Hmm, akorát nějak nepišete o práci, kdo vás bude živit, kde budete žít, nejde to do sebe .
Já myslím, že abyste se uživil, tak by vám mělo stačit pracovat 8 hodin, pokud je ta práce efektivní. Já patřím bohužel ke generaci, která pracovala 12-14 hodin denně, prošvihl jsem spoustu věcí a leda si ničil zdraví. Souhlasím s p. Žídkovou, ti mladí jsou mnohem chytřejší než jsme byli my
a co té zničené krajiny..kompletní rekonstrukce té křižovatky vrt dálnice a 1/38 plus parkoviště na 3000 aut, (třeba teď se na místě zastávky buduje nová cyklostezka a tu za pár let kompletně přeloží jinam)to budou mít místní radost a celé to budeme splácet několik generací, několik vesnic trošku pobourají, zruší se cca stovka silnici a cest....a krajinu přepůlí plot, tak že deset let stavby,pak vyměníme za pravidelný hluk vlaku..navíc tady na Vysočině je ta rychlost dosti nereálná, prý budeme rádi za 240
Jasně ; takže budeme z Prahy do Brna jezdit na věky věků za 2,5 hodiny (i dýl). Naopak, 50 minut se mi zdá moc - vzhledem ke vzdálenosti jak do Prahy tak do Brna bych to viděl na max. 30 minut, aby se to dalo považovat za VRT
Švihlíková mluví srozumitelně a je chytrá. Děkuji za zpřístupnění myšlenek ekonomů.
Nezpochybnuju, že mluví sorzumitelně a chytrá nepochybně je, ale....říká, že Evropa si za svou energetickou situaci může sama ; fajn, ale co má Evropa asi tak dělat, kfyž prakticky nemá vlastní energetické zdroje ? uhlí v podstatě došlo nebo hejo těžba není ekonomická. Plynu má omezeně, Norsko nepokryje celou spotřebu Evropy. Spoléhat se na Rusko asi byla chyba, ale moc jiných možností nebylo. A budme rádi, že USA jsou ochotny ten plyn převáže - a že to je drahý, to je vcelku logické - plyn se musí nejdříve zkapalnit, naožil na lod, a v přístavu zase zplynofikovat, což stojí strašné peníze, ale aspon ten plyn je. Takže je fajn říkat, jak je všechno špatně, ale neříká jak to udělat jinak v dané konstelaci - leda že bychom požádali batušku cara o odpuštění, a aby nám ten plyn znova pustil. Ale kdyby to udělal, tak by ta cena vypadala naprosto jinak než před válkou. Jsme v pasti, a dokud se nevyřeší např. jaderná fůze nebo další technologie, tak se v tom budeme plácat - líp nebo hůř.A jinak - nic proti p. Švihlíkové, ale zajímalo by mně, jak by dopadla, kdyby musela převzít skutečnou exekutivní zodpovědnost - třeba ministryně financí nebo aspon guvernér Národní banky...z pozice akademické sféry se to snadno kritiuje
Napřed žiletka,teď injekční stříkačka,advokáti rozjíždějí akci na osvobození tohoto násilníka na ženách.Včera jeden mluvil a dokonce si dovolil říct,že stát to bude stát veliké peníze,jestli se nakazil. Dělají z nás voly,ať rovnou řeknou,že ho propustí a dají mu miliony za újmu.
Všichni melete, a o případu moc nevíte. Jeho odsouzení bylo podivné, protože šlo o svědectví proti svědectví, takže šlo o to, na kterou stranu se soud přikloní - a oni potřebovali ukázat exemplární případ, a padlo to na něj. Kdyby se stejnou logikou řídili v USA, tak Trump momentálně bručí v base, protože on těch znásilnění měl několik. Ale holt pro uspokojení našich pudů musíme někoho zašlapat do země, zejména někoho kdo vyčuhoval jako ten Feri. Jsem zvědav co bude za pár let, až se např. prokáže, že holky si ty výpovědi bud vymyslely, nebo silně přibarvily - a pak bude stát fakt platit
V roce 1976 taťka koupil TLko v Mototechně - přechod ze Š100 byl neuvěřitelný - fantastické pohodlí, prostor a to ticho! S tímto autem jsem se učil jezdit a prožil první roky svých řidičských začátků - na tu dobu parádní svezení. Bohužel netradiční odpružení zkrutnými tyčemi (jinak velice pohodlné) bylo příčinou dost složitého/členitého podvozku se špatnou antikorozní úpravou a naše šestnáctka šla za 10 roků do šrotu.
Samozřejmě v té době takové auto u nás na vesnici "budilo pozornost" a několikrát mě v noci při cestě ze zábavy/z hodů zastavovali příslušníci VB a zajímalo je, jestli synek místního kulaka neveze v kufru něco "nekalého" - přímo se zeptat nemohli a tak vždy chtěli vidět rezervu - pokaždé jsem je musel upozornit, že stojí na špatné straně auta a otevřel jsem jim motor.
Na gymplu jsem se děel v lavici s klukem, jehož táta šestnáctku měl, a jednou jsem se v ní svezl. Byl to pro neskutečný závan západního luxusu, to auto jsem předtím viděl tak leda ve francouzských filmech. No bomba....moje první vlastní auto ca o 10 let později byl Renault 9. V porovnání se socialistickým vozovým parkem té doby užasný vůz - ticho, nízná spotřeba, měl už posilovač řízení....ale typický francouzský problém, tedy antikorozní ochrana
Když ono je to dvousečné. Část lidí by byla úplně nejraději, aby mělo auto v základu veškerou výbavu (byť by takový základ stál o něco více), druhá část lidí (včetně mne) má raději možnost si vybrat, protože některé příplatkové prvky, nejen že bych si za ně nikdy nepřiplatil, ale já je v autě nechci ani kdyby byly zadarmo! Typicky dnes oblíbená věc - panoramatická střecha. Spousty lidí kolem mne to chtějí. Já to vidím jako nesmysl, kvůli kterému mi bude v létě svítit slunce na palici, ale především jako přidání několika desítek kg na tu úplně nejhorší pozici (na střechu). Nebo bych se obešel bez některých asistentů. Nebo se mi úplně nelíbí dnešní moderní zadeklovaná kola. Dokonce ani nejsem přívrženec úplně maximálně nízkých kol. Nebo třeba roletky na okna mi přijdou jako nepraktická věc atd. Prostě je výbava, kterou v autě nechci. Takže já spíše preferuji, když dělá automobilka mnoho verzí a ne že vyrábí jeden model, kde bude nacpáno kde co... Ale 100 lidí, 100 chutí...
V zásadě s váma souhlasím, hlavně pokud jde o některé asistenty, ty mi pijou krev, a bohužel se některé z ních nedají trvale vypnout ; při každém nastartování znovu vypnout, na což obvcykle zapomenu a pak během jízdy už je to komplikované, protože to představuje 3 až 4 kliknutí, a to už je bezpečnostní riziko
No musíte si za to připlatit skoro vždy. Je to i kvůli tomu, že ne všichni zákazníci toto ocení tak proč jim to dávat hned v základu.
To je pravda, ale v dražších verzích by to být podle mého mělo ; ale potíž je taky v tom, že zpravidla si to nemůžete pořídit jako izolovanou položku, obvykle je to v balíku s něčím, co nechci a nepotřebuju, takže člověk zbytečně cáluje
To se opravdu pletete. Z těch automobilů co jste vyjmenoval to můžete mít samozřejmě ve všech a u některých už klidně 20 i více let. Napadá mě namátkou třeba Passat, který měl sedadlo s pamětí tuším od generace B5.5. Tedy zkraje milenia. A možná i ještě dříve. Ta Insigne to měla také pouze za příplatek.
Jinak co se sedačky s motorky a pamětí týče, někteří místní puristé vám ale naopak přinesou spousty argumentů, proč je to asi až ta poslední věc, kterou by v autě chtěli. Většina z nás má svoje vlastní auto, tedy jednou a napořád nastavenou sedačku a pokud nemáme pivní mozol nebo nemocné nohy, tak umíme z auta vylézt i bez odsouvání sedadla. Zcela zbytečně tak auto zatěžujete balastem, který nepoužíváte. Něco jako vozit v kufru několik cihel.
No vidíte, já mám Passata nové generace, a musíte si to připlatit, ve standardu to není ani u Highline verze
Takže to asi nebyla válka v pravém slova smyslu,že ? Když nebyly ani žádné oběti na životech.....
P. Greiff má pravdu, nebyla to sice tak ostrá válka jako mezi Srby a Chorvaty, ale střílelo se. Jinak, až na pár drobností a zjednodušení je ten článek velmi přesný. Já jezdím pracovně do bývalé Jugoslávue už 24 let, a mohu potvrdit, že to pod povrchem stále doutná, a riziko vypuknutí nového konflitku hrozí (hlavně v Bosně). Kdyby tam nebyly mezinárodní vojenské jednotky, které zajištují jakžtakž nějaký klid, tak by se řezali znovu - jsou to jednak horké hlavy, a mají v sobě těch předchozích 400 let, kdy se vzájemně vraždili - a to je takový propletenec křivd, že to nikdo nerozplete. Tito na sebe vzal "mission impossible" a dokázal to udržet v klidu silou své osobnosti a autority, ale po jeho smrti taková autorita už nebyla , tudíž bylo jen otázkou času než se začnou mydlit. Dodnes, když proti sobě hrají Chorvati se Srbama fotbal, basket nebo házenou, tak má policie nejvyšší stupen pohotovosti. A mimochodem, předehrou války v r. 1990-91 byly fotbalové zápasy (Dinamo Zagreb vs. Crvena Zvezda Beograd) - tam propukaly těžké násilnosti. Škoda - jsou to jinak hrozně fajn lidi - předevčírem jsem se vrátil znova z Bělehradu, a je to vždycky příjemný pobyt
Měli jsme jí doma necelé tři měsíce v roce 2022 než dorazilo objednané auto. Nafta 128Kw v automatu a nejvyšší výbava včetně těch fantastických masážních sedaček. Za mě skvělé a pohodlné auto. Spotřeba okolo 6,5l a na dlouhé trasy velice příjemné svezení. Do města už je to trochu loď.
Měl jsem I. generaci (r. 2009), 2,0 CDTi, 120 kW, jezdil jsem s ní 5 let, nalítal skoro 200 tis km, a až na pár drobností, velmi spolehlivé auto, s mimořádnou výbavou na tehdejší dobu (např. elektricky nastavitelná sedadla s pamětí atd). Úžasné sedačky, to jsem od té doby nezažil.. Navíc slvěle vypadal, design se povedl. Hlučnost nebyla nijak přehnaná, pouze spotřeba byla vyšší , pod 7 l jsem se dostat nedokázal. Když jsem ji prodával do ESa, vzali ji hned - měla servisní knížku, jasný původ. Vzpomínám na ni pozitivně
Se 2 jazyky byste byl v ANO určitě místopředsedou, nechcete tam zkusit politickou kariéru? Jedinou podmínkou je bezmezná oddanost stbákovi.
Děkuju za nabídku, ale tato partaj není moje krevní skupina. A popravdě, Alena není v tomto směru žádná konkurence, to by ta latka byla hodně nízko. I když Bureš je na tom v tomto směru naopak velmi dobře, ten z toho průměru výrazně vybočuje
Jistě, blahopřeji Vám k Vašim jazykovým schopnostem, ale něco k Sikelovy či vůbec jiného byste neměl?
Ne, to byl jen komentář k tomu polyglotství, ten zbytek článku mně nijak neruší. Ale obecně - několikrát jsem sledoval vystoupení europoslanců nebo ministrů jiných evropských zemí (pobaltské státy, nemluvě o Holandsku Švédsku apod). A jejich úroven angličtiny či dalších jazyků byla někde úplně jinde než u drtivé většiny našich politiků, což je docela hanba, protože to je nejen jejich vlastní vizitka, ale oni reprezentují celou zemi
Přeju p. Sikelovi at je jmenovaný, ale...označit někoho kdo mluví anglicky i německy za "polyglota", to je grochu přehnané. Já umím plynně oba jazyky, většina mých kolegů a kamarádů taky, a nikdo se za polyglota nepovažujeme. A mimochodem, slyšel jsem ho mluvit anglicky, a taková sláva to nebyla - moji angličtinu považuju za tak o dva levely lepší - ale přiznávám, že pracuju už 30 let pro americké firmy
10 měsíců do roka apartmány nevyužitý. . . . . . !
Jo, svatá pravda ; já už jsem ve Špindlu nebyl tak 10 let, a ani nemám chut se tam vydat. Škoda, jako študáci jsme tam jezdili, a černá sjezdovka ve sv. Petru byla asi nejlepší co se nacházelo v zemích českých. Ale bohužel Pec p. Sněžkou k tomu směřuje taky. Zatím zlatá Šumava (kromě Lipna), škoda že je to tak daleko
Pokud to velkopekařovi povolební konfigurace jen trochu dovolí, tak udělá všechno proto, aby to s tím klučíkem z Moravy nemusel podepisovat. On jim totiž pohrdá.
To sice jo, ale pokud nebude jiná matematická možnost, tak se kousne do jazyka a skousne to. Koneckonců vidíme, co se děje na Slovensku, to je taková generálka na to, co bude tady. Národ český jest nepoučitelný - dokud si zase silně nenabijeme hubu tak se to neobrátí
50
Sledujících
0
Sleduje
50
Sledujících
0
Sleduje
Kupříkladu Rumunsko začalo frakovat vlastní plyn.-
Další ložisko které by šlo ve velkém frakovat je v Ukrajinském Sumy-Charkově-Luhansku.
Kdyby Evropa byla co k čemu už v roce 2014 této oblasti zajistila vojenskou bezpečnost a Ukrajinci mohli na dalších 50 let komplet nahradit Evropě Rusko.
Další takové ložisko je ve východním Polsku. Ovšem to taky má smysl začít těžit až pokud bude zajištěna vojenská bezpečnost této oblasti.
2 odpovědi
6
Sledujících
5
Sleduje
6
Sledujících
5
Sleduje
Frakování je fajn, ale....viděl jste třeba, jak vypadá krajina kde se frakování provádí ? třeba v Kanadě, provincie Alberta, to je měsíční krajina, ekologická devastace. V Kanadě a USA to nějak projde, protože ty země mají obrovskou rozlohum a v jejich blízkosti není osídlení, ale v Evropě to moc reálné není, pokud nechceme znehodnotit podzemní prameny vody. A nevím, jak velké jsou zásoby plynu v Rumunsku nebo Ukrajině, zda by skutečně dokázaly pokrýt evropskou poptávku. Nicméně na Ukrajině se válčí, takže ta debata je pouze teoretická, a navíc odsud zatí m ani nevede žádné potrubí, tudíž momentálně to nic neřeší. O Polsku upřímně nic nevím, myšleno tím to ložisko. A u toho Rumunska - Rumunsko mělo vlastní ropu, ale víceméně se ložiska vyčerpaly koncem 70-tých let, a jsou zavřená. Možná tam jsou zbytky plynu, ale stačit to nejspíš bude pro jejich vlastní spotřebu, těžko s tím asi budou zásobovat Evropu - ale třeba se pletu
1 odpověď