Já nevím teda, ale mám bojler a ten se zapíná úplně sám a vždy v době tzv nočního proudu. Jindy se nezapne. Takže můj bojler jede za levnější elektřinu. A to i bez zbytečných energetických blbostí. Mám ho totiž napojený přímo na hodiny a spíná mi to sám ČEZ.
Máme to stejně, jen mezi denním a nočním proudem už v podstatě není rozdíl
Proč v tom hledáte co v tom není? Od začátku bylo jasné že se nejedná o historicky pŕesné dílo, ale o fikci zasazenou do nějaké doby bez ambice být historicky přesný, vůbec neměl a nechtěl zachycovat historicky přesně dobu. Byl to jen příběh, který měl pobavit, použit něco z té doby , využít podobenství a ne věrně kopírovat. Byly použity krásné dobové kostýmy, byla tam láska, nenávist, intriky i zakázaná láska na pozadí těžké´doby. Ano byla to červená knihovna se vším všudy , proč parodie? Když se na to podíváte touto optikou, uvidíte výborné herecké výkony Jaroslav Plesl byl naprosto skvělý, ale i další Robert Mikluš, Kristýna Ryška . Jeji lesbická linka s Evou Lewandovskou byla výborná i další herci byli výborní, ne v historicky přesném, ale ve fiktivním příběhu .Čili neberte to jako historický seriál, ale jen jako oddychovku , dobovou fikci pro pobavení , která nemá ambici kopírovat historii ale jen použit dobu k vyprávění příběhu pro pobavení a to se určitě povedlo. Jistě někomu se to nelíbí jinému ano, proto máme možnost vybrat si jiný program a dívat se na něco jiného, každého to volba jest.
Dobová fikce pro pobavení možná. Hezké kostýmy, nábytek, odpovídající dekorace a vlastně i herecké výkony - docela fajn. Ale pokud by to bral někdo jen malinko vážně, usoudil by, že nás okupovala banda neschopných blbců, kteří si nechali všechno líbit. A když už někoho sebrali, tak ho buď jen tak pustili, nebo si ho nechali utéct.
Mazdu CX 60 v naftě sedlám. Motorický mohlo mít více výkonu než 254PS, což jistě naftový 6- ti válec 3,3 l musí umět nabídnout. Co mi na voze vadí je odhlučnění kabiny. Při vyšších rychlostech proniká do kabiny hučení motoru a každé zapnutí elektro motoru je ve voze docela slyšet. Při zpomalování je slyšet kvílející motor, jak brzdí a není to moc příjemné, ale při zapnutém rádiu si toho člověk ani nevšimne Jinak spotřeba je kolem 7,2l/100km. Dílenské zpracování velmi slušné. Nádrž mohla být větší. Cenová v nejvyšší výbavé 1,6mil. Za mě jinak palec nahoru 👍
Tak na 7.2 jsem se ještě nedostal. Dlouhodobý průměr za cca 10000km mám kolem 6.3
Mám pocit, že srovnáváte jablka a hruškami. Hyundai iX55 snad nechcete srovnávat, toto auto si kdysi na vyšší třídu SUV jen hrálo, ale jinak jízdní vlastnosti, motory atd. nemohly konkurovat ničemu ve vyšší třídě SUV. Totéž platí pro Mazdu CX5, která je o třídu níže nejen motory. Podle vašeho příspěvku to vidím tak, že jste vlastnil Mercedes R a BMW X5 jako ojetinu a teď jste si koupil novou CX60. Jinak nikdo , kdo si zvykne na Mercedes R nebude klesat k Hyundai iX55. Toť můj názor. Obecně ale opulentní SUV nikdy nebude jezdit pohodlně bez vzduchového podvozku. Vzhledem ke své výšce musí podvozek bránit náklonům karoserie, které lze na normálních tlumičích řešit jen přitvrzením podvozku. Je to jen o tom, co s čím srovnáváte a vy jste vybral auta, která jsou obecně z nižší kategorie (mimo X5 a Mercedesu R - které není SUV, ale MPV). Takže ano, koupil jste si CX60 a souhlasím s Vámi, proti CX5 to je určitě lepší(výkonnější motor, větší prostor, novější konstrukce) a snad i trochu pohodlnější auto. Segmentu Audi, BMW, Mercedesu a dalším se však zatím nevyrovná. Tato auta jsou úplně někde jinde. To asi ani sama Mazda nechce a jen do té role ji postavili novináři.
To jste napsal dost přesně - Mazda chtěla udělat velké auto, ale nesrovnává se s "prémiovými značkami". Až novináři postavili CX-60 vedle BMW, Jaguára, Mercedesu... a to nemůže dopadnout nejlíp. Někteří k tomu alespoň dodali i to "B" - rozdíl v ceně. A tak jsem si kladl otázku - vyplatí se mi příplatek půl mega za podobně vybavenou, ale v některých ohledech lepší BMW X3?
Mno, já tedy nevím, ale s domácími auty najedu mezi 20-30k za rok, za 10 let s jedním tedy 300k. V práci jezdím téměř neustále a najezdím cca 100k-120k za rok, což už je dost extrémní nájezd. Neumím si představit, že by někdo za pár let najezdil s tolika auty mezi 2-3 miliony km. Ale to je ostatně jedno.
Je to jedno 🙂 A nevím, kolik je těch "pár let". Jezdím přes 40 let a teď už dlouho mám v podstatě podobný nájezd - do 30 tis. za rok. Ale byly roky, kdy jsem jezdil i 10 tisíc měsíčně. Se svým autem... Nerad na to vzpomínám. Ale k 3 mil. se už blížím taky.
souhlasim s panem Wagnerem.
V me CX60 taky nic nevrze, podvozek je v poradku, zvuk motoru je dobry a relativne tichy.
Prevodovka ma lehky naznak poskubnuti pri rozjezdu, ale jinak je OK - nic co by rusilo. Musim uznat BMW a MB jsou mirne napred, co se prevodovky tyce, ale zase jim to vice zere a jsou drazsi.
Adaptivni tempomat je az moc opatrny a casto brzdi v zatackach kdyz je auto ve vedlejsim pruhu. To me stve. To musim nechat a doufam v nejaky SW update. VW, BMW i MB umeji dnes lepe.
Už to tu někde v diskuzi je, toto by to mělo řešit:
(AP049A) – přeprogramování PCM a VMC
(AP050A) – přeprogramování PCM, TCM a bočního radaru
To druhé je aktuální svolávačka.
mam x3 20d za 1,380.000, spotreba srovnatelna, dalnice 5,5-5,8, mesto 6,0-6,2, dynamika slabsi na 100 km/h za 7,9s, ale pro mne dostatecna, s dvojitymi skly velmi tiche auto a v te cene matrix svetomety, tazne zarizeni, aut. parkovani, velmi dobry adaptivni tempomat a nezavisle topeni
to musela být sakra sleva, protože x3 20d v této konfiguraci vycházela na nějakých 1,9 mega
Já tedy nevím, ale BMW jsem cosi pojezdil, včetně 3 a 5tek a ani jedno nebylo tvrdé a už vůbec ne uskákané. Naopak. Na 20kách.
V BMW jsem toho tedy moc nenajezdil, nemám srovnání. Kromě zkušební jízdy v X3 s podobným výkonem motoru. Máte pravdu, že to bylo měkčí, přestože tam nebyl adaptivní podvozek. A tišší, i když tam nebyla akustická boční skla. Ale na 20kách jsem měl taky pocit, že cítím každý kamínek, i když méně, než v Mazdě. Zároveň jsem byl ale s cenou o cca půl mega výš. Mimo rozpočet :-)
To sú neskutočné hodnoty 🙂, vela zdaru z mazdou, chlapíci z fachu /radšej nebudem konkretnejší) mi potvrdili že s takýmito hodnotami 6 valca ten motor by mal byť držiak, dúfam že Vám to bude držať.
teď jsem se vrátil z Brna, na D1 kupodivu klid, spotřeba 6,7, radary jsem nesledoval a rychlost mírně překračoval 🙂
Položte se na otázku. Má být rodinné SUV udrncané a tuhé, nebo spíš příkladně pohodlné a spíš měkčí, aby to požíralo nekvalitní cesty? Každý ať si odpoví sám.
To je dobrá otázka. Máte pravdu. Když jsem ještě potřeboval rodinné auto, měli jsme Sorrento a Santa Fe. Mazda byla volba ve chvíli, kdy už to v podstatě nemá koho jiného vozit. Neříkám, že by mi ty problémy nevadily, ale věřím, že si to sedne. Alternativou byla X3, rozdíl v ceně ale nebyl malý a když jsem prošel německá fóra, zkušenosti nebyly o nic lepší.
Jak softwarově dořešíte špatně naladěný podvozek? Jak softwarově vyřešíte vrzání interiéru? Jak softwarově vyřešíte zvuk motoru, který je daný koncepcí, kde se jede hlavně na efektivitu a ne na projev? Cukání u převodovky se vyřešit softwarově snad dát bude. Snad.
Já jsem s podvozkem spokojený, bylo by to lepší na osmnáctkach, ale zas by to hůř vypadalo 🙂 V interiéru mi nic nevrze, zvuk motoru je supr. Spotřeba výborná a akcelerace taky. Software vyřeší převodovku (pokud s tím má někdo problém) a citlivost asistencnich systémů.
Prostě to nemají doladěné. Podle toho se pozná prémiové auto od toho, které si na prémiové jenom hraje. Mazda prémiové nikdy nebyla a těžko někdy bude. Takové chování kupci prémie netolerují a omlátili by to výrobci o hlavu.
Prémii z toho dělají hlavně novináři, jinak to auto je srovnatelné s Kodiakem, případně max Volvem 60. Ale vůbec netvrdím, že nemá mouchy, má. Pustili to do světa nevyladene, což dneska dělá kde kdo. Ale v podstatě vše je řešitelné softwarově.
Dobrý den, kolko Vám to vezme po meste? Máte 4x2 alebo 4x4?
dik
254 - takže 4x4. Najeto cca 5000, nezajete auto. Dálnice kolem 6.2 - 6.5, okresky 5-5.2, město podle dopravy. Ale maximum jsem měl 7.8 při stau na Jižní spojce, jinak max do 7l.
Při klidné cestě mimo dálnici cca 400 km jsem měl průměr 4.6
Sedačky vpredu sú zle, na dlhé trasy som pesimista ohľadne komfortu, taká lavica a keď som si sadol vedľa do cx 5 to bolo Ok, ale jedna sa o môj subjektívny nazor
proč zlé? Nemají nijak výrazné vedení, ale nejsou nepohodlné. Ale nemůžu říct, jak to bude na dlouhých trasách, víc než 400km v kuse jsem zatím neabsolvoval. Ale není to žádná peřina, do které by člověk zapadl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
plynovou sekačku jsem myslím ještě neviděl.
2 odpovědi