V Podhořanech byla o víkendu soutěž v bezmotorové akrobacii. Byl to finský PIK-20D, kluzák s docela velkými násobky, konstrukce, kde už byl použitý karbon. Po výkrutu měl do konce sestavy pokračovat do povolenýho překrutu 45° na záda. Výkrut byl dokončen chybou umístění v prostoru, až mimo akrobox, až za svahem před letištěm, což zřejmě pilotovi zachránilo život, protože tam měl výšku převýšení svahu k dobru, proti dráze v Podho. V oblouku do toho překrutu se ulomilo levý křídlo, prasknul nosník u kořenovýho žebra, pak se křídlo rozpadlo na kaši, pravé křídlo už jen volně vyklouzlo z centroplánu a počítali jsme ty nekonečný vteřiny a modlili se, než z toho pilot vyskočí ven. Letadlo bylo složený a prohlídnutý výborně, krakorce nosníků byly spojený čepama i po nárazu do země. Ještě jsem mu pomáhal na startu před aerovlekem s ustrojením do kabiny a odstartovat. Článek opsal od PČR idiot a mezi PČR je také spousta idiotů, když i přes odborný výklad přítomných lidí napíšou ty svoje nesmysly o katapultu... to už je fakt moc.
A poslední... Tzv. Letecký petrolej je něco jako zimní nafta.... Takže asi je rozdíl psát naftový motor/ jako na palivo a systém Diesel/ jako vznětový motor... Slušná ,podnětná debata. 👍
Pošlu vám vzorek soudobýho leteckýho petroleje a nechte si udělat chemickou analýzu a zkoušku cetanovýho čísla ve srovnání se zimní, nebo i letní naftou. Nechte si udělat i zkoušku bodu tuhnutí, kdy se z nafty odděluje parafín 👍😂😂Ale jo... starýho mechanickýho Zetora jsme na letišti taky nakonec naučili na petrolej.
Ne, protože i Jumo 205 spaloval tehdejší letecký petrolej míchaný v minimálním poměru s motorovým a nebo ricínovým olejem. Ona by se nafta při tak nízkém kompresním poměru toho motoru moc dobře vznítit nedokázala. Vznětový motor neznamená, že spaluje jenom naftu, ale že práci vykonává v závislosti na vznícení paliva pod dostatečným tlakem a pod dostatečnou teplotou v určitý čas daný vstřikem paliva například. Třeba éteru s ricínem, petroleje s olejem, methanolu s ricínem, nitrometanolu s ricínem a dalších paliv...
No...chlubí se ,že tento typ jako první přeletěl na naftu Atlantik .... A už nácek používal motory Jumo 205 na bombardérech Junkers...
Atlantik možná ano, na naftu opravdu ne. Ani na zimní naftu ne. Ve FL při letech přes Atlantik by se z nafty stal nečerpatelný parafín při okolních teplotách prostředí. Ty motory jsou s vysokotlakým vstřikováním common rail a běhají jen a jedině na Jet A1 - letecký petrolej. Jeden subjekt u nás na LKJI provádí servis a údržbu Diamondů... A naftu opravdu v zásobách paliva nevedeme. Pouze Natural95, Avgas100LL a Jet A1 do turbín a dieselmotorů v Diamondech.
co je hovadina, že jsou drahý náhradní díly ? Proč byste asi tak řekl, že jsou ojetiny japonských aut výrazně levnější, než těch evropských ? Některý auta jsou jako ojetiny téměř neprodejný.
Odpověď zní: Kvůli stejným a nepodloženým předsudkům, jaké tu prezentujete vy. Můžete mi věřit. V automotive průmyslu se pohybuji celý život. Na obou frontách. Vývoj a výroba, servis. A doma už jiné auto, než japonské, nechci ani vidět.
Loni, nebo předminulý rok byly v rozměru 205/55 R16 skoro na špici v testech ADAC pneumatiky Barum Polaris 5, tak jsem je koupil na Subaru Legacy v provedení XL, protože jezdím často mimo normální silnice a naprostá špica pro ježdění po celé ČR. Beskydy, Krkonoše, Šumava, sníh, led, bláto a jinej marast... Akorát na dálnici jsou trochu nejistý při vyšších rychlostech, hodně gumový, takový žvejkačky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vyčerpávající informace. Jen mě trochu zarazilo že už u vás byly žně?! Tak brzo...v květnu?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je zpráva ze srpna 2023. To už bylo na Chrudimsku po žních.