Mýlíte se. Důvod, proč to lidi štve NENÍ "protože nějakého učitele v životě potkali všichni", ale proto, že jsou nucení proti své vůli draze platit službu, kterou považují za nekvalitní, nemůžou nijak ovlivnit její rozsah a obsah, ani nemůžou přejít ke konkurenci.
Učitelé mají být placení přímo svými zákazníky, stejně jako je to u všech ostatních profesí. Pak by nikdo nebyl naštvaný.
To, že považujete odlišný názor za nenávist, je podle mě samo o sobě projev duševní poruchy.
Můžete si vybrat soukromou školu, domácí vzdělávání atd. Možnosti jsou.
Jsem fascinována u podobných článků jednou věcí, a to výkřiky typu "tak si to pojďte zkusit". Proč proboha? Snad ve svobodné vyspělé společnosti mohu připomínkovat a kritizovat, co se mi nelíbí nebo s čím nesouhlasím nebo ne? Mluvím o slušné kritice.
Ráda přijmu kritiku, konkrétní k mé práci. Ale výkřiky za co berou peníze, pořád volno, doma ve dvanáct .........
Většinou s články autorky souhlasili, tady mi to úplně někde. Volna mají učitelé daleko víc než 40 dnů, kterými se myslí hlavní letní prázdniny. Jsou zde podzimní prázdniny, dny ředitelského volna, prázdniny vánoční atd. Příprava některých učitelů spočívá v tom, že je víceméně nulová, opakující se testy pro žáky stejných ročníků, v půl druhé opouští školy většina profesorů a těžko lze předpokládat, že si jdou domů dělat přípravu na druhý den ... Nelze to jistě generalizovat, ale o úrovni školství , které prezentuje zejména učitel , si nedělám velké iluze. Co s dětmi neudělá rodič doma, to si často ze školy opravdu nepřinesou. Za mě je učitel za to, co odvádí, hodnocen finančně dobře plus má nadprůměrně hodně placeného volna.
Edit: díky za všechny komentáře, informace...Je to moje zkušenost rodiče se současným školstvím, od ZŠ po gymnázium a s dovolením si na svém, slušně vyjádřeném , názoru budu trvat. 😊
Praxe v Mš: letní prázdniny provoz Mš měsíc, pak zavřeno, během školního roku Mš prázdniny nemáme. Max. méně dětí a spojí se třídy. Běžně nám zbývá 10 dnů dovolené, které není kdy vybrat.
Pracuji v Mš už dlouho a stále si dělám přípravy, vyrábím pomůcky, protože stále jsou nové nápady, doba se vyvíjí. Ano někdy je příprava kratší, jindy trvá déle. Třeba příprava Strašidelné stezky pro rodiče a děti je časově velmi náročná. A takové akce jsou co dva měsíce. Většinu učitelů nebaví stále pracovat stejně 20.let. Jasně ne všichni, ale to je v každém povolání.
A to už nemluvím o stále větším množství různé povinné dokumentace.
Zvenku to vždy vypadá lehce než je pak realita. Jen trochu přibližuji realitu, rozhodně si nestěžuji.
Naučit psát, číst a základní počty jde opravdu svépomocí. To je snad logické. Co může být jednoduššího než opsat nějaké litery a naučit se jejich fonetický význam? A totéž předávat i dál dětem. Fakt to je možné. Otázka pár měsíců. Ty počty jsou poněkud složitější, ale moderní technika umí efektivně pomoci. A k výkladu fakt stačí jen klasicky zabarvený hlas bez výrazu a zabarvení. To není Molliere nebo Shakespeare. A dnes už AI chatbot umí i to. Za chvíli tu bude singularita člověk stroj, takže je čas se připravit.
Zajímalo by mě, jak si to reálně představujete? Děti (6 let) si vezmou počítač a začnou se učit písmena a čísla, pak číst atd. Opravdu se vaše děti takto učili? Nemluvím o domškolácích, to je jiná kategorie. A to si nemyslím, že vše co se učí děti je smysluplné. Ale vaši představu vzdělávání si nedovedu V PRAXI představit. Máte nějakou zkušenost??
Dobře. Jednejte podle svého přesvědčení. Nicméně, pak se nedivte, že před žáky a rodiči nemáte žádný respekt, vše vám na těch výchovných schůzkách odkývou a v duchu (někteří i nahlas) si myslí svoje. Já si též myslím své o učitelce synů (4. třída), která mne neustále obtěžuje nesmysly typu "Při procházce narazil do dopravní značky. Uděluji poznámku.".
Třeba vás informuje o případném zranění, aby jste věděla od čeho má bouli na hlavě.
to je sice hezký, jaký vyšetření musí být odškrkané, ale když dotyčné kamarádi na síti řeknou co má říkat, tak je to šupky dupky
vlastně to vidím spíš tak, že holka celý život měla pocit, že nikam nepatří no a teď patří. mezi transsexuály.
Když o problému nic nevíte, raději se prosím nevyjadřujte. Takových "odborníků" jsou plné diskuse. Přitom o problematice mnoho neví,že?
Tak hlavně, že nyní již bude vše zalité sluncem a těžký happy-end😆👍 Chudáci adoptivní rodiče 🙄 Adoptovat si "tohle" musí být za trest. Nějak jsem se o rodičích nedočetla nic pozitivního🤔 Člověku, který se takto chová k blízkým se, ale nakonec vždy všechno vrátí....😏
Promińte, ale jak si můžete dovolit někoho takto hodnotit a kritizovat. (viz. vaše slova -adoptovat "tohle") Vy rodinu znáte, že se takto vyjadřujete. Je to pohled mladého člověka, jak své dětství vnímal on. A nic tak hrozného o rodičích nepíše.
Ja si pockam, az vyplave na povrch, co a jak dlouho ji ti dva, mozna i cela trida delali, ze ji to dohnalo az k takovemu zoufalemu cinu. A pak je otazka, proc nekonala skola, ktera ma konat a rodice, kteri take maji konat.
Ono i zajic zahnany do kouta kousne. A jak znam dnesni skolstvi, jiste nenese vinu jen ta divka. Kazdy nasledek ma svou pricinu. Zakon akce a reakce.
Tady ty obecne zpravy medii a policie, ktere se snazi vyvolat dojem, ze zla silena divcina zautocila na dve male roztomile deticky totiz jen popisuji jakesi torzo konce pribehu. Protagonisty a dej nezname. A snad se ho casem dozvime.
Pak mozna mnoho lidi, co meli uz vcera odsouzeno, prehodnoti, kdo byl padouch a kdo hrdina. Ale vlastne temto jednoduchym lidem s cernobilym vidnim sveta zavidim. Nemusi nic resit, co si myslet jim nekdo rekne a politici je miluji, ,hlavne pred volbami.
Děkuji za normální názor.
Článek není objektivní! Učila jsem na 2 VS, 2 SS a 2 ZS! Mladi lide chodi velice spatne pripraveni z dnesnich VS, jsou na ne kladeny velice nizke naroky! S generaci dnesnich 50, kterych bylo dvakrat tolik a konkurence byla vysoka se to neda srovnat! Jejich pracovni vykonnost je nizka, nechce se jim pracovat, dokonce tvrdi, ze neumi s ICT! Jejich generace? Vyssi platy si nezaslouzi! Taky by bylo mozna dobre vzit v podtaz, ze ucitele vydelaji 50000 Kč s odmenama za 4-6 hodin, a ne 8 a pul! Podnikatele pracuji mnohdy 12-16 hodin denne! Kdyz se to rozpocte maji vyssi platy nez podnikatele, coz je likvidace podnikani v CR! 3 mesice placene dovolene, misto 4 tydnu je taky obrovsky rozdil! Absolventi skol by meli jit nejdrive podnikat, az pak jit do systemu, aby vedeli, jak se vydelavaji penize, pak by porad nebreceli v systemu, ze maji malo!!!
3 měsíce placené dovolené? pracovala jste ve školství a nevíte kolik jste měla dovolené?
Dobrý den, smyslem mého článku je výzva k sebereflexi, což je společensky velice užitečná věc a souhlasím s Vámi, že by bylo možné jí přenést do mnoha oborů. Rozdíl je však v tom, že služby arogantního právníka využívat nemusíte. O chování učitelky školky nebo atmosféře kolektivu se vůbec nemusíte dozvědět, natož abyste to mohl reálně posoudit a adekvátně řešit.
V článku je výslovně uvedeno, že nedopadá na všechny zaměstnance školek. Uráží to pouze ty, na které to sedí a nedostatek zpětné vazby si užívají.
Já mám v rodině učitelku ze školky, která v životě nic jiného nedělala a nyní má před důchodem. S dětmi ani rodiči nikdy problém neměla, ale vystřídala už několikero školek, výhradně a jedině kvůli vztahům na pracovišti. Článek jí pobavil a komentovala ho slovy: “ani nevíš, jak hrozné to může být”. Ona je ten typ, který se k dětem hodí úplně ze všech nejvíc. Je to typ ISFP, kdyby Vás to zajímalo. Naopak, jsou osobnostní typy, které by se k malým dětem vůbec neměli dostat.
Já nikoho neobviňuji. Chcete snad tvrdit, že dokud si úplně všichni pracovníci školek nezaslouží kritiku, tak nikdo nesmí nic říci? To má být korektnost vůči komu? 🙋
Pokud studujete psychologii, ta jistě víte, že --Kritika nemá být znevažující, zraňující .
Prošla jste s dcerou jeden rok v Mš. Setkala jste se s nepříjemným a nerespektujícím vedením, přesto vynášíte soudy obecně. Pokud jste se setkala s problémem, proč jej neřešit s konkrétní osobou v danou dobu. Ne o tom psát na sociálních sítích. Tak si představuji konstruktivní řešení problému.
Jinak málokterý člověk se dá přesně zařadit, tvrdit, že typ ten a ten se hodí na to a to. No to už by byla jiná diskuse,
Věříte tomu, že abyste se naučil něčemu rozumět, je potřeba chodit do školy?
Vzdělání je v dnešní době spíše cestou omezenosti, kdy se někdo cítí být povolán k tomu, aby druhým říkal, co si mají myslet a hodnotil, jak se jim to daří. Psychologii studuji již 6 let a jsem velice pozorný student. Zaměřuji se ovšem jen na to, co mne zajímá a co sama považuji za užitečné. Nemám v plánu léčit lidi, jsem právník.
Ale v článku lidi hodnotíte a ne zcela konkrétně, ale velmi globálně. Příklad -Prostřední školek tudíž působí na své zaměstnance degenerativně. K rodičům se chovají jako k dětem. Vůbec nejsou schopni si připustit, že intelektuálně strádají a jejich mentální schopnosti značně upadají, protože jim každý raději jde z cesty.
Znám několik velmi povýšených právníků, kteří se i tak chovají, ale nedovolila bych si takto paušalizovat všechny, jako to děláte ve svém článku. A dalo by se pokračovat v mnoha jiných profesích.
Svou knihu stavím na typologii osobností, obecné a vývojové psychologii. Výchovu dětí považuji za klíčovou, proto se zajímám i o školství. Mé výroky jsou obecné. Pokud se v nich někdo pozná a uráží ho to, pak to nemá nic společného se mnou. V článku kritizuji manažerské schopnosti vedení naší školky. Přidávám ale i konkrétní výhrady a to opravdu jen ve velmi omezené míře, protože smyslem mého článku není kritika. Mimo to, naše ředitelka už stejně oznámila konec a od září bude nastupovat někdo jiný, takže opravdu o nic dramatického nejde.
A máte vystudovanou psychologii, že na tom stavíte knihu?
Zlatá slova. Někdo empatii má, někdo ne. Emma33 ne. To za prvé. Někdo své ego umí upozadit, někdo ne. Emma33 ne. To za druhé. A za třetí: paní učitelka si stěžuje, že se musí dětmi zabývat i o přestávkách, na chodbách, v družině, na školním dvorku, prostě pořád, protože má pocit, že se ty děti bez ní neobejdou, buď se unudí, nebo přizabijí. A to je podle ní špatně. Děti by podle jejího úsudku měly mimo vyučování vytvářet jakýsi zvláštní "svůj svět", diktovaný ovšem pohříchu představami paní učitelky, nikoli představami svými, protože paní učitelka se vidí nositelkou dokonalých představ a tudíž ví, co je pro děti dobré. Ona ví, jak mají co dělat, organizovat, řešit. A ty děti to zkrátka nedělají. A to je taky špatně. Nejde jí o to nechat skutečné děti, které má kolem sebe, dělat právě to, co ony opravdu chtějí. Ne, ona má pro ně tu "správnou" variantu, založenou na svých vlastních kvazivzpomínkách na jakýsi dávný ideální svět (svět jejího mládí), kde byly děti socializované (otrkané) a kreativní, své spory řešily čestně a po bitce si podaly ruce na znamení míru. Uf. Hotový ztracený ráj! Škoda, že ztracené ráje nikdy neexistovaly jinde než v mlhavých představách stárnoucích generací. Paní učitelka nemluví o vyučování a vzdělávání, tam by snad její apel měl relevanci (i když...). Mluví o tom, že chce mít kolem sebe jiné děti, protože ty dnešní se jí nelíbí. A tak rozdává nevyžádané rady. Není od věci připomenout jí, že za nevyžádané rady není placená, nikdo je od ní nečeká a málokdo je od ní chce. A že poukazovat na to, že jiní lidé "nesplňují moje kritéria", je chucpe.
Tak proč jste to četla???
Kolik bere učitel v České republice? Učitelé ve školkách vydělávají průměrně 39 579 Kč hrubého měsíčně. Na prvních stupních základních škol se výdělky pohybují kolem 49 900 Kč. Platy ve vyšších ročnících, ve středním a vysokém školství oscilují nejčastěji mezi 50 000 a 59 000 Kč........za 6 hod práce, 40 dní dovolené k tomu a stále pláčou😡
Viděl jste platové tabulky ????? Plat v Mš průměr 39579, tak to jste mě rozesmál. Strop nad 32 let je 36130. Asi tak.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ahoj všem diskutérům, diskutérkám. Moc se mi už do toho psaní nechce, leč přeci jen. Přiznání je polehčující okolnost, prý. Ano, jsem učitel, 35. rokem. Čistě subjektivně - ctím každou profesi, za kterou je člověk, se srdcem, s duší i s odvahou ji vykonávat. A je jedno, jestli to je prodavačka, pohřebák nebo zedník, politik.Pokud se mají chuť se mnou bavit, bavím se rád i s nimi. Možná to bude tím - a je to zase hodně subjektivní - že v životě jsem poznal prostředí stáčírny olejů v Setuze, koště a hadr v úklidových službách a zednickou lžíci během nějakých těch melouchů. A možná proto mě i lidi "z tý druhý strany" berou jako obyčejného normálního týpka. A já zase tak trochu v hrabalovském duchu rád poslouchám jejich historky z jejich profesí. A hlavně nesoudím. A podobně to mám i u té tabule - nesoudím. Každé dítě, každý žák má toho do doby dospělosti mnohdy spoustu za sebou. A tady se na mě někteří přispěvatelé nezlobte - ona by se asi ta "blbá škola" dala nahradit těmi chatboty, Kiwixy, Copiloty a co já vím čím dalším umělým, ale právě že umělým. Může z toho vypadnout dokonale vzdělaný jedinec, ale o jeho duši, srdce, empatii, sociální koexistenci už budu mít značný strach. A to, že se človíček, člověk během své školní docházky, a třeba i té vysokoškolské, potká s učitelem, který mu nesedne (a naopak), tak to nějak k životu patří. Je pak špatně, pokud to v něm vybudí pocity celoživotní frustrace a nedůvěry ve vzdělávací systém, tak by to být nemělo. A vrátím se k titulku článku. Co žádá doba? Hejt! Ale víte co? Necháme ho bejt...Přeji krásný listopadový podvečer.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Krásně napsané!!
1 odpověď