Tak já v účetnictví tak znalý nejsem, znám jenom základy... tedy jen ty běžné náklady a výnosy. Stejně to nechápu, páč nakoupená auta se přece účetně odepisují... tedy vstupují do nákladů?
Já trošku z oboru jsem 😄 S odpisy máte pravdu. Podle všeho si odpisy elektromobilů rozplánovali obdobně jako u klasických aut. Neočekávali, že jejich hodnota bude klesat výrazně rychleji. U běžné firmy, která by měla taková např. 2 služební auta, by to nebyl takový problém. Horší je to u společnosti, která na nich postavila velkou část svého podnikání. Předpokládám, že také počítali například s tím, že auta po 2-3 letech prodají za nějakou předpokládanou cenu. To by byl pro ně samozřejmě výnos. Jestliže je ale prodejní cena výrazně nižší, opět přišli o zřejmě nemalou část plánovaných výnosů.
Ono se toto vše z povzdálí těžko posuzuje. Ale myslím, že tak velká společnost má své ekonomy, kteří si vše propočetli a naplánovali. Ovšem vývoj byl nakonec jiný.
Krásný citát je: „Chceš-li Boha rozesmát, sděl mu své plány.“ 😉
Neznám US účetnictví. Ale jak se může klesající cena automobilů projevit na ztrátě u společnosti, která auta půjčuje? Jestli to nebude tím, že automobily jsou již odepsané a nyní se jich raději zbavují, než aby jim pořizovali třeba nové baterie. Další otázka je, že při těch cenách si je asi moc lidí nepůjčovalo...
Nevím, jak v zahraničí, ale u nás se na dočasné snížení hodnoty majetku tvoří opravné položky. V případě trvalého snížení to musíte zohlednit v účetních odpisech. V obou případech se jedná o náklady. Takže se to na ztrátě rozhodně projeví.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
No právě, těžko se to posuzuje. Já znám pouze "ekonomické" pojetí nákladů a výnosů, takže mne spíše napadá, že nákladová cena pronájmu elektroauta je prostě velmi vysoká, a samotná "prodejní cena" pronájmu ji neuhradí. Resp. prodejní cena je pravděpodobně stanovena konkurenčně. Možná v kalkulacích počítali s vyšší životností elektroauta, třeba s životností 10 let, ale pak zjistili, že tak dlouho nevydrží bez dalších investic, třeba do nových baterií.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Určitě i toto hraje svou roli. Také ceny nových vozů jdou dolu a v reakci na to i ojetých. A podle všeho nebyl ani ze strany zákazníků o půjčování elektroaut velký zájem. Takže pokud jim část aut jen stála, tak si na své pořízení ani nemohla vydělat. Něco trošku podobného jsem začila u velmi malého autobusového dopravce, kde mu kvůli vyšetřování dopravní nehody zadržovali přes půl roku autobus v servisu v Británii. Vozidlo nevydělávalo, ale leasing musel platit samozřejmě dál. Jak píšeme. Bude to jedna věc k druhé a v součtu je z toho tento jejich malér 😕