Nejvíc bylo učitelům přidáváno za ministra Ondřeje Lišky v letech 2007/2009. Učitelé tomu říkali liškovné. Bylo to za vlády premiéra Topolánka (ODS). Takže lžete.
Kdepak to se jen dorovnávaly úplně tristní poměry z devadesátých let a kolem milénia. Propad mezd v té době paralyzoval školství natolik, že stát byl nucen to alepoň nęjak řešit.
A jak to víte? Proč děti tedy ano a paní Kačenku ne? Vždyť to má ráda, tak jistě pár facek uvítá. Vy nevíte, že fackami nikoho k ničemu nelze? Vidíte, a jeden by skoro čekal, že to se dnes už naprosto všeobecně ví. 😁
To byste se divila! Spolužák na střední měl zcela nevhodné poznámky na naši třídní, pozvala ho na chodbu, vrátil se s obtiskem ruky na tváři a byl navždycky klid. Po maturitě si potykali a jsou přátelé. Musí se to ale umět, správně dávkovat stejně jako tresty psychické. Mimochodem, čím trestají manželky své manžele?
Mlácení není potřeba u nikoho, ani u dětí, ani u dospělých ani u seniorů ani u zvířat. A pokud to podle někoho je řešení, má nejspíš problém sám se sebou. Když Vás neposlechne Váš pes, taky ho rovnou zmydlíte? Jednou/ dvakrát by Vám to nejspíš prošlo, pes by Vás pořád miloval, přeci jen jste jeho pán, ale dělejte to častěji a bude se Vás akorát bát. S dětmi je to stejné...
To jste řekla správně - s tresty se musí umět zacházet a jedno, jestli to jsou fyzické nebo psychické. Výčitky, vydírání, vyhrožování a citová odtažitost jsou stejně destruktivní. Nakonec příklon k těmto trestům je součástí dnešních psychických problémů nejen dětí a jako společnost si s nimi nevíme rady. Samozřejmě nejlepší je nemuset tresty používat vůbec, ale děti a dospívající nejsou dospělí už jako vychovaní nebo už nevychovovatelní. Nejhorší ze všeho je pedagogická naivita.
Rozmohl se nám tady takový nešvar...
...kdy v různých článcích komentátoři působí jako odborníci na dané téma, přičemž jako by ignorovali slova těch reálných odborníků. Vnímám tendenci k takzvanému konfirmačnímu zkreslení a mnohdy až i odbočení od tématu, přičemž si takoví lidé najdou své sympatizanty. Vidím to například na reakcích s množstvím "srdíček" často právě u výroků zahrnujících konfirmační zkreslení a prosazujících čistě osobní přesvědčení, a naproti tomu stojících reakcích s množstvím "mračíků" na komentářích, které si byť jen okrajově "opováží" zmínit nějaké objektivní fakty. Navíc pak často vidím všemožné argumentační fauly v reakcích na objektivní informace podané druhými zmíněnými komentátory.
Mrzí mě, že samozvaní "odborníci" nemají motivaci si pročíst třeba jen anotace či závěry mnohých studií, byť jim je články často přinesou tzv. na stříbrném podnose ve formě přímého odkazu na různé studie.
Na závěr bych ráda "vypíchla" jedna z posledních slov v současném článku: "Trest...by měl s sebou nést vždy informaci o tom, proč se to děje, a hlavně jak to má být správně." Nejsem si jistá, do jaké míry je možné toho "proč" a "jak" docílit fyzickými tresty :)
Víš, cos už poněkolikáté provedl, i když jsi věděl, že nemáš sousedům poškrábat šroubovákem auto? Víš? Plác!
A co když tam něco studují? Anebo se ptají AI na nějaké otázky do příští hodiny? Jak to můžete vědět? Nevíte nic, jen sprostě zakazujete z pozice moci. Jsem proti takovým zákazům! Rozhodně ne takto en bloc. Je to evidentní zvůle moci! A to se mi vnitřně velmi příčí.😬😧
Vy jste úplně posedlý tím, že učitelé mají jakousi absolutní moc a že ji zneužívají. Učitel dnes nic moc moci v rukou nemá, svou práci, že učí, musí neustále obhajovat před žáky, rodiči i školskými orgány. Je to běs.
Souhlasím. Socializace a osobní růst je podstatou dospívání. Všeobecná vzdělanost je jen zbožné přání. Většině lidí stačí teoretická příprava na budoucí povolání.
Úspěch v životě zaručuje především to, jací jsme a jakými lidmi se obklopujeme. Jestli s tím má něco společného škola, to je otázka.
S druhou částí nesouhlasím, všeobecná vzdělanost je důležitá, protože je základem pro občanskou, ekonomickou i rodinnou gramotnost, a také pro osobní rozvoj. Nic z toho neroste jen tak ze země, jen populismus, pohrdání jazykem a kulturou i kulturností a slušností a odpovědností. Profesní vzdělání je důležité, ale Mengelemu chybělo to ostatní.
Máte pravdu. Fiala se mi kreslí špatně. Ale tady šlo o náznak z dáli - není to důležité - spíš mě vadí, když na konkrétní dotaz zareagoval tak, jak zareagoval. Pro mě, za 32 let podnikání, neudělal nikdo nic, jen mi vyhrožují zvýšením daní, odvodů a malým důchodem. Nicméně si nestěžuji, jen jsem nakreslil obrázek.
Rozumím, dělat politickou karikaturu je těžké.
Víte, to je jen úhel pohledu. Já mám strojárnu, která je mimochodem dnes ..a gymnázium”. Někteří lidé šli na zdravotní, umělecké a jiné odborné školy, to je taky rozdíl. Tak to prostě je. Otázkou zůstává, jaký to má význam? Když výstupní dokument má jednotnou úroveň a navazující stupeň vzdělání nic nezohledňuje. Není to nic proti gymnazistům. Je to systémová otázka.
V praxi je pochopitelně úplně jedno, jakou máte SŠ, dokonce i jakou máte VŠ natož z čeho máte státnice nebo o čem jste psala diplomku. To už je jen zlatý hřeb reality, že ani tituly už lidé moc nepoužívají.
Vzdělávat se můžete celý život, stále více ale záleží na tom, kdo doopravdy jste.
Známky, vysvědčení a tituly jsou výrazem nejnižší nepodkročitelné hranice, která je systémem nebo školou certifikována, tedy garantována. Otázkou je, co je nad tím. A právě to dělá školu školou, třeba inspirativní klima, budování kontaktů a motivací a podobně. To by však měla umět i škola v Horní-Dolní, ale už neumí. To bylo z různých příčin rozmetáno.
Vy si ta čísla vykládáte po svém. V parlamentních volbách získala tato vládní smečka převahu jen proto, že se sloučila do koalic a díky tomu vytvořila sto osmičkovou většinu. Zapomínáte na to, že propadl více jako milion voličských hlasů, což byl cca každý pátý. No a ty propadlé hlasy se projevily nyní při volbách do EU.
Doufám, že se projeví i při budoucích volbách do parlamentu.
Taková je ústava a volební zákon. ANO může také vytvořit smečku. Ale s kým, když každý, kdo s ním šel do party, byl vyluxován? Víte, co je rituální sebevražda?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tenhle stát si učitelů neváží, zanedbává je v i v dalších ohledech a ke své škodě marní jejich pracovní potenciál. Lepší to ani v budoucnu nebude, protože česká veřejnost, tedy voliči, si vzdělání necení. Noví učitelé to vědí a chovají se ekonomicky - za málo peněz málo muziky. Není se co divit a není jim co vyčítat. Vzdělanostní společnost je tak jen sen a řádek ve vládních prohlášeních, to nestojí nic.