Nevím jak je to u ostatních značek, ale u mého auta se, v případě, kdy čáry zmizí nebo jsou nejednoznačné, systém sám vypne a v okamžiku, kdy je značení v pořádku, zase automaticky zapne. O tom, zda je systém vypnutý, nebo zapnutý, informuje symbol na přístrojovém štítu.
Navíc lze trvale nastavit míru asistence: pouze zvuk / zvuk + vibrace / zvuk + vibrace + zásah do řízení.
KIA Sportage 2021.
U Tucsonu je to stejné jako u Sportage. Po startu muže být nastaven aktivní pouze asistent vyjetí ze silnice a ten volant do středu vozovky nestrhne.
Je to tak.Jezdím denně,a pokud přijedu na semafor,a přede mnou Tucson,nebo Sportage,směrovky v nárazníku pořádně nevidím.Ať mi řekne výrobce jediný rozumný důvod,proč je instaluje tak nízko do nárazníku?Kdyby to mělo nějaké logické opodstatnění,tak budou mít blinkry v nárazníku všechny značky aut.Osobně za každých okolností,i z bezpečnostního hlediska chci být viděn řidičem za mnou ,jakým směrem ze semaforu odjedu,a to je pouze,pokud mám viditelné zadní směrovky v zorném poli řidiče.
A vy nevíte do kterého odbočovacího pruhu najíždíte? Když už stojim za autem na křižovatce, tak je mi jedno kterým směrem pojede.A je dobré když Vám stojící auto nepere další světlo do očí, v noci je to nepříjemné.
Z hlediska funkčnosti je to výborné řešení, neboť platí, co chci zvýraznit, to dám samostatně (viz třetí brzdové světlo, nebo majáky). Sdružování je kvůli usporám nákladů výrobce (proto je to převažující řešení). Neplatí, vše v jednom je lepší než rozdělené. Viz i sdružené ovládání vše na displeji vs samostatné ovladače.
Za jízdy je zorné pole řidiče dostatečně široké, aby pokrylo 20cm níže,nebo výše. Stejně tak musí zachytit nečekanou překážku na silnici, výmol, vbíhající dítě, nebo zvíře na vozovku, atd.. .
Kia na ně má servis:výměna chladící kapaliny 3roky/60tkm +20tkč aby baterie vydrželi déle.
Kde jste vzal tu cenu? Litr té kapaliny se běžné prodává od cca 100 do 250Kč a i s prací jsem našel cenu do 3000Kč. To není špatně vzhledem k o 1/3 rychlejšímu nabíjení a přitom menší degradaci baterie. Navíc EV6 má frunk, což Enyaq nemá.
Já jsem si to nechal spočítat přímo u prodejců. I30 v pořizovací ceně o cca 100 tis. menší než Scala mi při shodné akontaci, pojištění, době splácení vyšla o cca 150 Kč měsíčně levněji, což je zanedbatelný rozdíl.
Tak asi těžko přeplatíte u i30 o170tis. více, tak aby to vyšlo stejné se Scalou a tam je v modelovém příkladě přeplatek 70tis
Tolik nepřeplácím v o 1/3 dražším SUV. Tak asi tak.
(ovšem není to celé přeplatek, ale je v tom pojištění).
Já vím, že takové financování existuje. Já se bavím o stejných splátkách po celou dobu až do úplného zaplacení.
Pokud si spočítám kolik přeplatíte na obou variantách není to zrovna málo.A to je na těch úrocích a pojištění.A co ta kvalita pojištění?Tak jestli ta i30 nevyjde levněji. my jsem takto kupovali dražší auto, a jenoznačná výhoda u Hyundai.
A to máme nižší splátku než vy za Scalu zde v uvedeném příkladu.
Splátky mám všechny stejné, i tu poslední. Úrok mne nezajímá. Zajímá mne kolik celkem budu platit včetně pojištění. Nezajímají mne slevy, akce atd. Takže pro ty jednoduché. Chci koupit auto na leasing mám 200 tisíc, chci to na 5 let, pojištění 5%spoluúčast. Zajímá mne kolik budu splácet měsíčně, nezajímá mne nic jiného, ani vstupní cena. Ze zkušenosti vím, že auto levnější vás může vyjít dráž než to co má vyšší cenovku.
Tak ještě jednou, u poslední vyšší splátky se můžete rozhodnout co dále, zda auto chcete nebo ne, nebo splatit jednorázově větší částku, nebo rozložit opět do menších splátek.
Navíc máte horší podmínky pojištění, GAP atd. Započítává se totiž vše, neže to nezajímá.Jo také jseme se málem nachytali na nízké splátky, ovšem zavčas jsme zjistily že tak nízké nejsou.
Nechci slevu zadarmo. Ten leasing není žádná sleva, stačí porovnat kolik budete splácet. Například u škodovky dražší o 100 tisíc máte při stejné akontaci i stejné splátky.
A poslední splátka je kolik? U Škodovky máte sice i třeba menší splátky, ale poslední je ranec, kdy si mate rozmyslet zda to auto vůbec chcete. Nakonec zaplatíte mnohem více. U Hyundai není poslední splátka vyšší než všechny předchozí.
Hlídání v pruhu by mělo být v základu vypnuté a pokud si ho chci zapnout, abych někde neusnul, tak naopak chci, aby mě drželo uprostřed pruhu prakticky bez zásahu. Vy píšete, že vlastně nefunguje, takže ho ani nemusíte vypínat. Ve střsdu si tohle beru na operák na 6 měsíců na zimu, tak jsem zvědav. Už jsem dlouho nepotkal auto, které by mě nevytáčelo nesmyslnými systémy, které nefungují, nebo mě naopak chtějí zabít. Jediny Mustang to má celkem ok, ale to je jen pro zábavu a jiná kategorie. jsem rád, že jsou operáky na 6 měsíců a člověk se toho zase zbaví. Už bych si dnes auto nechtěl kupovat.
Oni jsou ty asistenty dva, jeden je zabráněnní opuštění jízdního pruhu ( silnice), ten já mám nastaven aktivní vždy. Dá se i nastavit možnosti upozornění. Druhý je aktivní udržování v pruhu, ten aktivně drží auto uprostřed jízdního pruhu a zapínám ho, tlačítkem na volantu ( krátký stisk), stejně ho i vypnu. Dlouhý stisk vypne oba.
Za mně naprosto v pohodě a aktivní vedení zapínám poměrně často.
za mně novinář vlítne do auta, aby byl test co nejrychleji hotov. Ale návod má třeba 700 stran a různých nastavení je opravdu hodně.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jste napsal pěknou blbost.Rozhodně mi není jedno,kam pojede řidič přede mnou.Uvedu častý příklad z praxe.Jedu za šnekem(v obci jede 35km/h),předjetí není možné,přijedem na semafor směr rovně,nebo doprava,zjistím,že jede doprava,tak se za ním nepotáhnu,a zvolím cestu rovně s podobným nájezdem km za předpokladu,že to tam znám,a vím kam jedu.Takže kecy,že je jedno,kam jede řidič přede mnou si nechte pane Havlíček na koledu.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jenže všichni, pokud používají směrovky , tak je spínají už za jizdy před křižovatkou a i kdyby ne, tak máte při dojezdu za nim vždy delší vzdálenost danou 2s.(rychlost 30 km/hod= 15m) rozestupu, takovou že vždy vidíte célý nárazník včetně směrovek. Nebo jezdíte zmíněných půl metru za autem a nebezpečný jste Vy?