njn, je to Cina. Ale ruku na srdce, moje 16 let stare vozitko Skoda nema ani jeden z tech zminovanych bezpecnostnich prvku. A nejvetsi sranda je, ze mi ty hlidatka ani nechybi. Pro me jsou mnohem dulezitejsi ty narazove testy a tam ta komunisticka kara prosla s 5*.
Jo na mém voze Golf II, také nic takového nemám a nechybí mi to. Jediný kloudný z těch různých bezpečnostních prvků, dle mého názoru je hlídání mrtvého úhlu. Jinak ty hvězdičky z nárazových testů jsou takový zavádějící. Nemyslím konkrétně tento vůz, ale všeobecně hodnocení. Viděl jsem 3* vůz se špičkovými výsledky, ale ztržení 2*, protože nebyl moc ohleduplný k chodcům a postrádal některé asistenty. Pokud daný model nemá 1 z předdefinovaných asistentů už v základní výbavě - automaticky ztrácí 1*
😄 no, když koukám přes skleněnou bočnici na svojí grafickou kartu za 27k, tak si říkám, co asi tak může PS5 Pro nabídnou tak úžasného (kromě nižších FPS, horších detailů, horší odezvy atd.), za 20.000kč, že je vyprodáno...
Zkus postavit za 20 litrů PC, které zvládne ve 2 - 4K rozlišení nejnovější tituly dnes i za 5 let bez výměny komponent. Pokud nepotřebuješ výkoné PC na práci nebo nejsi vyloženě herní maniak, ale chceš si jen občas zahrát tak je konzole jasná volba.
Ano, ale to bude platit teprve od příštího roku, já jsem psal o aktuální situaci.
Psal jsem sice samostatně fabii, ale takto se to nepočítá. Počítají se flotilové emise všech vozů od jedné značky. A platí se už od roku 2020 kde si ke každému prodanému EV mohly ještě automobilky připočíst další 2 vozy s 0 emisí od letošního roku ne a od příštího roku bude navíc zpřísněno ze 115 na 95 co2.
V roce 2021-22 se u škody pohybovala fleetová hodnota myslím okolo 135 to znamená 20x95€= 1900€ ekopokuta za každé prodané auto. Takže se platí už dnes jen od příštího roku to bude dvojnásobek. Bohužel fleetové emise se neustále zvyšují a jediné co je dokáže snižovat jsou dnes používané mrzké motory a EV.
Ten motor 1.0 TSI 85kW je prakticky stejný, emisní povolenky s tím nemají co dělat, je to jen obchodní politika. A samozřejmě nesmyslně drahá výroba v ČR, díky nadprůměrným mzdám a odměnám a odborům...
Emisní povolenky s tím mají co dělat, protože se vztahují na prodaná auta v EU + asi dalších 5 států. Povolenka u Fabie bude podle výbavy a motoru od 2700-3400€ za každé prodané auto. Na vozy prodané mimo tyto trhy se žádné takové sankce platit nemusí.
Takže je podle vás v pořádku, když pojedu za někým, z koho padají brikety a já to budu dýchat? Podotýkám, že jsem taky jen obyčejný pracující člověk živící se rukama.
Tak ono je to těžký starý dýzl do E4 vždy při sešlápnutí nebo rozjezdu prostě hulí a legálně po určitou dobu ( například Fabia RS) za ní padaly brikety už při výrobě. Při E5 už jen z některých motorů a z E6 de facto z žádných. Bohužel CO2 a NOx jsou závislé na sazích čím více sazí tím méně škodl. plynů. Většina morderních vozů neprojde kvůli plynům né kvůli sazím. To co ukazují v televizi je jen odstrašující příklad co hulí aby to bylo vidět na kameře. Ve většině případů to jsou vozy 20 a více let staré.
Do druhé poloviny 80 let se prováděly zkoušky a homologace na prototypech s nájezdech 100tkm a více zapsal se nějaký ůdaj , protože se na nějakou ekologii moc nehrálo. První státy které chtěly být eko byly Švýcarsko,
Japonsko, Kanada.
Zavedl se neřízený kat E1, řízený kat E2 stále se více méně jen zapsala nějaká data + tolerance.
E3 už muselo částečně splnit nějaká kritéria přidáním kat2.
E4 byla dle mého názoru poslední třída dosažitelná hlavně fyzikálně a funkčně.
E5 a 6 je jen ohýbání emisních tabulek které po čase přinášejí jen problémy i u málo jetých jednotek nejen na naftu, ale i na benzín.
Dnes výrobci vyberou nejlepší nový motor pro zkoušky a na první technické jich 10% i s minimálním nájezdem prostě neprojde. Teď se nebavím o různých tranzitech a malých náklaďácích do 7,5T, ale o osobních vozech. Je pak smutné když vozy jako trabant a podobné bezproblému projdou, protože předpis od výrobce byl benevolentní.
Dnes budeme šrotovat 4 letá auta kvůli mírnému překročení limitu emisí, ale 20 létá s 2x vyššími emisemi jsou OK.
Já nevím co tu diskutující řeší s názvem kebab. O tohle slovo zde nejde. Turkům vadí (hlavně v německu) používaný termín
Döner kebab. Stejně jako u nás může být šunka jakákoliv, jen Pražská šunka podle přesného receptu. Tak kebab jaký chcete jen Döner kebab podle přesného receptu. Já bych v tom neviděl žádný problém už jen z toho důvodu, že se u nás nevyskytuje.
Vy jste fakt magor. S temi emisem si delate srandu nebo jste takovy negramot? Právě vysokotlaké vstriky dělají male částečky emisi a proto je potřeba kontrolovat emise. S STK s Vami ale souhlasim. Jste ve vyvoji zamrznul v éře vejtřasek. Za me drakonicke pokuty jako v Rakousku za vykuchane filtry. Lidi jsou prasata. Jako trest bych jim narval jejich vyfuk do auta a povinne jet 5km. Když chcípne tak o jednoho dobytka méně,zadna skoda. To by byla motivace starat se o auto🤔 ono vykuchane filtry maji i bohati lidé-osobni zjištění.
Taková oslovení si nechte pro své kamarády. Nikde nic nepíšu o vykuchaných katalyzátorech nebo DPF. Ani o tom , že bych měření emisí zrušil. Napsal jsem jen 2 příklady paradoxů. Poslední víceméně funkční , fyzikálně a ekonomická emisní třída u benzínových vozidel byla E4. Poté už to bylo jen ohýbání čísel. Snížení co2 lze dosáhnout zvýšením NOx, který byl v evropě upozaděn. Po zpřísnění obou kritérií se začaly vyrábět motory sice s lepšími výfukovými plyny, ale jen díky sazím.
Takže tu máme DPF kvůli sazím, které máme kvůli snížení plynů CO2 a NOx.
No a pak ty ušetřené oxidy ve formě sazí zregenerujeme (vypálíme) a stejně je pustíme do ovzduší.
Navíc tyto emise už se nikam nepočítají.
Ve finále je to jen velmi nákladné a technický komplikované ohýbání emisní tabulky.
Za mne by se STK měla u soukromého vozidla měla zabývat:
1) stavem brzd
2) stavem řízení a náprav (Vůle,
koroze náprav +koroze uchycení)
3) stavem osvětlení
U vozidel autoškol, IZS, taxi nebo hromadné dopravy navíc koroze karoserie.
V případě soukromého vozidla si při korozi majitel vozidla musí uvědomit , že při havárii se jeho a jeho blizkých přátel bezpečnost při případné havárii snižuje.
Co se týče emisí tam je to takové rozporuplné.
Mám vůz s naftovým motorem přelom 70-80 léta kde se na emise absolutně nehledělo. Byl to údaj do statistiky. Stejně jako například Trabant.
Pokud to není motor těsně před nebo po smrti tak prostě projde i když hulí. Má totiž ze své doby takové tolerance
Pro životní prostředí sice špatný, ale pro člověka lepší v tom smyslu, že díky vyššímu znečištění a většímu počtu a velikostí větších sazí je méně škodlivé pro lidský organismus.
Zajímavé je to, že krom většiny států USA, některých států Asie se i v některých státech Evropy nějaké emise vůbec neměří.
Tak zde Vám musím rict, že jste zcela mimo mísu, protože typ paliva je to poslední, co by určoval, jakou maximální hmotnost může mít bržděný přívěs za tažným vozidlem. Největší vliv na maximální hmotnost přípojného vozidla má hmotnost tažného vozidla, velikosti brzd, výkon motoru, a to včetně krouticiho momentu a samozřejmě i jeho velikost. Máte dojem, že má Octavia II, 1.6 TDI 77 kW/250 Nm navrch nad 160-190 kW/357 Nm Santa Fe? Mate dojem, ze má O II vyšší hmotnost než Santa Fe? Myslíte, že má O II větší brzdy než Santa Fe? Řekněte mi jeden jediný technický parametr, v kterém je O II lepší, než Santa Fe.
Neexistuje žádný technický parametr, který by dával O II výhodu nad Santa Fe a který by umožňoval tahat těžší přívěs.
Mám vůz o váze 1010kg, motor 51KW, vpředu brzdy stejné jako škoda Favorit vzadu dokonce menší. Můžu táhnout 500kg nebržděno, 1200 bržděno, jízdní souprava nesmí přesáhnout 2650kg😀
jasně, a je fyzikálně nemožné tam prokopat KABEL a postavit nabíjecí wallbox... je koneckonců strašně drahý, stojí celých 20 000 Kč 😄 chápu 🙂 není to možné udělat... a tam kde je lampa používají nějakou jinou elektřinu, ta do auta nevleze 😄
no jo no, znáte přeci to moudré přísloví: pokud se má něco změnit, musí se něco změnit 🙂
Fyzikálně to problém není, ale právní a hlavně finanční ano. Buď kopat přes 4x pozemek z toho 2 soukromé asi 70m z toho 35 m v asfaltce. Nebo pozemky obecní a pozemk.fondu 100-120m z toho 80 m asfaltka nebo 40m asfalt a 40 chodník že žulových kostek.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak severokorejci budou rozhodně patřit mezi nejlepší v boji o přežití, ale pochybuji o tom že by viděli rozdíl mezi UA a Rusem. Prostě jdou a zabíjí vše co není šikmooké.
Vyčistí prostor a těla musí odtáhnout a zakopat protože ani Kremlu by se nelíbilo veřejné zjištění kdo měl na svědomí civilisty ve válečné zóně.
Věřím totiž tomu, že z těch 300 lidí bylo klidně 200 lidí místních kteří se odmítli evakuovat.