Nemáte osobnost máte malé dítě které se vám když to půjde dobře bude v osobnost teprve vyvíjet a věřte že člověk se vyvyjí celý život.
Ne, i malé dítě je osobnost. Záleží jak k němu přistupujeme. Velmi dobře vnímají a mají své vzorce chování.
Ano vyvíjí, ale na základě své osobnosti, možná potřeby a vnějších vlivů. Ale základ je vlastní osobnost.
Kdo ví jestli to vůbec řekli. Janda netáhne, tak chce být opět zajímavý
Řekli, jsem skoro sousedka. Mladého jsem znala. Byl to rošťák a všude ho bylo plno, potom ho něco semlelo. Pan Janda byl vždy v pohodě, choval se normálně chodil do hospody, zadarmo tam hrál. Miluje svou zahradu, kde má i sochy a kdokoliv chtěl, pustil ho podívat se. A bohužel některým sockám vadil bezproblémový člověk, populární a byli tehdy extrémně nechutní i k jeho paní
S tím s vámi souhlasím, moje pointa byla v tom, že dle mého názoru nemusí být vždy jasné, který z názvů je ten správný. Že jazyk se vyvíjí. Brambůrečky to asi nebudou nikdy, ale před dvěma sty lety to mohly být erteple a za dvě stě let to mohou být třeba potaty. Podle mě je hlavní si rozumět - z brambůrečků obchodník pochopí, co chceme, tak vlastně proč ne? Dojem, který děláme svým stylem komunikace je, opět, dle mého názoru, pouze sekundární starost. Že autorka dělá z komára velblouda, když ví, co zákazník chce a přesto dělá, že neví. Na druhou stranu, když zákazník trvá na "presíčku", tak na tom není o moc lépe
no víte ono stokrát nic umořilo v.la. A když to slyšíte x krát denně, tak to fakt muže být jak rudý hadr. Mám to asi stejně.
O vejcoplodém jsme ale nemluvili, ne? Já zmínil lilek brambor, neznaje latinský název, věděl jsem ale, že je to brambora. A Wikipedie (česká) mi pak potvrdila, že lilek brambor=solanum tuberosum=jedlé brambory. Lilek brambor je brambor, lilek vejcoplodý je lilek, anglicky eggplant
no když jsem zadala samostatně bramboru, vyjelo jedno označení a když jsem to zadala jako lilek brambor, vyjelo druhé označení. Takže netuším co je dobře.
Spíš šlo o to, že řeknete, že jdete pro brambory a ne pro brambůrečky.
Těžko říct, o čem vypovídá vaše odpověď. Nejsem expert na vaší úrovni, ale aspoň mohu svůj pokus o název opřít o zdroj: Wikipedii. Tu v případě nesouhlasu můžete opravit vy sama
Toto říká Wikipedia
Lilek vejcoplodý (Solanum melongena), jinak také baklažán, je jednoletá rostlina z rodu lilek (příbuzná s bramborem a rajčetem), z čeledi lilkovité. Dorůstá až jednometrové výšky. Květy jsou nachové až světle fialové. Plodem jsou červenofialové bobule používané jako plodová zelenina a označované jako lilek.
Správně to není brambora, ale lilek brambor.
Prosil bych 5kg lilků bramborů. To je stejná logika jako s presíčkem.
Ne , správně to není
Lilek brambor (nebo také bramborový lilek) je termín, který se používá pro označení rostliny Solanum melongena, což je druh lilku, který není brambor, ale patří do stejné rostlinné čeledi (Solanaceae) jako brambory a rajčata.
Aha, vy si asi kupujete lilek brambor a masný výrobek tepelně upravený. A nedejbože aby někdo řekl sůl místo chlorid sodný nebo cukr místo sacharózy!
Spletl jste tuberosum za melongenu 🙂
Ne, když už tak Solanum tuberosum.
To je botanické označení brambor.
Lilek brambor (nebo také bramborový lilek) je termín, který se používá pro označení rostliny Solanum melongena, což je druh lilku, který není brambor, ale patří do stejné rostlinné čeledi (Solanaceae) jako brambory a rajčata
A co když jich je víc jak 4? Ono totiž muže (není to nikde zakázané) mít člověk víc karet!
To samozřejmě, mám jich také více, ale standardně používám jednu. Nemusím sledovat na kterém účtu kolik mám. Plus bankovní aplikaci a tam vše je, kdyby bylo nejhůře. Jj, to jsou potom ti losující, která kartička to vyhraje a to překvapení, že na ní nejsou peníze. Tak vyndají druhou, třetí....vždy všechny okolo ubezpečí o milionech na účtě.
Karty mám doma a používám virtuální s nastaveným limitem bez ověření, stačí otisk mého prstu. Přijde mi úplně mimo mít X karet, když fyzicky není potřeba žádná.
Jistě. Je to trapně, tak dnes zákazníka neobsloužím a zítra ho třeba poleju vodou.🤣 Tomu říkám podnikání po Česku.👌
To přece neříkám, ale myslíte si své. A pokud je to váš podnik, je to jen o tom co "unesete".
Já po 30 letech práce face to face, už tu energii nemám a často v určité interakci to stojí hodně sil.
Naštěstí dnes už neplatí, že zákazník a klient má vždy pravdu.
Chápu, že někdy se stane, že je situace akutní a veřejné toalety nikde. V tom případě jdu taky do nejbližší restaurace, ale slušně, s omluvou a především poznámkou "já vám to samozřejmě zaplatím" se nejprve obrátím na obsluhu. A světe div se, ještě nikdy po mně nic nechtěli. Zřejmě stačí být slušný.
(nicméně pokud mají na baru nádobu na spropitné, vždycky jim tam něco hodím. Stojí mi to za to)
Přesně tak, nikdy se mi nestalo, po slušné žádosti, aby mně odmítli. Obvykle si poté třeba kávu koupím nebo hodím tringelt, když je třeba na pultu sklenice
Jj, musel jsem si koupit to nejlevnější asi za 45,- abych dostal účtenku a obsluha to ještě zdržovala 😡.
Jakmile jsem účtenku dostal utekl jsem na WC.
Vykonal jsem potřebu a šel pryč, paní ještě běžela za mnou, že prý tam mám objednávku, říkám že lituji ale že jsem na dietě, takže jejich věci na tloušťku jíst nebudu a ať jsi to sní třeba manažer 🤨.
Raději bych uvítal WC na mince 👍.
Abych třeba v kavárně nemusel kupovat kafe, které nepiju 😡.
Jinak když potřebuji na WC, tak raději hospoda, slušně se zeptám a dám 10,-kč 👍.
Není to veřejné WC, ale kavárna. A že vy se chováte jako buran, obsluhu asi neurazí....takových je
abyste se z toho nepo...zbláznila... zkráceniny a zkomoleniny slov jsou běžnou součástí každého jazyka... Vy snad jíte jen "smažený sýr" nebo i "smažák?" pijete jen "Mattoni" nebo i "matonku?" ... proberte se ...
Doma matonku v restauraci Mattoni. V zelenině si kupujete pór nebo póreček.
Nejsme šišlající děti, ještě horší je onikání
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jenže ten nátlak prodávajících umí málokdo ustát a odrazit. A domoci se požadovaného zboží, znamená vyloženě "přetlačovanou". Je to nemorální vnucovat dražší a předražené zboží. Prodejcům v lékárnách nejde o zdraví zákazníků, ale jen o jejich peníze a tím benefity pro sebe.
5 odpovědí
25
Sledujících
0
Sleduje
25
Sledujících
0
Sleduje
To nemyslíte vážně, říct ne, děkuji je těžké 🙂 ?