Tak zde Vám musím rict, že jste zcela mimo mísu, protože typ paliva je to poslední, co by určoval, jakou maximální hmotnost může mít bržděný přívěs za tažným vozidlem. Největší vliv na maximální hmotnost přípojného vozidla má hmotnost tažného vozidla, velikosti brzd, výkon motoru, a to včetně krouticiho momentu a samozřejmě i jeho velikost. Máte dojem, že má Octavia II, 1.6 TDI 77 kW/250 Nm navrch nad 160-190 kW/357 Nm Santa Fe? Mate dojem, ze má O II vyšší hmotnost než Santa Fe? Myslíte, že má O II větší brzdy než Santa Fe? Řekněte mi jeden jediný technický parametr, v kterém je O II lepší, než Santa Fe.
Neexistuje žádný technický parametr, který by dával O II výhodu nad Santa Fe a který by umožňoval tahat těžší přívěs.
Mám vůz o váze 1010kg, motor 51KW, vpředu brzdy stejné jako škoda Favorit vzadu dokonce menší. Můžu táhnout 500kg nebržděno, 1200 bržděno, jízdní souprava nesmí přesáhnout 2650kg😀
jasně, a je fyzikálně nemožné tam prokopat KABEL a postavit nabíjecí wallbox... je koneckonců strašně drahý, stojí celých 20 000 Kč 😄 chápu 🙂 není to možné udělat... a tam kde je lampa používají nějakou jinou elektřinu, ta do auta nevleze 😄
no jo no, znáte přeci to moudré přísloví: pokud se má něco změnit, musí se něco změnit 🙂
Fyzikálně to problém není, ale právní a hlavně finanční ano. Buď kopat přes 4x pozemek z toho 2 soukromé asi 70m z toho 35 m v asfaltce. Nebo pozemky obecní a pozemk.fondu 100-120m z toho 80 m asfaltka nebo 40m asfalt a 40 chodník že žulových kostek.
boha jeho, to je horší jak se bavit s malým děckem 😄 máte doma zásuvku? jestli né, tak vás upřímně lituji, ale zajímalo by měl, jak napájíte zařízení, na které se právě díváte 😄
ale určitě mě přestaňte tajit ten benzín za 10 Kč, kde ho koupím? fakt by se mi hodil...
Já například bydlím na vesnici ve 3 patře v bytovce a parkuji 12-15 m od bytovky. Prodlužku opravdu tahat nehodlám a nejbližší veřejná nabíječka 25km ve městě. Takže pro mne je elektro absolutně nepoužitelné a stejně tak pro 1/2 zdejších obyvatel ve vesnici.
Tak postava v 50 hodně dobrá, kterou můžou závidět i (60- 70%) 20ti letý holky. Když se rozhlednu kolem po městě tak je to 20-30% anorektička nebo 30-40% dívka s 20-30kg nadváhy narvaná v legínách kde všechno přetejká a sportovní podprsenou někde u pasu. O hlavě a jejímu obsahu se vyjadřovat nebudu neboť dotyčnou osobu absolutně neznám, ale je fakt ,že valné mínění o tom nemám.
Jirko, já vím jak to chodí, jen bych chtěl to z té servisni knížky vidět 😃 a není to laboratorní měření, ale váhová zkouška, kdy se teď při motorech vymění olej, který se zváží a za 1000km vypusti a znovu zváží. U starších vozu je to možné ne s výměnou oleje, a u některych s diagnostikou.
V servisni knizce stojí, že spotreba oleje může dosahovat až 1l na 2000km, jsem to viděl drive na vlastni oči, než jsem se pustil do této diskuze, pro jistotu jsem se podíval.
A to je u VW, Audi a i Volva a myslím že bych mohl pokračovat i dál.
Jo ten čas letí, pán psal 20 let staré. Viděl jsem to na Octavia II ? Hrozně sme se tomu smáli. Jinak souhlasím , minimálně od roku 2010 jsem viděl 0.5l na 1000
Jendo, ale v té palubní literatuře, to by mě vážně zajímalo, pokud byste to našel, napište mi, že byste mi poslal fotku. Za mě, to tam nemůže byt
Bohužel nekecá, opravdu se tam píše, že litr oleje na 1000km je ještě v toleranci. Kolega v práci reklamoval asi před 6 lety spotřebu oleje, kde byla reklamace zamítnutá, protože při laboratorní měření byla naměřená spotřeba 0,87 litru na 1000km a je v toleranci výrobce😀.
Pokud si EU schválila uvedení a homologaci nějakého vozidla za určitých podmínek a předpisů, měly by se dodržovat. Né, že se nějaká hlava pomazaná (spíše namazaná) to po X letech rozhodne změnit. Výrobce za to nemůže a zákazník už tuplem ne. Další problém vidím na STK. Většina starších vozů se homologovala při zahřátém motoru, vy dnes přijedete na stk a 2-4 hodiny čekáte - motor studený. Technik ho chvilku tůruje aby měl podle teplotního čidla motor v teplotní toleranci pro měření a pak vás změří. V příručce mladých svišťů mého vozidla se píše o dokonalém prohřátí motoru po 25-35 minutách jízdy v závislosti na zatížení a profilu. Mám tohoto youngtimera z roku 84 jako koníčka a zálibu, ale nové metody jsou pro něj za trest.
Myslím, že si frantíci se svými 3válcovými motory pod sebou podřezávají větev. Oni ty motory jako takové nejsou vyloženě špatné, ale! Ostatní automobilky dokáží nabídnout víc. U malých vozů typu fabia - clio to sice žádná sláva skoro nikde není, ale větší vozy jako Octavia, Karoq, nedej bože Kodiaq a Superb ( nemyslím tím Škodu ale segment) od různých automobilek, se vyznačuje větší volbou motorů do 2litrů ať už vznětových nebo benzínových. Pokud by u frantíků byl maloobjemový 3válec pouze v základu a možnost i jiného 4 válcové motoru ( benzín, nafta) bylo by to asi bomba, takto si to za Mega koupí jen pár nadšenců nebo zoufale.
Tak u mého vozu z r.85 nic takového nemám a nijak mi to nevadí. U dnešních aut se kterými jezdím mi většina pomocníků vadí, ale protože z většiny dnešních vozů je hůře vidět vzad tak se mi líbí couvací kamera protože malé dítě na parkovišti u obchoďáku přehlídnete hned. Jediné co bych dal do povinosti je to sledování mrtvého úhlu i u osobního automobilu, přijde mi to jako hlavní asistent pro bezpečnou jízdu.
Jako zázrakem, když vás v plné rychlosti zezadu sestřelí na křižovatce plně naložená Tatra, airbag ani nevystřelil. I když, možná i dobře, v kutalejícím se autě i přes zapnutý pás zkoncit na místě spolujezdce nechcete.
Tak on je konstruován primárně na čelní náraz. Při zadním nárazu se v 95% neaktivuje, protože je tělo zamáčknuto do sedačky a nafoukl by se jen pro ozdobu😀. Při kutálejícím autě se dost často stává, že se neaktivují , protože nedochází k velkému přetížení při nárazech - volné pole ideálně s kukuřicí.
Kolegovi se před lety aktivoval airbag když jel u nich po rozkopané silnici a narazil do 10-15cm vyvýšeného kanálu vanou motoru. Vana ko a airbagy oba přední taky. V danou chvíli to vyhodnotilo jako čelní střet s velkým přetížením i když jemu to tak nepřišlo.
Nevím proč tu někteří hejtí Škodu. Airbak řidiče je většinou schodný u většiny automobilek jen má jiný kryt. Výrobce airbagu dostal echo, že v nějakém automobilů nezafungoval správně a došlo ke zranění řidiče tak kontaktoval výrobce kterým dodával danou šarže nebo v průběhu let. Nevím jak teď, ale v návodu vozidla se většinou psalo, že životnost airbagu je 15 let. Viděl někdo, že by u 20 leté ojetiny byly někdy vyměněn airbagy? Já tedy ne.
Poslední odstavec máte fakticky špatně. Zálohování petek je zavedeno právě z toho důvodu, aby se petky recyklovaly znovu na petky a ne na nějaký podřadnější materiál.
Zálohy na Petky a plechovky se zavádějí, aby se neválely v přírodě a úspoře materiálu. Recyklovaná petka se v nadpolovičním případě vrací jako oblečení -nejčastěji fleecová mikina.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Za mne by se STK měla u soukromého vozidla měla zabývat:
1) stavem brzd
2) stavem řízení a náprav (Vůle,
koroze náprav +koroze uchycení)
3) stavem osvětlení
U vozidel autoškol, IZS, taxi nebo hromadné dopravy navíc koroze karoserie.
V případě soukromého vozidla si při korozi majitel vozidla musí uvědomit , že při havárii se jeho a jeho blizkých přátel bezpečnost při případné havárii snižuje.
Co se týče emisí tam je to takové rozporuplné.
Mám vůz s naftovým motorem přelom 70-80 léta kde se na emise absolutně nehledělo. Byl to údaj do statistiky. Stejně jako například Trabant.
Pokud to není motor těsně před nebo po smrti tak prostě projde i když hulí. Má totiž ze své doby takové tolerance
Pro životní prostředí sice špatný, ale pro člověka lepší v tom smyslu, že díky vyššímu znečištění a většímu počtu a velikostí větších sazí je méně škodlivé pro lidský organismus.
Zajímavé je to, že krom většiny států USA, některých států Asie se i v některých státech Evropy nějaké emise vůbec neměří.