Posouvat věk preventivních zdravotních vyšetření řidičů seniorů je dle mého špatný nápad. Sám jsem již senior a mnozí mí kolegové by potřebovali vyšetření snad ještě častěji... A to nejen kvůli věku. Před odchodem do důchodu jsem měl průměrný roční nájezd cca 35 tis. km (mým autem a služebními vozy). První rok jako důchodce jsem nenajel ani 10 tis. km. Ale i to je dost. Mnohým seniorům, kteří jezdí jen kolem komína, chybí rozježděnost a i proto bych byl pro neposouvání věku prohlídek na 70 let.
A v článku mě zarazila ještě jedna věc: "...Pokud dnes někoho shledají jako nezpůsobilého řídit, musí o tom informovat úřad v jeho bydlišti poštou ". To zde stát předvádí naprostou ignoraci vlastních nařízení! Stát je zřizovatelem datových schránek a je povinností státní správy (a nejen jí) tyto DS používat, pokud ji adresát má zřízenou (Úřady státní správy i lékaři ji mají ze zákona.). Měl bych jednoduchý lék na používání DS: Úředníku, poslal jsi papírový dopis někomu, kdo má DS? Tak zaplať poštovné!
O celkové neschopnosti našeho státu digitalizovat sám sebe se raději rozepisovat nebudu.
Vážení diskutující, značná část z nás nečte pořádně daný text a někteří i nechápou připojené obrázky. Na snímku je solární elektrárna, ale jak již někteří napsali, je to elektrárna parní! Na zemi jsou stavitelná zrcadla, která odrážejí sluneční paprsky na onu černou část věže a tím ji ohřívají... Na druhém obrázku je v části SPOJENÍ napsáno mimo jiné "Čtyři podmořské kabely s technologií HVDC..." to znamená Vysoké Napětí Stejnosměrný Proud (High Voltage Direct Current) a už Nikola Tesla či Thomas Alva Edison věděli, že pro dopravu velkého množství elektrické energie na velkou vzdálenost je výhodnější velmi vysoké napětí než vysoké proudy... No ale teď jinak: dle mého soudu je celý projekt tak trochu zbytečný. Za předpokládané výdaje francouzsko-britského investora ve výši 20 miliard eur by se dal postavit na západním pobřeží Británie a Francie nespočet elektráren využívajících mořských proudů, vln a příboje a samozřejmě i množství větrníků... A krom jiného se může změnit v Maroku režim, někdo otočí vypínačem a frantíci a britové by měli problém, třeba jako Evropa (nejen) s nedostatkem čínských komponentů v době kovidu či při uzavření Suezu. Zkrátka, co je doma, to se počítá!
Pane Vojtěchu Bauere, autore tohoto textu, vím, že při studiu anglistiky se vojenská technika nevyučuje. Ale pokud i nadále chcete psát o vojenských konfliktech, doplňte si laskavě vzdělání o technice používané v ozbrojených konfliktech. Přidělit k textu o pádu vrtulníku Mil Mi 8 obrázek bitevního vrtulníku Mil Mi 24, to je totální diletantizmus... Anebo že by Vás zmátlo, že při vývoji vrtulníku Mi 24 byl použit jako základ pohonný systém z Mi 8? Jen ta "karosérie" je poněkud jiná!
Video je podvod. Sedí v Su 27 UB. Odkaz 1
Toto video je něco starého, neb letoun ve kterém sedí, není Tu 160, kde piloti sedí vedle sebe! Letoun na tomto videu je s nejvyšší pravděpodobností Su 27 UB. Odkaz 1
Toto video je něco starého, neb letoun ve kterém sedí, není Tu 160, kde piloti sedí vedle sebe! Letoun na tomto videu je s nejvyšší pravděpodobností Su 27 UB. Odkaz
Nebudu komentovat skipasy a ceny na sjezdovkách, ale velmi mi vadí, že mnoho redaktorů neumí česky. A co mne sakra dráždí, je velmi časté používání slova "s hranolkami"! Paní redaktorko Rambousková, máte, předpokládám, vysokoškolské vzdělání, tak si laskavě uvědomte, že je to ten hranolek, nikoliv ta hranolka. Tedy skloňujeme podle vzoru hrad a tedy má být: s hranolky.
Jj, pan redaktor převzal informace z webu Yicai Global, ale asi nepřemýšlel, neověřoval a aj nepočítal. Za cca 6,4 roku nálet 1382 hodin při 1055 vzletech Yicai uvádí 9,8 hodin letu denně za poslední rok! To je celé poněkud mimo. No a ještě si pan redaktor přebásnil info o poškození lopatek turbíny. Ne, Yicai říká a i píše pouze o lopatkách levého motoru. A z videa i fotky vidíme, že se polámaly lopatky dmychadla levého motoru. U těchto typů motorů je dmychadlo, neboli 1. stupeň kompresoru, neboli nízkotlaká část kompresoru v přední části leteckého motoru a turbína je naopak na konci motoru (tedy vzadu) a pohání kompresor leteckého motoru. A turbína, stejně jako kompresor, je vícestupňová - vysokotlaká, středotlaká (někdy) a nízkotlaká... Důvěřuj, prověřuj a počítej (samozřejmě bez chyb!).
Tento článek nádherně ukazuje, jak se celý systém poslaneckých náhrad zneužívá. Poslanci (ale i senátoři, vládní činitelé i president, ale také starostové či primátoři a hejmani) jsou našimi zaměstnanci. My, občané České republiky, je platíme ze svých daní! A tak by měli, pokud jsou nemocní, pobírat nemocenskou a ne plný plat, a náhrady účtovat pouze za prokazatelné výdaje. Že by na to potřebovali dalšího úředníka? Ne, mají přeci pronajatou kancelář a v ní sedí asistent, vykazování všech nákladů by měla být část jeho administrativní práce... Vím, toto asi moc idealistická představa, která nebude naplněna.
Reklamní rozhovor! Jsem dlouholetý dárce krve a plazmy, ale chodím k odběrům do nemocnice, nikoli do komerčních odběrových center a tedy krev i plazmu odevzdávám bezúplatně. A zde je první lež pana doktora: dárce plazmy má stejná práva jako dárce krve! Tedy den volna v den odběru plazmy a nárok na odpočet že základu daně, je to odpočet za dar. Připomínám, že se to týká bezúplatných odběrů. Druhá lež pana doktora: i plazma je podávána přímo pacientům. V transfůzní stanici Klaudiánovy nemocnice v Mladé Boleslavi, kam jezdím na odběry, mne o tom informovali s tím, že je naše plazma používána přímo pacientům. Máme taky mnohem přísnější stravovací omezení, než pan doktor popisuje. Příklad: odebraná plazma se má vzhledem podobat zdravé moči - nažloutlá a čirá. Jednou jsem před odběrem posnídal malý bílý jogurt a plazma byla zakalená a nemohla být použita k přímé aplikaci pacientům. Byl jsem upozorněn, že příště by v takovém případě odběr předčasně ukončili a byl bych odejit... Mohu srovnávat, protože syn jezdí "dávat" plazmu za úplatu do komerčního centra a v podstatě se nemusí ve stravování před odběrem nijak omezovat. A třetí ne lež, ale spíše nepřesnost od pana doktora: po prodělaném Covidu 19 jsem 3x daroval tzv. rekonvalescentní plazmu ve Fn v Hradci Králové - jinými slovy: postcovidová plazma byla vysoce žádána, pokud měl našinec dostatek protilátek proti Covidu 19.
Za vyřízení dotace z NZÚ si některé firmy účtují až lichvářské poplatky. V roce 2022 a počátkem roku jsem si dělal poptávku na instalaci fotovoltaické elektrárny. Z mnoha společností jsem vybral asi 12, kterým jsem poptávku upřesnil: v konkrétní nabídce chci základní položkový rozpočet a v něm i položku na vyřízení dotace. Některé společnosti si tvrdě stály za tím, že položkový rozpočet nadávají, neb na to tak mají nastavený systém... a další uvedly, že systém jim neumožní položku na dotaci odečíst! Vyřadil jsem je. Pouze 4 (slovy čtyři) společnosti mi upřesnily nabídku a přidaly položku za vyřízení dotace: od 4500,- do 22000,- Kč bez DPH !!!
Mapy meliorací z 60. a 70. let 20. století lze dohledat. Ale v Mapovém přehledu meliorací je minimum. Já jsem byl 2 období (2006-2014) starostou obce na Mladoboleslavsku a mapy jsme potřebovali. Pátral jsem nejprve v archívu stavebního úřadu, na geodézii, ale dohledal jsem je až na pracovišti povodí Labe v Mladé Boleslavi. Meliorace jsou zakresleny do katastrálních mapových listů 1:2880. Bylo mi umožněno zhotovit reprofotografie, odvézt na skenování jsem je nemohl. Zajímavé je, že tyto mapové listy mají razítko "Stavební správa vodního družstva ...". Tip na umístění map na pracovišti povodí Labe jsem dostal od člověka, který na oněch melioracích pracoval a měl i přes vysoký věk skvělou paměť. Na povodí na mne koukali jak na Marťana, ale když jsem si vyžádal konkrétního zaměstnance-pamětníka, tak se onen rozpomněl a mapy našel. Toto píšu proto, že věk nezastavíš, pamětníci nás opouštějí a dohledat informace o mapách meliorací bude stále těžší. A evidence, zda a kde takovéto mapy jsou, asi neexistuje.
No, tak jsem si pročetl v diskuzích, ale nevšiml jsem si, že by někdo zmínil českého pilota, který toto uměl! Byl jím Václav Vašek a dělal to s MiGem 29. Několikrát jsem to viděl na leteckých dnech. Pokud si trochu zagůglíte, tak se dozvíte, že pan Pilot V. Vašek se dokonce dotazoval v konstrukční kanceláři Mikojanaa a Gurjeviče, zda je je to manévr na MiGu 29 možný. Dostal zápornou odpověď, přesto to dokázal👍. A nebyla to žádná letecká nekázeň, ale velmi dobře připravená akce.
Pane Martine Šrajere, filmový publicisto, z Vašeho hodnocení minisérie Volha čiší absolutní neznalost doby socializmu, normalizace po okupaci Československa v r. 1968. Chápu, jste porevoluční dítě, tak nehodnoťte něco, o čem moc nevíte... Vzdělání máte dobré, ale ještě si ho musíte hodně doplnit (minimálně ohledně období po invazi vojsk států Varšavské smlouvy do Československa)! Já v té době žil přes 30 let a mám dobrou paměť. Minisérie je velmi realistická a klidně by mohla být v rámci reality slovně i obrazem odvážnější. To by ale bylo na vysílání po 22. hodině...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nechl bych to na přirozeném úbytku starších seniorů, kdy bude ubývat i požadavek na tištěné letáky. Sám jsem senior (65) a elektronická verze letáků mi nevadí... Násilná změna legislativa stejně bude trvat roky a bude stát hafo peněžní. A za tu dobu se změní poměr seniorů užívajících tištěné letáky oproti užívání letáků elektronických.
1 odpověď