je,protože počítat procentní slevu z něčeho tak nestálého,jako je koncová cena zboží na trhu je stejně nereálné
A jestli to je 60 nebo 50 nebo 48 je úplně jedno
Buď to chci,nebo ne a navíc stále to je sleva ať tak či onak vysoká
Pokud něco minulý týden stálo 50 Kč a dnes to stojí 90 kc, a někdo k tomu napíše velkým písmem 30% sleva, tak je to lež a klamavá reklama.
Ale napadlo mě, že je to jediný způsob, jak vlastně vyřešit ten začarovaný kruh u nás, který spočívá v tom, že normální cena je slevová cena a cena bez slevy je absolutní výsměch a sám obchodník nepočítá s tím, že za to někdo bude nakupovat. Pokud se zákazníci naučí, a oni se časem naučí, že většina slev jsou lži, tak na ně přestanou reagovat. Je to.o tréninku zákazníků a já věřím, že se to začíná lámat. Uvádění nejnižší ceny za 30 dní je ok. Na počítání procent z nejnižší ceny bych se vyprdla, protože obchodníci by ty slevy časem potopili sami.
Jenže 5 třímilimetrových kuliček vytvoří hada dlouhého 15 mm a to nic není.
V jednom seriálu bylo, že kluk spolkl několik olověných broků do brokovnice, které jsou těžké a malé. Nějaký mu uvízl ve slepém střevě. Tak to jsem pochopil, ale tohle?
Jedna ta kulička se dostane do střeva, druhá je v žaludku. Kdyby to byly obyč kuličky, tak o nic nejde, jenže se k sobě asi přitáhnou přes stěnu těch orgánů. A pak ta ve střevě postupuje dál a táhne tu v žaludku i s tou stěnou. Tak si to představuju...
To je úžasné, s jakou samozřejmostí dopředu kalkulujete s tím, že v systému budou fungovat jen nekompetentní a nekvalitní lidé (ředitelku "nebude zajímat MŠ" a "učitelky vůbec neuvidí" - asi je nebude dostatečně kontrolovat, takže se budou logicky flákat, ve škole budou na rodiče dětí z MŠ "koukat jak na blázny", protože nebudou vůbec vědět, jaká je situace v MŠ nebo co se tam řeší za problémy atd.). Tohle je obrázek vztahu společnosti ke školám - tohle by si měli učitelé pověsit nad pracovní stůl a každý den si to desetkrát přečíst, aby si uvědomili, jak strašně jim společnost nedůvěřuje, jak o nich smýšlí, co od nich čeká (nic dobrého). A měli by si to přečíst i na MŠMT, protože dokud se tento problém nevyřeší, nevyřeší a nepohne se nic - odklady, slučování malých škol, inkluze, prostě nic.
Ano, napsala jsem to nediplomaticky. Tak jinak, když někde fyzicky nejste, provozní záležitosti a jejich řešení je pro Vás vzdálené. Lépe budete znát provoz, v němž se denně pohybujete, budete rychleji řešit záležitosti personálu, se kterým jste v denním kontaktu.
Reálně se to může vyřešit tak, jak píšu výše. Rozdělení povinnosti zůstane, akorát bývalá ředitelka jedné ze škol bude mít za stejnou práci méně peněz. Nebo ředitel ZŠ tedy převezme všechny povinnosti a provozní záležitosti další budovy a personálu a v tom případě zřejmě odpadne jeho pedagogická činnost. Nebo teda ne, ale bude mít dvojnásob nepedagogické práce a mělo by mu být přidáno.
Pořád nevidím úsporu. Ta bude skutečně jen tam, kde dojde k reálnému zrušení (nikoli sloučení) škol. Tj. zamykáme, budovu prodáváme a nazdar.
Mám takovou malou školu v naší malé obci. Občas se s jejími učiteli v rámci občanského života setkávám (a občas vidím texty, které stvořili) a jsem rád, že ji můj syn nemusel absolvovat. Její úroveň je slabá. Soused v ní má jednoho syna a jeho hodnocení je ještě příkřejší, protože druhého syna má ve velké škole ve velké obci s více než 1000 žáky a tak může srovnávat. Nevěřím tomu, že v díře, jako je ta naše, budou převážně kvalitní učitelé, ale sloučení školy se školami ve dvou velkých obcích nedaleko by minimálně umožnilo i hloupějším rodičům srovnání a tak vytvořilo tlak na společného ředitele a učitele i v naší škole.
Možná, pane Zrníku, by Vám nevadilo, kdyby Váš potomek uměl třeba češtinu tak málo jako Vy (kdyby jsme se podívali - ne, kdybychom se podívali; bysme se divili - ne, bychom se divili), mně by to vadilo. A texty od učitelů a ředitele naší školičky mají podobnou úroveň.
O zbytečných výdajích nemluvím.
Jenže celé to má společného jmenovatele v nesmyslně velkém počtu obcí.
Pravda, obce zrušit. Ale ne administrativně, ale reálně, bagr a tak...To by se ušetřilo, panečku.
V mém okolí je vše na 100 procent, volné jsou školy a školky, kam nikdo nechce a z kterých utíkají žáci. Jinak souhlas at vytypují např 5 - 6 vesnic vedle sebe a uprostřed postaví moderní školu s nízkými náklady na topení
Všichni do ní budou vozit děti auty, protože nikdo dnes nepůjde denně do školy dál než 1,5 km. Odpoledne je budou zase vyzvedávat. Takže rodič, který z té vsi sám pravděpodobně někam dojíždí, se z toho zblázní.
V malých obcích už vesměs ZŠ, MŠ příp. i ZUŠ pod jedním vedením fungují. Tam, kde jsou dosud samostatné, nevidím sloučení pod jedno vedení jako velký problém. Úspora bude sice minimální - počty zaměstnanců zůstanou stejné, jen se z ředitele MŠ stane zástupce ředitele sloučené ZŠ a MŠ pro MŠ.
Bolavý bude spíš další logický krok - zánik těch ZŠ (nebo v první fázi jejich druhých stupňů) tam, kde je průměr deset žáků na třídu nebo méně. Tam je skutečný potenciál úspor, protože část učitelských míst zanikne bez náhrady. Rodiče se tomu ze všech sil brání (nedivím se jim) a zřizovatelé jsou si dobře vědomi, že by to byl jejich politický hrob, takže raději dotují provoz těch škol miliony, které jim pak chybí jinde.
V článku je uvedeno, že se to netýká soukromých škol. V tom případě by určitě šlo vymyslet, kdyby rodiče měli velký zájem na pokracovani, aby se druhá škola stala formálně školou soukromou (obec - zřizovatel by zřídila sro a prostě by škola dál byla provozována jako soukromá a její provoz by mohl být zachován, akorát by asi muselo být zavedeno nějaké školné nebo by to zřizovatel musel více dotovat ze svého, což už ale dle vašich slov kolikrát stejně dělá). Příspěvky z rozpočtu by nějaké byly, protože ty dostávají i soukromé školy.
Cetla jste vubec ten clanek?
"Návrh Ministerstva školství ale řeší pouze první část problému – malé školy. Mateřinky ani základky nebudou mít povoleno samostatně fungovat, pokud budou mít méně než 200 dětí. Výjimku dostanou pouze obce, které mají jedinou školu."
Ale MŠ a ZŠ jsou brány jako dvě školy, chápete?
Ušetří se jedině na platu ředitelky MŠ. A ano, MŠ pravděpodobně dostane peněz méně, protože ředitel bude cpát všechno tam, kde "sídlí" on. A dokonce, pokud bude jedno financování, bude asi moci využívat i peníze, které v rámci školného zaplatí rodiče školkových dětí.
Je třeba změnit zákon o povinné školní docházce a nahradit ho povinným vzděláváním. Dále je třeba demonopolizovat vzdělávání tím způsobem, že bude umožněno vznik škol a jiných vzdělávacích zařízeních, které nebudou podléhat ministerstvu školství a tedy nebudou buzerováni školskou inspekcí. Lidé si pak budou moc vybrat, jaký typ vzdělávání je vhodný pro ně a pro jejich děti.
Jak budete hlídat kvalitu?
Neříkám, že inspekce a ministerstvo zajišťují nejvyšší kvalitu, ale mohly by, pokud by fungovaly efektivně.
Pokud žádný dohled nebude, jak víte, co tam dětem budou vyprávět? Jak to může vyhodnotit rodič?
Zkuste se podívat třeba na některé soukromé dětské skupiny pro mrňata. Temné kobky bez zahrady ve sklepě bez kvalifikovaného personálu.
Úspory to přinese, ale zároveň se o to víc bude moc nalít do těch větších škol, jelikož režie na ty malé školy je kolikrát pevná složka a sloučením se na té jedné zvýší jen o malou část + variabilní jako počet žáků zůstane. I tak to znamená velkou úsporu a nevidím důvod, proč to neudělat.
Jak se konkrétně ušetří? U nás v obci je ZŠ o 350 dětech a MŠ o 50 dětech. Nejsou ve stejné budově. Takže MŠ jako takova zanikne, resp.se sloučí. Bude jen jedna ředitelka., asi ta ze ZŠ. MŠ ji zajimat nebude, nebude tam chodit, učitelky z MŠ uvidí jak často? Když budou chtít něco řešit rodiče, půjdou do ZŠ, kde na ně budou koukat jak na blázny, o co jde. Zřejmě se udělá zástupkyně pro MŠ (bývalá ředitelka), která pořád pojede ty stejné povinnosti, co teď, akorát za to bude mít měsíčně o pár tisícovek méně. Bravo, ušetříme ročně 50tis na platu jedné ženské, která bude mít pořád stejně práce za míň peněz. Tleskám.
Zase něco pro naše dobro?
Ambulantní artroskopie - večer jsem volala sanitku, protože manželovi bylo zle. Nakonec jen panikařil. Fakt si myslím, že tyto zákroky by neměly být ambulantní. Vždyť ten výjezd RZ byl určitě dražší, než by byla ta jedna hloupá kontrolní noc v nemocnici. Když by se mu zdálo, že umře, zavolal by sestru a hotovo.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
I jako žena vám musím dát za pravdu. Manželství pro muže ztratilo význam sexuální revolucí. Oficiálně by si předtím chlap bez manželky nevrznul (jako ano, v bordelu na tajňačku, ale prostě doma bylo doma). Proto vstupoval do manželství, kde za pravidelné vrzání a další pečovatelské služby se dělil o své zdroje. Dnes může muž vrzat i mimo manželství, nikdo se nepohorsuje, status neutrpí, tak proč se dělit o ty zdroje?..
Ženy byly hloupé, že se o toto připravili. Děkujeme feministkám, že nám zajistili hojné rozšíření institutu samozivitelky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jsou věci bez kterých se v pohodě obejdu. Třeba Studentská pečeť. S cenovkou 140,- Kč mi je k smíchu. Oproti tomu plnotučné mléko za 15,90 Kč považuji opravdu za cenu ve slevě, jelikož to není v současné době cena běžná.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je ale trvanlivé. Humus.
1 odpověď