Když jdu do supermarketu, vidím plno obyčejných lidí s košíky narvanými zbožím. Když jdu do restaurace, vidím plně obsazené stoly rodinami s dětmi. Když jedu na dovolenou, všude plno českých turistů. Když jedu po silnici, všude plno drahých aut. Moje mzda je hodně pod průměrem, ale chudý si rozhodně nepřipadám.Tak kde mám tu "Fialovu drahotu" vidět? Kdyby existovala, tak by přece lidé víc šetřili, nekupovali by zmrzliny, nechodili do restaurací, nejezdili na dovolené, nekouřili, nepili, atd. Ale já kolem sebe nevidím nikoho takto šetřit...
Dobrá, plast k plastu. Ale proč je víčko připevněno na tetrapack? Vždycky jsem třídil nápojové kartony do kontejneru na nápojové kartony a plastová víčka z nápojových kartonů do kontejneru na plasty. Ale teď už to tak třídit nemohu, protože plastová víčka jsou pevně připojena k tetrapackovému papírovo-hliníkovému obalu. Jak teď dát víčko do plastu, když je pevně připevněné k jinému druhu odpadu? Není to krok proti třídění?
Žiji na Vsetínsku, takže jsem se nikdy nemusel učit rozdíl mezi tvrdým "y" a měkkým "i" a také jsem v tom nikdy žádnou chybu v psaném projevu neudělal, protože píšu tak jak mluvím. Proto nechápu snahy tyto dvě akusticky zásadně odlišné hlásky slučovat. Rozdíl mezi "bít" a "být" je ve valašské výslovnosti nebetyčný. Prostě dvě slova, která vyslovuji naprosto odlišně. "i" a "y" zásadně mění smysl slov, především co se týká rodu (byli-byly). Pokud se setře rozdíl mezi těmito dvěma hláskami, pak se setře rozdíl mezi muži a ženami, což vlastně odpovídá trendu dnešní genderové ideologie.
Autor článku si sám sobě vyvrací vlastní mýty, které díky své neznalosti o bibli má a dobývá se do otevřených dveří. Církvi se naopak líbí, když někdo konečně objeví, jak to v té bibli skutečně je 🙂 Vždycky říkám, že my křesťané se s ateisty shodneme: ateisti nevěří ve stejného boha, v jakého nevěříme ani my, křesťané :)
Autor působí, jakoby objevil Ameriku, přitom já jako křesťan tohle všechno samozřejmě vím (že bibli psali lidé, že jsou v ní dobové představy, že není originální apod.) Bohužel autor sčítá jabka s hruškama, když zaměňuje víru v Boha za víru v jakési nadpřirozeno a zároveň argumentuje vědeckým poznáním. O tom ale přece víra není. Víra je způsob života. Něco jako když nastupujete do autobusu a neptáte se pokaždé řidiče, jestli má v pořádku brzdy. Prostě nastoupíte a jedete s vírou. Jinak by se ani nedalo normálně existovat.
Zakázat by se mělo hlavně psychické trestání, které je mnohem častější a s horšími následky (např. věta "Když budeš zlobit, nebude tě mít maminka ráda!"). Fyzický trest je naproti tomu mnohem milosrdnější. Dřív rodiče říkali: "I mě to bolí, když tě musím trestat." Dnes, když trestají tak často při tom vyzařují negativní emoce nebo dokonce jednají v afektu! A to je také špatně.
To mi teda řekněte, vy kteří vstáváte až v 7 ráno, co chcete dělat venku večer až do deseti hodin, kdy už slušný člověk spí? Letní čas navíc znamená, že je vždycky o hodinu víc, než kolik by mělo být, takže člověk nic nestíhá. Myslí si, že je pět a ono už je šest. Letní čas působí stress. Je světlo a člověk si myslí, kolik ještě nemá času, a ejhle, ono už je o hodinu víc, už jsem tam měl dávno být... To tedy fakt nechci! Středoevropský čas je takový, který celoročně podvědomě vnímám a jsem s ním v souladu.
Letní čas mi nevyhovuje. Je kvůli němu vždycky o hodinu víc, než člověk pocitově vnímá. Myslím si, že je sedm a ono už je osm. Všechno je dřív a člověk pak nestíhá. A tak to mám celé léto. Večer jde člověk unavený spát ale pořád je světlo. Středoevropský čas vnímám tělem, podvědomě vím, kolik je. Letní je moc uspěchaný, vždycky je o hodinu víc, než si myslím. A není to jen pár dní po změně.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Autor si myslí, že mluví o křesťanství, přitom mluví o raném katolicismu. Jakoby neznal současné liberální nenáboženské křesťanství a moderní protestantismus. Je legrační, jací jsou dnes ateisté konzervativní zpátečníci :)