Vy jste asi studovala psychologii v Plzni že? A co selský rozum....😡
Jen vám ukazuji byť na extrému jakou blbost jste vyplodila. A pokud si myslíte, že v této zemi státu odvedete co odčerpáte (NP, rodičák, důchod, lékařská péče, vzdělání, státní pojištění, atd...) tak jste buď extrémně jednoduchá nebo naivní.
To každopádně. Ale abych byla spravedlivá, tak znám i muže kteří mají 3 děti se 3 různými ženami 🙂 Ovšem výsledek je naprosto totožný...
Já jsem jen chtěla svým příspěvkem naznačit, že to pro soudy není tak jednoduché a chápu proč nemohou nařídit, aby dítě bylo na 1 místě a pendlovali rodiče. I když by to samozřejmě bylo nejideálnější...
Ženská je ta, která otěhotní? Může sama použít antikoncepci a po i do měsíce po styku. Jasně, že chlap může mít x dětí, ale jen když to dovolí ty ženy. Bez dělohy to nejde
Asi zvyšují, ale velmi pomalu. Určitě ne skokově. A nejsem ženská, ale chlap. Jen pro pořádek. Dnešní dětičky jsou hloupí a ti starší jsou chytřejší? To je nesmysl. Samozřejmě díky moderním technologiím jsou v něčem pozadu než dřív, ale zase jsou v něčem dopředu. Jen jsou jiní. Jako každá generace. Zaznamenal jsem ten nesmysl povinné školní docházky.
Erasmus a VŠ se týká tak třetiny mladých lidí. Většina z nich stihne dostudovat do 26. I s Erasmem.
Souhlasím, že umetat dětem cestu není dobře, ale to je jedna z mála věcí, na které se shodnem. Máme dost odlišný pohled na tyto věci. Nedramatizoval bych ty sebevraždy, ale samozřejmě jistý vliv to má. Ale ne zásadní. Je to o výchově, je jasné, že na sociálních sítích tráví mladí až moc času, ale nastavení hodnot závisí na výchově. Je to o rodičích. Ale přitvrdit tím, že se zamezí odkladům, to je přece nesmysl. Celá ta novota je nesmysl, jediný bod není dobrý. Postrádá to koncepci, ostatně jako celý státní aparát.
Některé státy ji mají dříve, některé později, není to ukazatel kvality vzdělání. Ani delší povinná docházka neznamená větší kvalitu.
Jak vyřešit pozemky, budovy? Jak to řeší developeři? Vezměme si tu Prahu, zvyšuje se počet obyvatel. Čím to je? Kde bydlí? No v nových bytovkách. Nebo v starých domech, které se přestavěli na bytovky. Když se může realizovat nové bydlení, může se realizovat nová škola, nebo přístavba. Jasně, že ne všude to jde. Ale je to o tom, že stát je naprosto neschopný jakékoli koncepce. Ve všem... Developeři mají cíl, udělají plán, postupné kroky a jde to, sice ztuha, ale jde.
Ještě dodám, zkuste se zamyslet o kolik škol se přišlo během povodní, bude trvat roky než se někde dostaví, opraví atd. I s tímto se musí počítat a ty děti někam umístit. Takže jenom dobře.
Povodně na další 2-4 roky zničily stovky míst ve školních zařízení i v MŠ, takže každé dítě do plusu je problém
U mě deset....víte u nás na návsi nejsou narkomani,nesmrdí tu lidská moč a mojim dětem se nesnaží cizí dýler nabídnout perník,,,to je rozdíl mezi každým náměstím velkého města a návsí ve vsi i kdyby přes ni jezdili kamiony
Naopak varny a pěstírny jsou na venkově a v malých zapadlých obcích. Nejsou na očích, kdo by to tam čekal. Stejně jako pěstírny. Zdědila jsem v Podkrkonoší hrob a varna byla na hřbitově v nepoužívané "márnici", jen asi osm let. Obec nemá nic, stálých asi 60 obyvatel a tak by se dalo pokračovat a neznaly člověk nemá šanci varnu poznat, pokud nevyletí do povětří. Jste naivní. A když se vám bude někdo dusit, po deseti minutách je mrtvý, to samé u infarktu, mrtvice, tam jde o vteřiny.
U mě deset....víte u nás na návsi nejsou narkomani,nesmrdí tu lidská moč a mojim dětem se nesnaží cizí dýler nabídnout perník,,,to je rozdíl mezi každým náměstím velkého města a návsí ve vsi i kdyby přes ni jezdili kamiony
Určitě sama poznáte varnu😁. Deset to je často konečná u mnoha obtížích. To máte blbý. Hm, vychované dítě si nevezme ani bonbon a zkuste google kde všude byly objeveny varný😁. Potom je i super, když má dítě na výběr z minima škol, protože tam prostě nejsou, obchody, kultůra. U nás je vjezd kamionů úplně zakázán.
Jde to i jinak, není pro nás reálné střídat se v jednom bydlení, ale otec od nás bydlí deset minut chůze, prakticky co by kamenem dohodil. Dcera bydlí se mnou a sama si určuje, kde je kdy. Je jí šest let a bere to v pohodě. Táta ji ráno vyzvedává a vozí do školy, já ji odpoledne vyzvedávám ze školní družiny. Když chce jít na noc k tátovi, jde. Víkendy řešíme podle našich možností a jejího přání. U každého z nás má něco na co se těší a táty si užívá víc, než když jsme byli pid jednou střechou, takže je z toho vlastně nadšená.
Tak to má být
Klid i Brno a Ostarva a Plzen a vůbec všechna vetší města smrdí.To není diagnoza to je prostě fakt
Já bydlím v Praze, mezi stromy a koukám do polí. A venkov nesmrdí 😁🫣? Když se kropí močkou, mrva, atd.? Jsme poslední MČ v Praze..... takže tu máme kohouty, koně, pole..... Takže ten váš fakt , bere dost za své. Znám dost vesnic, přes které jezdí denně stovky kamionů, takže bych trochu ubrala. Zase město má jiné výhody, třeba dojezd sanitky, když je člověk v kritickém stavu, pohotovost, atd.
Asi zvyšují, ale velmi pomalu. Určitě ne skokově. A nejsem ženská, ale chlap. Jen pro pořádek. Dnešní dětičky jsou hloupí a ti starší jsou chytřejší? To je nesmysl. Samozřejmě díky moderním technologiím jsou v něčem pozadu než dřív, ale zase jsou v něčem dopředu. Jen jsou jiní. Jako každá generace. Zaznamenal jsem ten nesmysl povinné školní docházky.
Erasmus a VŠ se týká tak třetiny mladých lidí. Většina z nich stihne dostudovat do 26. I s Erasmem.
Souhlasím, že umetat dětem cestu není dobře, ale to je jedna z mála věcí, na které se shodnem. Máme dost odlišný pohled na tyto věci. Nedramatizoval bych ty sebevraždy, ale samozřejmě jistý vliv to má. Ale ne zásadní. Je to o výchově, je jasné, že na sociálních sítích tráví mladí až moc času, ale nastavení hodnot závisí na výchově. Je to o rodičích. Ale přitvrdit tím, že se zamezí odkladům, to je přece nesmysl. Celá ta novota je nesmysl, jediný bod není dobrý. Postrádá to koncepci, ostatně jako celý státní aparát.
Některé státy ji mají dříve, některé později, není to ukazatel kvality vzdělání. Ani delší povinná docházka neznamená větší kvalitu.
Jak vyřešit pozemky, budovy? Jak to řeší developeři? Vezměme si tu Prahu, zvyšuje se počet obyvatel. Čím to je? Kde bydlí? No v nových bytovkách. Nebo v starých domech, které se přestavěli na bytovky. Když se může realizovat nové bydlení, může se realizovat nová škola, nebo přístavba. Jasně, že ne všude to jde. Ale je to o tom, že stát je naprosto neschopný jakékoli koncepce. Ve všem... Developeři mají cíl, udělají plán, postupné kroky a jde to, sice ztuha, ale jde.
Bydlení se realizuje na soukromém, to je ten kámen úrazu. Developer byty prodá a vydělá, dříve než kopne.
Když není pozemek "státu" není kde stavět.
Když jste chodil do školy mělo každé xté dítě psychologa, psychiatra, papíry na hlavu, léky a tolik mlaďochů invalidní důchod, ten nejvyšší na psychiku?
A je snad cajk, že neumí spoustu věcí, protože máme technologie? Myslím, že jich dost teď vidí jak "technologie nefungují", když nejde pár dní elektřina a vše je pod vodou?
Možná by se třeba teď hodilo vědět, co umíme my a přijde nám to normální. Doba je jiná a samozřejmě se vše vždy době přizpůsobuje, ale to neznamená, že se přestane používat rozum. Podívejte se občas na nějakou anketu, poslední byla jak mají trauma , když jim zvoní telefon, že se bojí mluvit do telefonu. Je to moc intimní nebo to přináší špatné zprávy.
Představte si jak jsou teď bez internetu , bez neuvaří ani čaj.
Už vidím jak teď z hlavy počítají třeba poměry dezinfekce nebo jak počítají kolik je čeho třeba. Velká část neumí pořádně psát, protože už se nepíše....jsou klávesnice. Já třeba píši jen psacím, přijde mi to přirozené a když tiskacím, tak je to pro mě nepřirozené. Není to tak dávno se mě syn ptal jak se píše, velké S psacím písmem kvůli kérce, nebyl to vtip. Prostě to zapomněl, to není normální zapomenout psát. A takto degenerují.
Líbí se mi jak je každý chytrý, ale sám to řešení nemá. A k těm odkladům, jde právě o skokové zvýšení. A rodič není odborník. To je vždy vidět u přijímaček na SŠ,jak si jsou rodiče jistí, že mají Einsteina a poté překvapivě hledají učňák. Protože nemají Einsteina
Asi zvyšují, ale velmi pomalu. Určitě ne skokově. A nejsem ženská, ale chlap. Jen pro pořádek. Dnešní dětičky jsou hloupí a ti starší jsou chytřejší? To je nesmysl. Samozřejmě díky moderním technologiím jsou v něčem pozadu než dřív, ale zase jsou v něčem dopředu. Jen jsou jiní. Jako každá generace. Zaznamenal jsem ten nesmysl povinné školní docházky.
Erasmus a VŠ se týká tak třetiny mladých lidí. Většina z nich stihne dostudovat do 26. I s Erasmem.
Souhlasím, že umetat dětem cestu není dobře, ale to je jedna z mála věcí, na které se shodnem. Máme dost odlišný pohled na tyto věci. Nedramatizoval bych ty sebevraždy, ale samozřejmě jistý vliv to má. Ale ne zásadní. Je to o výchově, je jasné, že na sociálních sítích tráví mladí až moc času, ale nastavení hodnot závisí na výchově. Je to o rodičích. Ale přitvrdit tím, že se zamezí odkladům, to je přece nesmysl. Celá ta novota je nesmysl, jediný bod není dobrý. Postrádá to koncepci, ostatně jako celý státní aparát.
Některé státy ji mají dříve, některé později, není to ukazatel kvality vzdělání. Ani delší povinná docházka neznamená větší kvalitu.
Jak vyřešit pozemky, budovy? Jak to řeší developeři? Vezměme si tu Prahu, zvyšuje se počet obyvatel. Čím to je? Kde bydlí? No v nových bytovkách. Nebo v starých domech, které se přestavěli na bytovky. Když se může realizovat nové bydlení, může se realizovat nová škola, nebo přístavba. Jasně, že ne všude to jde. Ale je to o tom, že stát je naprosto neschopný jakékoli koncepce. Ve všem... Developeři mají cíl, udělají plán, postupné kroky a jde to, sice ztuha, ale jde.
1/3 mladých lidí, kterým to znemožňuje studium je málo????
Netuším kolik vám je let, ale potřebovalo v době vaší školní docházky tolik dětí psychology, psychiatry, papíry na úlevy, medikaci jako nyní? Za mně tedy ne.
A úplně nerozumím jak je cajk, že jsou v něčem pozadu a prostě neumí, protože máte moderní technologie.
Jak si teď tahle generace v zaplavených místech pořadí bez internetu?
Vždyť bez něho neuvaří ani čaj. Určitě jste tedy i zaznamenal, že tato generace odmítá zvedat telefon, protože očekávají špatné zprávy a ty oni nechtějí, že mluvit je pro ně intimní. Když něco někdo chce ať jim napíše a oni se rozhodnou zda budou dále komunikovat? To vám přijde normální? Že ze znonícího telefonu zažívají úzkosti a ataky ? Vážně?
....ten developer staví komerční prostor, který mu kupní síla zaplatí a on vydělá. To je dost jiná liga než škola? Budu mít stavební pozemek , komu ho prodám developerům za x set mega, protože oni ty byty prodají dříve než se kopne, nebo obci, která má pár mega?
Ten developer je obchodník a cílem je zisk. Občas se podaří vykomunikovat, že developer v místě něco za financuje, opraví či udělá třeba sportovní hřiště na pozemku obce. Ale stát, samosprávy, obce nemohou nakupovat jako developer. A i pokud by se jim podařilo změnit územní plán, tak musí uvažovat jako správný hospodář a dostat do pokladny obce prachy, takže ty pozemky střelí za nejvyšší nabídku. Pokud jim na to stát přiklepne 100% dotací vč vybavení....potom ano, ale to se daří v promilých a tam kde jsou pozemky, což tam, kde je málo míst, jednoduše není.
Když se ještě vrátím k původnímu tématu. Za mě je tato změna jen házení všech dětí do jednoho pytle a uráží to rodiče, kteří opravdu řeší nezralost svého dítěte a na základě doporučení vychovatelek v MŠ nebo psychologů z ped. psych. poradny odloží školní docházku a své dítě znají lépe, než kdokoli jiný. Samozřejmě, pak jsou taky rodiče, kteří toto využívají i z jiných důvodů. Ale vždy potřebujete posudek z poradny. Pak je problém u těch psychologů, kteří napíšou posudek dle rodičů, aby měli klid.
A zpět k tomu vašemu příkladu. Ano, navýší, ale jen ve chvíli, kdy vejde ta změna v platnost. Ten jeden rok. Pokud by to nezměnili, nic takovýho se nestane. Takže máme těch 200 dětí, rok 2024, 40 dostane odklad, takže jde 160 dětí do školy. Ale pozor, už v těch 200 dětech je obsaženo 40 dětí, co má odklad už z předešlého roku, z roku 2023, tzn. je jich 160 šestiletých (nových) - "Š" a 40 sedmiletých - "S". No a příští rok, tedy 2025, za předpokladu, že jich bude zase těch 160 šestiletých nových, pokud ne, nejde to nijak ovlivnit (fluktuace, porodnost,...), tudíž neřešme a doplní je 40 sedmiletých, co dostali odklad v roce 2024, tedy opět 200 dětí. Ještě početně: 160Š + 40S = 200 - 40Š = 160 jde do školy. A takhle každý rok pořád dokola. Předpokládám, že těch odkladů je plus mínus každý rok stejně. Jen místo 25% by to bylo třeba 5%. A že někteří maturanti mají 20? No jsou dost staří, ale za mě jich je minimum. 20 mají až v létě nebo na podzim. A bavíme se o rozdílu v měsících. A pokud je to problém, tak zrušme devátou třídu. My do ní nechodili a kvalitě vzdělání nám to neuškodilo.
Ty počty dětí s odkladem se zvyšují a lidé toho prostě zneužívají.Dítě, které potřebuje odklad ho dostane, ale protože si to maminka přeje,že se jí to hodí. Třeba kvůli planovanemu těhotenství,ztráty zaměstnání a milionům důvodů vč vyšších dávek a výhod od státu, tak to prostě je.
Vzhledem k tomu jak jsou dnešní dětičky hloupí,tak se právě uvažuje o systému povinné jedenáctky, to jste nezaznamenala? Ne v rámci ZŠ,ale povinnosti dalších dvou let jinde.
Není problém, že maturují ve dvaceti, ale se studiem na VŠ, ony jsou třeba studia v Erasmu limitovaný věkem a oni jsou poté přes. Vzhledem k devítce a odkladům se již musela zrušit hranice 26let pro bezplatné VŠ vzdělání a ti co dovrší v akademickém roce,dostudují. Ale už bylo mnohokrát řečeno, v 26 letech teprve začínají přispívat do systému a hlavně až od těch 26 se jim počítá pojištění. Což je o osm let jak vám a mně.
Nicméně jste mi neodpověděla jak vyřešit ta místa, budovy, pozemky?
Za mě umetávání a oprašování dětiček aby měly vse lehčí je úplně špatně, dnes o tom mluvili hezky v nějakém podcastů o generaci depresivních. Potom je potká realita, jsou ještě starší jak třeba spolužáci a jdou skočit pod vlak. Myslíte, že teď teenagery mají trauma z bahna nebo, že nemá signál a není on-line. Co je pro ně horší, že rodiče přišli o vše nebo, že nejde sdílet sociální sítě? Ono to chce trochu přitvrdit, nebo se tyhle dětičky bez pomoci ani nev..
Vyspělejší země, mají docházku dříve, déle a mnohem obsáhlejší obsah výuky.
Dala jsem v práci maturitní test dědy z matematiky,matfisákovi, bez kalkulačky to nedal, děda ji v 1930 neměl
Ne neřeším adresu,,řešil jsem že mám syny dobře vychované,mají bydlení,práci partnery a když bylo potřeba sem tam ode mě i a zadek jednu koupili.A že se pohybovali po lese,po louce ,okolo rybníku .A ano pláž znají také stejně jako moře
A proto jste se musela zmínit o "smradlavé Praze" 😂 to je nějaká diagnóza, když není argument vezmu si do huby Prahu?😂
Právě proto nechápu argument proti odkladům, aby se to mohlo naplánovat, když se to stejně nedá přesně plánovat, dokud neproběhne zápis. 5 dětí určitě utopie není, ale pokud každý rok je cca stejné procento odkladů, tak přece není pravda, že je potřeba navíc učebna a víc kantorů. V jednom ročníku je odklad, ale zároveň přibudou ti, co měli odklad rok předtím a ten počet plus mínus srovnají. Naopak ta změna způsobí, že najednou bude v jednom ročníku více dětí. Ale v tom bych neviděl problém, jeden rok se narodí x děti, druhý zase o y více nebo méně. Samozřejmě z roku na rok se těžko řeší navýšení kapacity, ale už, když se děti narodí, tak se ví, jak to bude za 6 let s prvňáčkama. Plus mínus. Hraje roli fluktuace a ty odklady. Ale to se dá všechno díky statistice zpřesnit, trendy fluktuace také jsou vidět. A během 5 let se to dá řešit mnohem lépe, dá se přistavět, pokud to jde. Pokud to nejde, třeba v centrech měst, musí se postavit přístavek nová škola na okraji města či v jiné obci. Ale nemyslím si, že v centrech je nějaký větší problém s kapacitou, lidí tam žije zhruba stejně, to spíš je problém nových satelitů a sídlišť.
Můžete mi říct, jak chcete třeba v historickém centru Prahy stavět nástavby nebo přístavky? Ty budovy jsou zpravidla i jinde v ČR starší a původní, nejsou stavěný na x pater nástaveb. Sám říkáte pokud to jde, když to nejde????? A kde chcete brát ty pozemky? A škola, stavba vybavení je mnoha milionová investice a jak budete vědět, že do deseti let nebude třeba lokalitě o 1/4 méně dětí a co poté? Každý záměr se musí vyplatit. Není to lego, které rozebereme, když není třeba. Chápu, že někde na vsi, kde se "vymírá" je to úplně jedno, protože je tam jednotřídka či jen první stupeň a naopak jsou rádi, že splní minimální počet na ročníky, tusimt, že je to osm žáků. Ale v místech, kde není kde stavět, nelze nahodit patra, se to musí řešit, tak jak je to možné. Developer už obvykle musí s obcí spolupracovat a součástí projektu je infrastruktura, ale opět počítá se s tím, že ti lidé jsou tam ofiko. Když jsou volby a roznáší se lístky, máme tady vchody, kam se ani nejde, protože není nikdo ofiko přihlášen. Dům má třeba 20 bytů a dvě obálky nebo čtyři.... A to není problém samosprávy, MČ, státu. To je problém nás, lidí. Buď chci někde žít a respektuji to místo, jde mi o to aby se tam hezky žilo nebo smůla. Dříve byl také spád a hotovo, dostali jsme se všichni a odklad byl opravdu výjimka, já byla ve třídě jediná
Právě proto nechápu argument proti odkladům, aby se to mohlo naplánovat, když se to stejně nedá přesně plánovat, dokud neproběhne zápis. 5 dětí určitě utopie není, ale pokud každý rok je cca stejné procento odkladů, tak přece není pravda, že je potřeba navíc učebna a víc kantorů. V jednom ročníku je odklad, ale zároveň přibudou ti, co měli odklad rok předtím a ten počet plus mínus srovnají. Naopak ta změna způsobí, že najednou bude v jednom ročníku více dětí. Ale v tom bych neviděl problém, jeden rok se narodí x děti, druhý zase o y více nebo méně. Samozřejmě z roku na rok se těžko řeší navýšení kapacity, ale už, když se děti narodí, tak se ví, jak to bude za 6 let s prvňáčkama. Plus mínus. Hraje roli fluktuace a ty odklady. Ale to se dá všechno díky statistice zpřesnit, trendy fluktuace také jsou vidět. A během 5 let se to dá řešit mnohem lépe, dá se přistavět, pokud to jde. Pokud to nejde, třeba v centrech měst, musí se postavit přístavek nová škola na okraji města či v jiné obci. Ale nemyslím si, že v centrech je nějaký větší problém s kapacitou, lidí tam žije zhruba stejně, to spíš je problém nových satelitů a sídlišť.
Nechápete.... když si nyní v podstatě mohou rodiče diktovat....je opravdu rozdíl jestli z 200 dětí u zápisu, se kterými se "počítá" a je predikce podle docházky ze spádových mš na čtyři roky dopředu. Jich dostane, rodiče výběrčí odklád například v 40 nebo jen ti, kteří ho potřebují třeba 8-10.
Těch "30" navýší ten počet pro další školní rok? Kam je umístí? Netuším z jaké jste lokality, ale víte, že 1/3 předmětů se vyučuje na půlku třídy, aby se pedagog mohl více věnovat žákům. Nebo jazyky.
Kde tedy mají ti žáci být umístění v dalším, novém školním roce a kdo je bude učit. Místo 200 žáků v první třídě jich bude jeden rok 160 a druhý rok 240? Ty školy, zřizovatelé pracují s daty, které jsou na základě docházky v MŠ ve spádu, s počtem trvale přihlášených, atd.
V té obci co je ex, to dopadlo tak, že postavili novou školu, ale tak aby pokryla rezidenty, na to dostali dotace a hotovo. Nemáš trvalé bydliště smůla. A pokud dítě nemělo trvalé bydliště minimálně dva roky na adrese, smůla. Samozřejmě od nastěhování myšleno. Takže když se rodna nastěhovala v lednu před zápisem a měli hned trvalé bydliště, dítě se zapsalo, šestileté co nemělo, má prostě smůlu. A tak to má být. Ta škola má dvě třídy v ročníku, kam by dala třeba dalších deset dětí? Zákonem je daný maximální počet žáků. Každý zřizovatel si pohlídá aby umístil "své" , když se to nepodaří musí zajistit sám zřizovatel místo jinde a kompenzovat náklady. Takže, ano chceš odklad a není opodstatněný a lékařsky doložený, najdi si školu sám. Potom ať chodí třeba od deseti .
Nedá se to zpřesnit, vezměte si třeba teď povodně
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak na ten rodičák jsem do státní kasy odvedla o hodně víc než mi stát dál. Ty směšné odpisy...🤣 A školství zdarma? Vy asi žijete na jiné planetě ne? A dítě je jen moje a jen já ho vychovávám, ne stát!!!
2 odpovědi
24
Sledujících
0
Sleduje
24
Sledujících
0
Sleduje
Ano školství je u nás zdarma.
Ano směšné odvody, na sociální a zdravotní pojištění.
Vás asi Třískali hlavně do hlavy