Ta trasa ze Smíchova se zastávkami kopíruje metro B a je tedy zbytečná. Zbytečně velký pak také bude nový most na Výtoni. Pod zem by spíš měly přijít rychlovlaky bez zastávek, které to hrozně prodražují. A mělo by stačit pod hlavním nádražím jedno patro.
Naštěstí je to celé tak drahé, že snad na to nikdy nebudou peníze. Cenu zřejmě nikdo neřeší.
Myslím, že by měly úplně zmizet dálkové autobusy. Zbytečně se hodinu cpou do centra, měly by končit i začínat na kraji Prahy u metra. Vhodná místa jsou na obou koncích trasy B - u okruhu a začátků dálnic. To nádraží na Florenci vzniklo asi někdy za Marie Terezie pro dostavníky, ale tenkrát byli moudří, do města nesměly a zůstaly za hradbami.
Páni generálové zbrojí podle svých zkušeností - na minulou válku. Dnes se Rusové neodváží nad Ukrajinu ani s nejmodernějšími stihačkami, protože Ukrajina dostala velmi dobré protiletadlové a protiraketové systémy. A protitankové střely mají obě strany. Pokud bude v příštích letech válka, budou to hlavně drony a rakety.
Celá ta trať přes Prahu je nesmyslná. Cestující z Kladna mohou přestoupit na metro už ve Veleslavíně, tam by vlak mohl končit, nebo v Dejvicích, kde by nástupiště měla být posunuta blíž k metru. Jsem zvědavý, kolik kladeňáků bude vystupovat na zastávce u výstaviště, asi odborníci počítají se spoustou pražáků jedoucích z Masaryčky.
Jestli se kvůli trati na letiště budou dělat další 2 dlouhé tunely z Dejvic do Veleslavína, bude to vyhazování peněz, protože s rozvojem vysokorychlostních železnic letiště bude méně využívané. Dávno se tam mohlo dotáhnout metro.
Náhradou nové dráhy by měly být vysokorychlostní železnice. Na jejich evropskou síť by se Praha měla co nejrychleji napojit. Let z Prahy znamená hodinu cesty na letiště a být tam 2 hodiny před odletem. Za ty 3 hodiny by měl vlak dorazit třeba do Paříže. Delší lety, třeba za moře, jsou stejně s přestupem na některém velkém evropském letišti a ty mají i stanice rychlovlaků. Tak by 1 přestup odpadl. Na letišti v Drážďanech nebo Mnichově bychom byli za hodinu, jako jedeme dnes na Ruzyni.
Praze by zbyly delší lety směr Španělsko, Řecko, Egypt - na to by měla kapacita letiště stačit.
V komentářích je mnoho politických zájmů, ale chybí mi střízlivé ekonomické hledisko. Gazprom se vlastně chová jako my - tržně. Proč by měl od léta skladovat v zásobnících plyn, pro který nemá smluvně zajištěný odbyt za rozumnou cenu?
Z grafů vyplývá, že i před rokem cca od prosince 2020 po 3 měsíce dodávky do Evropy klesaly a ceny byly nízké. Když jsou mírné zimy a dlouhodobě nízké ceny, zřejmě se mu skladování nevyplatí a raději prodá plyn někam do Číny. Některé komentáře mluví nesprávně o zásadním snížení dodávek, podle těch grafů totiž celkově do Evropy dodávají proti loňsku jen o cca 10 % méně. A rozdíl tržní ceny jim to bohatě nahradí.
Chyba je na straně odběratelů z EU - pronajali jsme zásobníky a nezajistili si jejich naplnění. Asi je chyba i našeho státu - pro případ přerušení dodávek máme krizové zásoby ropy, ale nevím nic o státních zásobách zemního plynu. U majitelů našich zásobníků by je stát měl objednat.
Říkáte, abychom si přečetli co možná nejvíc o tom, co se na Blízkém východě vlastně děje a proč. Takže co - z palestinské Gazy začaly létat rakety na Izrael a ten odpověděl silou. A proč - to je složitější otázka, ale zřejmě se většina Arabů nesmířila s existencí Izraele a když ho nedokážou zničit, aspoň jej udržují v napětí a nutí k obrovským vojenským výdajům - antiraketa je asi 10x dražší než raketa Hamásu.
Anektovaná území - Izrael si je vybojoval ve válce, která jej měla zničit. To se dá změnit možná mírovou smlouvou, ale tu arabské země neuzavřely. A když jste zmínila anexi Krymu, ten si Rusko také vybojovalo - ve válce s Tureckem v 19.století. Žije na něm 80 % Rusů. Že ho před 60 lety daroval Ukrajině komunistický vládce Chruščov (sám Ukrajinec), má ještě horší právní základ než předání našich Sudet Hitlerovi (tam totiž žila většina Němců). Podle mého názoru je obsazení strategických území Izraelem i vrácení Krymu Rusku naprosto oprávněné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je to megalomanský plán, na který doufám nebudou peníze.
Tunel ze Smíchova kopíruje metro B, čili je zbytečné, aby měl stejné zastávky.
Pokud opravdu kapacita nového mostu na Výtoň nezvládne regionální vlaky a současně rychlovlaky, měly by pod zemí jet rychlovlaky bez zastávek, protože ty zbytečné stanice zdvojnásobí cenu tunelů. Kdo chce na Smíchově z vlaku na Karlák nebo Václavák, může si přestoupit na Smíchově na metro a zdrží ho to jen pár minut.
A žádný vlak by neměl na Hlaváku končit. Když projedou napříč celou Prahou, pak budou mít tu funkci metra S jako třeba v Berlíně.