja,tedy pokud nějaké město nezakáže vjezd.
C02 pro automobilky je něco jiného,to aby výrobce motivovalo k rychlému vývoji a zlevňování EV,jinak pokuty.Jistě lze to udělat i zákazem nebo velkým zpoplatněním za vjezd do měst jako to má třeba Londýn či jiná města,ale to je podobné a tím tu motivaci přenesou na občany.To že ještě vývoj není takový sem přece psal,tak mi to nemusíte takovým románem opakovat.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Pokud EU nechce kompletní náhradu spalovacích aut, tak proč je znevýhodňuje zaváděním emisních povolenek a diktováním emisí CO2 automobilkám? Nutit pokutami automobilky k "rychlému vývoji", který odporuje fyzikálním zákonům je naprostý nesmysl. Připomíná to komunisty, kteří chtěli poroučet větru dešti.