Historie prokázala, že vládní pobídky prostřednictvím vytvořených pomocí
účelově zameřených vylepšených podmínek mladé generaci do 35 let dřívějšími
vládními opatřeními přineslo výrazné oživení demografického vývoje společnosti,
ale tato vláda má ve svém záměru zcela jiné priority k realizaci. To je důkaz, jak
vládnoucí garnitura naplňuje svěřené poslání služby spravované společnosti.
Opět stálá písnička o likvidaci protivníka, ale žádná obhajoba skutků, které
mají tvořit splnění Vládního prohlášení na 93 %. Voliči poučeni minulostí
už neslyší na sliby, které se pak neplní (této vlády), ale posuzují záslužnost kroků vlády, které jsou konkrétním dokladem posunu vývoje společenského bytí. Doklady
statistických dat ČSÚ i OECD však potvrzují značné nesrovnalosti a o pozitivním
hodnocení nemluvě.
Občané nejsou na takové úrovni, aby si vládní představitelé mysleli, že mohou
do veřejného prostoru podávat informace, aniž by někdo hledal z občanů, co je
cíleným důvodem takových kroků. Ano i tento případ je dalším střípkem možné
mozaiky, jak tato vládní koalice vysoce úmyslně neřeší původní záměry a postupně
je přesouvá k pozdějšímu realizování, prostřednictvím účelových slibů na období
až budoucího volebního období, kde musí následně dojít k vyšší zátěži výdajů
přesunem stávajících výdajů až na novou vládu. Jsou to sprosté záměrné triky. Že takových odsunů je vládní koalicí dostatek a mohou značně svým plněním zatížit výdajovou položku státního rozpočtu, což není ani letos ani příští rok této vládě na mysli, neboť by mohlo dojít ke zvýšení celkového deficitu v roce 2024 i 2025. Pro
dokladování takových kroků v letošním roce je odsunutí zvyšování platů např.
pracovníků státní správy, policistů, vězeňské služby, hasičů, učitelů, všech
pracovníků zdravotní péče, sociálních služeb služeb, nepedagogických pracovníků atd.
Fiala prohlašoval, že hodlá přispět ke zvýšení prestiže státu v zahraničí, zlepšení
životní úrovně občanské obce a vytvořit příznivé podmínky k progresy hospodářského rzvoje společnosti. Co dokázali jsme všichni na vlastní kůži za
3 roky silně pocítili, co se splnilo napůl a obhajovalo se výmluvami změněných
podmínek a co do současné doby nebylo vůbec dodrženo nesou na svých bedrech
firmy a občané jako výraz stagnace až recese společenského vývoje. Slibovat
voličům cokoli už nemá žádnou váhu, každý krok posuzují dosaženými výsledky
a hledají odpověď proč nejsou dostatečně brány v potaz podkladové analitické
odborné závěry ke zlepšení vývoje společenského bytí.
Všechna hodnocení musí vycházet z reálných srovnávacích podmínek. To platí
jak u tvorby a naplňování Programového prohlášení, stejně u výše platů a mezd,
úrovně bytové politiky státu, zásluhovosti podílu na stanovení výše důchodů,
zásadní odchod od průměrných výkazových dat a přejit na medián, odchod od
ponižování hodnotících dat všech odborníků a nastolit konečně porevoluční
požadavek na řízení státu odbornými experty na jednotlivých postech řízení státu.
Ustoupit od zcela zavádějících názorů politiků, kteří naopak vysílají nepodložené
a nereálné vize odporující zdravému rozumu, ukazují na nekompetentnost jejich
znalostmi k výkonu postů bez odborných vědomostí řízeného resortu, velmi slabá
obhajitelnost dosahovaných stavů vývoje společenského bytí včetně sebereflexe při výtkách ze strany odborné obce. Současný politický systém nedává občanské
společnosti vůbec žádnou jistotu k zamezení špatných rozhodnutí s dopady
národohospodářských škod, ukončení neodpovědného vládnutí a přijímání zákonů
na sílu, když takové jednání společnost plně odsuzuje jako škodící tendence,
ale vládnoucí většina vždy prosadí své. Žádná politická pojistka v systému řízení
státu k zabránění budoucích skutků, odhalení vyníků a vyvození odpovědnosti jednotlivců včetně náhrady společenské škody v uplatnované vládní praxi politiků neexistuje.
Na co si president hraje, když tvrdil, že bude spojovatelem a skutek je opačného
významu, kde štve ekonomické odborníky, že nejsou dostatečně flexibilní, mají
chápat odlišnosti vývoje, nepovažovat dodržování rozpočtové odpovědnosti,
nabádat společnost uplatňováním zkrytých švindlů a nedodržování zákonných
norem. Takové sliby vládních představitelů, zejména premiéra a švindlíře MF zde bylo bezpočet a ve výsledkuse původní výroky, za půlročním i ročním vývojem, potvrdily jako záměrné dezinformace až lži, neboť nebyly vůbec naplněny, mnohé odsunuty novými špatnými podmínkami a některé dokonce úmyslně považovaly za smyšlené. Nikdy a nikdo nebude důvěřovat osobě, která sliby nesplnila a nebo se vymlouvala a president se ukázal rovněž jako alibista a jeho oblíbenost a důvěra
dostala další ránu.
Nikdo jiný nemůže být vinnen a pochopitelně za porušování zásad nést osobní
odpovědnost, než ministr jednotlivých ministerstev, který kryl velmi slabou politikou
dotační kvalitu neodpovídající kontrolní činností a výkonní úředníci porušováním
dotačních zásad, průběžného kontrolování uplatňování až po zastavení a vrácení
dotačních pobídek. Zde můžeme s plnou odpovědností nastínit jasnou účelovost
mnoha žádaných dotací, slabosti odborného posouzení a vyhodnocení nového stavu, který ve svém závěru, mohl být v nemálo případech označen výrokem o vzniklé národohospodářské škodě. Žádné odpovědné vyhodnocení stavu, žádný
nositel postihu za špatný a neodpovědný výkon na svěřeném postu a závěry NKÚ
jsou pouhou simulací zdviženého prstu. Takovým způsobem nemůže vláda dojít
k povýšení odpovědnosti za rozvoj společnosti, ale pouze nahrává k dalším
spekulacím na poli poskytovaných dotací.
Řeči presentované premiérem i ostatními členy vládní garnitury již občany
nezajímají a zejména o jejich úspěšném 93% naplńování Vládního porohlášení
si dle proklamovanýchn dezinformacích a lžích obsažených v mnoha dřívějších slibech bez prokazatelných skutků. Realita obsažená ve statistických datech ČSÚ a OECD jasně dokladuje naši vládní úroveň i včetně vyslovených výtek. Porovnávací pohledy lze směřovat k období volebního času minulé a současné
vlády a jejich výsledkům. Příměr plnění plánů dnešní vládní garnitury s vládou
komunistů je zcela zcestný, neboť jiné a podstatně odlišné podmínky vládnutí
a nastavené priority ve zcela jiných podmínkách. Nelze ani hodnotit sílu a zájem
povyšovat plnění úkolů (zcela odlišných) ve směru zlepšování hospodářských i životních podmínek občanské společnosti.
Takové rady zde jsouz zcela bezpředmětné. Autorka článku by nejprve měla načíst
statistická data o množství dodané vody, množství odpadní vody, cenové relace
obou poplatků, vývoji reálných mezd obyvatelstva za posledních alespoň 15 let
a výsledky pak vypovídají o zcela jiné realitě. Zásadní je znát, kdo je vlastnickým
subjektem a co stálým zvyšováním cen vlastně sleduje. Tržní hospodářství zde
vůbec není praktikováno, z pohledu nabídky a poptávky, neboť poptávka je stále menší a pak by cena měla mít sestupnou tendenci.
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Když občané zde upozorňovali na neduhy, ze strany Ukrajinců, kteří zneužávali
pomoci v pobytu, tak MV ústy Rakušana nepřipustilo jakékoli porušování zásad,
dodržování stanovených nařízení a vůbec nemělo odvahu provádět kontroly na stav až možného zneužívání podpor. Opět příklad vládního slabě obhajitelného
poskytování finančních podpor a nekonání vyhodnocovací činnosti jejich dopadů
prostřednictvím důsledných kontrol pohybu migrantů, jak ve vstupu na naše území, pak i přes hranice do Německa, které pak bylo nucené zpřísnit kontrolu na hranicích s Českem.