Víte - já mám totiž v reálu možnost vidět na druhém stupni následky OBOU těchto přístupů - i metody - "necháme ho prolézt do druhé třídy" - i metody - "ať si tu první radši zopakuje". Různí prvostupňoví kolegové totiž uplatňují obě. Jednoznačně úspěšnější (a spokojenější) jsou ty studijně slabé děti, které měly schopnost si tu první třídu zopáknout a dohnat svůj handicap. A vůbec nejde o nároky na přípravu pro učitele - ty se stejně dělají různé...ale musí to dítě být aspoň přibližně na úrovni svých spolužáků. Jinak to postrádá smysl. A opět - mezi "vyčleněním ze skupiny" a - "mám dobrého kamaráda" je opravdu hodně odstínů. A právě pokud dítě pracuje stále jen individuálně s asistentkou - tak to je nejlepší cesta k jeho vyčlenění. Jenže pokud výuka předpokládá schopnost čtení a psaní - a žák tyto kompetence nezvládá - tak jiná možnost není. A ani ten dobrý učitel, který zvládne zabránit vyčlenění ze skupiny, nezvládne někomu nařídit, aby se s někým kamarádil. Tak to totiž nefunguje. A vaše idealistická představa, že to na jiných školách funguje, je trochu...no naivní. Jsem v největších učitelských skupinách na FB - a prakticky všichni si na českou verzi inkluze stěžují. Dnes už zcela otevřeně. Její koncepce totiž byla naprosto špatná. Nefunguje, škodí v podstatě všem zúčastněným a je neufinancovatelná. Hodně učitelů to vědělo předem a upozorňovali na to. Navrhovali jiné modely. Ty fungující jinde. Dnes už asi neprokážeme, jestli to byla jen neschopnost, nebo i záměr různých majitelů soukromých škol, kterým tato verze inkluze ve státních školách přihrála nové klienty.
Naprostý souhlas s vašimi názory. Píšete z praxe. 👍
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Seznam maže negativní komentáře o této sebestředné celebritě.