Dobrý den, pane Tomášku,
tady se musím autora zastat - já horkou vodu (čistou!) na namrzlé okno a zrcátka používám cca 30 let, pravda, jen horkou z vodovodu. To táta (v sedmdesátých a osmdesátých letech min. století) používal konvici na vodu, kterou nechal ohřát na plynovém sporáku k varu a pak odmrazil okna na (postupně) Wartburgu, Volze, škodovce 110 či služebním Trabantu a později Š 105 S.
Tolik rodinná zkušenost 🙂.
Pokojný večer přeji!
VH
tak jo, dostanu na to záruku? Dnešní sklo může stát i 20 tisíc na celkem běžné auto. Možná i víc. Jsou v něm senzory, kamery co se musí nakalibrovat, žádná levná práce.
na nátlak veřejnosti se podařilo, že se do aut vracejí fyzické spínače a tlačítka, teda kromě teslistů, ti to mají v hlavě jinak. Kdyby se dost tlačilo, musí se něco dokázat i s těmahle vehementama. Zaduplo to bezdůvodně brzdu? Závada, reklamace, opravit. Cože, to je normální? Ne to není normální! Opravit! Nejde? Tak si to vemte zpátky, já si najdu jiné auto kde to funguje. Jenže lidi jsou ovce, nechají si ... víte co na hlavu. Nechají se zabít blbým asistentem místo aby to výrobci omlátili o hlavu obouruč s rozběhem. Jediný asistent co má fakt smysl a funguje tak že o něm většina lidí vůbec neví je ABS. Dyť oni dnes dodávají ty auta nehotový, s nedoladěným software co dělá chyby a opravujou to podle toho s čím kdo přijde a vůbec jim to není blbý.
tak a teď si jděte sednout do auta a zkuste si to. Okamžitě zjistíte že je to blbost. Z naprosté většiny aut není dozadu skoro vůbec vidět a můžete se u toho kroutit jak pečená jitrnice. Jediná možnost jak vidět dozadu vedle auta je jen a pouze zrcátko a to bývá obvykle nastaveno tak aby do něj bylo nejlíp vidět při normálním sedění v sedadle. Vykašlete se na nějaký akrobacie a prostě a normálně se dívejte pořádně do zrcátka. Lehkým pohybem hlavy si zajistíte patřičný rozhled před otevřením a znovu i během otevírání dveří. A samozřejmě otevírat pomalu, s rozvahou. Oni ti cyklisti občas ignorují provoz, předpisy i pud sebezáchovy a jestli něco fakt nechci, tak je to krev a mozek na dveřích. A je úplně jedno kdo bude viník, prostě to nechci.
By mě zajímalo kolik autoservisy platí za tyhle bláboly abyste si zničili auta a pak jeli do servisu že máte auto v ř... v síti.U každého spalovacího auta je lepší počkat než vyjedete aby se olej dostal všude a správně mazal.A vždy je lepší startovat s vyšlápnutou spojkou , není to pro spojku takový náraz jako nastartovat natvrdo bez spojky.Ale tady na tomto webu to je jeden blábol vedle druhýho
by mě taky zajímalo kolik autoservisy a tak dále. Krásně si totiž protiřečíte, zcela bez znalosti konstrukce. Náraz pro spojku? Co to je? Jaký náraz? Odkud? Kam? A s tím olejem, on se na mazací místa dostane docela rychle a takovej neumětel snad nikdo není, ikdyž kdo ví, aby hned jak to naskočí vyrazil na plnej kalup. To spíš je problém s tou spojkou. Když na ni šlápnete, vyvolá to tlak na klikovku a ta se opře do axiálních ploch ložisek kde v tu chvíli není olej. Motor naskočí a klika běží po těch axiálech, tlačená tou sešlápnutou spojkou, dost značnou silou, ano správně, bez oleje.
už se těším až ten stroj na silnici.......nikdy neuvidím, stejně jako všecky senzační metody oprav v minulosti. Stejně zas budou dál dělat to klasický slepičí hrabání nebo smrkací chobot, opravy co vydrží pár měsíců a často je výsledek horší než byl ten výtluk. Silnice jsou jedno velký svinstvo, špinavý kšefty za naše peníze. Tenhle krám stojí ranec, pár lopatostřelců s hrabankou vyjde na zlomek a nikdo na ně nemusí schvalovat finance. Až to bude mít každá okresní údržba a bude to makat, velice rád přiznám že jsem se mýlil. Bohužel můj odhad je takový že to neuvidíme nikdy stejně jako kdysi opěvované nahřívací rámy nebo ten kombajn co dělá celou novou silnici.
tak přemýšlím, jaký asi budou písmenka až někdo vycítí potřebu udělat další značku pro další způsoby parkování. Například za oučelem návštěvy hýzliku, erotického povyražení, zakoupení svačiny,sběru borůvek či hub, zpacifikování blijícího či jinak znehodnoceného dítěte.... Jak říkal major Terazky, na všetko nám treba špecialistov.
přidal bych dvě drobnosti které se mi osvědčily. Toaletní papír už někdo zmínil. Zní to jako sranda ale až budete někde tvrdnout pár hodin... Možno nahradit papírovýma kapesníkama, když teda myslíte že to je divný. Použití totožné plus alternativní na utření a očistu čehokoliv když se zaprasíte při nandávání řetezů nebo nějaké opravě.
A další drobnost- pytel na odpadky. Ten obyčejný co seberete doma, co se dává do koše. Raději co největší. Nic to nestojí, nic neváží, místo nezabere. Použití široké. Můžete na to kleknout nebo lehnout až budete ve slaný špíně nasazovat řetězy nebo měnit kolo. Použít jako kapuci proti dešti. Zabalit do toho to vyměněný kolo, až ho celý zasviněný budete muset dát do kufru, protože potom co jste tu rezervu museli v tom hnusu vyndávat ze závěsu pod autem, už vás ani nenapadne lézt tam znova. A mnoho dalších použití. Asi jako ručník galaktického stopaře.
To je fakt pěkná blbost. Některé pneu mají udaný smysl otáčení a je to kvuli vzorku, ten je směrový. Na pneu je šipka která říká kterým směrem se má točit. Nemusíte si na ně nic psát. Pneu která směrová neni může být tam i tam i jinde. Je to jedno.
Boule na pneu se vám udělá když se roztrhne kord vlivem staří nebo nějakého poškození. Rozhodně ne tím že se točí na druhou stranu. Už za krále klacka se doporučovalo přehazovat pneu z jedné strany na druhou. Ovšem myslím že to žádný smysl nemá.
za krále klacka auta vážily 700kg a ne 2 tuny a měly výkon asi jako u tdi startér. Do zatáčky se muselo jet krokem a to co byla životnost auta dnes kdekdo najede za rok. Ty gumy opravdu není dobrý křížit. Ale samozřejmě pokud jezdíte š105 nebo Matisem či něčím podobným, nájezd pár tisíc, nic proti tomu. Ovšem kromě ušetřené půl minuty s pastelkou to žádný přínos mít nebude.
takže nám tady městská policie odcitovala znění zákona, což jsme já a několik dalších diskutérů učinili už minule. Takže prd.
V zásadě tady chybí- za prvé reakce autora článku, páč to byl on kdo psal pitominy. Za druhé reakce městské policie, jak je možné že její příslušník nezná zákon. A za třetí reakce téhož orgána, jestli se někdo obtěžoval prověřit, zda na té křižovatce opravdu nejsou semafory blbě nastavené, jak opakovaně tvrdili někteří diskutující.
A mimochodem, ta snaha zmírnit to zmíněním té doplňkové šipky je směšná. Minule tady byla fotka semaforu, podle popisku pořízená autorem, kde byl semafor s normální levou šipkou. A nevím jestli někde existuje semafor s doplňkovou šipkou doleva. Já to ještě neviděl. Možné to asi je ale obvyklé to je jen vpravo.
Chjjj.. v článku se jasně píše, že je to v pořádku!
V Praze je v pořádku všechno co Piráti vymyslí, pruhy které nečekaně mizí, jízda kol, koloběžek, skejtů, atd. v jízdních pruzích, motorek mezi popojíždějícími auty, kde hledáte možnost na stížnost? Denně mi někdo stojí před vjezdem, protože kdyby zaparkoval správně musel by udělat 5 kroků navíc. Viděl jste někdy měšťáky v akci? Umí jen měřit rychlost a dát fouknout, vše ostatní je mimo jejich chápání.
hmm, Praha.... no já mám zkušenosti z venkova, malého města, kde se podařilo tlakem veřejnosti zablokovat zmanipulovanou soutěž návrhů úpravy náměstí. A když problematickou zatáčku napravili vytvořením ještě obludnější cesty, strhla se taková vlna posměchu a nevole, že to radši vrátili do původního stavu. Ale Praha je asi holt jinší oříšek.
Stačí si to projet z druhé strany, aby to bylo jasné, že to tak je nastaveno.
Je to tam už 6 let co tam jezdím, předpokládám, že mnohem déle.
Kdyby to byla chyba, asi by za tu dobu už někdo ty "prohozené fáze" (pro neznalé termín z filmu Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka) dal na spávné pozice. A podle článku je to správně. Po Praze je spousta větších nesmyslů, kdybych měl hlásit každou, tak nedělám nic jiného.
když si nikdo nestěžuje, nikdo to nenapraví. A ten článek je nebetyčná pitomost, zákon hovoří jasně. Samozřejmě použití zvýšené opatrnosti je vhodné ale nemůže se tím nahrazovat špatná práce toho kdo ty semafory nastavoval.
Ano, o jedné takové vím, Praha, křižovatka Vyskočilova, Michelská, V Zápolí.
tak šup, poslat stížnost na dopravní odbor že křižovatka vytváří nebezpečné situace v rozporu se zákonem. Akorát ono je teda dost obtížné z pohledu řidiče poznat, že tam je skutečně zelená z obou stran a ne že ti protijedoucí jen jedou na červenou a ještě dávají najevo že jim musí všichni z cesty. Což není až tak neobvyklé.
takže pane redaktore, řidičák nevracejte, stejně o něj přijdete. Kdybyste si přečetl zákon, věděl byste že když svítí zelená šipka vlevo, pak neplatí paragraf 21, odstavec 5 o přednosti protijedoucích. Totéž když svítí ta šipka v rohu co se správně nazývá "signál pro opuštění křižovatky.
Pokud skutečně existuje křižovatka kde jdou do sebe signály, neznamená to nic jiného než že je blbě naprogramovaná a mělo by být stěžováno a dožadováno nápravy tohoto nebezpečného stavu! A ne z toho dělat jakýsi důkaz jakéhosi bludu vy lodyho! Ještě by se dalo tomu policajtovi vzkázat že je ....dosaď dle libosti vhodné slovo, ono se to cenzuruje, pokud teda existuje, ale je to myslím zbytečné.
Velké ! Když byla zrušena "startovací služba", která obcházela auta celou noc
a protáčela motory, tak na dílně nebo venku stála Praga V3S a ta jediná vyjela,
třeba i s pomocí éterové bombičky a roztahovala ostatní auta na "sucho" a pak se teprve nalévala voda do chladičů.
no ale taky je potřeba říct že tu étherovou pumpičku měla i jiná auta, jestli si dobře vzpomínám tak i autobus RTO. Jenže se to nesmělo používat protože motor to těžce odnášel. A tak byl vybraný nějaký nešťastný stroj kde moc nevadilo že dostane zabrat protože stejně moc nejezdil a ten dělal předskokana. S tím etherem by naskočilo cokoliv, že to obvykle odnesla nějaká otřískaná PV3S je jiná věc. V mrazu startovaly stejně blbě jako cokoliv jiného, jen díky tomu že to bylo stavěné na vojenské zacházení se pod tím dal udělat oheň, zapálit v sání noviny nebo to ohřát letlampou kterou mimochodem vojenské měly ve výbavě, teda pokud ji někdo neukradl a fungovala. Taky tam byla taková plechová lampička co se v mrazu dávala pod baterie. Na vojně nám jako ranní zachránce sloužila Tatra 138 dvounápravová návěsová. Měla zimní výbavu, výstup z topení se dal přesměrovat do motoru a ohřát olejovou nádrž a sání. Vzadu byly za kabinou připravené kabely a krátká tažná tyč.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dobrý den, pane Kodyme,
já o záruce vůbec nepsal - jen o mých (a rodinných) zkušenostech s odmrazováním horkou vodou 🙂.
Trošku bych možná s Vámi polemizoval o ceně skla - za 20 tisíc bude mít asi i odmražení elektrické, tam horká voda postrádá smysl. Když jsem měl služebního Superba s vyhřívaným sklem, tak jsem tak nějak samovolně tu pet flašku nechal v chodbě, ani jsem ji do koupelny netahal; než jsem vycouval ze dvora, bylo sklo čisté (resp. odmražené) ... 🙂 🙂 🙂 .
Za další - kdo dnes nemá připojištěná skla i v povinném ručení, no ne? 🙂
Pokojný večer přeji!
VH
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
no právě. Mudrovat o tom že něco dělám 254let a nikdy fakt nikdy nic se nestalo umí každej. Na dálku na internetu. A když někomu to okno pukne, škoda za tisíce, auto mimo provoz kdoví kolik dní, vyřizování s pojišťovnou... chachá, neměl jsi mě poslouchat, já žádnou záruku na svý rady nedal.