ten přístrojový panel je co? 🙂 když se demontuje, tak tam jsou ještě díry po budících?
vypadá to, jako kdyby si tam Lojza šoupnul displej, protože se mu z ručiček točí hlava 🙂
Také jsem si toho všimnul. Přístrojovka je hrozná. Taky bych rád viděl tu spotřebu v reálu - s automatem a s tak těžkým autem v benzínu za 5,3 ? Takže benzín poráží naftu ve spotřebě? Technický zázrak!
Já věřím tomu, že byly. Člověk musí mít vždy právo rozhodnout se mezi minimálně dvěma alternativami. Ani za socialismu nemusel na vojnu ten kdo nechtěl. U odvodu jsem se zeptal jaká je alternativa a oni mi řekli, že 10 let v hlubinném dole, tak jsem to podepsal a rozhodně nelituji.
Takže my ostatní jsme na vojnu šli dobrovolně, že?
Mám rád texty tohoto autora, jsou mi sympatické tématy, která i já chápu jako společensky důležitá, a také formou, která je dobře čitelná a srozumitelná. Z uvedeného textu, na téma mechanismu pro stanovování platů vybraných oborů státní správy, bych si asi vybral tuto větu v samotném závěru:
"Jedním ze základních principů je, že lidé mají být oceňováni individuálně podle toho, co reálně udělají."
To je nezpochybnitelná pravda a zároveň největší bolest tzv. "tarifů", tedy tabulkově stanovených platů a to na základě několika kriterií, z nichž ovšem ani jedním bohužel není skutečný pracovní výkon zaměstnance v hodnoceném období. To je zastoupeno občas nějakou odměnou, z pohledu celé mzdy v zanedbatelné výši. Tímto přetrvávajícím mzdovým dinosaurem trpí jistě více oborů, asi nejmarkantnější je to ale ve školství, kde takový mladý, právě vystudovaný, učitel, znalý moderních způsobů výuky, jazykově a digitálně gramotný a schopný vést výuku v intencích požadavků 21. století, plný pracovního elánu a ochotný nehledět na hodiny - bere z celého sboru ten nejnižší plat. Podle tabulek je prostě elév, který nic neumí a má se od starších učit (čemu?), snažit se, pokud možno nic neměnit, nic nechtít a počkat si na lepší plat 15 let. Tolik říká tabulka. Otázka zní - opravdu si někdo myslí, že se mu za těchto podmínek bude chtít??? A poznámky o tom, že má přece práci jen na dopoledne neobstojí, to může říct jenom ten, kdo to učitelské povolání nikdy nezkusil dělat...
A podle čeho tedy ohodnotíte kvalitu práce tohoto mladého učitele?
Je třeba na národní úrovni bouchnout do stolu, poslat Brusel "někam", schválit v ČR masivní dotační program na těžbu uhlí a výrobu elektrické energie z uhlí, a zároveň zahájit stavbu tři nových jaderných elektráren v Bílině, Chvaleticích a Třinci, všechny výkon (každá) jako Temelín. Jiná cesta není. Zároveň je třeba podpořit stavbu bioplynových elektráren, kde se z kejdy skotu a prasat také vyrábí 24 hodin denně elektrická energie. FVE a větrné elektrárny jsou jen doplňkem, a ne nosnou výrobní kapacitou.
A kde vezmete tolik skotu a prasat, když jsme je všechny vybili?
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat fulltextový dotaz klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každý tématický okruh, hlavně pokud jde o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a různé manuály činností. Praxe je zde pak práce hlavně pro schopné a vnímavé učitele a odborníky v oboru. Také se zde nabízí otázka důležitosti, atraktivity, užitečnosti a nezbytnosti různých oborů pro naši společnost. Například je to právě čeština a literatura, o jejíž užitečnosti, nezbytnosti a prospěšnosti pro správné fungování moderní společnosti mám velké pochyby. Penzum je tam podle mě zcela zbytečně uměle nafouknuté. U maturit je to velmi přeplácané až se mi z toho kolikrát chce křičet. Je zbytečné to tady podrobněji rozebírat, každý stejně vidí tu svou jedinou pravdu. Ještěže má alespoň každý právo na tu svou. Za mě prozatím vše.🤕
Zatím?? Už raději ne.
Piráti především dojeli na kampaň opozice, která o nich vytvořila lživý obraz, tak jako o celé vládě. To, že nebyli chtění ani v pětikoalici má jistě i své důvody. Pirátům se poměrně dobře dařilo rozkrývat všelijaké levárny u ostatních stran ať opozičních nebo koaličních. Svým způsobem se jich báli všichni. Digitalizace ve státní správě byl jejich nápad a volební program. Ovšem z nás laiků si nikdo nedokáže představit, proti jakému korupčnímu molochovi stáli. Proč se tak vehementně brání stavební úřady a jejich pracovníci se nechtějí učit nový systém? Kdo stojí všechno za různými černými stavbami a nedodržování zákonů? Jsou to hlavně velké stavební firmy se svými lobbisty. Digitalizace by také ušetřila mnoho pracovních míst na úřadech, kde by například odpadly různé podatelny. Pokud by se podařila v té navrhované podobě v povolování staveb, mohla se přesunout i do dalších odvětví státní správy! Proto Bartoš a jeho tým dost překážel a byli mu házeny klacky pod nohy. A jak to nyní dopadne? Kupka včera prohlásil, že na dokončení a správném chodu digitalizace by se muselo pracovat ještě minimálně 12 až 18 měsíců!! Takže to vypadá, že se zase vše vrátí do starých kolejí v systému Vista! Lobbisté, zaměstnanci úřadů i stavební firmy budou jistě spokojeni!
Nevím, co se mají stavební úřady a jejich úředníci učit, když systém nefunguje a nikdo jej s nimi nekonzultoval? Digitalizace by byla fajn, kdyby fungovala.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
mám Mazdu Skyactiv 2.0i... papírová průměrná spotřeba je 6 l/100km... skutečnost je kolem 8mi litrů... tady to bude stejné...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně tak. Takže k čemu ne nepravdivá metodika měření spotřeby? Ku h....