Nejsem si jist, jestli se Stalin tak hrnul do války Německem jak autor popisuje. Musel vědět, že wehrmacht byl tehdy velmi silný a výsledek války tudíž nejistý. Naopak je známo, že Stalin do poslední chvíle doufal v porážku Velké Británie, protože měl zálusk na její kolonie na Blízkém východě, především Irák. Tam by se mu po porážce VB v Evropě válčilo mnohem snáze a kořist by byla bohatší.
Jinak prvotní Hitlerova chyba byla právě v tom, že VB nedokázal porazit a to proti němu stála více jak rok úplně sama. Už to naznačuje, že neměl nárok válku vyhrát.
Učebnice jsou oprvdu lepší od rodilých mluvčích, mít tam současný používaný jazyk.
Je v pořádku, když se někdo v těch školách naučí víc pasivně, umí tu gramtiku, slovíčka, překládat. To mluvení totiž pak zvládne velmi rychle, tzv. se rozmluví, všimne si, která slova se často používají, bez některých slov se celkem obejde, i když je zná. Je asi omyl si myslet, že se člověk naučí mluvit, když v té zemi není. Pokud tu je třída, kde je 15 studentů, z toho nikdy moc konverzovat nebude. Ale může umět to ostatní, může si v jazyce číst, poslouchat zprávy, sledovat filmy. To mluvení se pak zdokonalí po krátkém pobytu v té zemi.
Když je přeakcentovaný důraz na gramatiku a správnost, tak pak změna stylu výuky pomůže. Ale neznamená to že ta gramatika by být neměla. Moderní styly výuky jsou mnohdy pro kočku, myslím právě takové čisté o bezbřehé konverzaci s rodilým mluvčím.
Klasická výuka fungovala, za Rakouska i první republiky. Zkázu znamenala až doba bolševika, pokud tu máme učitele, kteří sami nemluví, těžko můžou učit někoho konverzovat. A dnes, kdo ten jazyk fakt umí, tak školství mu nabídne moc málo peněz. Takže zbydou nadšenci a ti méně schopní. S tím se pak moc nenadělá. Jazyk se člověk nenaučí jen z knížek jako dějepis, to chce v té zemi aspoň rok pobývat, studovat tam. Jenže tohle jsou investice navíc, které nějaký učitel zeměpisu, chemie nebo matematiky mít nemusí.
Ty české učebnice němčiny zvláště za bolševika byly opravdu tragické. Zejména výběr slovní zásoby a témat a přehnaným důrazem na gramatiku. Existuje ale skvělá učebnice vydaná v Německu, která se jmenuje "Deutsche Sprache für Ausländer". Není pro úplné začátečníky, ale je v ní obsaženo všechno důležité pro zvládnutí podstaty jazyka. Pak už jen mluvit a sledovat filmy a TV.
Němčina je absolutně k prdu. Světovým jazykem je už roky angličtina a už i většina německých firem má jako firemní jazyk angličtinu, protože mají pobočky ve více zemích a je potřeba se mezi sebou domluvit. Více jak 10 let jsem ve dvou nadnárodních firmách komunikoval s německými zákazníky a kolegy pouze anglicky.
Pro oficiální komunikaci a ve velkých firmách máte pravdu. Je však mnoho situací, kdy je němčina třeba, pokud se pohybujete v německy mluvící zemi. Už jen pro běžnou komunikaci mimo firmu, v obchodech, v restauracích apod. Je i velkou výhodou když rozumíte nápisům, písemným sdělením a místnímu rozhlasu a TV. Další věc je, že pokud oslovíte obchodní a jiné partnery v němčině je jejich postoj k vám vstřícnější (osobní zkušenost) a je také dobré rozumět tomu, co si lidé kolem vás povídají.
PKW je zkratka, používá se to na úřadech a na značkách, jako třeba LKW. V běžný řeči ,,na ulici,, se s tím nesetkáte ... Všichni němci říkají normálně Auto 😄
To není tak docela pravda. PKW se používá prakticky jen na úřadech nebo v pojišťovnách, ale LKW je zcela běžné např. v rozhlase při hlášeních o provozu na silnicích. Existuje sice i termín der Laster, ale to je něco jako česky náklaďák, tedy velmi hovorový výraz.
Ano, Zeman selhal mnohokrát a to již v osmdesátých letech, kdy byl angažován v "Prognosťáku", což byl výtvor generálního tajemníka KSSS.
To není přesné. Zeman v 80. letech v Prognostickém ústavu AV nikdy nepracoval. Byl tam krátce v letech 90 až 92, než byl zvolen poslancem tehdejšího FS. Jinak byl až do roku 1989 zaměstnán v podniku výpočetní techniky Agrodat, kde se zabýval modelací procesů v zemědělství, což byla taková pozice, kde se opravdu nepřetrhl. Znal jsem ho tam odtud od vidění, neboť jsem tehdy občas v rámci svého zaměstnání do Agrodatu docházel. Nálepku prognostika si udělil sám a vyplývalo to z jeho článku "Prognostika a přestavba", který vyšel v roce 1989 v Technickém magazínu. Byl to na svou dobu článek velmi kritický ke komunistickému režimu, ale také obsahoval mnoho výmyslů a polopravd, jak bylo pro M.Z. i později typické.
psal jsem o krizových půjčkách. Řecko je z kurately věřitelů venku.
Ale není. Jen se podařilo zažehnat oficiální bankrot a to jen proto, že většinu dluhů držely německé a francouzské banky. Ona "pomoc" Řecku v krizi se tam ani neohřála, protože hned šla na splacení těchto pohledávek. V době krize v letech 2007 a 2008 byl řecký dluh kolem 120% HDP, dnes je to kolem 200%. I když se v posledních 3 letech už téměř nezvětšuje. Toho ale bylo dosaženo zejména masivním prodejem státního majetku a značným snížením životní úrovně zejména důchodců. Stát si také trochu došlápl na šedou ekonomiku a tak mu zase půjčují. Je ovšem otázka, jak dlouho to takhle vydrží.
no čisté spalováky se dnes vyrábět už nemůžou, jinak zaplatíte Bruselu obrovské pokuty.
Buď prodáte dost elektromobilů, nebo hodně hybridů a plug in hybridů. A od 1.1.2025 tak limit znovu klesne.
Chyba VW je, že nelobovala, že šla politikům na ruku, že se nestavěla proti.Asi si mysleli, že budou mít věčně dotace
To ale nebyla nějaká chyba z opomenutí. U VW prostě vsadili na špatného koně EV, jak jsem napsal výše. To byla ta nemalá německá chyba.
Já jsem v Německu mnoho let pracoval. Na jedné straně výborná organizace, pilní lidé, dobré pracovní podmínky. Na druhé straně zkostnatělé a težkopádné rozhodování a hlavně tvrdohlavé setrvávání na strategických rozhodnutích a koncepcích i když je jasné, že jsou chybné bis zum bitteren Ende.
To není elektromobilitou. Jiné fabriky vydělávají . Co třeba BMW? To je tím ze vw to proste neumí.
Některé fabriky ještě vydělávají, protože těží z dotací a úlev a jsou zaměřeny na movitou klientelu. Drtivou většinu EV však stále nakupují firmy. Něco ještě dělá zájem z nadšení pro EV určité skupiny lidí. Poté, co se tato poptávka nasytí a po omezení dotací, se projeví reálná situace. Na některé to už dopadlo na další to dopadne později. V Německu letos Tesla -42%, Hyundai -31%, VW -15%, Audi -20%,. Vzrostly jen BMW a MG, což celkový pokles nevyrovná.
A teď si představte že se Uršula zblázní a aby zachránila Německo a Evropská komise uvalí veliké zdanění fosilních paliv,a jsem v pérdeli!!
To je možné, ale myslím, že si to rozmyslí. Už teď zelené nesmysly hodně narušily evropskou ekonomiku, zejména průmysl. On při dalším úpadku a ještě ve spojení s nekontrolovanou migrací hrozí reálně rozpad EU.
Celá krize není vinou EU, ani zákazníků ale nenažranosti vedení VW.
Zadlužení je primárně z doby dieselgate kdy šlo jen a jen a podvody vedení.
Nyní opět čarují s čísly, z firmy vyvedli za poslední roky desítky miliard eur akcionářům mezi kterými je i vedení firmy.
Obří zisky které měli po roce 2020 díky zvýšení marží (43 miliard eur za dva roky) si nenechali na horší časy, ale rozdali si je mezi sebou. Když přijdou horší časy tak natahují ruku k vládě aby zadotovala nebo propustí tisíce lidí.
Jo a celé se to pak svede na Brusel. Ne že by některá rozhodnutí nebyla trochu na hlavu ale ve srovnání s tím co provádí management VW je Brusel naprosto zanedbatelný.
Ale ty horší časy si zavinili sami šílenou sázkou na elektromobilitu. Mysleli si, že politika dotací a omezování spalovacích aut jim zajistí odbyt a zisky na mnoho let dopředu. Jenže ekonomie nakonec nad politikou zvítězí, ledaže by zavedli diktaturu.
Jak kdysi řekla Margaret Thatcher. Němci nedělají malé chyby.
Takže ANO vyrobilo paskvilový zákon a do digitalizace se po hlavě nevrhli ... A věřte, že vím ...
Ten zákon od ANO byl paskvil, zvlášť ten nový centrální úřad. Dostálová digitalizaci nerozuměla a Babiš, protože vůbec neumí s počítači, to nijak neprosazoval. Bartoš se stal obětí vlastní politiky. Při klesajících preferencích Pirátů chtěl před volbami "zabodovat" zavedením digitalizace a nebyl schopen posoudit, že v současném stavu projektu to povede k prů*eru.
Haškova Švejka mám ráda, ale ten byl na rozdíl od vás hloupoučky vtipný. Vy se pokoušíte o vtip když zaměňujete hloupoučký a trapný komentář za nadsázku. V tom je mezi vámi rozdíl.
Nic ve zlém, ale jestli je podle vás Švejk hloupoučky vtipný, tak jste ho nepochopila. Zkuste si ho přečíst ještě jednou, možná zjistíte, že to je spíše mrazivý úšklebek nad absurditou války.
Ne,ne.Vy jste reagoval na dotaz pána,za co by měli být Slováci vděčný Čechům.Odpověděl jste,že tím,"že vznik ČSR zachránil Slováky jako národ. Obecně se soudí, že pokud by centrální mocnosti vyhrály 1. sv. válku, tak by Slováci v Uhersku jako národ zanikli během 2-3 dalších generací."1.světovou Němci nevyhráli,Rakousko-Uhersko zaniklo,tak co by,kdyby si nechte.Kdyby 2.sv.válku vyhrálo Německo,tak co by bylo?Asi by nebylo Česko,ani Slovensko.A na vzniku ČSR se podílelo i Slovensko,tak nemusí být nikomu vděčno,leda tak sobě.
A čemu na tom nerozumíte? Kdyby Slovensko zůstalo částí Uherska tj. určitě po vítězství centrálních mocností v 1. sv. válce, tak by Slováci jako národ zanikli. To jsem uvedl jako citaci obecně rozšířeného názoru. I po rozpadu R-U však mohlo Slovensko zůstat částí Uher. Pak by to dopadlo stejně. Jedině úsilím politiků Masaryka, Beneše a Štefánika se Slovensko stalo součástí ČSR, přičemž rozhodující bylo, že Masaryk s Benešem přesvědčili Wilsona, že existuje jednotný československý národ, který má právo na sebeurčení. Okecávejte to jak chcete, ale bez Čechů by Slováci samostatnost nezískali a zůstali by v Uhersku se známými důsledky. A taky si vzpomeňte, že československé vojsko, složené ze Sokolů a českých pluků vracejících z fronty, bojovalo v roce 1918 a 1919 s Maďary, kteří chtěli Slovensko udržet.
0
Sledujících
6
Sleduje
0
Sledujících
6
Sleduje
Protože všichni kradli a chodili po schuzich zůstali po nich dálnice,školy, školky,nemocnice kulturaky,přehrady, obnovili po válce průmysl a další?
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Obnovili po válce průmysl? To si děláte srandu? Startovací pozice ČSR po válce byla mnohem lepší než např. Rakouska, nemluvě o vybombardovaném a válkou totálně zničeném Německu. Když srovnáte stav průmyslu a infrastruktury za 30 let v 70. letech minulého století na jedné straně v ČSSR nebo NDR a na druhé straně v Rakousku a SRN, tak se vám snad rozsvítí, že komunisti žili z podstaty a trvale zaostávali prakticky ve všem.