Každý, co něco dokázal, si zaslouží obdiv. Vrátil se do ČR po dvaceti letech s poškozeným zdravím, ale 12 otřesů mozku zanechá své následky a proto už mu ani moc nezazlívám jeho vyjádření na síti X o nějakém žaludovi. Jen, prosím, nelez do politiky, protože pomatenců už tam máme plné poslanecké lavice. Podporuj tu svou nadaci se svou sestrou a zdrž se komentvání politiků. Na to stačí Hrdina se svými buranskými komentáři.
Stát je nejhorší hospodář. Svědčí o tom fakt, že už v létě neměl Stanjura v pokladně žádné rezervy a to si myslím, že tvorba rezerv je povinná a využívá se právě na tyto nepředvídatelné okolnosti jako jsou povodně a další pohromy. Měli bychom omezit různé iniciativy na schánění dělostřeleckých granátů po světě, které nás naposledy stály kolem 800 milionů a za každou cenu se nesnažit kupovat ta nejdražší letadla. Vždyť Francie používá stíhačky vlastní výroby, které jsou jen 4,5 generace a totéž udělá Švédsko a Maďarsko. Kromě letadel ušetříme na vyztužení přistávacích drah a na provozních nákladech. Příjmy do státního rozpočtu na rok 2025 se mají zvýšit o 7,5% a výdaje o více než 5%. Pokud se z toho chceme někdy dostat, musí se šetřit. Města a obce mají značné přebytky hospodaření a stát má čtvrt bilionové deficity. Tak někdo hospodařit umí a někdo to neumí. Stanjura hovořil o tom, že škody odhaduje na 17 miliard a přitom rozpočet na rok 2024 chce povýšit na výdajové straně o 30 miliard. Tak z jakého důvodu to povýšil skoro o 100% ?
Hladík je z Brna, konkrétně ze Soběšic. Už tam měl vellmi špatnou pověst křiváka a pokračuje v tom i z pozice ministra. Nevíím jak přišel k závěru, že v Opavě a Krnově šlo vše zvládnout lépe a včas. Nakonec z něj vypadne, že vody Opavou a Krnovem proteklo daleko víc vody, než se předpokládalo. Nevím, co tou návštěvou chtěli dokázat, snad, aby nařídili, že volby budou ve stanovený termín a nepřipustit žádnou diskuzi. Jěště bych jim doporučil návštěvu Jeseníku, Lázně Lipová, Písečná a Mikulovice. Tam lidé nemají ani doklady a někteří, kterých není málo, ani střechu nad hlavou. Ta oblast má jednu z nejnižších úrovní v republice. Po roce 1997 si opravili bydlení nebo postavili nové domky a věřím, že jěště dnes nemají energie, komunikace jsou v troskách, nemají potraviny a jsou zcela odříznuti protože jim nejede ani internet a telefony. A první, na co vrhnou, jsou volby. Neuvěřitelné se stává skutkem.
Není na co čekat. Za chvilku je konec září a nastane podzim,kdy vše špatně vysychá, především domy a byty. Jsou obrovské škody na infrastruktuře, silnice, mosty a železnice ve značné části republiky jsou podemlety vodou,poškozené mosty silnic i železnic. Bude třeba řada revizí a za chvilku tu máme zimu, kdy se toho moc nenadělá.
Největší břemeno leží na představitelích obcí a měst, hasičích i policistech a opadne voda, nastoupí další etapa spojená s úklidem,obstaráním bydlení těm,kteří o své nemovitosti přišli. Rozhodně není starostům, primátorům a hejtmanům co závidět a proto je třeba jim práci,pokud možno, usnadnit a ne jim ji komplikovat tím, že něco mohli udělat lépe a nebo dokonce i dříve. Kritiků se určitě najde spousta, ale jedno je jisté, čas je v tomto případě náš společný nepřítel a to by si měli uvědomit všichni včetně politiků vládních i opozičních. Je třeba zmínit i to, co bude nebo už je, tím nejpodstatnějším a to jsou finanční postředky, kterých ve státní pokladně je zatraceně málo, o něco lépe jsou na tom kraje, města a obce, ale i to stačit nebude. Ke všemu náš stát nedisponuje rostoucí ekonomikou a o to, zřejmě, se prohloubí deficity státního rozpočtu jak letos, tak i příští rok..
Počkejte až opadnou povodně. Vláda má od pololetí vyčerpané všechny rezervy,které se tvoří právě na tyto neočekávané události. Uvidíme, co vymyslí pan Fiala. Asi aby počkali po Novém roce, jako kuchařky, uklízečky, hasiči, policisté ... Je jisté, že sever Moravy, Liberecko, Hanušovice, Jižní Čechy i Pardubicko budou potřebovat desítky až stovky miliard, které stát nemá, opět naroste dluh.
Jurečka tvrdil, že u nás pracuje 120 tisíc Ukrajinců ze 400tisíc. Nikdy neuvedl fakta, za kolik v průměru pracují,kolik odvádí na sociálním a zdravotním a kolik tvoří daně z jejich příjmů. Pouze tvrdí, že stát na nich vydělává miliardy. Taky tvrdí, že na 1 důchodce musí pracovat 3 lidé, protože 2 jsou málo. A to je všechno, co se od něj dovídáme. Pokud taková čísla nezveřejní, není kontrola jeho tvrzení možná. Není možné se smířit s tím, že člověk, který trvale lhal, co se dělo na MPSV při střelbě na FF, si dovoluje apelovat na občany, aby nelhali a nešířili nenávist,když jednal účelově při valorizaci penzí a raději obratem napsal novelu zákona, aby nemusel postupovat podle stávajícího zákona. Těžko mu věřit,když je vícepremiérem vlády, která zvyšuje daně a přitom není schopna sesmolit důstojný rozpočet, nemluvě o vyrovnaném. Sám si nárokuje pro své ministerstvo desítky miliard navíc, aby pokryl sociální program. Pane Jurečko,pokud to nevíte, tak Vy jste tady pro lidi,kteří si Vás platí a měl byste skládat účty. Tak napište to, o čem jsem psal v úvodu. Zbytek si dopočítáme a proti tomu můžete postavit tu sociální výpomoc pro 400 tisíc Ukrajinců
MPSV neuvádí, kolik je u nás Ukrajinců, kolik z nich pracuje, jakou průměrnou mzdu dostávají. Kolik z těch, co pracují, odvedou na sociálním, zdravotním a kolik na dani z příjmu. Jinak by mělo MPSV uvádět jaké částky a na co jsou jim vypláceny. Bez toho je to pouze taková hra čísel bez reálných podkladů a na konci si každý může napsat cokoli.
Pokud Ukrajinci u nás pracují v počtu 122 tisíce a odvedou státu na daních a odvodech 6,5 miliardy, znamená to na jednoho pracujícího Ukrajince 52.459 Kč.
Chci touto cestou požádat pana Jurečku, aby uvedl z jakého daňového základu lze odvést státu, podle mě zcela nereálnou, sumu 52.459 Kč měsíčně. Podle mého výpočtu, by musel každý ze 122 tisíc pracujících Ukrajinců v průměru pobírat hrubou mzdu, která by se blížila částce 100.000,- Kč každý měsíc, což je na první pohled nepravděpodobné a ministrovy výroky za zavádějící a nepravdivé. Jen doplním, že v tom mém výpočtu jsou zahrnuty odvody, které platí zaměstnavatel za svého zaměstnance ve výši cca 34% z hrubé mzdy. Jedná se o zdravotní a sociální odvody.
Nevím, kolik to Fialu stálo, aby autor stvořil takový pokus vytvořit nemožné. Pozoruhodný ovšem je závěr, že pokladna je v lepším stavu jako před třemi roky bez ohledu k tomu, že vláda hromadí deficity a lepší to nebude ani v roce 2025 a to i přesto (viz graf), že rapidně rostou příjmy státu. Je jisté, že díky nezvládnuté inflaci plynoucí především z nesmyslně a pozdě zastropovaným cenám energií, kdy distributoři zdvojnásobili své zisky na úkor podniků, podnikatelů a především občanů. Lze to demonstrovat na ČEZu,který měl desetkrát vyšší zisk než obvykle, o který následně přišel, bez ohledu na to, jak se bude financovat nový nebo nové bloky elektráren.
Rozhodující ovšem je, že průmysl stagnuje nebo dokonce upadá, stavebnictví je rovněž v útlumu až několikaprocentním propadu. Nový Stavební zákon Bartoš nedá dohromady ani do konce roku a to je špatná predikce. Průmysl, motor naší ekonomiky, doplácí na drahé energie a rovněž na nedostatek zakázek díky jednostranné orientaci na Německo, ale smutné je to, že do těchto potíží nás vehnala Uršula se svými zelenými fantasmagoriemi a jak vidno, její demolice evropských ekonomik bude dalších pět let pokračovat. A to je horší než Jiráskovo TEMNO.
Mohu panu Kupkovi doporučit projetí silnice I/43 z Brna na Svitavy, kudy jezdí většina kamionů ze severu republiky na Slovensko, Rakousko a Maďarsko nebo naopak. Už v roce 2013 si to prohlédl premiér Sobotka a pravil, že je to hrůza. Za den tam projede 20-25 tisíc vozidel, z toho polovina jsou kamiony a v noci jenom kamiony. Díky přetížení jsou vyjeté takové koleje, že nechybí mnoho, aby se plachtani s konstrukcí při míjení nestřetli. Kolejemi se za deště osobákem nedá ani pořádně jezdit. U této komunikace, kde kdysi jezdily povozy s koňmi je jen slabý štěrkový podklad,který takové zatížení není schopný absorbovat. Omezit tonáž kamionů je samozřejmě řešením a to i s přihlédnutím k vysokým letním teplotám do 35 stupňů, jako letos. V každé zatáčce je asfalt narolovaný koly kamionů ke krajnicím,kde se tvoří boule, lépe řečeno hrby. Před několika roky jsem byl ve Švýcarsku, kde lze přepravovat max 18 tun a kamiony mají zákaz vjíždět do měst. Pan Kupka by si měl spočítat nebo nechat spočítat, co je výhodnější a potom se vyjádřit. Nedávno na Vysočině kontrolovali kamion s dřevem, přeložený o 9 tun. Bylo zjištěno, že to samé vozidlo již bylo pokutován za stejný přestupek. Tak, jak si to ministr představuje, že je lepší nechat jezdit soupravy s celkovou hmotností 48 tun, které stát není schopen řádně kotrolovat a postihovat, když stejně jezdí přetížené a stále se jim to vyplatí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rakušan je podrazák, což dokázal po založení PIRSTANU,když vykroužkoval všechny PIRÁTY. A teď, při povodních by se potentoval, aby si nahnal politické body. Je to pouze faleš a on to dobře ví, po všech těch průs...ch co STAN napáchal od DOZIMETRU se šifrovanými telefony až po lži po přijetí migračního paktu. Nedá se mu věřit ani pozdrav. Jen mu nenaletět.
1 odpověď