• Vážení,z prvních několika mála příspěvků v této diskuzi je mi nanic. Nejsem zrovna pamětník, ale taky budu mít brzy na hrbu pět křížků. Všechny představitelné formy veřejné dopravy mám však zažité již od studentských dob, takže mohu trošku srovnávat. Vyznění poznámky v článku, že pan Jančura přinesl drobné inovace, vyznívá poněkud tendenčně a velmi v jeho neprospěch. Přesedlat totiž před 15 lety k panu Jančurovi na linkách tam, kde to bylo možné, bylo jako přesednout z trabantu do mercedesu a to nemluvím o přístupu personálu. Zatímco města nakupují na příměstskou dopravu autobusy SOR, což jsou neuvěřitelně nepohodlné a hlučné autobusy (naopak i ty sprosté KAROSY v devadesátkách byly o třídu výše, než to, co je dnes standard), tak pan Jančura přišel na meziměstské linky s přepychovými zájezdovými stroji, kde vše, co se týká komfortu pro cestující, se nedá srovnat s ničím, co tu v té době jezdilo. Ale ono se to nedá srovnat ještě ani dnes. Konkurenci jako by to bylo jedno a lidem, kteří rozhodují o financování veřejné dopravy jakbysmet. Ti totiž asi běžnými spoji nejezdí. Nebudu se rozepisovat o vlacích,to by bylo na samostatnou kapitolu. Mě české dráhy málokdy zklamou tím,že by se vymanily ze svého nízkého standardu,čest výjimkám. Vždy,když pan Jančura něco zavedl,konkurence se to snažila zkopírovat,ale málokdy se jí to povedlo. Když čas od času čtu články na téma,že tam či onde nešla v některém vagónu od Jančury klimatizace,vždycky si říkám, kdo ty články vlastně platí. Na konkurenci tak přísné recenze čtu spíš výjimečně, a to je nefungující klimatizace u ČD často nejmenší.