Kdyby mělo Pendolíno postavenou cestu, tak by nemělo červenou a nevykolejilo by při nárazu tak hned (stačí si pořádně přečíst článek).
Tedy mašinfíra Pendolína měl stát a čekat až posun odjede a až bude mít zelenou.
Návěstní opakovač, jak už název lehce napovídá, pouze opakuje návěst, tedy přenáší její kód na stanoviště. Pendolino má LS 90, ta nezabrání vůbec ničemu, dokud fíra mačká tlačítko bdělosti. Navíc, pokud vlak stojí ve stanici a nemá postavenou VC, nepřenáší nic.
Může mi někdo od fochu vysvětlit, jak je v době, kdy už i auta umí hlídat pruhy, číst dopravní značení a některé na základě svých predikčních algoritmů reagovat včas na situaci, která by mohla skončit nějakou kolizí…jak je možné, že kolejové vozidlo, které má před sebou vždy jednu z jasně definovaných drah a kde, pominu-li i další zabezpečovací systémy, by mělo být řádově snazší ohlídat volnou trať, je tohle možné?!
To snad selhalo úplně všechno….
Rád vysvětlím. V ČR se (s výjimkou několika málo vlaků denně) nepoužívá žádný vlakový zabezpečovač (VZ). Pendolino je konkrétně vybaveno systémem LS 90, který se jako VZ označuje, ale jeho reálná funkce je toliko to, že se rozsvítí barevné světélko podle toho, co je na návěstidle. Mimo to, pokud vlak delší dobu stojí ve stanici a na návěstidle je Stůj, červené světélko na opakovači VZ zhasne. Pokud strojvedoucí v intervalu cca. 20 sekund dodržel obsluhu tzv. tlačítka bdělosti, mohl se proti návěsti Stůj klidně rozjet a pokračovat za ni, dokonce libovolnou rychlostí.
V současnosti jedinou nadějí na zlepšení je postupné zavádění jednotného evropského VZ, tzv. ETCS (třešničkou na dortu je, že v Bohumíně je již instalována traťová část ETCS).
Hlavním úkolem ETCS stejně jako každého jiného vlakového zabezpečovače je zajištění bezpečnosti vlakové dopravy a aktivní zásah do řízení vlaku v případě selhání nebo omylu strojvedoucího. Na základě přenášených informací kromě dodržování návěstí, respektive v případě ETCS oprávnění k jízdě (MA - movement authority), které obsahuje zejména informaci o délce úseku, pro který je MA platné, a o maximální rychlosti v daném úseku vyplývající z postavené jízdní cesty, sleduje tento zabezpečovač ještě další ukazatele:
maximální traťovou rychlost v daném úseku
maximální rychlost vlaku
dodržení trasy vlaku
směr jízdy
přechodnost vlaku pro daný úsek
dodržení přechodných omezení
Zařízení ETCS se skládá z traťové a vozidlové části. Informace mezi nimi probíhají v podobě datových přenosů.
Myslím že tento systém by tady opravdu pomohl.
Pomohl, na dané trati dokonce instalován je. Jenže Pendolina ještě nemají OBU (On Board Unit) podle aktuální Baseline (dovybavení je již vysoutěženo), a kromě některých vlaků Metrans a osobáků mezi Břeclaví a Přerovem se u nás s ním zatím bohužel nejezdí.
Pozice výpravčí ve stanicích měla svůj význam,až po jeho pokynu plácačkou se vlak rozjel ,technika člověka všude nenahradí.Vlaky jsou snad z papundeklu,vysí z nich vlákna a cestující nijak nechrání
Přímá výprava vlaku plošně ve všech stanicích je naprostá zbytečnost - stačilo by používat vlakový zabezpečovač, tedy co nejrychleji zavádět výhradní provoz ETCS. Pendolino je vybaveno LS 90, to reálně nedělá nic jiného, než že ukazuje barvičky (v tomhle případě - stání na staniční dopravní koleji bez stavěné/postavené VC - ani to ne) a hlídá bdělost (s výjimkami).
Navíc novější vlaky plní aktuální přísné normy TSI, Pendolino bylo vyrobeno před jejich zavedením.
A co tak vrátit zpátky funkci výpravčího? Bez jeho písknutí a mávnutí zelenou plackou by strojvůdce nesměl vyjet
To je naprostá zbytečnost - stačilo by používat vlakový zabezpečovač, tedy co nejrychleji zavádět výhradní provoz ETCS. Pendolino je vybaveno LS 90, to reálně nedělá nic jiného, než že ukazuje barvičky (v tomhle případě - stání na staniční dopravní koleji bez stavěné/postavené VC - ani to ne) a hlídá bdělost (s výjimkami).
My si tykáme? Nenapsal jsem nic že někdo chce přijít o své dítě,ale že je jim jedno jak vypadají. Já bych nikdy nedovolil aby můj syn si barvil hlavu a vypadal jak blbec nebo byl v pasťáku. Jedná věc. Holka? Taky zrcadlo rodičů. Druhá věc je že těch dětí je mi líto. Nazdar.
Vzhledem k tvým názorům necítím potřebu ti vykat. Jestli máš děti, je mi jich upřímně líto, rodič by fakt neměl bránit dítěti třeba v barvení si vlasů jenom proto, že se to jemu nelíbí. Mimochodem to, jaké má někdo vlasy, vůbec nic nevypovídá o jeho orientaci nebo genderové identitě.
Jak se cítí rodiče? Jim je to asi jedno a to podle toho jak vypadají. Kluk bude homosexuální a holka ? Taky nic dobrého pro svou budoucnost.
To myslíš vážně? Jestli jo, tak si fakt ubožák. Jak tě může vůbec napadnout, že by někdo chtěl přijít o dítě kvůli jeho orientaci/identitě? Kdyby to rodičům bylo jedno, tak se po nich asi nepátrá. Je mi z tebe na blití.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Asi nepil čaj a nezdržoval se poblíž oken...