Argument NATO, že dodání stíhaček Ukrajině by Putin mohl považovat za vstup do války moc nechápu. Stíhačky = zbraň? Státy NATO posílají zbraně, Turecko "prodává" své drony Ukrajině a to je jako něco jiného než darovat stíhačky pod obavami zavlečení do války? Je otázkou času kdy toto Putin bude vysvětlovat jako útok NATO proti Rusku.
Díky za test. Někdy za dva roky budu kupovat nové auto a jedním z favoritů je Peugeot 3008 4hybrid. Technologie je stejná. Mám rodinný dům ( mám kde dobíjet), do práce jezdím cca 50 km, z toho 10 km městem a zbytek po normální silnici. Rovněž častěji jezdím po městě - nákupy atd. Čili, asi bych byl vhodný adept. Možná bych dostal od ČEZ i výhodnější sazbu na noční dobíjení.
Mám ovšem následující otázky :
1/ jak je to s životností " přeturbeného" motoru, který díky systemu zapíná a vypíná, aniž bych to ovlivnil. Jak dlouho motor a turbo vydrží ?
2/ životnost baterií, kolik cyklů ( nebo km ) vydrží ? Jak klesá jejich kapacita v čase.
3/ Bude-li životnost motoru a baterií cca 200 000 km , jakou hodnotu bude mít vůz, pokud ho budu prodávat třeba ve 120 000 km ?
4/ Jaká bude hodnota mého - v ČR za plnou cenu koupeného vozu, až se po 2-3 letech začnou dovážet lehce ojeté z Německa ( Holandska, Rakouska ) kde je na nový vůz sleva a dotace cca 8-10 tis Eur ? Pak bude mít zde koupený vůz jasnou nevýhodu.
Moc by mne zajímaly vaše názory.
Díky
Dobrý den,
jsem majitelem Mitsubishi Otlandera PHEV plug-in-hybrid, rv 2014, dovoz z Holandska v roce 2019, cena 300.000 Kč, aktuálně najeto 311.xxx km, stav baterie 72%, dojezd na elektřinu 35km, průměrná spotřeba v zimě cca 6,6l/100km, v létě o litr méně. Za rok najezdím cca 35.000 km. Měl jsem před tím 3 roky Lexus RX400h, spotřeba 7,5l/100km ale nebyl to plug-in-hybrid (dojezd na el. max 2km). Bydlím na horách a auto super, za ty peníze odvede svou práci. Nabíjím v garáži, jinak nová baterie stojí v Mitsubishi cca 250.000,- Kč. V zahraničí jsou už firmy, co dělají repase celé baterie c cenou cca 5.000 EUR. Do budoucna se třeba dočkáme i větší kapacity baterie a tím delšího dojezdu na elektřinu. Ale vzhledem k tomu, že je baterie složena ze článků, v případě potřeby lze vyměnit pouze články. Osobně si myslím, že hybridní auta je mnohem lepší řešení než čistě elektrická. Bohužel hybrid má menší baterii a tak kratší dojezd např. po městě. Plug-in-hybrid je do města ideální.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
EET V2.0 pro ubytovatele.
2 odpovědi