Soused má auto od této automobilky 10 let problém žádný a cena poloviční.
Podívejte s Dacie tady ještě v roce 2018 měl každý srandu, dneska v Evropě nejprodávanější u nás druhé místo. Lidi nekradou a každý mít Kodiak nebo Superb za 1,3 mil nemůže.
2 veci :
1) Pred 10 rokmi sa auta robili trochu inak, ako teraz. Sused moze byt rad, ze problem nema, pretoze keby ho mal, bude trvat prilis dlho,nez sa vyriesi - problem s dodavkami nahradnych dielov.
2) Velka pravda, Skodovky su predrazene az hroza. Su tu ale alternativy, najlacnejsia je prave Dacia, Duster 4x4 TCe 150 je lacnejsi ako napr. Korando a spotrebu ma podstatne nizsiu. Takze sa necudujem, ze ich ludia kupuju. A uprednostnuju este lacnejsie verzie s LPG, tie vychadzaju este lepsie, aj ked ja osobne by som Dustera 1.0 LPG 4x2 nekupil ani za nic, ani keby mal 5* z EuroNCAP. Predohrab takehoto typu mi zmysel jednoducho nedava. Rovnako ako MH ZS, HS, Fengony, Glory, Torres 4x2, Korando 4x2, S-Cross 4x2, Vitara 4x2 ci Skodiaqy 4x2. Ked SUV, tak jedine 4x4, co potvrdzuje aj toto zaujimave video 2 takmer rovnakych Karoqov, jeden 4x2, druhy 4x4 - Odkaz 1 v case od 6:30 do 9:40
Alebo este lepsie video - jedna sa o to iste auto, raz v rezime 2WD, potom ako stvorkolka - Odkaz 2
Děkuji za názor! Opravdu mě to zajímá. Ssangyongy lze vídat na silnicích čím dál častěji. Designově (zevnějšek i interiér) jsou pohledné. Výbavami bývají lákavé. Ale funkčnost všeho, spolehlivost atd., to už musí člověk nějak zjistit... To, co popisujete, jsou pro mě závažné problémy! Zejm. pokud nejde jen o nějakého "šotka v elektronice" (jako třeba že nějaká kontrolka sice bliká, ale fakticky- mechanicky - je vše v pořádku, a při další jízdě už nic). Mrkněte ale také do tohoto vlákna na příspěvky Petra Volka - ten se s Korandem spokojený...!
Samozrejme, vela ludi je s Korandom spokojnych. Tak, ako bolo velmi vela ludi spokojnych s HTP.
Ja som spokojny nebol a o svojej nespokojnosti pisem nahlas, pretoze v recenziach sa o Korande pise ako o zazraku a za tie peniaze, co stoji sa mu odpusta vsetko, co sa da, pricom sa prakticky nespominaju problemy, ktore som mal a zistilo sa, ze su to systemove vady, nie nahodne chyby jedneho kusu auta. Na tie nestastne parkovacie senzory sa mi uz ozvalo asi 20 ludi, uz to ale neriesim, auto som vymenil.
Spomenulo sa co len v jedinej recenzii, ze do desiatok aut zateka a majitelia to riesia vtipnymi plechovymi konstrukciami ? Problem je to uz dost stary a forum je toho plne. To, ze v maske auta su otvory tak velke, ze cez ne prejde pomaly aj vrabec je tiez fakt. Ako aj to, ze oprava trvala hooodne dlho, pretoze nahradne diely neboli v ziadnom z europskych skladov. Vo vysledku opat vznikli domace riesenia sietok, za ake by sa nemusel hanbit ani vyrobca, keby to tak dodal priamo z linky.
Proto ideálně pokecat s někým, kdo to má a používá, a ještě k tomu "umí říci" (neboli pouze nechválí jenom proto, že sám nalítnul a nechce to přiznat)...
Ja sa nehanbim priznat, ze bola chyba, ked som to pred rokom a tristvrte objednal a ani po niekolkonasobnom odkladani dodania nezrusil objednavku. Z okolia poznam viacero ludi, co objednavky roznych aut zrusili hned, ked sa dozvedeli, ze auto bude meskat, pretoze nechceli, alebo nemohli cakat a nakoniec zobrali skladovky inych znaciek, nez mali objednane. O to ale nejde.
SSY sa hrdi, ze je 4x4 SUV specialista. Kedze som chcel stvorkolku, tak som siel do SSY a objednal Korando. Uz po skusobnej jazde mi bolo jasne, ze to nebude splnat na 100% vsetko, co som chcel (idealne auto neexistuje), no problemy a nedostatky sa zacali vynarat postupne. Zacalo to s parkovacimi senzormi, odvtedy som si to auto zacal vsimat podrobnejsie, na SSY fore narazil na analyzy OBDII dat. Kupil som ELM327, tiez nieco pomeral a na ich zaklade merani sa mi podarilo znizit spotrebu minimalne o tristvtrte litra - stacilo prestat pouzivat tempomat. Ked som auto preberal, bolo chladno, klimu nebolo treba. Takze az pri vysokych teplotach som si vsimol, ako je nevyladena a co stvara. Po prvej dlhsej ceste mi zacala chybat bedrova opierka v sedadlach, z auta som vystupil ako polamany. A ked mi v kopci, ktory sa da zdolat aj s beznym predohrabom zacala blikat kontrolka prehriatia systemu 4x4, zacal som za vyrobok 4x4 SUV specialistu hladat nahradu.
Áááá spamer, má novou přezdívku, tedy p.Mrkvička, Rakušák, V12 atd, 😄 ubožáček 😄
Kto je V12 ? Ja som slovak, nie Rakusak. Na SSY fore som zaregistrovany ako rasusk73 a ani sa tym netajim, ak si si nevsimol (inak uboziak si ty, se si na to prisiel az teraz, niekolkokrat som sem daval videa, ako fasa mi fungovali parkovacie senzory, to iste som daval aj na forum).
Nejakeho Mrkvicku tu registrujem, na SSY fore som zachytil prezyvku V12, nazory tychto 2 sa uplne zhoduju, cize naozaj moze ist o jednu osobu. Na rozdiel od neho som ja Korando realne vlastnil 7 mesiacov a najazdil na nom10 tisic km. Ale klobuk dole pred jeho vedomostami.
Je fakt, že ssang-yongy jsou už docela vidět. Ještě jsem neměl příležitost pohovořit s nějakým majitelem, natož se svézt. V recenzích rovněž nevychází vůbec špatně. Pohledné taky jsou...
Koranda su fakt velmi pekne, to sa musi nechat. Bohuzial tym jeho pozitiva koncia. A recenzie nehovoria vsetko. Pokritizuju len to, co dealer dovoli, ostatnemu sa taktne vyhnu, resp. pri ich testovani na to nepridu, pretoze dany problem sa prejavi iba v specifickych podmienkach, ktore pri teste nemuseli nastat.
Milý pane, i kdyby ty tlumiče vyndali že záruky, tak si je koupí za cca, 1000 kč. Stačí jen zadat na internetu. Jo bere to víc, ale má to 160 PS. Máto tak vysokou spotřebu i když se jezdí klidně? Jel jste s tím vozem?
Tlmice nekupim, pretoze zatial druhovyroba neexistuje. A tie zo Skodofky tam dat nemozem, nie je istota, ze maju rovnake tuhosti. Kolega kupil na svojho 15 rocneho Peugeota standardne tlmice po 40 EUR za kus, namontoval a po tyzdni vratil spat tie stare, pretoze auto mu odskakovalo v kazdej zakrute a celkovo strasne natriasalo. Tlmice musia byt zladene s autom, inak clovek pride o pohodlie, alebo bezpecnost jazdy.
Ked neskor tie tlmice vymenil za origo Peugeot podla VIN, uz to bolo vporiadku. No cena bola niekde inde, stale vsak podstatne nizsia, ako 280 EUR za kus ako v pripade Koranda.
Milý pane, i kdyby ty tlumiče vyndali že záruky, tak si je koupí za cca, 1000 kč. Stačí jen zadat na internetu. Jo bere to víc, ale má to 160 PS. Máto tak vysokou spotřebu i když se jezdí klidně? Jel jste s tím vozem?
K tym tlmicom - pan ma auto v zaruke, nemoze tam dat ine tlmice ako tie, co mu daju v servise. Inak o tu zaruku pride. Korando nie je 20 rocna Felicia, ktoru si majitel moze bastlit doma na kolene. Na nultej servisnej prehliadke som chcel, aby mi pootocili volant, ktory bol presadeny o 2 stupne uz od novoty. Vraj si za to musim zaplatit, pretoze som mohol vymiest nejaku jamu, takze na to sa zaruka nevztahuje. OK, cert ber 80 EUR. Bohuzial to neurobili, lebo im nesiel stroj. A dorazne ma upozornili, aby som s tou geometriou nesiel niekde inde mimo autorizak, ze by mi padla zaruka...
Najazdil som s nim 10 tisic km. Tych 160 koni nie je citit, dynamika je chlp lepsia, ako najsilnejsia Fabia 1.0 TSI DSG. Mal som automat stvorkolku, co je pre spotrebu najhorsia kombinacia. Bezne jazdenie do a z roboty 11 km tam a 11 km spat rychlostou do 100 km/h po dialnici a spotreba 9.2/100. 150 kilometrov jednym smerom a 150 km spat po prazdnej nedelnej dialnici konstantne na tempomatovych 100 podla GPS urobilo spotrebu 7.2/100. K tomu nie je co dodat, ked niekto tvrdi, ze v beznej premavke jazdi pod 8/100, tak s vysokou pravdepodobnostou nehovori pravdu. To auto ma aerodynamiku otvorenej skrine na saty, k tomu pri beznej premavke jazdi az 20 percent casu s odomknutym menicom v prevodovke, takze zerie ako tank. A vobec za tym nie je hmotnost ci velkost auta.
Po 10k km ma tak dozralo, ze som sa ho zbavil a kupil Vitaru. Po vsetkych strankach lespsia, len nie tak komfortna. Ani jej velkost mi nevadi, 90% casu jazdim iba ja s manzelkou, iba raz za tyzden aj s 2 detmi.
Je to levný a funguje to. Tedy splňuje to přesně to, co lidé chtějí. Ano, výběr motorů by mohl byt lepší a třeba Kodiaq v automatu s 1,5 TSi parametricky slabší má nižší spotřebu, takže tu dáte víc za benzin. Ale spočítejte si, kolik km s tím místě ujet, abyste najeli jenom ten obří rozdíl v ceně.
Mozes prosim v tejto uvahe pokracovat ? Kolko dostanem za Kodiaqa pri predaji o 5 rokov a kolko za Torresa ? Napr. za 7 mesiacov som na Korande pri predaji stratil 7 tisic EUR. V realite o 3 tisicky menej, pretoze za tych 9 mesiacov, co som nan cakal vyliezlo z 24 na 27 tisic. A do vykupu ako protiucet slo za 20 tisic.
Milión zbytečností a zavádějících, jen jakoby podstatných, informací !! Kde je váha vozu, užitné zatížení a celková váha? Nebo se počítá jen s tím, že tohle velké auto bude nákupní taškou? I KDYŽ VLASTNĚ NA TUHLE OTÁZKU ODPOVÍDÁ ÚDAJ O OBSAHU MOTORU 1,5 LITRU a benzín k tomu!! !!! Aby jste mohli něco dělat, budete muset ten motůrek (jako z prastarého žigulíka) pořádně roztočit !! A když se to točí, tak to také žere aby to pohlo tou nesdělenou váhou vozu. Vzhledově je to ale velice hezké auto, jak praktické je ale nelze z fotek posoudit . Nezapomeňte na stejně žíznivou vládu a jejich neustálé zvyšování cen paliv!!
Tomu motoru staci 2500 otacok a taha velmi pekne. Na to ze je to iba jeden a pol liter, ma nadpriemernych 280 Nm. Vobec ho netreba tocit.
Koukám, že je tu samej odborník. Nechápu kritiky všech, kteří v tom autě nikdy neseděli a nesvezli se. Já když něco kritizuji, tak nejprve vyzkouším. Ale nám se tu rozmohl takový nešvar, nemáš BMW, AUDI, MERCEDES apod., tak jako bys nebyl. A říct kámošovi, že jsi koupil SSANGYONG, nemyslitelné, doživotní ztráta úrovně ve společnosti. Za svůj život mám už hodně najeto. Nacouváno možná víc, než několik odborníků tady. Korando jsem měla dva roky, maximální spokojenost. Spotřeba 6,5-7,2 normální silnice, na dálnici a ve městě 8,4. Ale to je o tom, že člověk nemůže být píp a jezdit stylem brzda plyn. Samozřejmě, že na začátku byla spotřeba větší, ale po půl roce si to sedlo a max. spokojenost. To samé je i s Torresem. Kritizujte až vyzkoušíte. P.s. nejsem blondýna
2x 150 kilometrovy presun po nedelnej prazdnej dialnici konstantnou stovkou a spotreba podla dotankovania 7.2 na 100 km. Tych 6.5 je pekna rozpravka, alebo SSY litre su nejake vacsie, objemnejsie, ako europske. Je mi to ale divne, pretoze o kufri Koranda pisu, ze ma 551 litrov, no ked to, co nalozim do Vitary, ktora ma 375 litrov po roletu naskladam do Koranda, pod jeho roletou mi nezostava absolutne nic. Kde je tych 176 litrov ? V kufri su tie litre Koranda pre zmenu akosi mensie, ako nase europske...
Asi proto že lžete. Proč vám ten článek vadí, vždyť se vás přece netýká. Vy máte přece svoji ofci ftdi a ta jezdí za 4l. Přeji příjemný a nezávistivý den.
Na SSY fore sa stazoval rozculeny majitel Koranda, ze mu po 40k km vytiekli zadne tlmice. Auto ma dlhsie, ako 2 roky, takze cvakal 280 EUR za kus. Tlmice su vynate zo standardnej zaruky 5 rokov / 100k km. No jo, clovek kupi auto za par supov a ked pride do servisu, stiahnu z neho kozu za ziva.
Zdroj :
Takze asi tak. Ked jeden tlmic stoji 280 EUR, kolko bude nove turbo, GPF, chladic klimy, intercooler atd. ? A akebudu dodacie doby ? Inak na chladice uz na fore bola staznost, niekto prisiel o ten na klimu, cakal nan 3 mesiace a ked sa dobre pamatam, stalo ho to 700 EUR.
A tu mame finalne riesenie problemu :
Keby som tam zacal hladat, podobnych pripadov tam bude vela. Aj hrdzavenie piatych dveri po pol roku, aj zatekanie do novych aut. Ja po vlastnej 7 mesacnej skusenosti Korando neporadim ani nepriatelovi. Zere ako tank (s AT AWD som jazdil za 9.2/100 rychlostou do 100 km/h a to som si musel davat pozor na kazde stlacenie plynu), najhorsie na tom aute su jeho reakcie na plyn - niekedy reaguje za pol sekundy, inokedy premyslalo, co po nom chcem aj 2 a pol. Cele zle !
Inak znamy bol skusat Torresa. 3x rozjazd do kopca a aj napriek AutoHoldu sa auto vzdy najprv pohlo pol metra dozadu a az potom sa rozbehlo dopredu. Za to sa vyhazduje z autoskoly !!!
asi byste se divil, počítejte že hůře než naše nedopadnou, doba se změnila. Navíc crash test je dnes hlavně o tom zda máte zaplej startstop a všemožný systémy. Auto jsou konstruována přesně na crashtest a podvádí se s tím stejně jako se spotřebou. Za mě super auto na ježdění kolem komína. Motor který nic nepotřebuje, nevadí mu cukačky.
A to odkedy ? EuroNCAP hodnoti v prvom rade % ochrany posadky. Kedze toto nema bocne ani hlavove airbagy, cez 70% sa nedostane, mozno bude kdesi na 60%, ked Dacia ma 71% a to ma aj hlavove aj bocne mechy...
Je to crep, ja by som o tom ani neuvazoval.
Abych řekl pravdu, vozidlo mě přestalo zajímat v okamžiku, jak jsem zjistil, že má pouze dva (ty povinné) airbagy! I jsem si jist, že v craschtestech celkem obstojí, co se týče pasivní bezpečnosti-tam se číňané asi nenechají nachytat, ale dva airbagy jsou na těch našich šílených silnicích prostě málo, takže děkuji, ale raději ne!!!
Neobstoji. Testuje sa aj bocny naraz, naraz bokom do stlpu. Pokial auto nema bocne a hlavove airbagy, tak v tychto testoch totalne prepadne.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Nějaká osobní zkušenost? (kromě údajného souseda?)
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ano, mal som to auto a najazdil na nom 10k km. Auto ako take je krasne, priestorne, pohodlne a tiche. No to je tak vsetko, nic na nom nefungovalo poriadne - senzory, tempomat, klima, 4x4, ked som sliapol na plyn, niekedy zareagovalo za pol sekundy, inokedy za 2 a pol. Vsetky moje vytky tomu autu som sem uz daval, nebudem sa opakovat. A ako fungovali moje (a nielen moje, robili to aj ine auta) parkovacie senzory :
Odkaz 1
Odkaz
Reakcia servisu po otestovani salonneho auta - pokrcenie plecami, ze diagnostika bola cista, nemaju ziadny upraveny software, takze s tym nevedia nic urobit.
3x som uvaril spojku pohonu zadnej napravy. Prvykrat v 20% stupani, pricom som si neuvedomoval, ze by auto hrabalo prednymi kolesami a bolo nutne pripojit zadok, druhykrat cca 200 metrov hlboky strkopiesok. Tretikrat, ked som skusal z prekrizenia vyliezt na strmy kopec. Uznam, ze tento treti pokus bol uz viacmenej trialova sekcia, kam Korando vobec nepatri. Nemozem ale nespomenut, ze Vitara ju zvladla - SNOW+LOCK+ESP OFF a za 3 sekundy nebolo co riesit. Rovnako zvladla aj ten kopec aj strkopiesok, takisto bez zavahania.