Bydlíme v Praze a já i maželka jezdíme autem, nebo na motorce či skůtru každý den.
Nevím co název BOLT znamená, ale pro mě to znamená POZOR NEUMĚTEL ZA VOLANTEM.
Vlastně je celkem dobře že mají na autech ty velké nálepky, alespoň víte na koho si dát bacha, ještě by to měli mít nalepené na autě zezadu.
Každý den jezdím po magistrále, ráno je to celkem v pohodě, to ještě Bolťáci atd asi spí po noční, ale odpoledne je to fakt peklo.
Dovolím si říct že 8-9 z 10 nebezpečných manévrů udělá auto s nápisem BOLT.
Kdyzž vezmu situací kdy mě třeba z motorky či skůtra v Praze někdo málem sejmul, letos to bylo ve 100% případů auto buď s nápisem BOLT nebo Uber (cca 8x za léto).
To co předvádí řidiči těhle firem me přesvědčuje že s nimi asi nikdy nepojedu, protože nechci podporovat jejich způsob chování tím, že jim budu dávat peníze.
Je mi celkem jedno jakou řečí mluví, dost z nich jsou myslím i češi, ale myslím že pokud má nekdo vozit lidi za peníze, měl by mít určitou úroveň řízení, zvládání situací atd..
Také v případě přestupků bych na tyhle "profesionální" řidiče byl tvrdší (jedno jestli Bolt, Uber.... nebo "standardní" taxislužby)
Bydlím v Holešovicích a jsem rad ze hlasovani dopadlo jak dopadlo. Zúčastnil jsem se debaty o parkovani a můj celkový dojem je ten, že nikdo z radnice nemá zajem tu cokoli skutečně řešit. Muj pocit je, ze jde o prostě o to vybrat prachy a ty ideálně rozdělit svým podporovatelum kteří nemají auta. Určitě je tu potenciál jak počet parkovacích míst v nekterych mistech zvýšit a zároveň tím zklidnit dopravu, ale to je premysleni a práce a do toho se stávajícímu zastupitelstvu viditelně nechce. Napriklad se chlubili tím, že postavili parkoviste v místě kde nikdo nebydlí, za celkem dost peněz a pohorsovali se nad tím že to parkoviste nikdo moc nevyužívá. Doufám že u příštích voleb si lidé vzpomenou co na ně tahle parta vymyslela a podle toho budou volit.
Tak jsem se zkusmo kouknul a na vývoj tohohle zázraku bylo načerpáno 40mega z dotací. Obávám že je to jen další černá díra která udržuje při životě firmu co měla dávno zkrachoval.
Výsledek bude opět neprodejný nesmysl s cenou raketoplánu.
Kdo pamatuje slavný šestiválec FGR jehož vývoj jel taky na dotace a pak už o něm nikdo neslyšel.
Nebo slavné elektrické prase co prodalo par kusů (za tu cenu se neni co divit) a šlo taky do kopru.
"Vyvoj" Týnecké Jawy ma podobný koncept. Měl jsem před lety možnost vidět výsledky z Týnce naživo a také to bylo dost tristní. Následně se mi donesly i historky z výroby a to už jsem se jenom smál
Zásadní otázkou je, kdo, kde, jak a za kolik vyrobí tu energii kterou aktualne dodávají ty elektrárny které mají být uzavřeny.
15% spotřeby není málo, například podíl FVE a větrných elektráren je asi 11% takze by jich pro nahrazení bylo potřeba postavit více nez jednou tolik. K tomu tyto "ekologicke" zdroje dost často vyrábí v době kdy kdy je elektřiny přebytek (okamžitá výkupní cena je někdy záporná) a naopak velmi casto nevyrábí když je vyssi poptavka (rano, vecer, zvlast v zimě...).
Dost mě děsí kombinace uzavírání tohoto typu elektráren a zároveň snahy mít vše (vytápění, doprava, energeticky náročné spotřebiče) na elektřinu, kdy požadavky na dodávku se velmi často neshodují s možnostmi výroby.
Napriklad, je prosinec, venku je tma jak v jeskyni a nepohne se ani lísteček (takze solary a vetrniky jsou mimo).
V tom okamziku prijizdim ve svem elektromobilu do plne elektrifikovane domacnsti, auto dam nabijet, pustim pracku susicku, uvarim večeři pustim myčku, udelam, si kafe, pustim televizi, pak dám sprchu a jdu si lehnout (a to nežehlím 🙂 )
Elektřina se nedá (rozumně a ve větším množství) skladovat, takže to mnozstvi ktere se v jednom okamžiku někde spotřebuje se musi ve stejném okamžiku jinde vyrobit.
Další otázkou je kde "se vezme" elektřina pokud dojde k oživení průmyslove vyroby v Německu (a tím pravdepodobne i u nás).
Ale to jsou otázky které jsou nepohodlné a v rozporu s aktuálně prosazovanou doktrinou, takže slušný člověk je nikdy nevysloví, natož aby na ně hledal odpovědi 🙂
Pak by totiž mohl zjistil že to s tou elektřinou není tak jednoduché ....
Byl bych pro změnu, kdy by k vetovani bylo třeba shody minimálně dvou členů bez ohledu na velikost.
Tím by se zabranilo vydírání typu Maďarska a zaroveň nehrozila hegemonie velkých států typu Německa ci Francie.
Kdyz vidim přístup Německa k celkem zasadnim otázkám typu migrace ci zeleneho smerovani, tak skutecne nestojim o to, aby tyto země určovaly celkové směřování. Zásadním problémem je, že aktualni rozhodnutí napriklad v Německu se činí pod vlivem ječící menšiny, bez kvalitni a vyvážené debaty a následného celospolečenského konsenzu.
Rozhodnuti typu uzavřeme jaderné elektrarny, protože Fukušima.
Budeme jezdit a topit jen na elektriku bez zamyšlení kde se elektrina vezme a jak ji budeme distribuovat.
Prijimani vsech kdo chteli do evropy bez zvážení jake duvody je sem vedou a zda jsou schopni (ochotni) se integrovat.....
Jako pracovnik Německého korporátu nemám o Němcích a jejich přemýšlení velké iluze.
Z mé zkušenosti je to národ mravenců bez větší inovativnosti a chovajici se podle hesla drž hubu a krok a s minimem kritického myšlení.
Nemecka vláda řekne vitejte migranty, tak je jdeme vítat, vláda řekne ze ruskej plyn je nejlepší, hurá na plynový elektrárny, vláda řekne elektroauta a da nám dotaci, hurá do aut na baterky.
Výhodou EU ma naopak být množství rozdílných názorů a nutnost sladit všechny k obecně spokojenosti všech stran.
Ano bolí to, ale to je demokracie, komu se to nelibi, v Rusku, Číně, Severni korei atd je mista dost, něčí nazor nikoho nezajímá a rozhoduje tam vládnoucí monarcha.
Mám předface jako služebák.
Kombi, motor 1,5 110kw tříválec (ale na 3v je hodně kultivovaný) 8q automat, adaptivní LED adaptivní tempomat a asistenty snad na všechno a za mě spokojenost.
Asistenti se dají nastavit / vypnout jak chcete a po startu zůstávají jak byly (což jsem od kolegů s VW, Škoda a Opel zjistil že není standart).
Moje verze má ještě hodně tlačítek (třeba start stop), klasickou klimu s točítkama atd. to mi vyhovuje
Docela to jede, spotřeba dlouhodobě 7,5-8 (kolega s manuálem má 6,5) ale jezdím hodně město a kratší vzdálenosti.
Vzadu je multilink a dost bych se divil že by s facem předělávali zavěšení, ale kdo ví.
Jízdní vlastnosti a naladění podvozku za mě super i na ostřejší jízdu.
Škoda že nabízejí už jen 1,0 motor a dehet, ta 1,5 je za mě ideál (teda ideál by byl 2,4 ST 😄) 1,0 bude podle mě chybět krouták, ale nejel jsem s tím tak jen odhaduji.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přijde mi, že je to prostě uražené ego paní ministryně a také ze zprávy vznikly na určité politickée zadání (což velmi degraduje obě instituce které se v tom angažují)
Paní ministryně na mě působí dojmem afektovane psychopatky jejíž ego urazil náčelník GŠ tím že je samostatný a ona se mu mstí za to že s každou blbosti neběží za ní a nečeká na posvěcení, pripadne moudrou radu.
Takže je třeba kritizovat vše co náčelník GŠ podpoří nebo vytvoří.
Celé mi to přijde dětinské a smutné a nejsem si jistý jestli by člověk s takovým charakterem měl být ministr.