Nebylo by analfabetů o nic víc než je je jich dnes. Naučit dítě psát a číst je to nejjednodušší, co si jen lze představit. V podstatě to jde instinktivně a intuitivně. Jako když se od matky dítě učí mateřskému jazyku. Taky to jde samo od sebe. A to potom vysvětlíte jak?
Už vidím ty věčně uhoněné rodiče, co makají v korporátech v kancelářích či skladech, jak zmáknou doma výuku dětí a kam s těmi menšími? Ty budou asi učit prarodiče, že...,Ale penzijní reforma je hnedtak z práce nepustí... Kde žijete?
Kolektiv může vzniknout kdekoli. Škola není žádný speciální ústav, kde by se toho dosahovalo. Stejně tak třeba koupaliště, pískoviště, hřiště, obývák, les, chalupa, pole, místní zástavba, parkoviště, lom, louka, ..... Nechápu, proč jste tak mimo. A co častá šikana, k té řeknete co?
Šikana byla vždy a bude. Co bych měla k tomu jiného říci. A co úchylové na koupališti a pískovišti a domácí násilí v obýváku, co vy na to?
Jen vidím hluboko pod pokličku problémů. A to Vy vidět nechcete. To je mě ale jedno, pravda se nakonec ukáže a dlouho to už trvat nebude, to mi klidně můžete věřit. Do tří max. pěti let se to celé zbortí jak domeček z karet. A to potom teprve bude rodeo. Možná ještě letos chatgpt-5, který bude atakovat úroveň lidského myšlení a přiblíží se tak významně k singularitě stroj-člověk. Tak se připravte. Ještě je stále čas.
Kape vám na maják a jak píšete vidíte tak hluboko do problému, že se v tom vašem světě brzy utopíte. A nebo naopak, jste-li tak dobrý, proč nenabídnete své služby třeba ministerstvu školství?
No a co. Někdo psal, že se to nedá? Asi máte mezery v jiné části vzdělání, když nerozumíte psanému textu:-).
Navíc píšete od 3.tř. , tady jestli jste si nevšimla jde o 1. třídu:-)...od 3. mají angličtinu všichni už dnes.
Jde o způsob jakým je angličtina vyučována na těch školách, kde dnes od první třídy je. Ty děti se za 3 roky naučí naprosté nic. A co myslíte, že se touhle reformou stane...najednou spadnou do všech škol dobří učitelé angličtiny? Těžko, že:-).
Pani, snad byste nechtěla dokonalé učitele, jsou to taky jen lidé. Mně se taky nelíbila moje angličtinářka, fyzikář a ruštinářka, no a a ve studiu jsem pokračovala. Je to o chtění se něco naučit, ty děti si na to příjdou jednou samy a nemusí je odradit nedokonalý učitel.
Naše školství dává na výběr (od ZŠ po SŠ) pouze tyto jazyky: ruský, německý, španělský a francouzský. Z těchto jazyků se pak může maturovat (mimo angličtiny). A žáci si mohou vybrat na konkrétní škole podle učitelů, které ta škola má. Takže čínština zatím nee.
Asi jste mě nepochopila, ta čínština byla ironicky - vy jste požadovala výběr.... Studovala jsem na jazykové škole, tak vím, jaké jazyky byly a jsou ve výuce škol.
Ministr a ministerstvo. V práci taky dělníci neradí řediteli, jak má řídit firmu. Učitel je na nejnižším stupni vzdělávacího systému.
Ministr ví kulový jak to dnes chodí na školách. Jste naivní, přemýšlejte také o zpětné vazbě, která se uplatňuje i ve firmách, kde jsou dělníci a ředitelé a další zaměstanci ve firemní hierarchii.
To stále nevysvětluje Fialovo otočení o 180 stupňů.
Pokud už nějakou analýzu měl, měli to spolu probrat na schůzce a domluvit se co a jak. Fiala je křivák a tohle byl jednoznačný podraz. Druhá možnost je, že někdo tahá za nitky, k tomu už byly indicie tenkrát, když nevyhodil Blažka...
Stačí se podívat na reportéry z min. týdne. Bartoš svým odhodláním něco konečně změnit, šlápl mnoha lidem do letitých státních jistot a bohužel to odnesl. Byl na něho jasný nátlak od těchhle starých IT bossů. Pro mě je to borec s odvahou a nezaslouží si hodit přes palubu. Měli ho nechat to dotáhnout do konce. A na úřadech by to holt taky přežili...
Proč pořád chcete na všechno učitele. Když jdete na wc, tak také sháníte učitele? Tak stejně tak je to směšné s jazyky. Dřív stačila učebnice pro samouky, tak proč by dnes nestačil třeba DeepL nebo Google translator. Už se konečně probuďte, nepoklonkujte tady učitelům a chovejte se jako bytost se svou vlastní důstojnosti a hodnotou.
Jděte k šípku s těmi vašimi technologiemi. Učitel je základ. To byste rovnou mohl požadovat zrušení škol, ať se každý vzdělává sám. To by bylo analfabetů!
Normální by bylo, učit se mateřský jazyk a angličtinu v celém světě a domluvíme se všichni. Druhý jazyk bych dal na ZŠ od 6 třídy jako nepovinný. A mělo by být jedno jestli to bude francouzština, němčina, ruština nebo italština. Prostě to, co si kdo vybere. Ale nařídit, že další jazyky budou pouze 3, a to němčina, španělština nebo němčina, to opravdu nechápu, to zavání politikou a komunistickými manýry. Ruský jazyk nemůže za to, co dělá Ruska armáda. V tom případě nemluvme ani německy.
A kdy a kde by ruštinu dnes uplatnili?
Pokud už budu tak benevolentní a pominu zásadní fakt, že školní učivo je ve velké většině nezajímavé, stereotypní a nudné k smrti jak včerejší noviny a že je pro život velmi často zbytné, neupotřebitelné, a tudíž zcela neužitečné, tak to málo, co by dávalo smysl v pohodě poskytne třeba klasická wikipedie a pokud člověk nemá připojení tak skvělý Kiwix s tunami precizních faktografických informací a dat plus dalšími tunami kvalitních odkazů a referencí k tématu. 550 tisíc obsáhlých a kvalitně zpracovaných článků ze všech oblastí lidského poznání s mnoha odkazy mluví samo za sebe. Vyzkoušel jsem a mohu jen potvrdit a všem vřele doporučit. Učebnic při veškerém dvacetiletém studiu může být tak něco přes sto, tady je knížek až ke dvěma tisícům. Lze zvolit i poslech obsahu a látku tak lépe vstřebat do mysli. A z tohoto konstatování mi vychází jen jediný smysluplný závěr. A to, že velmi mnoho učitelů by se takto stalo zcela zbytnými ať už se jim to líbí nebo ne. Zůstali by asi jen učitelé matematiky, fyziky a odborných předmětů. A to kdoví jestli. Proberte si to, jak chcete, já si za tím stojím. Nic jiného tady nedává smysl. Vím, že to hodně lidí popudí a bude štvát, ale pravda je jen jedna a nakonec stejně vyjde najevo, dřív nebo později. Vše je jen otázka času. Škola jako instituce prostě s vývojem moderních technologií stále víc ztrácí na svém významu a své opodstatnění. A nikdo to nemůže změnit. Proto se tady taky dělají takové přemety a veletoče z pera ministerstva školství. To je v podobných situacích totiž velmi častý jev. Tonoucí se stébla chytá. Toť za mě prozatím vše.
Jste opravdu exot, zřejmě se dobrovolně sociálně vylučujete.
Tak já na střední ekonomické škole, sestřenice na pedáku, brácha na střední chemické a všichni jsme měli povinný kromě ruštiny cizí jazyk dle výběru: němčina, angličtina, francouzština. Maturovali jsme tak v rozmezí 1971 - 1975.
Potvrzuji, paní Pražanová je jaksi mimo. Já se za totality učila Rj, Nj, Aj a esperanto, viz předešlé příspěvky. A už od základky
Učit povinně cizímu jazyku (němčině) se muselo naposledy za Protektorátu. I ta povinná ruština se učila až od 4. třídy!! Dítě v 6 letech má dost co dělat, aby se naučilo číst a psát v mateřštině. Realizace návrhu přivede k tomu, že mladí lidé budou - na rozdíl od mé generace - ovládat bez problémů angličtinu, ale budou dělat chyby i ve skloňování a časování rodné řeči. (To dnes ostatně dělají i mnozí politici a bohužel i novináři.)
Mýlíte se, na jazykových školách Rj od 3.tř, další jazyk od 5.tř, a to Nj či Aj, to za totality
Hlavně nechápu, proč do toho mluví učitelé. Ti jsou jen zaměstnanci a mají dělat, co se jim řekne. Problém je socialistické (rozuměj tabulkové) hodnocení. Pokud zaostáváme v jazycích, motivujme učitele jazyků na úkor ostatních. Je logické, že učitel angličtiny má širší uplatnění než učitel přírodopisu.
A kdo jiný by do toho měl mluvit, rozumbrado?
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Orbán a hlavně Maďarsko je na Rusku ekonomicky závislejší. Rusko jim buduje jadernou elektrárnu, plyn a ropa jsou surovinou pro průmysl.
Orbán je pod obrovským ekonomickým tlakem . Co by jste dělala Vy ?
Mír , příměří, !!!
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chudák Orbán, jak se do té šlamastyky asi dostal?
1 odpověď